Mikä oli ensimmäinen yaoi-juttu johon törmäsit?

Kunhan aihe jotenkin läheltä liippaa yaoita tai shounen ai:ta, sana on täällä melkoisen vapaa.

Valvoja: Yaoi.fi / aktiivit

Paniikkihäiriö

ViestiKirjoittaja Paniikkihäiriö » La Kesä 23, 2007 18:53

Kaverin kirjahyllyssä oli yaoita jota sit aloin ajan kuluks lukee ja rakastuin Yaoihin sillä samalla hetkel ku olin lukenu sen kokonaan :D <3 ja sit toisen kerran törmäsin googlessa

e_123
Viesti:

ViestiKirjoittaja e_123 » Ma Kesä 25, 2007 18:41

Potter-fan ficteistä se lähti, parituksella Harry/Draco... Sitten onnistuin löytämään Yami no Matsueita ja koukkuun jäin :)
Mangana en ole yaoita tainnut edes lukea, koska en oikein osaa hankkia :( eli elelen suurinpiirtein animen ja fan fictejen voimalla :)

Shiki

ViestiKirjoittaja Shiki » Su Loka 14, 2007 22:51

Olin 13-vuotiaana suuri Dragonlance-fani ja suurin murheeni oli se, ettei mistään tahtonut löytyä kunnon fanartia. Kerran selaillessani Elfwoodin gallerioita törmäsin mangatyylillä (inhoan tätä sanaa, mutten keksi mitään parempaa ilmaisua sille) piirrettyyn Raistliniin. Jatkoin innoissani eteenpäin ja yhtäkkiä eteen tuli kauniisti piirrettyä ja herkkää Raistlin x Dalamaria. Olin hetken aikaa ihmeisssäni, että mitäs tämä nyt on, mutta hyvin äkkiä alkoi tehdä mieli lisää. Slashiin perehdyin myöhemmin paremmin Harry Potter-ficcien kautta ja ensimmäinen lukemani NC-17 ficcikin taisi olla Potteria, pari oli muistaakseni Draco/Harry.

Innostus yaoihin taas lähti hyvin sekavasta Inuyasha-ficistä, joka yritti parittaa Inuyashaa ja Sesshoumarua. Yritys oli kova, mutta mitään ei tapahtunut. Turhauduin ja aloin etsiä aktiivisesti sarjaa, jossa olisi ihan oikeita homoja eikä vain suurennuslasilla nähtäviä vihjauksia ja lopulta löysin Gravitationin. Enempää ei varmaan tarvitse sanoa.
時代には逆らえない でもたまには。。。現実逃避

Misery-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Misery-chan » Ti Loka 16, 2007 10:44

olisikohan ollut tuo Gakuen Heaven Manga millä sain ensi kosketukseni(?) En nyt kyllä sano mtn varmasti, mutta taisi olla se. Se tai sitten yellow
"Elämä on haaste, ja vain ne jotka nousevat kohtaamaan sen haasteen tietävät mitä on olla elossa."
- Larten Crepsley

Sarkka

Tutustumien yaoihin

ViestiKirjoittaja Sarkka » Ma Loka 29, 2007 03:15

Ensimmäisiä muistaakseni taisi olla Camelot niminen sarjakuva -90 luvulla albumi jossa oli femmejä ja itsekseni taisin fanittaa osaa X-menin hahmoista.

Oikein kybällä sitten iskikin n. -01 OTP:nä Aragorn/Legolas sekä tietyt RPS parit ;)

Nyt olen vasta kuukauden pari tutustunut shounen ai:hin sekä yaoi:in, lähinnä LJ:stä löytyneisiin.

Kirjamessuilta osui käteen sarja Boy Princess ja Wild Rock....odottelen mitä fandom tuo tullessan :lol:

Gilraen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilraen » Ma Joulu 10, 2007 17:16

Serkkuni kertoi joskus vuosi sitten HarryxDraco -ficeistä, ja kiinnostuin niitä lukemaan. Siitä se sitten lähti, vaikka aluksi se oli vain sellaista "joo, ihan kivaa tämä on, vaikkei kovin ihmeellistä", nykyään rakastan yaoita mielettömästi.
Nykyään ei tahdo Potter-paritukset kiinnostaa, ja kaikki yaoi-kiinnostukseni onkin Kingdom Hearts-aiheista. Ensimmäinen kerta, kun näin jotain KH-yaoiin liittyvää, taisi olla joskus tämän vuoden keväällä. En edes muista kunnolla, miten se tapahtui. Taisin vain nähdä jonkin piirroksen, johon rakastuin heti paikalla. :roll:
En ole koskaan ollut homoutta vastaan, mutten tosiaankaan fanittanut sitä, tai edes puhunut siitä. Olen kyllä onnellinen, että niin kuitenkin kävi.

hyeena

ViestiKirjoittaja hyeena » Ma Joulu 24, 2007 00:36

improyaoi.fi :D Ei muuta sanottavaa.
"If it's nothing else, it's...flashy."

Lirlys

ViestiKirjoittaja Lirlys » To Tammi 03, 2008 09:29

Joku ficci ja aarinfantasy.com ovat aika kovia sanoja.
En tosin tiedä oliko Aarinfantasya vielä tuolloin, mutta kuitenkin jotain vastaavaa :DDD

Nagisa_Sensei
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nagisa_Sensei » Ma Helmi 11, 2008 21:48

Ensimmäinen? Hmm... Hyvän heitit tällä kertaa. Varmaan se, kun sisko katseli muutamia potter doujinsheja ja eksyi Final Fantasy doujinshi sivuille. ( kyllä, latasin sieltä ilman, että siskoni tiesi mitään... Olisi mukavaa nähdä hänen ilmeensä, jos näkisi tämä viestin... ) Mutta eipä tule näkemään.

Mutta tässä on siis pieni (ei niin kiinnostava) tarina, kuinka tutustuin. ^^ Ja ikää oli keertynyt jotain 12-13 vuotta. Eli olin aika nuori. ( likainen minä. *hakkaa päätä seinään unohtaakseen Yaoin*)
" I'm sorry, my dear Knight. I'll be going before you, but remember. "

"Our hearts are Always as One"

!!!!!Code Geass R2 Tulee Huhtikuussa!!!!!

tumppu
Viesti:

ViestiKirjoittaja tumppu » Ma Maalis 03, 2008 02:05

Taisi olla Gravitation eka. Sen jälkeen on verellä ja hiellä haettu lisää.
"knock,knock" "who's there" "me, i kill you"

Jeff Dunham - Achmed the Dead Terrorist
http://www.youtube.com/watch?v=1uwOL4rB-go

itsu
Viesti:

ViestiKirjoittaja itsu » La Maalis 15, 2008 17:38

Ihan ensimmäisiä, vaikkakin vähän kevyempää kamaa onkin, nii oli Loveless. Silloin en ees tiennyt mitä yaoi oli. Sitten kaveri alkoi myöhemmin esittelemään yaoita kunnolla, ja sen jälkeen kaikkea mahdollista mitä eteen vaan on tullut niin kattonut. :D
~~

horatia
Viesti:

ViestiKirjoittaja horatia » La Maalis 15, 2008 18:40

Siis minähän en mitään yaoijuttuja... krhm :D

Ensimmäisen kerran törmäsin yaoi-sanaan puolitoista vuotta sitten, kun tapasin aiheesta (ja japanista) innostuneen kaverin joka esitteli hyvin häiritsevää Leon/D (PSoH) fanitaidetta.

Ensimmäinen yaoi-hetki ajoittunee hyvin varhaiseen vaiheeseen, ala-asteen pihaleikkeihin, jolloin leikimme Tähtien sotaa hyvin homosti... Luullakseni Chewbacca/3po oli niitä ensimmäisiä parituksia :P

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » La Maalis 15, 2008 18:54

Ihan vaan varmaan Lovelessin, ekan keräämäni mangasarjan, mukana aloin kiinnostua enemmän poikarakkaudesta ja yaoista. Lovelessin kanssa samoihin aikoihin kiinnostuin myös Kingdom Heartsista, etenkin kakkosesta, ja olen yhäkin suuren suuri Akuroku-fani!<3
Ja tietenkin siitä sitten alkoi kamala paritusbuumi, joista ensimmäisiin kuuluivat mm. Raito x L. Lisää ihanaisia parituksia onkin sen jälkeen tullut sitä mukaa, mitä uusia sarjoja on löytänyt käsiinsä.
Kuitenkin olen tässä ajan myötä huomannut tykkääväni enemmän boy's lovesta kuin yaoista, jossa lähinnä "pakko"paritetaan kaksi heteroa yhteen (ja joskus ilman sen suurempia perusteluita tai vihjailuja). Tosin kyllä ihan yaoikin uppoaa, kunhan on vaan mätsäävä ja perusteltu paritus mun mieleen.

Misaki

ViestiKirjoittaja Misaki » Su Maalis 16, 2008 13:43

Ensimmäinen juttu... no ensimmäisiä animeja joita olin ikinä katsonut tietäen niiden edes olevan animea, oli ohshc, ja vaikkei sitä lueta yleensä edes shounen-aiksi, alkoi jo valmiiksi kiero mieleni kehittelemään mitä mielettömimpiä parituksia...

..Ja pian ourania sitten seurasi YnM, jonka aikana viimeistään päässä napsahti ja sitten sitä oltiin koukussa kuin mato ongessa. Nopeasti sitten päähäni juurtui kokonainen käsitekartta shounen-aista ja yaoista, ja samaa tahtia karttui katsottujen BL ja yaoi animeiden lista. Piakkoin sitten perässä seurasi mangojen hankinta ja niiden koukuttava lueskelu.

Olen siis ollut yaoin ja shounen-ain puolella siitä asti kun olen animesta ja mangasta yleensä ollut kiinnostunut. Itseasiassa, en minä pahemmin animesta tai mangasta perustaisi, mutta oih tämä ihana poikarakkaus hilasi minut näille kieroille ja mustille vesille. Itseasiassa, elämästäni nykyään puuttuisi iso palanen, jos en olisi koskaan yaoiin törmännyt.
Mitään ei ole pakko tehdä, ei edes kuolla jos jaksaa hengittää.

salsacat

ViestiKirjoittaja salsacat » Su Maalis 16, 2008 18:31

On todella vaikea sanoa milloin oma yaoi-harrastukseni alkoi... aiheena se oli kiinnostanut jo pari vuotta, kuitenkaan sitä sen suuremmin ajattelematta. Mutta taisi sitten olla syksyllä 2007 kun löysin fanfiction.net-sivuston ja suurena Final Fantasy-fanina aloin ficcejä lukemaan, ja sattumalta luin jonkun SephirothXCloud oneshotin, ja sen jälkeen ei kyllä mikään ole ollut ennallaan...

Kun näitä olin jonkin aikaa lueskellut, siirryin Kingdom Heartsiin. Alussa olin todellinen LeonXCloud-fani, mutta ei mennyt kauaakaan, kun-jälleen kerran sattumalta-löysin AkuRokun, josta tuli hetkessä suurin rakkauteni. Ja sillä tiellä olen edelleen ^^

Varsinaista yaoi-animea/mangaa en ole seuraillut, olen enemmänkin kiinnostunut peleistä :p

Palaa sivulle “Yleinen yaoi-keskustelu”