Palaute/kommenttiketju

Keskustelua MAMY:n toimintaan liittyen sekä yleisesti animesta, mangasta ja niiden oheisilmiöistä

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, MAMY / Modet

firesong
Viesti:

Palaute/kommenttiketju

ViestiKirjoittaja firesong » Ma Loka 06, 2008 21:00

Koska offtopic poistettiin, niin on toivottu että tänne saataisiin alue missä kommentoida asioita, jota alunperin tehtiin offtopicissa.

Tähän ketjuun on siis tarkoitus kirjoittaa palautetta/kommenttia esim. mamyn tapahtumista. Myös muista tapahtumista voi kommentoida, kuten yhteistyöilloista, tai coneista.
Tarkoitus ei ole tehdä uutta "chattia", joten kirjoittakaa enemmän kuin yksi lause per viesti ja perustelkaa edes jotenkin näkemyksiänne, jos suinkin mahdollista.

kyokugaisha
Viesti:

Re: Palaute/kommenttiketju

ViestiKirjoittaja kyokugaisha » Ti Marras 04, 2008 00:17

okei, pelastanpa tämän ketjun.... tylsistyttämällä ihmisiä kokoavalla sepustuksella mamyn halloween-juhlasta (1.11.2008). anteeksi.

siispä, ensinnäkin olen positiivisesti yllättynyt ja vaikuttunut siitä, miten moni mamyläinen oli vaivautunut pukeutumaan erityisesti tätä iltaa varten, cossasipa jotain tai ei *appalaudes appalaudes* paikalla oli jos jonkinlaista teemaan sopivia kaapuja, kääreitä ja siipiä ^^ (anteeksi lasse vielä hirveästi etten ehtinyt tehdä sitä sun pukua ajoissa, teen sen heti kun kiireiltäni ehdin !! *hontouni gomenasai, pää lattiaan kops*) ainoa, mikä jäi ehkä vähän häiritsemään, oli paljon puhutun cosplay-kisan puuttuminen... vai nukuinko minä sen ohi? (anteeksi... väsäsin tosissaan cossia koko edellisen yön, se oli väistämätöntä =_=) jos se pidettiin, niin olisin halukas kuulemaan kokoavan sepustuksen sen kulusta, osallistujista, voittajista yms vaikka tällä palstalla ^^ jos sitä ei taas järjestetty, niin harmi. mutta kaikki varmaan näkivätkin, että jokainen oli omalta osaltaan kyllä panostanut ulkoasuunsa, vaikkei cossannutkaan ^^ eli aplodit kaikille *clap clap*

ohjelmasta sen verran, että mihin se katosi? yhdessä vaiheessa tuntui, ettei porukka oikein osannut kuin seistä paikoillaan, tai sitten minä vain olen ääliö (tai sitten vain umpiunessa) ^^ lopussa tunnelma kuitenkin nousi mukavasti, kun ruvettiin touhuamaan yhdessä, esim juuri pullonpyöritystä ja lappupeliä, yksi tanssimatto ja twisterkin taisivat olla jossain vaiheessa käytössä. oliko elokuva muuten edes ohjelmistossa? ei kai ilmeisesti...

mutta hyvin oli ihmiset tuoneet ruokaa kyllä paikalle ^^ aivokakku oli mahtavan näköinen ja hyvänmakuinen, ja suolaistakin löytyi - tosin ehkä jotain muuta olisi voinut tuoda kuin sipsejä yms? korvapuustitkin meni kuin nälkäisille lokeille, ja boolikin kelpasi. hyvin onnistui siis ilm. etukäteissuunnittelu näin foorumin kautta, käytetään sitä jatkossakin ^^ omasta kakkukatastrofistani sen verran, että ei siitä ollut tarkoitus tulla vaaleanpunaista... mutta makuunista olivat loppuneet kurpitsavaahtokarkit, niin jouduin vetämään esiin suunnitelman b, eli v.pun sienikakun ^^ (ajattelin sopivan mamylaisille) ... se ei ollut tod. niin makeaa, miltä näytti, ja kiva kun jotkut uskaltautuivat sitä kokeilemaankin :3 saattoi tulla ehkä hieman liian epämakeaksi, mutta ensi kerralla ehkä paremmin, jos sellaista tulee ^^

kaiken kaikkiaan minusta mamyn halloweenjuhla oli suht onnistunut. mitä nyt ohjelmistossa oli pientä säätämisen varaa, mutta ruoka oli hyvää ja meininki rento; mitä muuta tarvitsisi? ^^ kaikilla oli hauskaa, nee?
~Mimiconin pääjärjestäjä, MAMY ry:n ikisäätäjä

Darayka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Darayka » Ti Marras 04, 2008 20:50

Halloween onnistui tosiaan kohtalaisen hyvällä menestyksellä. Erilaisia pukuja oli vaikka millä mitalla, ruokaa riittävästi (suolaistakin oli, mutta se pizza-laatikko taisi osalta jäädä huomaamatta? ) ja ihmisiä paikalla tosi paljon.
Cosplay-kisa jäi jonnekkin. Itse en edes muistanut koko asiaa sitten illalla, kun pullonpyöritys ja lappupeli lähtivät käyntiin. Ehkä kukaan ei vain uskaltautunut loppujen lopuksi pistämään sitä pystyyn. Sääli, että se jäi, koska hienoja pukuja tosissaan oli paljon. Muutenkin ohjelma tosiaan vähän tökki, ihan kuten Pake jo sanoi. Aluksi vain seisoskeltiin ja ihmeteltiin, sitten jumitettiin pari tuntia, mutta kyllä sitä sitten lopulta keksittiin aloittaa lappupelit ynnä muut tunnelmankohottajat. Ehkä järjestettyä ohjelmaa olisi voinut suunnitella enemmän ja vähän tarkemmin.
No, jos sitten ensi kerralla. Kaikilla oli kuitenkin kai hauskaa (minulla ainakin) joten eipä tuo Halloween-juhla voinut kovin suuri epäonnistuminen olla.

Mieron larpista voisi myös heittää ihan vähän kommenttia. Olin siis pelaamassa kaikissa kolmessa osassa, kahdella eri hahmolla, ja olin kai ainoa MAMYlainen joka ei kuulunut mieroon? Kuitenkin, larpit olivat mielestäni ihan okei, sekä juoneltaan että järjestelyiltään. Ei myöskään tullut sellainen olo, että "no, sinä olet mamysta, annetaan sinulle joku random sivuhahmo pelattavaksi", vaan hahmot oli jaettu mielestäni jokseenkin tasavertaisesti. Toki, paremminkin olisi voinut ehkä joitain asioita tehdä, mutta ainahan sitä löytyy parantamisen varaa. Mutta siis, ei ainakaan mitenkään ehdottoman negatiivinen kuva jäänyt. Kyllä noihin mieron larppeihin voisi ehkä mennä joskus uudestaankin, jos mielenkiintoinen peli sattuu eteen.
Ei ehkä paras larppi ikinä, mutta kuitenkin ihan hyvä sellainen.
And if you were with me tonight
I'd sing to you just one more time
A song for a heart so big
God couldn't let it live

BabyDoll

ViestiKirjoittaja BabyDoll » Ke Marras 05, 2008 11:25

Olen melko samaa mieltä muiden kanssa halloween juhlista.
Ohjelmaa olisi tietenkin voinut olla enemmän.Porukka enimmäkseen vaan chillaili eikä tehnyt mitään..o.OPullonpyöritys ja lappupeli oli kyllä kivoja,kokeilin lappupeliäkin ensimmäisen kerran elämässänixD(ja minkähän takia minä jouduin lähes joka kerta sen toisen Edin viereen...-__-)
Ruuassa ei ollut mitään moitittavaa,kaikki oli hyvää^^Myös sinun kakkusi,Pake-chan!!<3^^Aivokakkua en maistanut,joten siitä en tiedä.....Mutta hauskan näkönen se ainakin oli XDSopi halloween-teemaan loistavasti.
Puvut olivat hienoja kaikilla joilla sellaisia oli^-^Itsekin harmittelen sitä ettei cossikisaa järjestetty..:(Mutta ei se mitään..

Kokonaisuudessaan miitti oli mielestäni onnistunut kaikin puolin^^,lisää tällaisia teemamiittejä8D

juures-

ViestiKirjoittaja juures- » Ke Marras 05, 2008 15:45

Ihan huonot bileet.. ku Jaakko kerkes lähtee : |
Aikuist... mamyläisten oikeesti oli siel kivaa ^^ ja taisin syödä kaikkea paitsi pizzoja, ku en voinu. Kaikki mitä maistoin oli hyvää *drool*.
Mutta ne korvapuustit *ultra droooooool* : )~~
Ohjelmasta en oikee osaa sanoo ku tulin myöhässä, kävin välillä muualla randomoilee ja lähin aikasemmi : DDD
Eli olin aika sillee satunnaisesti paikalla, mut mun mielestä olin ihan hyvissä kohissa siellä.. tai ainakaa mulle ei tullu tylsää.
Tuota.. tuota..
Jos porukalla on innostusta teema-bileisiin niin ehottasin, että pidettäisiin:

KASARIBILEET
okei suurin osa ei oo ees syntyny sillon, mut who cares :E
Eli pukujen pitää liittyä jotenkin 80-lukuun.
Pukuehotuksia voisin kertoo pari:
- 80-luvun animehahmo
- rokkari (heavy- ja thrashmetalli aloitti tuolloin)
- punkkari
- pelihahmo (esim. Super Mario, Link, Samus Aran, Solid Snake, jne) [pelihahmoista voi kysyy Lasselta ja multa.. tai google-sedältä]
Viimeksi muokannut juures-, Su Marras 16, 2008 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
so you run and you run to catch up with the sun but it's sinking

Kikko-Päkki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kikko-Päkki » Ke Marras 05, 2008 15:57

Samaa mieltä perunan kanssa, Jaakko lähti ihan liian aikasin, en kerenny raiskaa sitä:(
Mutta muuten oli mulla alusta asti hauskaa ku pääsin halipulastani irti^^
oih aivokakku oli..noh..ihan hyvää hääkakuksi<3 en yökkiny yhtään kun omat kusiset aivoni luulivat kakkua oikeasti aivoiksi!!! sori hei:DD Lappupeli ja pullonpyöritys oli ihania love them!!!<33 jukkaparkaaa, hihhiii:DDD
tanssimattoiluki oli kivaa, siinä tuli vaan kuuma. ^^
kiitti kaíkille halloweenbileissä olijoille love you!!!!
Got a secret,
Can you keep it
Swear this one you'll save
Better lock it, in your pocket
Taking this one to the Grave
If I show you, then I know you
Won't tell what I said
'Cause two can keep a Secret
If one of them is DEAD~

BabyDoll

ViestiKirjoittaja BabyDoll » Ke Marras 12, 2008 11:31

Ajattelin nyt tässä että voisin varmaankin kommentoida hiukan Tsukiconia,joka pidettiin siis 18.-19.10. kulttuuriareena Gloriassa.
Jos nyt itse paikkaa kommentoin,niin paikka oli hiukan liian pieni niin suurelle määrälle osallistujia.Porukkaa sentään oli melko paljon ja välillä oli aika ahdastakin...haittana oli vielä se,että lähistöllä ei ollut puistoa,jossa olisi voinut riehua/hillua randomisti:( Puisto olisi auttanut asiaa.Olisi voinut ottaa ff-fightiakin jos olisi ollut puisto^^en ole kyllä varma,tsukissa saattoi olla erikseen ff-paikka,mutta en huomannut sitä silloin..o.O
Itse tapahtuma oli kuitenkin ihan kiva ekaksi coniksi^^, Oli hauskaa pyöriä cossissa ympäri tienoota ja olla muiden bleach-cossaajien kanssa:3Muistan ikuisesti Kenpachi-saman<3<3<33 *hahhaa sain hankittua kuvankin siitäxDD* Kenpachi-samaaaa!!!!!
Juu,niin takaisin asiaan^^Tsukiconissa oli aika paljon mangaa,itekin ostin sieltä Bleach 1.*Bleachiä om nom nom*
En tiedä mitä kaikkea lavalla tapahtui,en hirveästi seurannut sitä:) Sen muistan että jossain vaiheessa lavalla puhuttiin para parasta^^

Jossain kohtaa(en muista kumpana päivänä) oli myös Huippu L haussa-cossikilpailukinx3 Harmittaa kun en ite ollut näkemässä sitä....:(((Joten en tiedä kuka voitti..Mutta L:istä puheen ollen,niitä tsukissa riitti!!Itse tietenkin olin aivan innoissani,kun melkein joka toinen vastaantulija oli L xD Ne oli supersöpöjä!!!<3<333<3<3Njauuu^^<3Meinasin ennen tsukia cossata itsekin L:ää,mutta en ollut kuin päivän tsukissa ni en ehtiny cossata sitä...=_=

Tsukissa oli jos jonkinlaista cossaajaa^^ Oli Bleachiä,Narutoo,One Pieceä,lolita tyyppejä,Pokemonia,Kingdom Heartsia....ja niin eespäin:3Oma suosikkini oli Sora-ja Bleach-cossaajat<3Niin jos en vielä kertonu nii cossasin Tsukissa Rukiaa Bleachistä^^Suuri kiitos Hinalle puvun lainaamisesta<3<3Arigatou gosaimasu!!^^Puku toimi hyvin:3

Oli hauskaa kun lähdettiin Tsukista.Käytiin siinä pikaseen Blipossa ja Cybershopissa..Sitten,yhdessä vaiheessa meitä tuli vastaan joku valokuvaajahemmo,joka kysy että saako meistä(minusta ja Renjistä siis) ottaa kuvan.Me suostuttiin ja se otti kuvia^^Mietin tänäkin päivänä että missäköhän ne kuvat nyt ovat..Toivottavasti ei missään Helsingin SanomissaXD

Antaisin siis Tsukiconille arvosanan 8^^D Ihan hyvä con,ainoo miinus oli tilan puute.

Faruta

ViestiKirjoittaja Faruta » Ke Marras 12, 2008 20:08

Darayka kirjoitti:ja minkähän takia minä jouduin lähes joka kerta sen toisen Edin viereen...-__-
OT/ onks minussa jotain vikaa, vai...? :cry: /OT

Tsukiconista hieman juttua, olin siellä (yllätys yllätys, Ed-cossissa) ja siella tosiaan oli FF-fight-paikka, siellä sulkasalissa, ellen väärin tiedä. Puvut olivat hauskoja, ihmiset mukavia ja USKOMATON määrä FREE HUGZ- kylttejä...

Niin, ja olisi pieni teemapäiväehdotus minullakin... Miten olisi pyjamabileet? Jossain (Sotkussa, missä ikinä näitä systeemejä pidetään) yötä jonain viikonloppuna, kaikki joilla on jokin pyjama ehdottomasti mukaan, ja unileluja ei saa unohtaa... lisäksi ruokaa, ohjelmaa, hauskanpitoa... miltä kuulostaa...?
Mitä painavat yhden miehen työt,
mitä saa maailmalta
kun kivenkovalla nyrkilläsi lyöt
pieneltä pojalta jalat alta

Zacharias

ViestiKirjoittaja Zacharias » Ke Marras 12, 2008 22:37

juures- kirjoitti:
KASARIBILEET
okei suurin osa ei oo ees syntyny sillon, mut who cares :E
Eli pukujen pitää liittyä jotenkin 80-lukuun.
Pukuehotuksia voisin kertoo pari:
- 80-luvun animehahmo
- rokkari (heavy- ja thrashmetalli aloitti tuolloin)
- punkkari
- pelihahmo (esim. Super Mario, Link, Samus Aran, Solid Snake, jne) [pelihahmoista voi kysyy Lasselta ja multa]

Kannatan. Loistava idea, minä ainakin lähden mukaan. Tosin tuo pukeutuminen yms. omalla kohdallani on aika kyseenalaista mutta eiköhän se siitä (minun ongelma.) Jos vaan muutkin innostuu niin tää kuulostais hyvältä. ^^
M: "Tää viidakko on kosteeta."
J: ":DDD XD mitäääää?!?!"

Darayka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Darayka » Ke Marras 12, 2008 22:48

Molemmat teemabile-ideat kuulostaa mukavilta, minä kannatan kyl kumpaakin. Ohjelma kannattaa vaan tosin suunnitella kunnolla, ettei käy niinkuin halloweenissa vähän kävi, eli kaikki vaan seisoskelee eikä tiedä mitä tehdä. Mut siis, minä olen mukana molemmissa idoissa. Pukeutuminen voi olla asia vähän erikseen, mutta enköhän jotain aina keksi.

Sitten vielä tämä...

Insane kirjoitti:
Darayka kirjoitti:
ja minkähän takia minä jouduin lähes joka kerta sen toisen Edin viereen...-__-

OT/ onks minussa jotain vikaa, vai...? /OT

O.O
Mielestäni en noin kyllä ole kirjoittanut. En ainakaan muista niin kirjoittaneeni. (Gaara of The Desert taisi ainakin kirjoittaa jotain tuohon suuntaan? saatoin kyllä minäkin, ei sitä koskaan tiedä ^^)
Mutta jos minä sen olen tosiaan jossain sienihuuruissani kirjoittanut , niin ei hätää, ei sinussa mitään vikaa ole : ) Älä ota itseesi
And if you were with me tonight
I'd sing to you just one more time
A song for a heart so big
God couldn't let it live

Faruta

ViestiKirjoittaja Faruta » To Marras 13, 2008 19:55

Huh, pelästyin jo... Mutta kalsaribileet kuulostaa ihan siisteiltä. Link vois olla mahdollinen minulle... Hmmm... heh, heti suunnittelemaan.
mitä saa maailmalta

Yksisiipinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yksisiipinen » Pe Marras 14, 2008 20:10

Kasaribileet kuulostaa oikein hyvältä,
mikäli päivä hyvin sattuu ni mukana ollaan ^^,
(Pukeutumiseenki tuli heti ideoita x)
Meinasin nuolaista itseni tipahduksiin.

boycott
Viesti:

ViestiKirjoittaja boycott » La Marras 15, 2008 15:38

Mahtavaa ideointia! Meikä innostui hetkessä. Kattelin tuota MAMYn sivujen miittikalenteria ja tulin todella omaperäisesti siihen tulokseen, että kasari-ilta kantsis pitää joko kahden viikon päästä (29.11.) Starlightissa tai sitten ensi vuoden puolella, kun tässä nyt on "vähän enemmän" (juu, tiedän ettei mitenkään erityisen paljon, mutta silti) ekstraohjelmaa tulossa (tänään larppi, kuukauden päästä pikkujoulut ja sitten tämä vuosi melkein loppuukin). Kasaripomppimiseen olis nimittäin kiva varata koko ilta eikä vain paria tuntia, kun on kerran laittauduttu niin ollaan kans!
Pyjamabileet ovat tietääkseni myös aivan mahdolliset, puuttuu vain tila, eli kun ensi vuoden tilavarauksia katellaan, niin olis kiva saada yksi yö meille varattua ^-^ Muistaakseni Aukku on tosin joskus maininnut, että yli yön varauksia on vaikeampi saada, mutta kaipa tuolle asialle jotakin saadaan tehtyä.

Muistuttelisin vielä, ettei tehtäis tästä ketjusta mitään uutta offtopiccia, perusteltuja&idearikkaita viestejä. (Siis: älkää tehkö, niin kuin minä teen, vaan tehkää niin kuin minä sanon : D anteeksi, en pysty edes itse täyttämään omia ehtojani. >.<)
I'm not breaking down
I'm breaking out
last chance to lose control

firesong
Viesti:

ViestiKirjoittaja firesong » To Marras 27, 2008 19:03

Eli siis, olen lukenut ja ymmärtänyt. Ensi vuoden vuorot pitää varata vasta joulun jälkeen.
Uskaltaisin luottaa siihen että olen edelleen silloin puikoissa ja hoitamassa varaukset ^^
Ajattelin että tammikuulle jollekkin sopivalle illalle voisi laittaa kasaribileet. 80-luvun animea (http://koti.phnet.fi/otaku/historia/1980.html) jos sinne saisi ja sitten mulla on yksi kaveri jolla on suuri kokoelma kasarirokkia/heviä!
Pyjamabileitä yritän, onneksi ne ihmiset kaupungintalolla luottaa muhun, joten mulla on jopa mahiksia siihen yönyli vuoroon.

Alkakaa vaan suunnitella jo näitäkin.
Samoin kun joku voisi alkaa pikkujouluja vääntämään.
Tämä nyt ei ollut palautetta, vaan tulevaisuutta, joten sorry, ilmoitin vain että olen kartalla, vaikka en joka viestiin vastaakaan.

(edit, haluatteko pitää miitin 22.12. maanantaina? Olisiko kukaan enää sillon tulossa? Mun pitää ilmoittaa nuorisotoimelle, että halutaanko pitää sillon meidän vuoro.)

Faruta

ViestiKirjoittaja Faruta » Ti Joulu 23, 2008 19:40

Onko kenelläkään kommentoitavaa pikkujouluista? Omasta mielestäni tapahtuma oli hauska, tosin suolaista syötävää oli ehkä himppusen liian vähän. Se tosin on vain oma mielipiteeni.
P.S. Pitikö kukaan mokkapaloista...?
mitä saa maailmalta

Palaa sivulle “MAMY - Mikkelin Anime ja Manga Yhdistys”