Esittelyjä tänne!

Keskustelua MAMY:n toimintaan liittyen sekä yleisesti animesta, mangasta ja niiden oheisilmiöistä

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, MAMY / Modet

Iome

Re: Esittelyjä tänne!

ViestiKirjoittaja Iome » Ke Joulu 08, 2010 22:38

Hei! Kävin tänään katsomassa miittiänne ja vaikken ehkä toimintaan tule aktiivisesti mukaan, niin laitan tänne esittelyn, kun olen kuitenkin alueella asuva harrastaja... Ja aika pitkäaikainen harrastaja olenkin: Espoon Otaniemessä perustettiin Otakut, yksi Suomen ensimmäisiä animekerhoja vuonna 1996 ja olin jo perustamiskokouksessa mukana. Innostuin tuolloin animesta sen verran, että järjestin myös Mikkelissä yhden animenäytöksen Teknillisellä oppilaitoksella vuonna 1997 (olen siis asunut täälläpäin aiemminkin, vaikken pitkään aikaan, viime vuonna muutin takaisin). Mainoskin videoillasta on vielä tallella:

http://mika.letonsaari.net/anime/

Lopullinen illan ohjelma taisi olla vain Akira, Nuku Nukua ja Dominion Tank Policea. Tarkoitus oli innostaa paikallisia perustamaan tänne animekerho, mutta silloin se ei vielä onnistunut. Hienoa että olette saaneet nyt yhdistyksen pystyyn. \o/

Suosikkianimeja on mm. Urusei Yatsura (katsokaa Urusei Yatsura 4: Lum the Forever, sopii vaikka joululeffaksi!), Galaxy Fraulein Yuna, Tenchi Muyo (Washu-chan ftw!), Irresponsible Captain Tylor, Ranma 1/2, Dragon Half, Slayers... ja paljon muuta. Uudempia animeita en ole ehtinyt niin seuraamaan, mutta aina välillä jotain.

Tällä hetkellä olen aktiivisesti mukana politiikassa Piraattipuolueen Etelä-Savon puheenjohtajana. Laitan vaikka jonneki toiseen lankaan aiheesta, kun sekin liittyy tavallaan animeen. :)

~Mori~
Viesti:

ViestiKirjoittaja ~Mori~ » La Joulu 18, 2010 23:55

IIK O_____O elikkäs oon Marjut (tykkään et mua sanotaan Mori-chaniks >___<, mut Marjutkin riittäää) oon pullahtanu mailmaan 25.05.94 Lappeenrannan Keskussairaalassa (kello 14.58) O__o (asuin tosin imatralla). Muutin Imatralta Pellosniemelle ja sit sielt Ristiinaa asuin siel jonku pari vuotta ja sit muutin Kalvitsaan (mikkeliin,KORPEEN, mis ei oo mitää elämää ja asun siel nytki!).
Nyt opiskelen Etelä-Savon Ammattiopistos Kulttuurialalla Vaatetus Artesaaniks....

Mul alko tää manga/anime harrastus siitä ku mun sisko pakotti lukee One Piecen ekan osan vuonna 03-04) O__O.
En kyl enää lue sitä mut animena menee...
Nykysin tykkään :
Aasialaisista Draamoista ,Arina Tanemuran tekeleistä :3 ,Princess Aista >___< ,Ginga: Nagareboshi Gin (Hopea Nuoli) ,Weed ,Shugo Chara ,Chobits ,D.N.Angell.... ect.
Sit tykkään Kingdom Heartseista ja FF (final fantasy) peleist <3

MAMYst olin kuullu joskus mut en sillo aatellu et kannattasko käyä miiteissä tai vaik liittyy MAMYyn >___<. Eka miitti oli epävirallinen (joskus 2010 syyskuu?) ja käväsin vaa siin (ihmiset oli pelottavia O________________O. MAMYyn liityin vissii virallisesti sillo ku oli leiri >___< (Tuplamuussin paluu:3, Kivaa oli sielläki :3) ~~ Siinä se O_O
~ Minä sanon kun se on LOPPU..... NYT se on LOPPU ~

kyokugaisha
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyokugaisha » Ma Joulu 20, 2010 05:05

hauu~

Tervetuloa Mori-chan~

Ei me oikeasti olla ihan niin pelottavia kuin miltä me näytetään : DD
Tällaisia pieniä sieviä sienipalleroita vain <3

Jos vain pääset, niin tule ihmeessä nyt keskiviikkona 22.12. pikkujoulujen jatkoille~
Miitti on vanhalla Sotkulla klo 17-20 kuten ennenkin keskiviikkoisin.
~Mimiconin pääjärjestäjä, MAMY ry:n ikisäätäjä

~Mori~
Viesti:

ViestiKirjoittaja ~Mori~ » Ke Joulu 29, 2010 00:12

^____________^~<3 on mamylaiset aika pelottavii O______O ku ei oo tottunu et oon samanlaisten immeisten kaa ku minä ^^ :mrgreen:
~ Minä sanon kun se on LOPPU..... NYT se on LOPPU ~

Fa1con

Esittelyjä tänne!

ViestiKirjoittaja Fa1con » To Maalis 17, 2011 15:08

Eilisen miitistä tuli kehotus esittäytyä, joten...

Pyry on nimeni, moni on kai tavannut minut tässä kahden ensimmäisen miittini aikana. Pahoittelen, jos en ole esittäytynyt vielä kaikille :oops:

Olen harrastanut animea/mangaa jo pari vuotta, luen/katson kaikenlaista mangaa/animea mitä eteen tulee. Cossannut olen tosin vain kerran, mutta varmasti tulen cossaamaan vielä enemmänkin!

Luonne? ööö... No aluksi saatan olla hiljainen hissukka, mutta jos tulen hyvin toimeen niin puhun enemmänkin. Olen mielestäni aika avara katseinen ja avoin.

Minulle saa tulla puhumaan vaikka mistä maan ja taivaan väliltä, pyrin olemaan mahdollisimman hyvän tuulinen ja pirteä :D

kyokugaisha
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyokugaisha » To Maalis 17, 2011 16:32

hauu~

Tervetuloa joukkoon vaan näin minunkin puolestani~ ^^

Ei olla vielä miiteissä nähty, mutta jos olet ensi lauantaina tulossa niin sitten kohtaamme.
Ensi miitissä on vuosikokous, mutta ei pidä säikähtää; paikalle saa ja pitääkin tulla :3
Ja on sen jälkeen ihan normaalia ohjelmaakin, mochiron desu~
~Mimiconin pääjärjestäjä, MAMY ry:n ikisäätäjä

Wulfen

ViestiKirjoittaja Wulfen » Ma Marras 07, 2011 22:43

haha Vihdoin pääsen häiritsee tänne foorumeil kun pääsin jäseneks eli jooh..

Eli saavun kaukaa kaukaisesta lännen kyllästä kaarina (siinä turun vieressä) ja muutin noin 1kk sitten mikkelin ja sitten löysin tieni mamyn sivuille.

Olen 20 yksinäinen susi joka dataa päivät pitkät pimeessä luolassa.
kukaan teistä ei ole viel nähnyt mua mutta kyllä suurin osa tulee koska ainakin aluks olen aktiivisesti kaikkial koska en oo viel saanut yö rytmii takas että nukun päivät pelaan yöt.
Luen mangaa ja katon animee ( joo ihan oikeesti jos joku epäilee x3) sitten pelaan korttia ja koneelta löytyy stepmania ja touhouta. lisää tietoo saa tulemal keskustelee :D

jos haluu minut kiini käy kattoo tiedot toisesta lokerosta foorumilla :3

wulfen kiittä ja kumartaa ja menee valtamaan muutki foorumialueet

Mr Cartier

ViestiKirjoittaja Mr Cartier » To Joulu 01, 2011 01:13

Kait sitä ny sit miunnii pittää esittäytyä ku kerran on tulluna jo hetki notkuttua miiteissä.

Ihmiset sanovat Joniksi, ja vuoden '87 alkupuolella Kuopioon miut laskettiin irti riivaamaan kaupunkia. Mikkeliin muutin töiden perässä rahaa tienaamaan koska Kuopiossa ei ollut töitä minkäänlaisia toimeliaalle ihmiselle. Lievästi kaljuuntumaan päin olevat vaaleanruskeat hiukset on minulla ja parran menin leikkaamaan pois. Tummansiniset silmät on minulla myös, ilmeisesti sen verran tummat että minua on luultu pariin otteeseen ruskeasilmäiseksikin. Minut tapaa yleensä kauluspaidasta sekä farkuista / reisitaskuhousuista(ellen niitä kaikkia ole taas kuluttanut puhki).

Olen suht avoin ja rento ihminen tettyyn rajaan asti, mutta sitä saa kaivaa. Pitäisi olla helposti lähestyttävä ihminen, koska en ole enää niin rasavilli kuin olin nuorempana, hieman rauhottunut jo. Kyllä minusta silti saanee vielä sen lapsen kaivettua ulos, ällös ihmiset huoliko. En käytä ollenkaan alkoholia, tupakkatuotteita en harrasta, mutta aineissa olen 24/7 - wooooo parteeee!!! (tosin lääkärin käskystä! [booo hisss, ei oo jepa]). Omistan polvivamman, jonka sain ala-asteella. Ei oo jepa sekään. Ajokortin ajanen takasin keväällä heti kun lekuri antaa.

Harrastan asioita yleensä satunnaisesti, mutta kun sitten satun harrastamaan jotain, harrastan sitä eksessiivisesti (esim. luen jonkin nettisarjiksen kertarykäisyllä alusta "nykyhetkeen" [aktiivisia nettisarjiksia yli 20 seurannassa]). Tämä pätee moneen muuhunkin harrastukseen.
Tietokoneella tulee istuttua suht. paljon, mutta pelejä en suinkaan kokoajan pelaile. Mangaa en hirveämmin ole lueskellut, ja Pokémon ei ikinä oikein napannut, eikä mitkään muutkaan sitä seuranneet jälki-ilmiö ohjelmat (digimon, bayblade, etc.), elkee lyökö.
Mitä kaikkea harrastelen random aikatauluilla tietokoneen lisäksi:
Anime (duh!), (war)Hammerit ynnä muut figut, MTG (nolla budjetilla), Boffaus (KuoLan Kaarti), Larp harvakseltaan, Rope, Kirjat jos jotain hyvää saa kouraan, Lautapelit & korttipelit, pyrin aloittamaan (/jatkamaan) nes harrastusta mutta omistan muutaman pelin vasta, kynällä tuhertelu toisinaan - usein lohikäärmeksiä tahi jotain scifiä (en ole erityisen hyvä piirtäjä mutta silti).

Lemppari genre on scifi, mutta kaikki menee, sillä ilomielin kokeilen kaikkea uutta koska ikinä ei voi tietää mikä on jepa.
Musiikki maku on... no jaa. Otan talteen ne kappaleet mitkä totean hyväks oli ne minkä artistin tahansa tahi jostain pelistä. Kaikkee en oo saanu haalittua mitä oisin halunnu. Soittolistalla ei ole kuitenkaan örinäheviä josta ei saa selvää tahi räppiä, ainakaan vielä. Aikain saatossa on musiikki maku muuttunu kuitenkii vähä, nii pitäs siirtää vissii jokunen oudompi kappale varasto mappiin. Tällä hetkellä lemppari kipale on vissiin musavideoineen Red Hot Chili Pepperssin Otherside.
Lempi -väri (suunnilleen), -vuodenaika on kohta alkamassa eli talvi (yay!), "elementtini" on ilma.

Outouksia joita jotkut ihmiset minussa kummastelee:
En käytä luottokorttia, maksan ainoastaan käteisellä.
En käytä nettipankkia, en edes omista nettipankkiosoitetta (en luota järjestelmään).
En ole ikinä omistanut irc galleria tunnuksia, sieltä minua tietääkseni ei löydä.
En ole ikinä ollut humalassa (olen absolutisti).

That should be the most of it I reckon.

Lin-san

ViestiKirjoittaja Lin-san » Ke Helmi 01, 2012 01:25

Heiipäheii uusi jäsen täällä :D Yhdessä miitissä oon ehtiny vasta olla ja sielläkin taisi olla jonkinmoinen vajaamiehitys että läheskään kaikki ei ole ehtinyt mua ollenkaan tavata, mutta vakuutuin silti menosta sen verran että liityin heti mukaan x) Miikka on nimi, kaikkialla tosin on kehittynyt mulle joku jännä lempinimi, ehkäpä miiteissäkin, saa nähdä :D Anime & manga on mulle suhteellisen uus tuttavuus, muutaman vuoden oon satunnaisesti animea katsonu, viime aikoina sitten enemmän x) Kaikki alkoi Miyazakista ja nyt on erilaisia leffoja ja sarjojakin useampia takana, toivottavasti vielä monta edessä x3 Ihka ensimmäisen mangani aloitin juuri, kiitos Säteen joka minulle Hellsingin lainasi, arigatooo gozaimasuuu! x3 Ihmisenä oon suhteellisen avoin, pitäis tulla toimeen kaikkien kanssa. Heittäydyn helposti mukaan kaikkeen hullunhauskaan (larppia odotellessa :DD) ja muutenkin oon aina täysillä mukana :) Tulkaatten juttelemaan jnejne, ensi miittiä innokkaasti odottaen :)
~Lin

Faruta

ViestiKirjoittaja Faruta » Su Helmi 05, 2012 15:23

Tervetuloa joukkoon tummaan :D
Mitä painavat yhden miehen työt,
mitä saa maailmalta
kun kivenkovalla nyrkilläsi lyöt
pieneltä pojalta jalat alta

Lin-san

ViestiKirjoittaja Lin-san » Ma Helmi 06, 2012 00:09

Arigato! :)
~Lin

Armo

ViestiKirjoittaja Armo » Ke Elo 01, 2012 20:28

No niin.

Olen Jyri, se Animepelin PJ joka ei kuulunut Mamyyn (ainoa tietääkseni?) - ennen kuin nyt. Kävin myös keväällä leirillä, olin larpissa se tyyppi jolla oli kulmahampaat. Lisäksi kävin yhdessä miitissä leirin jälkeen.

Päätin lopettaa freeloadaamisen, ja liittyä yhdistykseen oikeasti. Joten tässä nyt olen. Animesta ja mangasta varsinaisesti on erittäin vähän kokemusta. Joitain yksittäisiä sarjoja lähinnä, ja muutama manga. Päämotivaattori liittymiseen oli tämä yhteisö.

Tuota noin. Asuin Savonlinnassa 20 ensimmäistä vuotta elämästäni, nyt on takana vuosi Vantaalla, ja syksyllä muutan Jyväskylään. Siviilipalvelusta on vielä kuukausi edessä. Jyväskylässä odottavat nanotieteiden opinnot fysiikan alalla. Harrastan boffausta, larppausta, silloin tällöin Prometheus-leiritoimintaa (menen luultavasti ohjaajaksi ensi kesänä, ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen), aikoinaan aikidoa, jonka voisin taas aloittaa. Kävin taidelukion kuvataidelinjalla, ja kuvataide laskettakoon kiinnostuksen kohteisiin vaikka en paljoa itse taiteilekaan. Istun koneella suhteellisen paljon. Pelaan silloin tällöin jotain kun ehdin. Seuraan muutamia hyviä ja muutamia huonoja sarjoja. A Game of Thrones, True Blood, Glee, sen sellaista. Huonoja en viitsi mainita.

Sellaista lähinnä. Toivon pääseväni osallistumaan miitteihin ja muuhun toimintaan Jyväskylästä käsin mahdollisimman usein.

Lin-san

ViestiKirjoittaja Lin-san » To Elo 02, 2012 05:06

Jyri on Mamyssa! Hurraa! :D
~Lin

Armo

ViestiKirjoittaja Armo » To Elo 02, 2012 10:04

Quite so.

Ehkä voisin sittenkin listailla animeja, jotka tulevat ensinnä mieleen, vaikka niitä ei olekaan montaa. FLCL, Ergo Proxy, Death Note, Elfen Lied, Code Geass. Kyllä, yleensä sarjat päätyvät koneelle vain jos ne ovat mainstreamiakin mainstreamimpia (tai jos joku suosittelee niitä erityisen lämpimästi). Muumit nyt on ilmiselvä. Myöskään Studio Ghiblin tuotanto (ainakin melkein kokonaan) tuskin tarvitsee erillistä mainintaa. Joskus kakarana katsoin Bleachia, älkää tuomitko minua sillä olin nuori. Narutoa pystyin katsomaan vain ihan vähän, samoin kuin Excel Sagaa. Ja... Utenaa. But that was basically on a dare. Tällä hetkellä katsomisen alla TTGL.

Mangaa on tullut luettua sitäkin vähemmän, lähinnä Hellsing ja Azumanga Daioh (:'''D) on jaksanut kiinnostaa pidemmälle. Lisäksi muutama ensimmäinen osa sitä sun tätä, Fullmetal Alchemistia, Death Notea manganakin vähän, Inuyashaa jonkin matkaa, ensimmäinen pokkari aika monesta satunnaisesta. Yleensä kiinnostus lopahtaa nopeasti, saa suositella ja varsinkin lainata myös hyviä mangoja (pun... not intended, I guess).

Muuta olennaista mikä unohtui esittelystä, on melko aktiivinen Magic: the Gathering -harrastus. Jotain tahtoa olisi ehkä alkaa siihenkin hommaan ihan hiukan vakavammin vielä, mutta katsoo nyt. Lisäksi pelaan joskus satunnaisia kaverien vetämiä pöytäroolipelejä, tällä hetkellä lähinnä Tuukan Ars Magica -kampanjaa. Lautapelejä pelaan myös mielelläni usein. Carcassonne, Menolippu, Settlers of Catan ovat mainstreameimmasta päästä.

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Ke Loka 31, 2012 17:56

Hei, uusi jäsen esittäytyy :D

Olen Sanna 20-vuotias nuori nainen Savonlinnasta. Luonteeltani olen ujo ja hiljainen uusien ihmisten parissa, mutta kun tutustun uusin mukaviin ihmisiin tai ihan kaveriporukassa olen puhelias aiheesta riippuen. Olen jo useamman vuoden pyörinyt animen/mangan ja japanilaisen musiikiin parissa, ne ovat jo osa elämääni :D . Hiljattain olen aloittanut harrastamaan cosplayta, en tunne olevani kovin hyvä siinä, mutta hauskaa se on ja se on pääasia. Ensimmäinen cossastava hahmoni on ollut Kagome Higurashi (Inuyasha) viime vuoden Bakaconissa ja tänä vuonna Shiroconissa. Ompelutaitojeni kehittäminen on hyvässä jamssa mutta siitä se lähtee. Toki minulla on ajatukissa vaihtaa cossattavaa hahmoa mutta tulen vielä yhden kerran olemaan koulutyttö :P . Vapaa-ajalla piirrään lähes tulkoon joka päivä eli kansiostani löytyy vähän aikenlaista, kuuntelen popia, rockia/metallia että myös j-popia (esim. Nightwish, Linkin park, Bullet for my Valentine, Lovex jne..). Satunnaisesti katson animea että myös luen mangaa lähes joka päivä kotona tai missä ikinä olenkin ja tottakai käyn täällä Anikin sivuilla pyörimässä. Aika harvoin käyn keikoilla, joita tulee tänne päin suomea. Viimeisin keikka oli Savonlinnan oopperajuhlien aikaan silloin Apocalyptica esiintyi Olavinlinnassa heinäkuussa.

Suosikki animeni on Inuyasha, olen katsonut kyseistä animea ensimmäisestä jaksosta alkaen vielä en ole päässyt loppuun asti. Sivussa on tultu katsottua ainakin nämä: Sailor Moon, School Rumble, Hellsing, Happy Seven. Mangoja luen aika paljon ja niitä tulee vähän laidasta laitaan mikä vaan kiinnostaa, tällä hetkellä hyllyssäni komeilee Inuyasha-mangapokkari kokoelma :P . Pelaaminen tuli minulle tutuksi vuosi sitten kun kaverini houkutteli minut pelaamaan. Sain kaveriltani lainaan Final Fantasy VII; Dirge of Cerberus pelin playstation 2:lle, sen jälkeen ostin kirpputorilta Trapt-pelin.

P.s. Hei, olisiko kellään tarjota kyytiä tän viikon lauantaina Mikkeliin ja takaisin? Lupaan maksaa bensarahat :D
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Palaa sivulle “MAMY - Mikkelin Anime ja Manga Yhdistys”