Pichi Pichi Pitch

Keskustelua Egmont Kustannuksen julkaisuista. Kysyä saa ja palautetta otetaan vastaan, sekä ruusuja että risuja. Toiveet uusista sarjoista ovat myös tervetulleita. Perinteisissä asiakaspalveluasioissa sinua palvelee osoite asiakaspalvelu.egmont@laserma.fi

Valvojat: Egmontin Yookai, Animeunionin Foorumiaktiivit

Egmontin Yookai

Pichi Pichi Pitch

ViestiKirjoittaja Egmontin Yookai » Ma Huhti 12, 2010 22:43

Ihan näinä hetkinä lehtipisteisiin pärähtää hieman sohjoa kevään keskelle. Pichi Pichi Pitch eroaa muusta Egmontin sohjosta ainakin siinä, että sarjalla on erikseen käsikirjoittaja ja piirtäjä. Michiko Yokoten tarinaa tukee Pink Hanamorin taide. Merenneidot ovat viime aikoina olleet pinnalla animesta oopperaan. (Voi luoja tätä nokkelaniiloilun määrää ja tasoa!) Tuleekohan tästä melodiasta hittisävel vai alelaarin vankka perusjalka?

Seitsemän osaa söpistelyä luvassa!
Mangamankeli kamien armosta

-Janne

alx

Re: Pichi Pichi Pitch

ViestiKirjoittaja alx » Su Kesä 13, 2010 19:33

Hutiksi menee. Olin typerä, kun ostin 2 ensimmäistä osaa. Olen ajatellut, että myisin molemmat osat.
Taistelut olivat todella lyhyitä. Ei kestänyt kuin muutaman sekunnin kun viholliset saatiin voitettua. Aika meni älyttömän nopeasti. Uudestavuodesta siirryttiin hujauksessa ystävänpäivään. n.1,5 kuukauden aikana ei tainnut tapahtua mitään?

satoko

ViestiKirjoittaja satoko » To Elo 05, 2010 20:58

Kerron ihan ensin henkilökohtaisen mielipiteeni; Ihan kiva, mutta Tokyo Mew Mewlla tulee olemaan ikuinen paikka sydämessäni (naurakaa vaan). Sitä ei mikään muu taikatyttösohjo voi viedä. Mangaa en ole lukenut, animea olen katsonut jakson verran. Vaikutti ihan mukiinmenevältä. Kiva idea kietoa kamala määrä musiikkia yhteen animesarjaan.
Sitten: Minusta tuntuu vahvasti siltä, että tämäntapaiset sarjat tuovat lisää ''mangafaneja''. Nimenomaan nuoria tyttöjä (tyyliin ala-asteella olevia), joihin vielä vetoavat pinkit merenneidot. Ajan myötä he löytävät muita sarjoja, ja ta-daa! Tuore otaku on syntynyt (Tiedän kyllä ettei kaikkia animefaneja voi leimata otakuiksi). Huomasin luokkaretkellä eräällä tytöllä Pichi Pichi Pitch 1:sen. Hevoshullulla. Ja minä kun jo luulin että hevostytöt miettivät vain ja ainoastaan hevosia :'D
Please don't say you are lazy, datte honto wa crazy~
Tumblr

Leraye

ViestiKirjoittaja Leraye » Ti Elo 10, 2010 05:30

Ostin tätä ensimmäisen pokkarin verran Bakaconissa, missä sai kolme pokkaria hintaan 10€. Käsissäni oli Hellsing 1 ja 2, ja mietin mitä ottaisin lisäksi. Myyjä suositteli minulle leikillä Pichi Pichi Pitchiä, ja minä sitten ostin sen, huumorilla. Myyjä toivotti minulle lähtiessäni hyvää onnea ja esitti surunvalittelunsa. Onnea siinä tarvittiinkin, eikä se "otan osaa"kaan mennyt hukkaan.

Pitchi Pitchi Pitch on kaikkea muuta kuin hyvä manga. Itse aloin itkemään verta heti muutaman ensimmäisen sivun jäkeen. Niin suuret sohjosilmät... Yksi silmämuna on kokoluokkaa rantapallo?

Ah, ja älkäämme unohtako hyvin ihastuttavan omaperäistä (KÖHHHkliseistäKÖHHKÖH) juonta...

Spoiler:
No voi yhyy, olen merenneito ja polskin meressä. Voih, laiva! Onpa se suuri. Oih, kannella on kaunis poikaa, ihQd44pl0x~! Mitä tapahtui, laiva upposi itsestään ilman mitään syytä! Voi, kaunis poika, odota minä tulen ja pelastan sinut! Voih, nyt minä itken koska et avaa silmiäsi... oho, nehän aukesivatkin! Voi ei, minun pitää paeta, hän näki minut! Itken lisää, niin paljon että rantapallon kokoiset silmämunani kuihtuvat ja murenevat pois!

Voih, on kulunut niin monta vuotta, menenpä tästä rannalle isosiskoni ja puhuvan pingviinin kanssa! Oih, surffareita! Oih, onko tuo se poika menneisyydestä! Hyi kamala, hirveä perverssi, minun menneisyyteni poika ei olisi koskaan iskenyt minulle silmää! No nyt hän menee taas surffaamaan, voi miten kaunis hän on! ... voi ei, hän joutui veden alle! Juoksenpa siis pois ja hyppään mereen auttamaan! Sinä ilkeä otus, irti rakkaastani! Oih, mikä tämä helmi on? Apua, minusta tuli über-kawaii poplaulaja! Ihihi, tästä saat, laulan sinulle! <3 Ihihi, kuolit! (enkä kyllä ihmettele miksi). Nyt vien kauniin pojan takaisin pintaan! Hän on tajuton, voih!

Ja liioittelematta koko sarja on tuollaista. Missään ei ole päätä eikä häntää eikä mikään johda mihinkään. Ah, taistelut, kestää kolme ruutua ja rakkaat merenneitoprinsessamme laulavat heidät tainnoksiin! Kyllä, LAULAVAT. Tuota pitää kokeilla joskus, teen hyökkäyksen kouluun laulamalla, ahahaha.

Eli lyhyesti - PPP on kakkaa. Urgh. Tosin, kyseessähän on nuorille tytöille suunnattu sarja, joten ehkä tämä iskee heihin kuin kymmenen metrin halko päähän. Ken tietää, itse kun herrasihminen olen. Egmontille pitää nostaa hattua, kun he urhaavat niin paljon aikaa, silmiä ja mielenterveyttä tämän sarjan kääntämiseen. Otan osaa. Kyllä te selviätte~!

Ottakaa huomioon että kyseessä on makuasia, joten älkäämme taistelko. En vihaa teitä vaikka lukisittekin PPPtä, vihaan sarjaa, en lukijoita.
I hate being bipolar. It's awesome.

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Ke Syys 08, 2010 19:38

Minä kyllä pidän Pichi Pichi Pitchistä, se on oikeastaan varsin kelvollinen höttösokeripinkkisöpöilyshoujo, jos sitä ei ota liian vakavasti. Ja kyllä, minä olen täysi-ikäinen ja tämä sarja alkaa olla aika kaukana oman ikäisteni suosikeista mutta kaikenlaisella mahou shoujo-hömpällä tulee varmaan aina olemaan jonkunlainen paikka sydämeni sopukoissa. Mutta asiaan, eli mielestäni Egmontin julkaisu on varsin tasokas. Käännös on hyvä (tai ainakin minusta se tuntuu ihan luontevalta) ja kansista on saatu tosi hyvät. Varmaan yhdet parhaista Egmontin kansista koskaan - pinkit selkämykset ja ihastuttavasti rakennetut takakannet sopivat sarjan tyyliin mainiosti. Painolaatukin on hyvä, mutta se mitä aina Egmontilta kaipaan, eli kulttuurisia juttuja selittävät lisäosiot loistavat poissaolollaan. Onneksi tämä sarja ei niitä oikeastaan tarvitse, toisin kuin vaikkapa The Gentlemen's Alliance Cross.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Pyon

ViestiKirjoittaja Pyon » Pe Marras 05, 2010 19:41

Kyllä tää ihan hyvä sarja on. Tosin Lucian sanomat ''Tyhmä Kaito!'' olisi voinut korvata esim. ''Kaito, senkin idiootti!'', kuulostaa heti järkevämmältä 8)

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » Pe Marras 19, 2010 15:55

^ Tuo on kyllä mielipidekysymys, mutta ihan miten ihmiset tykkäävät : D Tyhmä Kaito kelpaa kyllä minulle ihan hyvin.

Sen verran pitää tulla valittamaan, että tässä viimeisimmässä 5. osassa oli luvun 24 avauskuvassa merenneitojen nimet ihan sekaisin. Rinan, Karenin ja Hanonin nimet olivat väärien hahmojen kohdalla (Rina oli Hanon, Hanon Karen ja Karen Rina) mutta muut olivat sentään oikein. Toivottavasti asia on korjattavissa mahdollisiin tuleviin painoksiin.

Enää kaksi osaa jäljellä, eeppistä loppua odotellen >D
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Palaa sivulle “Egmont Kustannus”