Gun Dream (Gunnm/Battle Angel Alita)

Keskustele Punaisen jättiläisen julkaisuista. Kommentoi kustannettuja sarjoja, painojälkeä, käännösta, mitä vain. Voit myös esittä ehdotuksia tulevia julkaisuja ajatellen tai kysellä muusta julkaisuihin liittyvästä. Asiakaspalveluasioissa pyydämme ottamaan yhteyttä osoitteeseen asiakaspalvelu@punainenjattilainen.fi.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Punainen Jättiläinen / ylläpito

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Su Huhti 15, 2007 20:21

En ehdi nyt käymään koko ketjua läpi, mutta tämä pisti silmään:

harusame kirjoitti:En ainakaan muista nähneeni Alitassa minkäänlaista alastomuutta enkä nyt kirjojen pikaselauksellakaan mitään löytänyt. Tarkat sivunumerot siis tai en usko sinua.

Kato vika kirjan (9) loppua kun Figure Four (kuutoskirjan päähenkilö) repii Alitan esiin.

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ti Huhti 17, 2007 09:42

Usoda kirjoitti:hinta/laatusuhde on turhan yläkanttiin tarkoittaen että saan saman sarjan muualta halvemmalla (8e enkkuversio verraten 11e suomi)

Tääh!? Mä pulitin 11 €uroo/kirja amerikkalaista versiota (löysin sen ensin) ja Punaisen Jätin nettipuodista lähtee 8 €urolla postikuluineen (se suomennettu siis).

niidel kirjoitti:ainakin suomenkielinen dialogi istuu sarjan henkeen - ei ole käännetty liian lievästi ("Hiton rontti, nyt leikkaan sinut kahtia") vaan huudellaan miehekkäästi perkelettä.

Kiva kuulla! Kiinnostaako ketään vaihtaa suomenkielisensä mun englanninkieliseen määräajaksi? (pari viikkoo tai jotain)

Drasa kirjoitti:Muuten, "saatanan saatana" sai aika leveän hymyn huulilleni :D

Missä tuo sanotaan? Haluan verrata enkunkieliseen.

Uzi kirjoitti:Muuten taso pysyy hyvin yllä, ainoa narinan aihe oli jo alkuperäisessä japaniversiossa ja Vizin halvemmassa japanityylisessä uusintapainoksessa... Nimittäin tapa pätkäistä tarinan loppuosa seuraavaan albumiin. Siitä onneksi päästään eroon sarjan edetessä.

Tuommonen loppuu neloskirjaan. Sitten toiseksi viimenen kirja (8) jää taas vähän kesken kun Alita juoksee Desty Novan perässä.

[edit]
Jos se mitään meinaa, niin mun Alita-versio on PJ:n Gunnmin tavoin peilaamaton (lukujärjestys oikialta vasemmalle).

Punainen jättiläinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Punainen jättiläinen » La Touko 12, 2007 21:10

Minäkään en löytänyt tuota "saatanan saatana" -kohtaa, mutta kaipa se jossain on. Kuulostaa ainakin oikealta. :)

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » Ma Touko 14, 2007 13:12

Harmi kyllä en muista missä tämä osuva lause, eli 'Saatanan saatana' sijaitsee, mutta ehkäpä illalla tarkistan kun on ollut kauan mietteenä...

Muutenkin toimii tässä kyseisessä sarjassa kirosanojen käyttö, ne on osattu viljellä täysin oikeisiin kohtiin.

Mutta tietämätön kun olen, ajattelin kysellä vertausta suomen sensuroimattoman ja ameriikan maan sensuroidun version välillä. Eli millaisia kohtauksia on jätetty aikanaan pois Vizin julkaisusta? Ainakin osan viisi loppu oli melkoista ilotulitusta ja voisin kuvitella pariin kohtaan sensuuria.

isokana
Viesti:

ViestiKirjoittaja isokana » Ma Touko 14, 2007 16:24

haplo kirjoitti:Mutta tietämätön kun olen, ajattelin kysellä vertausta suomen sensuroimattoman ja ameriikan maan sensuroidun version välillä. Eli millaisia kohtauksia on jätetty aikanaan pois Vizin julkaisusta? Ainakin osan viisi loppu oli melkoista ilotulitusta ja voisin kuvitella pariin kohtaan sensuuria.

Ketjun ensimmäisellä sivulla on jutustelua asian tiimoilta. Yhteenvetona graafista sensurointia ei ilmeisesti ole tehty Vizin painokseen, vaan kyse on nimimuutoksista.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Punainen jättiläinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Punainen jättiläinen » Ma Touko 14, 2007 16:35

Sensuuriahan on ollut käsittääkseni vain VIZin ekassa painoksessa. Siitä tehtiin myöhemmin sitten toinen painos, joka taitaa nyt olla myynnissä - ei käsittääkseni sensuroitu ja kannessa varoitustekstin omaisesti "Action". :)

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ma Touko 14, 2007 21:19

haplo kirjoitti:Mutta tietämätön kun olen, ajattelin kysellä vertausta suomen sensuroimattoman ja ameriikan maan sensuroidun version välillä. Eli millaisia kohtauksia on jätetty aikanaan pois Vizin julkaisusta? Ainakin osan viisi loppu oli melkoista ilotulitusta ja voisin kuvitella pariin kohtaan sensuuria.

Mulla on amerikkalaisen peilaamaton versio, joka on todennäköisesti sensuroimaton. Jo heti eka kirjan alussa Ido kolisuttaa sorkkarautaa ja kiroaa: "Damn! Damn!" joka suomennetussa kuuluu "Helvetin helvetti. Muutenkin kielenkäyttö on värikkään puoleista (amerikkalaisessa siis), mutta pittääpä pyytää kaverilta suomenkielisiä vertailtavaksi.

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » Ti Touko 15, 2007 12:22

Tiesin kyllä todellakin että Viz on toisen painoksen ottanut, mutta kiinnosti se ensimmäisen painoksen homma. Selvisipä sekin että muutetut asiat nimien osalla. En huomannut alkupäätä ilmeisesti katsella tarpeeksi tarkasti, vaikka sitä olenkin selannut.

Ja ajatella että Viz on laittanut oikein tekstin 'action' takakanteen... Muistellaanpa Masakazu Katsuran Video Girl Aita. Ei mielestänit actionia nähnytkään, mutta niin sitä vaan lukee kun esittelyä katselee. Ovatpa nyt kuitenkin osuneet Vizillä oikeaan...

Punainen jättiläinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Punainen jättiläinen » Ti Touko 15, 2007 15:24

Hoho - Eikä muuten pelkästään takakannessa, vaan myös selkämyksessä ja etukannessa!

haplo
Viesti:

ViestiKirjoittaja haplo » Pe Touko 18, 2007 11:38

Ach damn... Kyllä ne osaa... Mutta jotain kertoo tuokin huomiokyvystäni, kun oikein kaupassa tuon tekstin takaa huomasin, mutta muuten en.

Punainen jättiläinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Punainen jättiläinen » Su Heinä 29, 2007 15:45

Gunnm 9 myöhästyy viikolla. Pahoittelemme viivästystä!

Muoks:
Näin siis heinäkuun lopussa. Myöhästyy edelleen (elokuun loppuun menee) jonkun teknisen vian takia. Nyt alkaa Anttipantti suuttua.

Lunic

ViestiKirjoittaja Lunic » Ke Elo 22, 2007 19:29

No huhhuh, selvisi onneksi nyt minullekin miksi Gunnm 9:ä ei ole kaupoissa näkynyt, olin jo vaipua epätoivoon kun minulle Animeconissa sen kerrottiin tulevan "kahden viikon päästä", ja sitten kahden viikon päästä sitä ei missään ollut. En tahtonut uskoa, että Gunnm:sta olisi hetkessä tullut niin suosittu, että kaikki kirjat olisi viety kaupoista nenäni edestä.

Toivottavasti se tekninen vika nyt tähän elokuun loppuun sitten korjaantuu. :?

Punainen jättiläinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Punainen jättiläinen » To Elo 30, 2007 20:02

Graah! Vihdoinkin Gunnm 9 saatiin painosta! Sarja saa vihdoin ansaitsemansa päätöksen melkoisen ilotulituksen saattelemana!

Drasa

ViestiKirjoittaja Drasa » Pe Elo 31, 2007 00:34

Punainen jättiläinen kirjoitti:Graah! Vihdoinkin Gunnm 9 saatiin painosta! Sarja saa vihdoin ansaitsemansa päätöksen melkoisen ilotulituksen saattelemana!

Minä ehdin sitä jo tänään kysellä, muttei löytynyt vielä. Näpit syyhyävät :P.
Sang Drake

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Pe Elo 31, 2007 18:29

Drasa kirjoitti:Minä ehdin sitä jo tänään kysellä, muttei löytynyt vielä.

Tilaa suoraan PJ:n nettipuodista ;)

Palaa sivulle “Punainen jättiläinen”