Kuroshitsuji

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Matti
Viesti:

Re: Kuroshitsuji

ViestiKirjoittaja Matti » Pe Touko 30, 2014 21:14

12. osan myötä näyttää tulleen mukaan uusi suomentaja, joka ei ole lukenut aiempia osia. Nyt shinigami = kuolonenkeli. Muuten 12. osa tykittää girl poweria oikein tyylikkäästi. Ei olisi uskonut Elizabethista...

avalkama
Sangatsu Manga

ViestiKirjoittaja avalkama » Ti Kesä 03, 2014 12:31

Suomentaja on sama. (Nimi löytyy ns. copyright-sivulta joko alusta tai lopusta.) Tuo lienee vain aiemman virheen korjaus.
Jep.

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Su Kesä 08, 2014 06:57

Mutta sitten se laiva, Campania. Wikipedian mukaan kyseinen laiva EI törmännyt jäävuoreen. Sehän oli Titanic, joka törmäsi jäävuoreen matkalla New Yorkiin, ja laiva mangassa muistuttaa enemmän sitä (sinne päin). Vähän outo päätös kirjailijalta...

Taikatalvi

ViestiKirjoittaja Taikatalvi » Su Marras 02, 2014 21:58

Kuroshitsuji on ehdottomasti lempisarjani. Ennen sitä lempisarjani aina vaihteli, mutta mikään ei ole mennyt tämän ohi yli viidessä vuodessa. Hahmot, juoni, visuaalinen ilme ja tietenkin ne asut ovat jotain mistä en voisi olla pitämättä! Sebaa ja Cieliä en shippaa, enkä tykkää koko ajatuksesta Ciel pikkuisen takia. Minulle ei ole tullut niistä ikinä mieleenkään mitään sellaista.

Pidän mangasta enemmän kuin animesta, mutta animesta myös hyvin paljon ja olen katsonut ensimmäisen kauden monta kertaa. En tosin pidä sen viimeisimmistä jaksoista ja en ole katsonut ekaa kautta enään aikoihin kokonaan kun vikat jaksot on vähän blääh. Kakkoskautta seurasin kun se tuli, mutta en pystynyt katsomaan loppuun kun en tykännyt yhtään. Muutamat OVA:t on ihan viihdyttäviä. Book of circus ei aiheuttanut onneksi pettymystä.
Mangaa kerään englanniksi ja muutamia fanituotteitakin löytyy ^-^

<3

himeko

ViestiKirjoittaja himeko » La Marras 22, 2014 15:25

Kuroshitsuji, tämä ihana sana saa aina sydämeni lämpeämään:D

Itse asiassa kun asiaa muistelen, taisi tämä sarja olla ensimmäisiä jota luin ihan kuohuksissa. Silloin ensimmäisen osan suttuisuuskaan ei haitannut minua, jälkeenpäin kun sitä olen tarkemmin tutkaillut ja todennut melko ala-arvoiseksi.

Animea en ole sen sijaan katsonut kuin arviolta kymmenisen jaksoa. Kyllästyin sen verran siihen, että mangan kauniit hahmot eivät saaneet oikeutta ja loppu taas (kiitän spoilereita) ei alkuunkaan mieleiseni.

Henkilöistä vielä sen verran: jokainen hahmo on ihanan persoonallinen ja kehittyy jatkuvasti. Hyvänä esimerkkinä Ciel - ensirakkauteni 8). Kylmä luonne ja täydelliset vaatteet vetosivat minuun ensisilmäyksellä eikä loppua näy. Niin outoa kuin se onkin, en voi sanoa pitäneeni Sebastiania erityisen viehättävänä yksilönä. Myöskään Cielbastiania en shippaa: Ciel x Lizzy on mieleeni paljon enemmän.

Gaia

ViestiKirjoittaja Gaia » Pe Huhti 01, 2016 14:36

Voisinkin ottaa tavoitteekseni nostella suosikkisarjojeni hiljenneitä topiceja takaisin päivänvaloon :--D

Kuroshitsuji oli pitkään sellainen sarja josta tiesin ja tunnistin muutaman hahmon, mutten sitten kumminkaan saanut aikaiseksi alkaa seurata sitä sen tarkemmin, en edes kunnolla silloin kun mangaa alettiin julkaista suomeksi. Ostin muutaman ensimmäisen pokkarin ja sitten se jotenkin lopahti, mangaa en muutenkaan enää ostele, ehkä siksi...kunnes sitten tässä ei-niin-kauan-sitten päätin vihdoin sivistää itseäni ja katsoa ainakin animen. Nyt jälkikäteen täytyy sanoa että vähän kaduttaa kun en jatkanut mangan keräämistä, piirtotyyli on nimittäin ihana ja jotenkin tuntuu että mangasta saisi vielä enemmän irti. Pokkarien ajan tasalle kerääminen tuntuu kuitenkin liian työläältä :'D

Oon nyt siis katsonut joitakin OVA-jaksoja lukuunottamatta kaiken ja täytyy sanoa että tykkään, kovasti. Book of Circus on tähän mennessä kaikkein paras, ekalla kaudella oli joitakin jaksoja ja juttuja mitkä ei aivan kolahtaneet ja kakkoskaudesta lienee turha edes puhua. Enimmäkseen soopaahan se oli, anteeksi vain, ja Claude on creepy. Mutta noin yleisesti ottaen, suurin osa hahmoista on kiinnostavia ja hyvin kehiteltyjä, huumori on oikeasti huvittavaa ja sitä on sopivasti, vaikka myönnän että oon enemmän synkistelyn ja draaman ystävä. Undertaker ja Sebastian on suosikkejani, en oikein osaa päättää kummasta tykkäisin enemmän. Undertaker on hauska ja kiehtova, varsinkin kun sain tietää mikä sen oikea rooli on. Sebastian puolestaan on suorastaan ärsyttävän täydellinen kaikessa mitä tekee, mutta tykkään siitä huolimatta :'D ja Grell kaikkine sekoiluineen on ihana. Ciel taitaa myös olla niitä harvoja päähenkilöitä jotka jopa kiinnostavat, mutta se tahtoo silti jäädä vähän muiden varjoon omalla kohdallani.

Tällä hetkellä odotan suurella mielenkiinnolla Book of Atlantista, 2017 tuntuu yhtäkkiä aivan liian kaukaiselta. Tiedän jo suurinpiirtein kaiken mitä kyseisessä arcissa tapahtuu, ajattelin itse asiassa lukea ne mangan luvut ihan vain koska en jaksa odottaa että näen ne vasta animessa :'D niin paljon hienoja juttuja tulossa. Circusin ja Murderin jälkeen odotukset on todella korkealla, mutta oon aika varma ettei tarvitse pettyä. Hieman mietin miten ne mahtaa saada kaiken tähdellisen tungettua yhteen leffaan, mutta noh, sen näemme sitten.

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Ma Loka 10, 2016 01:02

Gaia kirjoitti:Voisinkin ottaa tavoitteekseni nostella suosikkisarjojeni hiljenneitä topiceja takaisin päivänvaloon :--D

Kuroshitsuji oli pitkään sellainen sarja josta tiesin ja tunnistin muutaman hahmon, mutten sitten kumminkaan saanut aikaiseksi alkaa seurata sitä sen tarkemmin, en edes kunnolla silloin kun mangaa alettiin julkaista suomeksi. Ostin muutaman ensimmäisen pokkarin ja sitten se jotenkin lopahti, mangaa en muutenkaan enää ostele, ehkä siksi...kunnes sitten tässä ei-niin-kauan-sitten päätin vihdoin sivistää itseäni ja katsoa ainakin animen. Nyt jälkikäteen täytyy sanoa että vähän kaduttaa kun en jatkanut mangan keräämistä, piirtotyyli on nimittäin ihana ja jotenkin tuntuu että mangasta saisi vielä enemmän irti. Pokkarien ajan tasalle kerääminen tuntuu kuitenkin liian työläältä :'D

Sarjaa neljää pokkaria pidemmälle seuraamattomana... eikös nuo kaikki menneet osat löydy ainakin Adlibriksestä sopuhintaan (eivät tietääkseni peri postimaksujakaan)? ;)

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”