Kuroshitsuji

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Roy

Kuroshitsuji

ViestiKirjoittaja Roy » Ke Helmi 18, 2009 00:03

Kuroshitsuji, "Black Butler"...
Melko uusi sarja kyseessä niin animena kuin manganakin.
Kuinka moni tätä seuraa, on jo koukussa?
Mitä mieltä olette manga/anime versioista ja niiden eroavaisuuksista?
Piirrosjäljestä?
jne...

Etsiskelin mutta en löytänyt keskustelua kyseisestä sarjasta, joten herätelläämpä sellaista!
Uskoisin että täältäkin löytää edes muutaman Kuroshitsuji-fanaatikon. ;>

Perustiedot...
...animeen - http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... p?id=10160
...mangaan - http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... p?id=10154
Jos tämä on vielä täysin hepreaa, niin suosittelen edes kokeilemaan.

Noniin! Auttakaa minua nostamaan keskustelua tästä! :DD

~~~
Itse olen kyseistä sarjaa seuraillut jo melkein "alusta pitäen", ja täytyy sanoa että vielä ei ole kertaakaan kyllästyttänyt!
Suorastaan rakastan piirrosjälkeä ja visuaalista kokonaisuutta. Varsinkin kun helposti tulee aina hömpähdettyä tämäntyylisiin sekä "historiallisiin" sarjoihin.
Huumori puree feat. Mr. Tanaka! (vaikka luulin jo muuttuneeni tosikoksi)
Tämän sarjan siivin palasin taas muutaman vuoden tauolta seuraamaan animea/mangaa "aktiivisesti".
Harmittaa vain hieman tuo animen jaksojen määrä, mutta sinäänsä hyvä, ei ehdi mennä mauttomaksi.
Jos pitäisi animen ja mangan väliltä valita, pidän mangasta huomattavasti enemmän.
Se on jollaintapaa selkeämpi ja juoni koukuttaa mukaan sekä pysyy hyvin raiteillaan, toisinkuin anime lähtee joskus liitelemään turhankinpaljon omia polkujaan. Vaikken kyllä sano, etteikö jotkut mangasta puuttuvat "aiheet" olisi mielenkiintoisia. :D

Itse pystyn parhaiten samaistumaan Cieliin, mutta jos pitäisi suosikki hahmonsa valita, niin sanoisin kuitenkin että Sebastian! Sebastian on vaan niin symppis.
Grellin koen jollaintapaa ärsyttäväksi, kuten Elizabethinkin.
Toinen joka on tehnyt minuun vaikutuksen, ensivaikutelmaltaan "ärsyttävä-kategoriaan luokittelusta" huolimatta on Prinssi Soma.
Mangassa pidän tähän asti eniten sirkuksesta ja sirkuslaisista, enkä millään malttaisi odottaa taas uutta chapteria. -__-

Heitän nyt shakkinappulan seuraavalle!

Allu
Viesti:

Re: Kuroshitsuji

ViestiKirjoittaja Allu » Ke Helmi 18, 2009 13:05

Mangaan en ole tutustunut, mutta animea katsonut niin pitkälle, kuin sitä tällä hetkellä on tullut. Ei ole mikään taivaita halkova sarja. Ainoastaan Sebastianin charmi pitää sarjan viihdyttävänä. Muut hahmot ovat lähinnä ärsyttäviä.

Sebastianistakin tulee lähinnä mieleen Alucard hovimestarin vetimissä. Ehkä hiukan elegantimpi tyyliltään, mutta samankaltaisuudesta ei voi erehtyä. Sebastian palvelee Cieliä, Alucard palvelee Integraa. Alucard tuskin peitteli Integraa missään vaiheessa nukkumaan, mutta hyvin samantyylisestä toiminnasta on silti kyse. Sebastianissa pistää hymyilyttämään se, että jokaisessa jaksossa tämän on aivan PAKKO sanoa "Olenhan sentään pirunmoinen hovimestari!".

Suuren plussan voi sarjalle antaa ääninäyttelijöistä ja musiikeista yleensäkin. Kun taustalla rupeaa soimaan vanha italialainen ooppera Sebastianin pisteässä roistoja pinoon hopeaveitsin ja haarukoin ei olla kaukana eeppisyydestä.
This mystery is already on the tip of my tongue!

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ke Helmi 18, 2009 13:53

Mangaa sekä animea seuranneena pitää todeta, että animeversio häviää selvästi mangalle. Anime menee omia teitään ja laittaa fillereitä sekaan (josta minä en koskaan ole oikein tykännyt, ihan yleisestikin). Toisaalta olisihan tämä pitänyt jo heti arvata, sillä mangaa ei ole tullut ulos niin paljon, että siitä riittäisi sisältöä animen 24:n jaksoon.
Mangan juoni kulkee siis mielestäni paremmin ja avaa sopivasti lukijalle hitaaseen tahtiin, mitä Cielin menneisyydessä on tapahtunut, ja kuinka Sebastian ja kumppanit ovat Phantomhive-kartanoon päätyneet. Lisäksi mangakan piirtojälki on nannaa silmille, kyllä tätä kehtaa lukea! Hahmoista ulkonäköineen ja luonteineen pidän, etenkin uusimman Circus-archin hahmot ovat mitä upeimman näköisiä ilmestyksiä!
Animen alkujaksot olivat myös hyviä. Animointi oli ihan hyvää, samoin ääni- ja musiikkipuoli. Kuitenkin kun animen juoni lähti omille teilleen tähän sarjaan tuli vähän sellainen innottomuus, enkä enää jaksanut seurata sitä yhtä tasaiseen tahtiin kuin ennen. Joskus menee parikin viikkoa ennen kuin jaksan palata tämän animen pariin. Tällä hetkellä ainut innokkeeni taitaa olla uusi ED Lacrimosa, jonka voimin rämmin sarjaa eteenpäin. Sitä vastoin uusia mangachaptereita odotan kuola suupielissä valuen.

VampireNaomi

ViestiKirjoittaja VampireNaomi » Ke Helmi 18, 2009 21:04

Mangaa en ole lukenut, sillä en tykkää lukea sarjakuvia tietokoneen ruudulta eikä tätä tällä hetkellä taida saada millään kielellä, mitä ymmärtäisin. Animea sen sijaan olen katsonut muutaman jakson verran ja innostus on kyllä herännyt. Muutama ensimmäinen jakso eivät vielä iskeneet, sillä Ciel ja Sebastian olivat mielestäni liian vaikeita hahmoja lähestyä mutta Grell hurmasi minut sitten täysin. Hänhän ei ole ollenkaan ärsyttävä, ei. Varmaan tulen seuraamaan tätä pikkuhiljaa, mutta varsinaista intohimoa ei ole vielä syttynyt.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Gokudo 13/26]
Anime- ja mangablogini

Kaneli

ViestiKirjoittaja Kaneli » To Helmi 19, 2009 00:43

Tota parantuuko se meno siinä animussa yhtään ekan jakson jälkeen, siis mä tarkoitan nyt että lähteekö se TÄYSIN uusille raiteille, eka jakso oli kyllä aika juoneton, mauton ja tota ei oikein mukaansatempaava. Nii jos ei vähintään jotain ilmalaivoja ja ilmamerirosvoja tuu myöhemmin kuvioihin niin... Tarina oli epäuskottava jo alkumetreillä, miksei sitten vain tungeta ties mitä Cthulhua kuvioihin, kun on menetetty uskottavuus? Sitte AINAKI kattoisin.

Edit: Kirjotin edittiin soopaa, koitin muodostaa jotain siitä sotkusta, ei onnistunu ja poistin kokonaa. Sit painelin edittiä pari kertaa uudelleen korjatakseni jotai kirjotusvirhei.

Edit 2: No sen voisin lisätä, että vähän vahvoin sanoin kuvasin sarjaa, mut tarkotan nyt et se ei oikeen yllätä tai hämmästytä, mä suunnilleen tiedän mitä tulee tapahtumaan seuraavassa jaksossa, joku ihmissusi tulee ja sit sen kanssa tapellaan ja sit hyvikset voittaa tai ihmissusi liittyy hyviksiin. Lopussa Sebastian joko vapautuu tai kuolee tai jää palvelukseen, tai sit on tarinaniskijät luonu taas jonkin tyyliin Doubt-lopun, jota ei olis voinu aavistaa edes itse tarinan kirjoittanut heppu. Jos esim. Sebastianilla olis syöpä (mä kyllä tiedän mistä Kuroshitsuji kertoo, mut kuvitelkaa tää uutena tarinana), ja lääkäri olis antanu sille viikon elinaikaa (näitä sattuu paljon oikeassa elämässä), ja eka jakso olis eka päivä, ni se vasta olis kiinnostavaa, ku sit odotettais seitsemättä jaksoa, ja kateltais et mitä se nyt puuhaa ennen kuolemaansa, ku viikko on elinaikaa. Sit ei se tietenkää kuolis seitsemännes jaksos...
Viimeksi muokannut Kaneli, La Helmi 21, 2009 16:10. Yhteensä muokattu 13 kertaa.
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Arana

ViestiKirjoittaja Arana » To Helmi 19, 2009 23:00

Kuroshitsujia on tullut seurattua sekä animea että mangana, joissa olen molemmissa tällä hetkellä Intia-tarinakaaren kynnyksellä. Into animeen lauhtui huomattavasti Viiltäjä-Jackin jälkeisten rimanalittajajaksojen ja imbesillin demonikoiran myötä, mutta nukke-jaksot osoittivat, että kyllä siellä animepuolellakin jonkunmoinen käsikirjoittaja on palkattuna. Pidin oikeastaan animen kahdesta ensimmäisestä jaksosta enemmän kuin mangavastineistaan, varsinkin pilotti on mielestäni vaikuttavampi kuin ensimmäinen tarina mangassa (italopudding! \o/). Muuten manga on selvästi tasalaatuisemmin kirjoitettu, mutta taidepuoli ei ole ehkä yhtä hiottu kuin animessa. Mielestäni on kuitenkin vain hyvä, että animen kanssa on lähdetty hieman eri raiteille mangasta katsoen, sillä nyt jaksan jopa seurata molempia versioita. Jos anime seuraisi täysin alkuperäistä, ei siinä olisi minulle mitään katsottavaa.

Jonkun pitäisi ampua palvelijatriio. Mangassa eivät häiritse läheskään yhtä pahasti, mutta animea katsoessa tulee revittyä hiuksia. Sebastian on onneksi täynnä fabuloussia heidänkin edestään.

Kaneli, jos et pitänyt ensimmäisestä jaksosta, en usko että tulet ihastumaan myöhemminkään. Toisaalta animen synkkyysarvot kyllä väistyvät jonkin verran sähellyshuumorin tieltä, jos sellaista kaipaat.
Missing Link - elitistifanitytön animangablogi

hillemon
Viesti:

ViestiKirjoittaja hillemon » Pe Helmi 20, 2009 23:07

Kaveri suositteli tätä sarjaa pari kuukautta sitten ja aloin seurata animea. Erittäin viihdyttävä ja huumori puree muhunkin ihan kympillä :D mangaan en ole vielä tutustunut, sekin kyllä suunnitelmissa!!!!

Onhan tuo Sebastian kyllä sarjan kantava voima , Cielin koen useasti jokseenkin ärsyttävänä kakarana. Grell hahmona aivan mahtava, mutta ei siltikään aja Sebastianin ohi ;)

Kyllähän tämä tällä hetkellä kuuluu yksiin lempisarjoista. I´m just one hell of a butler =P ... Undertakeria pitäisi crossata ensi kesänä.
Viimeksi muokannut hillemon, To Helmi 26, 2009 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"demons to some, angels to others"

Wolfie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wolfie » Pe Helmi 20, 2009 23:19

Itse olen tätä animea alkanut kaverin suosituksesta seuraamaan (siis hän suositteli kyllä ensimmäisenä mangaa, mutta koska olen erittäin laiska lukemaan niin päätin tätä animeversiota alkaa seurailemaan). Olen kyllä nytkin muutaman jakson (8kpl, köh köh) jäljessä, mutta hyvältä kamaltahan tämä tuntuu tähän asti seuranneena. Sebastian on kyllä sen verta huumaava, et sen avulla kattoo vaikka pari sataa jaksoa, vaikkei juoni kiinnostaisikaan.
Kyllä Kuro hyvä sarja on: hyvät mielenkiintoiset hahmot, hauska/kiva juoni ja tykkään piirrustustyylista pirusti. Täytys vaan jaksaa perehtyy myös mangaan ja kattella jaksojakin eteenpäin.

Oi. Jaksoja tulee näköjään olemaan 26 eli vielä on paljon katsottavaa, hyvä juttu.

madu
Viesti:

ViestiKirjoittaja madu » La Helmi 21, 2009 08:22

Ei kyllä oikein napannut. Pari ekaa jaksoa oli ihan kivoja kun se oli sellaista söpöä huumorisähläystä ja hahmot oli söpöjä, mutta sitten lähdettiin menemään vähän turhan paljon sellaseen fanityttöjä kosiskelevaan mukacooliin suuntaan sen Jack the Ripper-arcin kanssa, ja sitten se alaston ihmissusi oli niin manservice että huhhuh. Taistelukohtaukset myös täyttä kuraa kun ei tollasessa "lol päähenkilö voittaa aina"-meiningissä ole juurikaan mitään jännää. Jotain 10 jaksoa tota jaksoi katsoa ja sitten riitti.

Manga kuulemma paljon tuota animea parempi niin sitä ehkä voisi vilkaista joskus jos sattuu englannintumaan (ja aika varmasti kyllä käännetään).

isokana
Viesti:

ViestiKirjoittaja isokana » Ma Helmi 23, 2009 21:39

Joop, se alaston ihmissusi on ehkä vähän liikaa miehiselle sietokyvylle. Sen sijaan pidin kyllä kovasti viime jaksoissa olleesta nukketeemasta, koska nuket ovat yleensä hiton pelottavia ja sen My Fair Ladya laulavan tyypin ääni oli varsin kivasti tunnelmaan sopiva. Kyllä tämän epäilemättä loppuun asti voi katsoa, vaikka epäilen, että se lopetus tulee olemaan jokseenkin epätyydyttävä tuon mangan keskeneräisyyden takia. Toivottavasti edes osa taustalla pyörivistä mysteereistä ratkeaa.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Kyoko

ViestiKirjoittaja Kyoko » La Maalis 28, 2009 17:08

Tämä sarja on viimeisin fanituskohteeni. xD Animesarjaa on tultu tosin vasta seurattua kuuden jakson verran, enkä ole ehtinyt mangaan koskeakaan, mutta tämä sarja kyllä puree minuun juonensa ja hahmojen kannalta. Tosin siitäkin voi jo jotain päätellä, kun haluni katsoa sarja alkoi pienestä videopätkästä nimeltä Somebody told me?! xD
Alusta asti alkoi mielessä pyörimään että tämä on jonkinnäköinen uusintaversio Hellsingistä (Sebastian=Alucard ja Ciel=Integra jne), mutta loppujen lopulta nämä sarjat eivät varmaan voisi olla kauempina toisistaan ainakaan tunnelman perusteella.
Sarja kyllä jaksaa aina välillä yllättää, kuten Mr Tanakan tapaus ja myös Grellin jutut, tosin tämän vertaukset esim se Romeo ja Julia -kohta meni mielestäni vähän liian pitkälle. Tällä hetkellä olen eniten pitänyt Jack the Ripper jaksoista. Pelkästään Jack the Ripperin lausuminen japanilaisittain kuulostaa niin mahdottoman hauskalta.
Lempihahmoja on sarjan myötä tullut moniakin ja jokaisella heistä omat pikku juttunsa: Moottorisahamurhaaja shinigami, peliaddikti pikkupoika (sääliksi kävi sitä yhtä alkujaksojen miestä), Lady Red menneisyyksineen, Sebby ylipäätänsä... Ja ottakai Undertaker! Oletan hänellä olevan entistä suurempi rooli tulevissa jaksoissa ^^

Mutta nyt tältä erää lopetan sarjan analysoinnin uusia jaksoja odotellessa,
Shakki ja mati ;)
And believe me I AM STILL ALIVE
I'm doing science and I'm STILL ALIVE
I feel fantastic and I'm STILL ALIVE
While you're dying I'll be STILL ALIVE
And when you're dead I will be STILL ALIVE

Katsotut animet

shinshin
Viesti:

ViestiKirjoittaja shinshin » La Maalis 28, 2009 18:34

Itse pohdin että miksi pidän tästä sarjasta. [olen siis katsonut vain animua, vaikka on se manga ihan tarkoituksena lukaista]
Hahmoista en oikein pidä kenestäkään, eikä sarjan huumori jaksot oiken uppoa. Varsinainen juonikaan ei ole vielä oikein temmonnut mukaansa.
Tosiaan itsestä ainakin tuntuu että juoni itsessään alkaa tulla ilmi vasta reilun 10 jakson jälkeen. Johtuu varmaan hahmojen designista ja aikakaudesta johon sarja perustuu, että pidän siitä.

menipäs epäselväksi, ei ole mun spessu alaa tämä mielipiteen julki tuominen
DAIRCgallery★LAWL....

Paha sotaherra
Viesti:

ViestiKirjoittaja Paha sotaherra » La Maalis 28, 2009 19:56

Kelpo sarjahan tämä, ainakin näin ensivaikutelman perusteella (olen katsonut kuusi jaksoa). Tykkään sarjan tunnelmasta. Värimaailma on upea ja piirrosjälki silmiähivelevää. Hahmot ovat hienon näköisiä eikä heitä sekoita toisiinsa (toisin kuin esim. Arina Tanemuran joissakin mangoissa). Hahmoista lempparini on... Undertaker. Kerrassaan hervoton tyyppi. Vähänkö repesin, kun näin hänet ensi kertaa. Toisena tulee Sebastian. Grell on myös hurmaava omalla tavallaan.
Spoiler:
Vaikka en sulatakaan sitä, että hän tappoi Madame Redin. DX
Cielistä ja Elizabethistä en tykkää, ärsyttäviä kakaroita molemmat. Ciel on turhan vakava ja "minä itse!"-asenne ärsyttää. Esittää niin kovaa ja isoa että. Elizabeth taas... Ugh. Samanlaisia kiljuvia tyttösiä on anime pullollaan. Anteeksi nyt kaikille, jotka heistä pitävät.
Tykkään paljon sarjan alku- ja lopputunnareista. Yllätyin vain aikamoisesti kun ending olikin englanninkielinen - ja laulaja vieläpä äänsi oikein hyvin. Lieneeköhän japanilainen vaiko englanninkielisestä maasta? Taustamusiikit ovat myös hyviä ja sopivat tunnelmaan. Jännää kuulla 'London Bridge Is Falling Down' animessa...
Sisko: "Mitä sä teet?"
Minä: "Yritän tässä näyttää ruotsalaiselta kreiviltä."

Cosplayshogunaatti eli lyhyemmin Naatti

Scarface

ViestiKirjoittaja Scarface » Su Maalis 29, 2009 10:12

Itse olen tätä sarjaa ystäväsi suosituksesta seurannut 14 jakson verran, mutta pakko sanoa, että on ollut työn ja tuskan takana, että olen jaksanut katsoa tähänkin asti. Mangana kuulemma parempi, mutten uskalla mitään mennä sanomaan, kun en ole kyseistä lukenut.

Imo on kuitenkin erittäin typerä veto aloittaa animesarja, joka pohjautuu vielä keskeneräiseen sarjakuvaan. Alkuosan fillerit eivät näytä mitenkään korreloivan toisiaan, eivätkä 14 ensimmäistä jaksoa näytä sisältävän muuta kuin toisistaan irti olevia lyhyitä episodimaisia pätkiä. Ehkä lopussa tapahtuu jotain mullistavaa, joka sitoo kaiken yhteen jollain Todella Omaperäisellä Tavalla, mutta tähän asti itselleni Kuroshitsuji on ollut melko lailla pettymys.

Hahmoihinkaan ei ole itselläni päässyt tulemaan minkäänlaista tunnesidettä, ainoastaan Cielin hahmon lievä narttumaisuus on ollut se kantava voima, joka on pitänyt minut ruudun ääressä niinkin pitkään. Grellin hahmo on ilmeisesti vedetty tarkoituksella överiksi, mutta omalla mittapuullani tämä lähentelee jo ääretöntä mauttomuutta (saati sitten se alaston demonikoira). Lisäksi Sebastian, saati sitten muut sarjan hahmot, tuntuvat vain niin äärettömän yksiulotteisilta.

Luultavasti sarja tulee kuitenkin katsottua loppuun, kenties puoliksi puhtaasta loppuratkaisuun kohdistuvasta mielenkiinnosta ja puoliksi siksi, etten noin yleensäkään pidä asioiden jättämisestä puolitiehen.

Ooh, ensimmäinen viestini tällä alueella. Uskalsinpas. :0

Avanta

ViestiKirjoittaja Avanta » Ke Huhti 01, 2009 21:17

Kyoko kirjoitti:Sarja kyllä jaksaa aina välillä yllättää, kuten Mr Tanakan tapaus ja myös Grellin jutut, tosin tämän vertaukset esim se Romeo ja Julia -kohta meni mielestäni vähän liian pitkälle.)

Haha, nauroin vatsani kipeäksi tuon kohtauksen takia.

Tutustuin sarjaan Anime-lehden kautta ja nyt olenkin kolmen viikon ajan katsellut joka päivä tätä animea. Ensimmäinen katselukierros meni hujauksessa ja olihan se pakko aloittaa alusta heti. Tykkään tosi paljon tästä animesta ja mangaakin olen aloittanut lukemaan ja siihenkin ihastunut. Minulla on ainakin ollut hirmu hauskaa tätä katsellessa. Huumori iskee täysillä ja onhan sarja aikas hienoa katseltavaakin. Parhaat hahmot ovat ehdottomasti Sebastian, Grell (jonka takia olen saanut monta kertaa revetä, esim. herra laulamassa mekko päällä) ja Undertaker (sillä on veikeä ääni ja kun se nauraa <3). Myös kartanon muu palvelusväki on hauskaa porukkaa. Pluto on aika suloinen, etenkin silloin kun se on ihmismuodossa.
Cielistä en hirveästi pitänyt, koska vakavat lapsihahmot eivät iske minuun lainkaan.

Spoiler:
Animen loppu oli mielenkiintoinen, tosin Sebastianin todellinen muoto jäi hämäämään kun siitä ei näytetty muuta kuin korkokenkä ja vampyyrinhampaat. Olisin myös toivonut, että Grell olisi saanut antaa suudelmansa Sebbylle, mutta pitää tosiaan jatkaa mangan lukemista, jos vaikka ;D

Pidän sarjan musiikeista myös. Alku-ja lopputunnarit (ensimmäistä ed:ta lukuunottamatta) ovat aika koukuttavia. London bridge is falling down on myös kovin ihastuttava, etenkin kun se nukkepoika soittaa sitä.

Sarja nousi nopeasti Top5 lempparisarjojeni listalle ^-^!

Moderaattorin mutinat: Ei perseillä! Käytetään niitä spoilerisuojia, kun ne kerran on!

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”