Vampire Knight

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

-Yell-
Viesti:

Re: Vampire Knight

ViestiKirjoittaja -Yell- » Ke Loka 15, 2008 11:08

Tykkään kovasti tästä sarjasta. Oon lukenut ja katsonut tähän mennessä kaikki episodit ja volumet, mitä nyt on ilmestynyt (tosin luin tän mangan netistä, mutta tarkoitus olis kyllä ostaa noi mangat omaan hyllyyn jossain vaiheessa kunhan kerkiän). Hahmot on tosi ihania kaikki ja VK:n alkutunnari on aivan ihana.
-Your life is mine-

Daiguren
Viesti:

ViestiKirjoittaja Daiguren » Pe Loka 31, 2008 01:10

7 Jaksoa sarjaa katsottu ja 3 Volaa mangaa ostettu. Pakko sanoa että on todella hyvä sarja. Pidän kyllä itse tästä enemmän mangana kuitenkin ja en sen takia ole animea kovinkaan paljoa jaksanut katsoa.

maakopla
Viesti:

ViestiKirjoittaja maakopla » Ma Marras 10, 2008 22:18

En tajua mistä kaikki VK hypetys tulee. Kaikki nettifoorumit pursuaa hyviä arvsoteluja ja silleen. Oon ite lukenu muutaman volumen enkä pidä sarjaa mitenkään erikoisena. Silti pitää heti mainostaa, että Zero mielluumin kuin Kaname xD vaikka se onkin niin emo. Ajattelin lukea lisää kun kerran aloitin mutta en tosiaan voi ymmärtää mikä sarjasta tekee mukamas niin mahtavan hyvän. Alku on ainakin ollut melko tylsää. No en ole mikään vamppyyririen rakastaja joten ehkäpä siksi. Taidekaan ei säväytä eiritysemmin.
Look at the sky, it´s so beautiful!

Leffa- ja manga-arvsoteluja

Pavez
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pavez » Ti Marras 11, 2008 01:42

maakopla kirjoitti:En tajua mistä kaikki VK hypetys tulee.

Edellisellä sivulla listasin kaikki asiat, jotka tekevät VK:sta suositun. Nämä asiat eivät tee siitä hyvää, mutta suosio perustuu ihan ajan testaamiin tehokeinoihin.

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Su Marras 16, 2008 13:25

Lukenut, katsonut, cosplayannut. Eli lyhykäisyydessään hyvä sarja että saa tekemään nuo kaikki xD Mangaa olen lukenut siihen asti mihin vain on ilmestynyt. Animen katselu on jäänyt Guiltyn 3 epiin kun kone kapinoi playereita vastaan -_-
Sarjaa tulee seurattua kun on kiinnostava juoni ja koska olen hurahtanut vampyyritarinoihin xP Välillä ärsyttää liika angstaaminen, mutta noh, se kuuluu synkän tarinan synkkään ilmapiiriin. (hei, kyllä ne muutkin angstaa kuin Zero).. Nyt vaan odottelen miten manga loppuu, kun olen kuullut että the end on aika lähellä. Joskus hyvienkin sarjojen pitää loppua *sigh*

Jalkaninja

ViestiKirjoittaja Jalkaninja » Su Marras 16, 2008 22:56

Löysin tämän sarjan vasta pari päivää sitten, enkä ole katsonut kuin pari jaksoa. Herätti kyllä kiinnostuksen. Pidin erityisesti piirrustus tavasta ja erikoisesta ideasta. :wink:

Inversion

ViestiKirjoittaja Inversion » Ma Joulu 01, 2008 23:01

Kioko_ kirjoitti:Nyt vaan odottelen miten manga loppuu, kun olen kuullut että the end on aika lähellä. Joskus hyvienkin sarjojen pitää loppua *sigh*

Hm, mistä tuollaista juttua kuulee? Ei että olisi hirveästi yllättänyt tai lähinnä kai heitän jotain sellaista ajatusta itselleni, että ehkä se ei vielä tuohon lopu. Vaikka onhan viimeisin luku aika loppua enteilevä~ tosin voisi siihen juonen käänteel tai jollain tilanteen muutoksella saada vielä kauankin aikaa juonen kulkemaan, jos tahtoisi. Hmh. Toisaalta minua ei välttämättä hirveästi harmita, että se loppuisi... Paitsi että sarjaa tulee ikäväkin vaikka se ei olekaan pitkään aikaan ollut niin hyvä kuin se oli ennen.

Loistava sarja, pääasiassa. Siis oli vielä ainakin noin kymmenen lukua aikaisemmin, jossa minulta meni maku sarjan pääjuonen käänteestä/juonesta, hahmojen suhteista sun muista muutenkin. Yuuki, Zero, Ichiru, Kaname, Idol, Akatsuki, Ruka, Shiki, Rima, Rido ... Upeita hahmojakin tästä sarjasta kyllä löytyy aivan liikaa, tuossa lueteltuna vain muutamat heistä koska taidan rakastaa lähes kaikkia vaikken kaikkien pariutumissuhteita rakastakaan. Ja taas toisaalta ymmärrän senkin, että kaikki eivät ole Kaname/Zero-ihmisiä kuten minä, heh.

Mangan lukenut sinne asti mitä sitä on ilmestynyt, Vampire Knight animen katsonut ja Guilty-kaudesta katson viikottain uuden jakson heti, kun sen saapumisesta minulle ilmoitus tulee. Mangasta kaikki muut paitsi fillerikäänteet tuntien en vaan tajua miksi kidutan itseäni Guilty-kaudella koska siellä tapahtuu se kaikki mikä pilasi suurimmat iloni tästä sarjasta, hmh. Voihan ne asiat muille olla iloisiakin mutta~ mie vaan en tykkää, kestän kyllä jotenkin ne silti.

On/Offin musiikkiin tutustuin tämän sarjan kautta ja olen siihen aikaslailla rakastunut. Lopputunnarit ei sitten niinkään innosta kuuntelemaan useampaan kertaan tosin voihan se olla, että lämpenen niille hitaasti.

Jaa mikä tässä on sitten niin kamalaa minun mielestä, että maku on jokseenkin mennyt? Spoilereita aina uusimpaan lukuun (45) asti + Guilty jakso 8.
Spoiler:
Kun Yuuki onkin Kanamen sisko. Juu anteeksi kamalasti insestiystäville, mutta mie vaan vihaan sitä. "Onii-sama" ja suudelmat entiselle melkein suosikkiparille ei vaan kuulu yhteen ._,. Rakastan Yuukia ihmisenä ja vampyyrinäkin mutta vihaan ja vastenmielistyn siitä isoveljeksi hokemisesta ja kaikesta. Yäh, se tapahtui jo Guiltyssakin. Kestänen asian jotenkin vaikka se hyvin vastenmielistä katsottavaa minulle onkin. Mutta kun tahdon nähdä tämän kauden vaikka tuskaista onkin katsoa~.

Niin ja kun Ichiru kuoli Zeron hampaisiin. Ei siinäkään mennyt muuta kuin yksi suosikkihahmoistani hänen hampaisiinsa, joka on alusta asti ollut suosikkini. Ja kun hänet pakotettiin siihen, argh. Ichiruun viha/rakkaussuhde täällä, enemmän rakkaus koska se hahmo vaan on niin~~ hieno pirulainen. Odotan kauhulla milloin se tapahtuu animessa koska itken sitä mangasivuina aina.

Ja jos se mangaka nyt heittää Zerolta hengen pois kokonaan (mitä en kylläkään usko), kun Kaname saapui tuonne tilanteeseen paikalle uusimmassa luvussa niin .... Odotan kauhulla mitä tuosta tulee seuraavaksi, kun Zeron ja Kanamen parittajana (johon siirryin täyspäiväisesti Yuuki = Kanamen sisko+kihlattu käänteen jälkeen) en olisi vieläkään halunnut nähdä tuollaista mangassa vaikka ennalta-aavistin/tiesin/arvasin että se vielä tulee~.

Guilty jakson 8 hienoin kohta oli kyllä ehdottomasti Rima täydes vauhdis <3. Ja Rukan asennemuutos (se tosin oli hieno mangassakin)!

Lähinnä positiivinen mielipide miulla on tästä kauniista sarjasta vaikka se kauneus on hiipunut poiskin. En vaan silti osaa lopettaa seuraamista, tahdon tietää miten tämä kaikki vielä kääntyy ja päättyy.

Gilraen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilraen » Ti Joulu 09, 2008 18:09

VK on yksi parhaista anime- ja mangasarjoista, joita olen katsonut/lukenut. Olen katsonut kaikki tähän asti ilmestyneet animejaksot ja omistan neljä ensimmäistä pokkaria. Tarkoituksena olisi tilata viides niin, että saan sen sitten joululahjaksi.

Tässä on paljon hienoja hahmoja: Kaname, Hanabusa, Zero, Senri, Kaien ja Ichiru ainakin. Jokaisella on mielenkiintoinen persoona (Kaienilla varsinkin) ja totta kai he ovat komeitakin. Sarjan tytöt/naiset eivät sen sijaan viehätä oikeastaan yhtään. Yuki on suoraan sanottuna sietämätön, vaikken ole varma, miksi. Shizuka ehkä menettelee juuri ja juuri, mutta on kuitenkin aika yksitoikkoinen.

Musiikki on loistavaa, ehkä lukuun ottamatta Guiltyn alkutunnaria, joka ei ole lainkaan mieleenpainuva. Lempikappaleitani ovat molemmat alkutunnarit, Still Doll ja Suna no Oshiro, jotka ovat hyvällä tavalla karmivia ja melankolisia. Kanon Wakeshimalla on todella sopiva ääni niihin. Taustamusiikitkin ovat hienoja.

Lyhyesti sanottuna todella hyvä sarja täynnä yllättäviä juonenkäänteitä, ihanaa musiikkia ja hyviä hahmoja. Harmi vain, ettei animea ilmesty enää kuin muutama jakso.

Wolfie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wolfie » Su Helmi 15, 2009 22:32

Nyt on sarja kanssa sitten loppuun saakka katsottu (tai no sen katsoin aikoja sitten loppuun, mutta nyt vasta pääsin tänne) ja olen edelleenkin sitä mieltä, että tämä on parhaita sarjoja mitä maa päällään kantaa. Ehkä siinä on paljon sitä samaa pashaa mitä muistakin sarjoista löytyy, mutta meikäläisestä sarjan jokainen hahmo on sen verran omalaisensa persoonallisuus et se tekee sarjasta ikimuistoisen. Loppu olisi kyllä saanut päätyä mielestäni paremmin ja se olikin melkoinen pettymys. Muistan kun katsoimme kavereiden kanssa viimeisen jakson Uutena vuotena ja oltiin kaikki et mitä? Tähänkö se kaikki loppui? Ei tässä näin pitäny käydä.

Lempihahmona kekkului edelleen Zero. Sarjasta löytyy monta mielenkiintoista ja hyvää hahmoa. Ainoa hahmo, jolle en koskaan lämmennyt oli Kaname (yllätys yllätys)
Hyllyltä löytyy 5 ekaa pokkaria ja loput hankin kyllä vielä. Sen verran hyvä sarja on kyseessä, et pakko se on hyllyyn hankkia. Ainoa sarja jonka kaikki pokkarit olen päättänyt kerätä. Mahdollisesti fanikrääsäkin päätyy hyllyyn, jos joskus sellaiseen käsiksi pääsen.

jessykkä<3

ViestiKirjoittaja jessykkä<3 » Ma Helmi 16, 2009 12:53

Oon kattonu koko sarjan ja pidin todella paljon. Pidin hahmoistan ja siitä että he kaikki oli todella hyvin suunniteltu. Piirustustyyli hemmotteli silmiä. Tietty mun lempihahmot on Kaname,Yuuki ja Zero. Kanamesta pidän siksi että se on niin kylmää poikaa ulkoapäin tosi tilanteissa vaikka oisikin tulta sisältä. Yuuki on kaunis ja kiltti, aina ajattelee muita ennen itteä. Tykkään olemuksessata. Zero on niin söpö ku ei uskalla kertoa Yuukille että välittää tästä enemmän kuin edes itse uskoisi.

Tykkään juonesta ja kuin arvata saattaa myös vamppyyri aiheesta. :D

Suosittelen :wink:

pöllödemoni
Viesti:

Re:

ViestiKirjoittaja pöllödemoni » Ti Huhti 21, 2009 22:28

dawningday kirjoitti:Ainiin, mainittakoon vielä, että pidän sarjan OP:sta aivan valtavasti. :P

Mä myös. Itse sarja ei mun mielestä ole välttämättä mikään huippuloistava... ihan kelvollinen.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

blue96

ViestiKirjoittaja blue96 » Ma Kesä 29, 2009 12:13

Vitsi mä ihastuin tähän sarjaan ensisilmäyksellä.. Todella huippu oli ja ääninäyttelijätkin <33

Myydäänkö missään vampire knightin DVD boxeja tai ihan DVD levyjä?? Taikka pokkareita?

pöllödemoni
Viesti:

ViestiKirjoittaja pöllödemoni » Ma Kesä 29, 2009 20:10

"Myydäänkö missään vampire knightin DVD boxeja tai ihan DVD levyjä?? Taikka pokkareita?"

Luulisin että mangana sitä löytyy Fantsusta.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

lamppuu

ViestiKirjoittaja lamppuu » La Syys 19, 2009 20:53

blue96 kirjoitti:Vitsi mä ihastuin tähän sarjaan ensisilmäyksellä.. Todella huippu oli ja ääninäyttelijätkin <33

Myydäänkö missään vampire knightin DVD boxeja tai ihan DVD levyjä?? Taikka pokkareita?

Mun tietääkseni niitä vampire knight dvd on julkaistu jo japanissa. Viz media on saanut oikeudet animeen, joten Region 1 (USA, Canada) dvd:t pitäis tulla 2010 puolella. En ole varma tuleeko region 2 dvd:t, mutta todennäköisesti tulee, koska sarja on sen verran suosittu. Voit lukea lisää Wikipediasta.

Venia

ViestiKirjoittaja Venia » Su Loka 04, 2009 13:55

Vampire Knight sellaista perus-sohjo-höttöä vailla minkäänlaista omaperäisyyttä, mutta silti minä typerys vain en voi olla lukematta sitä. Vampyyrit ovat totaalisen kulutettuja, eikä niistä tässäkään sarjassa saada mitään uutta esille. Ne vain toimivat kulisseina Yuukin sydämen läpättäessä. Ne kohdat saivat minut aika ärsyyntyneiksi, joissa päiväluokkalaiset ovat siellä porteilla ja palvovat yöluokkalaisia. Kuinka huono kuva niistä päiväluokan tytöistä voidaan antaa? Tulee vähän mieleen Yukin faniklubi Fruits Basketista.

Ja sitten onkin mainittava: En ole vähään aikaan törmännyt sarjaan, jossa olisi yhtä sietämätön ja persoonaton päähenkilö, kuin Yuuki. Tämän sarjan tarkoitus on olla tytöille suunnattu, mutta en voi oikein ymmärtää, jos Matsuri Hino kuvittelee heidän samaistuvan niin ärsyttävään likkaan, kuin Yuuki. Ja kaiken kruunaa vielä Yui Horie, jota en myöskään voi sietää. Yuukilla ei ole minkään sortin persoonaa. Hän vain on kiltti, viisas, auttavainen, ymmärtäväinen ja mitä ikinä kuvitella saattaa.

Kaname on toinen iljetys, jossa on kestämistä. Tosin lukijan ilmeisesti halutaan vihaavan häntä. Kanamessa on vähäsen jotain samaa, kuin Nanan Takumissa. Zero puolestaan on sellainen ressukka, että sympatiat ovat aivan väkisin hänen puolellansa. Zero vain angstaa jossain nurkassa, kun Yuuki kuhertelee Kanamen kanssa, hhrrr Että sellaista. Varsinaiset lempihahmoni ovat Aido, Kain ja Sayori. Yori-chan voisi olla se päähenkilö, eikä Yuuki! Sayori on rauhallinen, jalat maassa oleva, eikä ole teennäisen kiltti, kuin Yuuki.

Viimeisimmistä kappaleista..
Spoiler:
Tämä insesti-juttu aiheutti sellaisen 'no just joo'-reaktion. Insesti on kivaa vain silloin, jos tosiaankin otetaan kantaa siihen, että se ei ole tervettä, ja henkilöiden motiivit ja tunteet tehdään tosi selväksi, kuten Angel Sanctuaryssa. Vampire Knightissa koko asia tunnutaan ohittavan vain olan kohautuksella, että 'Ei se mitään!'
Ja minua ei muutenkaan kiinnosta paskan vertaa, kun Yuuki kuhertelee rakkaan Kanamensa kanssa.
愛シタ日々ガ 残骸ニナル 僕ノ心ノ炎   
 The Beloved days have become ruins in my heart's flame

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”