Vampire Knight

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

maron-chan

Vampire Knight

ViestiKirjoittaja maron-chan » Ti Huhti 01, 2008 16:27

Ookkei!
Tämä on siis Matsuri Hinon piirtämä manga ja se jatkuu yhä japanissa.
Ja tässä perustiedot:
www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/manga.php?id=6873
www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=9009
Pidän tästä sarjasta paljonkin,
Ideanahan on koulu ,jossa on päivä luokka ja yö luokka.
tosin, kaikki yö luokan oppilaat ovat vampyyreita ja siksipä sarjan päähenkilön Yuki Crossin ja hänen lapsuudenystävänsä Zero kiryuun pitää
suojella päiväluokkaa yöluokan vampyyreilta.
Yukin on adoptoinut koulun rehtori Kaien Cross.
Yukin ensimmäiset muistamansa asiat menneisyydestään alkavat siitä
Kun vampyyri hyökkää hänen kimppuunsa ja Kaname Kuran pelastaa hänet.
Ja mitä ilmeisimmin ,Zero ja Kaname pitävät Yukista.

Keskustelu voi alkaa.
(en löytänyt tästä topicia joten tein itse)

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

shounen
Viesti:

ViestiKirjoittaja shounen » Ma Huhti 28, 2008 08:30

Juu eli olen nyt lukenut 2 volan verran mangana kyseistä sarjaa ja kolme jaksoa animea =)

Mutta itse tykkään ihan älyttömän kamalasti tästä sarjasta ^^ Tai no ainakin vielä tässä vaiheessa.

Pidän piirrustustyylistä, tarkkaa mutta ei liian tarkkaa että kaikki huomio keskittyisi siihen.

Vampyyreitä ei olla tehty sellaiseksi että ne ihan koko ajan irvistelisivät hampaidensa kanssa vaan ovat ihan kuin normaaleja ihmisiä myös.

En kuitenkaan pidä siitä kuinka kaikista yö luokkalaisista on tehty niin pahasti yli nättejä. Olisivat voineet olla vain komeita tai hyvän näköisiä, mutta ei kun ei. ( en fanita nättejä poikia, sori )

Tähän mennessä en erikoisemmin ole mitään haittapuolia löytänyt, tai onhan niitä muutamia aina mutta en nyt taasen muista kun päätin tämän kirjoittaa.

Yuki on kylläkin hieman ärsyttävä välistä, mutta kukapa ei olisi?
:3

dawningday

ViestiKirjoittaja dawningday » Ma Huhti 28, 2008 10:40

Mutta tuota animea olen siis seuraillut nyt kolmen jakson verran ja oikein lupaavalta vaikuttaa, pidän todella paljon. Animaatio on kaunista katsottavaa, henkilöt vaikuttavat kiinnostavilta (Kaname ja Zero <33) ja juonikin on mielenkiintoinen. Saa nähdä miten tarina lähtee tästä etenemään. Ainiin, mainittakoon vielä, että pidän sarjan OP:sta aivan valtavasti. :P

Sarjaa olisi tarkoitus alkaa seurata myös mangana, ties vaikka olisi parempi kuin tuo anime, niin kuin monen sarjan kohdalla yleensä on.

shounen
Viesti:

ViestiKirjoittaja shounen » Ma Huhti 28, 2008 21:00

dawningday kirjoitti:Sarjaa olisi tarkoitus alkaa seurata myös mangana, ties vaikka olisi parempi kuin tuo anime, niin kuin monen sarjan kohdalla yleensä on.

Noh itse ainakin tykkäsin paljon enemmän mangasta, piirrustus tyyli on vaan nii nätti =) Animesta tehty kyllä myös todellä nätti.

Niih ja OP on muuten jotain aivan ihanaa, mutta ei tuo loppu nyt niin oikein iskenyt. Ei vain... Jotenki...
:3

shiawase

ViestiKirjoittaja shiawase » Pe Touko 09, 2008 14:06

Viisi animejaksoa takana ja mangan kaksi ensimmäistä volaa tilauksessa (tulisi jo keskiviikko!). Jokin pieni ääni päässäni kyselee, miksi ihmeessä seuraan tätä sarjaa.. mutta minkäs teet, kun kerran ongessa jo roikutaan.
Taide on kaunista ja riittävän yksityiskohtaista. Itsellänikin tosin pisti hieman silmään tuo vampyyrihahmojen ylitsevuotava hyvännäköisyys. Se on kuitenkin helpompi jättää omaan arvoonsa, jos sen mieltää osaksi juonta (taisi olla Ichijou, joka sanoi kaikkien ko. luokan vampyyrien olevan arvoltaan vähintäänkin 'noble', mikä osaltaan selittäisi asiaa, eivätkä nuo 'level E'-heebot puolestaan mitään kamalan sööttejä ole..). OP muuten todella on tarttuva; pohjimmiltaan varmasti melko perussetti, jossa kuitenkin on sitä jotain. Sitä on nyt valehtelematta lauleskeltu viimeiset kaksi päivää.
Äänimaailmasta vielä sen verran, että Miyano-sensei on nappivalinta Zeron seiyuuksi. *ihqtussydämiä*

Mielenkiinnolla jatkoa odotellen.
Viimeksi muokannut shiawase, La Touko 10, 2008 16:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

myu
Viesti:

ViestiKirjoittaja myu » La Touko 10, 2008 12:08

Ekat episodit sain juuri katsottua. Positiivinen kokemus jäi jälkeen, kauniita poikia, mielenkiintoinen koulujärjestelmä ja kivat animoinnit. En silti, ainakaan vielä, hypetä Vampire Knight´ia vaikka pojat nättejä olivatkin. Mutta toivon hartaasti sydämmessäni, että tästä sarjasta tulee yksi tämän kevään parhaita. Ainekset tähän ovat kasassa, katsotaan miten hyvin ne sitten tullaan sekoittamaan...

Wolfie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wolfie » Ke Touko 14, 2008 20:57

Jäin ensimmäisestä jaksosta koukkuun. Ensin rakastuin upeaan tyyliin, sitten Zeroon ja sen jälkeen tarinaan. Mangaa en ole lukenut, enkä aijokkaan lukea kun vasta kun olen saanut animen kokonaan katsottua. En halua tietää etukäteen mitä tapahtuu. Olen spoilannut itseäni jo ihan liikaa liian monen animen kanssa, ja tässä en sitä aijo tehdä.
Harmittaa kun tulee vaan 1 jakso viikossa, saisi tulla kakki niin saisi ahmittua ne heti. En millään pysty malttamaan itseäni.

neo-shaman
Viesti:

Re: Vampire Knight

ViestiKirjoittaja neo-shaman » Su Kesä 08, 2008 19:14

Olen lukenut tätä sarjaa ehkä kaksi volaa, ja tykkään paljon. Toivon että saan pian lisää mangoja käsiini ^^ Aluksi sarja vaikutti perus shojolta mutta lopuksi se kääntyi edukseen. Ehkä pitäisi tsekata myös se anime, kun sitä on niin kehuttu...
Vampyyrit ovat hieman erilaisia kuin mihin olen tottunut (eniten tulee mieleen Anne Ricen romaanien herrasmiesverenimiät), mukaavaa vaihtelua. Sarjassa ei kuitenkaan vielä ole päästy (Millemium Snown kaltaiseen) paatokseen jossa vampyyri X rakastuu tyttöön jonka kanssa ei voi olla koska ei voi elää päivällä ja tyttö lopulta uhraa itsensä ja plääh.
Toivon ettei turhaan kliseilyyn sorruta, koska shojo-vampyyrisarjoissa on aina ainekset siihen.

Hokuto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hokuto » Ma Kesä 09, 2008 22:44

sarjaan tutustuin eilen, mutta olen jo nyt ihan koukussa. UPEA sarja ei muuta voi sanoa, ja vampyyrit ovat aina kiehtovia, eikä sarja vaikuta miltään perinteiseltä shojolta, kovin yllätyksellinen se ei ole ollut mitänut olen vasta 6 chapteria mangaa lukenut ja animea katsonut ruhtinaalliseti viisi jaksoa :D mutta kyllä se tästä :D:D Juoni on uskomattoman mielenkiintoinen ja onnistuu pitämään hyvin otteessaan, animointi sarjassa on myös kaunista katseltavaa, vaikka se ei mangaa voitakkaan, niin kuin yleensäkään...

anna_animefan91
Viesti:

ViestiKirjoittaja anna_animefan91 » Ke Kesä 11, 2008 00:15

Itse pidän tästä sarjasta paljon, koska se on kiehtova ja tavallaan kosketttava, hahmot ovat persoonallisia mutta siinä on myös hauskoja kohtia. Yö ja Päivä-luokat ovat hyvä idea, ja ne sopivat tähän sarjaan, varsinkin kun siinä on vampyyreja. ^^ Vampire Knight on myös hienosti piirretty sarja :) Varsinkin Zero :)

suklaasuu

ViestiKirjoittaja suklaasuu » Pe Kesä 13, 2008 02:24

Aloin kattoo Vampire Knightiä sellasen kaverin painostuksesta joka ei todellakaan katso animea, mutta tätä jostain kumman tyystä (johtuu niistä vamppyyreistä ihan varmasti. Ja se animen katsomattomuus kyllä korjaantuu pian jos se minusta on kiinni, kjeh kjeh..) ja koukkuunhan minäkin jäin.

Katoin kaikki tähän mennessä tulleet jaksot, 10, putkeen ja aloin lukee mangaakin, mutta en tiiä kumman kautta haluan spoilaantua. (Mulla on aina oudot ongelmat..:D) Luenko mangaa ja katon sit animea tietäen mitä tapahtuu, vai katonko animea ja luen sit mangaa tietäen mitä tapahtuu? Hmm..

Fanitan Zeroa. Kaname on ajoittain ihana mutta se ei iske niin pahasti kun Zero. Vielä ainakaan.. Jostain syystä olen myös heikkona Aidouhun. Aina kun se tulee oon ihan kun ne day classin hullut tytöt:D

Nerueiro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nerueiro » Ma Kesä 30, 2008 17:08

Vampire Knight on yksi mun lempi "sarjoista".Aloitin mangasta ja katsoin myös pari anime jaksoa,mutta kyllä musta Vampire Knight on paljon parempi mangana.Se vain joten miellyttä silmää :D .VK:n takia mulle on tullut jonkinlainen pakkomielle vampyyreista.Onhan ne kivoja veren imijöitä,että tervetuloa vaan meille jos on nälkä :lol: .
Itse fanitan Zeroa ja jossainmäärin Kanameakin.
Mutta Yuuki kuuluu Zerolle ja sillä sipuli (oma mielipide),
Spoiler:
sillä Kanamehan on Yuukin isoveli...

-tsukineko-

ViestiKirjoittaja -tsukineko- » Ma Kesä 30, 2008 18:45

Kaverini kertoi minulle tästä sarjasta alkuvuodesta ja koukutuin sarjaan heti. Pidän piirostyylistä, tarinasta ja hahmoista. Oli ihan "pakko" ostaa pokkarit heti, kun löysin ne. Nyt odottelen seuraavia pokkareita ja niiden ekstroja... ^^ Ja haluan tuon koulupuvun...
Anime oli onnistunut ihan hyvin; pidän sarjan musiikeista ja ääninäyttelijöistä. Manga on silti enemmän minun mieleeni.

maron-chan

ViestiKirjoittaja maron-chan » Ma Kesä 30, 2008 20:00

Nerueiro kirjoitti:VK:n takia mulle on tullut jonkinlainen pakkomielle vampyyreista.Onhan ne kivoja veren imijöitä,että tervetuloa vaan meille jos on nälkä
Itse fanitan Zeroa ja jossainmäärin Kanameakin.
Mutta Yuuki kuuluu Zerolle ja sillä sipuli (oma mielipide),
Spoiler:
sillä Kanamehan on Yuukin isoveli...

Samoilla raiteilla meikäkin. Manga parempi kuin anime ,vaikkei siinä animessakaan ole kovinkaan paljon valittamista.
Mangassa ei taas ole valittamisen aihetta ,olen vain koko ajan huolissani tulevaisuudesta. Miten hamoille käy? Kumpi Yukin saa? Ja samaten mietin ,että miten Hino aikoo tämä lopettaa silloin kuin sarja sitten vuonna xxxx mikä sittenlie loppu?..
Että tuollaisia kummallisuuksia ajattelen joista kukaanmuu ei ymmärrä hölkäsen pöläystä. Itse toivon ,että Zero siiten loppujen lopuksi voitta Yukin sydämmen (kaname vessanpöntöstä alas!), mutta vaikuttaa vähän huonon puoleiselta...
Uusinmasta luvusta (41) en oikein pitänyt.. Varmaan sen erään kohdan takia.
Spoiler:
jossa Kanamen ja Yuukin huulet kohtaavat..
Mutta mieleisiäkin asiota löytyy.. Yukin valinta ,eli se ,ettei hän lähtenyt kanamen mukaan ,oli ihan mieluinen(jos ymmärsin tuon kohdan luvusta oikein), mutta sitten hän taas piti luvata ,että palaa takaisin onii-samansa harteille.~mur..~
Ja miksihän meikäkin päivittelee noita Yukin huonoja valintoja..(täysin omia mielipiteitä..)

Animen kohadalla taas
ollaan jäljessä mangaan verrattuna ,mutta kiinni otetaan koko ajan. Ainut asia mistä valitan on animen laatu. Vaikken herranjestas ikinä osaisi tehdä niin hienoa jälkeä puoliksikaan (tai oikeastaan tuhannenkymmesesosaksi), niin. Alku oli mukava ,jälki hyvää kaikin puolin ,no kolmannessa jaksossa alkoivat silmiin pistää kuitenkin ylivärikkäät ja aikas oudot arkiasut.
Pelkäsin jo ,että tästä tulee jokin kamikaze kaitoun animeversio ,mutta jäikin palloilemaan vähän, että onko hyvä ,hyvän ja
huonon väliltä vai mitä?.. siinä kymmenenteen jaksoon asti mentiin noilla rajoilla, mutta sitten tulivatkin pari jaksoa ,jotka
olivat huomattavasti parempia! Mutta viime jaksossa joku alkoi työntämään jo kelkkaa laskua varten...
Eli tuollaisia VK tunnelmia täältä hourulasta!...

If you follow all the rules, you'll surely miss all the fun.

Nerueiro
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nerueiro » Ti Heinä 01, 2008 13:11

Animen kohadalla taas
ollaan jäljessä mangaan verrattuna ,mutta kiinni otetaan koko ajan. Ainut asia mistä valitan on animen laatu. Vaikken herranjestas ikinä osaisi tehdä niin hienoa jälkeä puoliksikaan (tai oikeastaan tuhannenkymmesesosaksi), niin. Alku oli mukava ,jälki hyvää kaikin puolin ,no kolmannessa jaksossa alkoivat silmiin pistää kuitenkin ylivärikkäät ja aikas oudot arkiasut.
Pelkäsin jo ,että tästä tulee jokin kamikaze kaitoun animeversio ,mutta jäikin palloilemaan vähän, että onko hyvä ,hyvän ja
huonon väliltä vai mitä?.. siinä kymmenenteen jaksoon asti mentiin noilla rajoilla, mutta sitten tulivatkin pari jaksoa ,jotka
olivat huomattavasti parempia! Mutta viime jaksossa joku alkoi työntämään jo kelkkaa laskua varten...
Eli tuollaisia VK tunnelmia täältä hourulasta!...

Animehan on tietysti jäljessä ja hyvä niin.En viitsi edes kuvitella minkälaisia fillereitä VK:sta tulisi.... :shock:
Animessa en ole kiinnittänyt huomiotani laatun kokonaisuudessaan,mutta onhan siella jotakin joka pistää silmään.
Esim. hahmojen silmät ovat ,ainakin alku jaksoissa,tehty nopeasti tai sitten silmissäni on vikaa :D .Niin mulla on myös pakkomielle silmiin... :) ja ääneen.... :oops:
Eniten mua häiritsee se,että Zerolla on sama ääninäyttelijä kuin Tamakilla Ouranista ja Raitolla Death Notesta elikä Mamoru Miyano on se henkilö josta puhuin. Mulla on aina näissä jutuissa ongelmia.....

Uusinmasta luvusta (41) en oikein pitänyt..

Olen samaa mieltä.Itse en vain pitänyt luvusta sen takia,koska siinä ei ollut toimintaa,pelkkää puhumista.Heillähän on "sota" meneillään,mutta kuitenkin löytävät aikaa puhua. :x
En kuitenkaan jaksa odottaa seuraavaa lukua!

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”