Berserk

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mecha
Viesti:

Re: Berserk

ViestiKirjoittaja Mecha » To Syys 15, 2016 13:23

Manga puristit eivät älyttömästi tuosta uudesta animesta tykkää ja moni on myös valittanut CGI:n laadusta tuossa. Kun en ole mangaa lukenut niin itseäni eivät muutokset haittaa. Vaikka olen kyllä samaan mieltä CGI:n suhteen niin se ei ole kummemmin itseäni hatannut, kun ne visuaalit eivät ole itselleni se tärkein, joten olen nauttinut tuosta siitä huolimatta.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

eizan

ViestiKirjoittaja eizan » To Syys 15, 2016 16:52

Matti kirjoitti:Uusi anime työn alla! Kattaa Black Swordsman tarinakaaren!

eizan, selvennän vähän ensimmäistä animen tuotantokautta. Se alkaa ihan siitä mistä mangakin: Black Swordsman -tarinakaaresta. Sitten tulee flashback Gutsin syntymään (vain mangassa), lapsuuteen, kasvamiseen jne. Ns. Golden Age tarinakaari. Elikkä sekä manga että anime alkoivat keskeltä kuten ensimmäiset Star Wars -elokuvat, sitten mentiin alkuun, ja manga on jo aloittanut lopun. Onko kysyttävää?

Tämä menee nyt pahasti offtopicin puolelle mutta menkööt...

Voisin tuohon sen verran kommentoida että minä olen sitä mieltä tuosta Star Warsista että jos ummiko sen katsoo niin ei missään nimessä osajärjestyksessä! Vaan ilmestymis järjestyksessä eka 4-6, sitten jos kiinnostaa niin osat 1-3, en ole tätä uusinta katsonut. Mutta miks näin? Siksi että ne preguelit eivät tuo tarinaan mitään uutta ja ne jopa spoilaavat alkuperäisen yhden TÄRKEIMMÄN jutun juonesta! Lisäksi tätäkin sagaa ei ole alunperin tarkoitettu trilogiaksi sanoi Lucas mitä tahansa se oli vaan se yks leffa ja thats it. Imperiumin vastaisku(joka en ehkä paras kaikista) päätettiin tehdä vasta sen jälkeen ku Uusi Toivo toi niin paljon voittoa. Oikeastaan nykyään ärsyttää mennä leffaan kun tietää että se 99,9% jättää lopun jotenkin auki jatko-osalle.

Mutta Berserkkiin: Tuotahan käytetään muuallakin tehokeinona että asioita ei esitetä kronologisessa järjestyksessä, joka toimii. En muista enää missä chapterissä olen menossa mutta alussa tosiaan lukia on pihalla että mitä miksi ja miten. Se anime tosin skippa musitaakseni melkolailla tavaraa(tämä eka siis) Sitten kerrotaan kuinka Gutsista tuli se vihainen miekkamies joka pistää kaiken halki, poikki ja pinoon. Pidän sarjan piirrosjäljestä ja hahmoista(tosin niitä alkaa olla jo liikaa). Lisäksi siitä mitenkä roolit on käännetty päälaelleen, missä tahansa muualla Guts olisi tarinan pahis ja Griffith hyvis, mutta Gutsin hyvyys on pimeydessä hänen sisällään,Griffith on vain mielestäni kusipää nätti poika xD Miura voisi minusta rajottaa vain noita joukko raiskaus/orgiat jne penismonstereiden kanssa(mutta Japani). Välillä tietty vähän ärsyttää kun tietää että oli Gutsilla sitten vastassa itse Ukko Yli-Jumala, Cthulhu tai kaikki maailman SJW:t ja feminatsit niin se ottaa pari osaa turpaan ja sitten karjasee ja heilauttaa sitä yli suurta miekkaansa(joka on kait jonkin asteinen fallos symbooli) ja penishirviön pää lähti maata kiertävälle radalle. Toisekseen olen huomannut että tästä sarjasta on jokseenkin kiellettyä sanoa mitään negatiivista tai fanboy/griffithloverit teroittavat jo talikoitaan ja ovat valmiita heittämään sinut noitarovioon, minulla on vain semmonen kuva että nämä ihmiset ostaisivat vaikka paskaa jos siinä lukee BERSERK! Pahoitteluni tästä :D

Tuo uus anime ei oikein iskeny. Minua vaan häirihtee se että CGI on niin tönkköä ja hahmot tuntuvat liikkuvan aina vähän Slow-motionina. Mutta jostakin luin että Japanissa tuo CGI osaaminen on vielä lapsen kengissä ja animen suhteen se ongelma on että 3d kuva yritetään kääntää väkisin 2d:ksi ja FPS on liian pieni.
"We are not men who dress like dogs... We are wolves disguised as men..."

Porco Rosso

ViestiKirjoittaja Porco Rosso » Pe Syys 16, 2016 12:44

Uusi Berserk aiheuttaa vähän kaksinaisia mielipiteitä: toisaalta näkyy selvästi kuinka Casca ja Griffith kannattelivat aiempaa sarjaa ja että Guts päähahmona on varsin mitäänsanomaton löntystelijä eivätkä kaveriporukkaan liittyneet keijut ja pikkulapset parantaneet asiaa ollenkaan; mutta toisaalta tähän mennessä on vältetty se psykedeeli möykkymätöstely jonka avulla vanhan sarjan loppu pilattiin oikein kunnolla. Sitä ihmettelen että keskiaikaiset raakuudet ja raiskaukset on jätetty nyt lähes kokonaan pois, näillä herkuttelu kun on ollut se ainoa asia miksi Berserk on erottautunut perustylsästä shōnen-mätkyttelystä. Näillä näkymin loppuarvosanaksi on tulossa 2-2.5/5.

Kohta alkavalla syyskaudella verenhimoa tyydyttämään on sitten tulossa Drifters joka prequel-OVAnsa perustella on tuttua ja turvallista Hellsing-meininkiä mutta ikävä kyllä pääpoju ei kyllä yllä sitten lähellekään Alucardin klassisen mielipuolista mahtipontisuutta.

eizan kirjoitti:...animen suhteen se ongelma on että 3d kuva yritetään kääntää väkisin 2d:ksi ja FPS on liian pieni...

Niin se fps on aivan tarkoituksella matalalla. Japanilaiset animenkatsojat kun ovat tottuneet kankeaan animointiin ja pitävät 3DCGIn täyttä 24 fps -nopeutta epä-animemaisena joten sitä alennetaan jotta 3DCGI-anime näyttäisi katsojien mielestä sellaiselta kuin animen pitäisi näyttää. Berserk-sarjan CGIn ongelma ei oikeastaan ole sen kankeus vaan sen hahmomallien tönkköys.
Blogissa Anime-arvostelut ~ Parhaat Animesarjat ~ Parhaat Anime-elokuvat -> ~★AnimePorsas★~

Mecha
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mecha » La Syys 17, 2016 13:53

Porco Rosso kirjoitti: Sitä ihmettelen että keskiaikaiset raakuudet ja raiskaukset on jätetty nyt lähes kokonaan pois, näillä herkuttelu kun on ollut se ainoa asia miksi Berserk on erottautunut perustylsästä shōnen-mätkyttelystä. Näillä näkymin loppuarvosanaksi on tulossa 2-2.5/5.

Berserk on kyllä selvästikkin seinen eikä shonen. Sen verran verinen ja raiskausten täyteinen se on, että se ei ole samalla yleisölle, kuin Dragonball Z tai Naruto tai muut vastaavat.

Eka kausi päättyi ilman yllätyksiä ja toka kausi luvattiin keväälle 2017.

Spoiler:
Ei taida olla mikään yllätys, että koko homma johti Griffthin saapumiseen ja totta kai Guts ja Caska selvisivät niin hirvlöistä, kuin kokonaisesta armeijasta, kun nuo kaksi ovat ainoat ihmishahmot koko tarinassa, jotka eivät voi kuolla mikä kyllä vie vaaran tunteen.
"When you become a real fighter, we'll settle it"

- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"

- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu

- Kyuu

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ti Syys 27, 2016 21:01

eizan kirjoitti:Toisekseen olen huomannut että tästä sarjasta on jokseenkin kiellettyä sanoa mitään negatiivista tai fanboy/griffithloverit teroittavat jo talikoitaan ja ovat valmiita heittämään sinut noitarovioon, minulla on vain semmonen kuva että nämä ihmiset ostaisivat vaikka paskaa jos siinä lukee BERSERK! Pahoitteluni tästä :D

He ovat jo iskeneet talikkonsa uuteen animeen ennen kuin siitä on mitään myytävää julkaistu. Itse jätän sen katsomatta.

eizan

ViestiKirjoittaja eizan » Ke Syys 28, 2016 04:37

Matti kirjoitti:
eizan kirjoitti:Toisekseen olen huomannut että tästä sarjasta on jokseenkin kiellettyä sanoa mitään negatiivista tai fanboy/griffithloverit teroittavat jo talikoitaan ja ovat valmiita heittämään sinut noitarovioon, minulla on vain semmonen kuva että nämä ihmiset ostaisivat vaikka paskaa jos siinä lukee BERSERK! Pahoitteluni tästä :D

He ovat jo iskeneet talikkonsa uuteen animeen ennen kuin siitä on mitään myytävää julkaistu. Itse jätän sen katsomatta.

Oli sitten kyse ylifanittamisesta jne. Niin kaikessa pätee että jos mennään liiallisuuksiin niin voi jo miettiä onko se tervettä.
"We are not men who dress like dogs... We are wolves disguised as men..."

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”