D.Gray-man

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

shirokyoka

ViestiKirjoittaja shirokyoka » Ti Tammi 08, 2008 16:36

Ihan ok sarja. Manga on todellakin parempi kuin anime. Animea on tullut katsottua vasta sellaiset 15 jaksoa ja mangaa on tullut luettua muutama pokkari. Täytyy ostaa lisää, kun pääsen Fantasiapeleihin. Juoni on ihan kelvollinen, mutta sarjasta olisi helposti voinut tehdä paljon pelottavamman, kuin mitä se on. Pidän piirrostyylistä ja suurin osa hahmoista on mielenkiintoisia. Lempi hahmoni taitaa olla Kanda.
Watashi wo tsurette
shiawase ni naritai
anata to shiawase ni naritai
anata no shiawase ni naritai
dakara tsurette

Okita

ViestiKirjoittaja Okita » Ke Tammi 09, 2008 18:55

Aivan mahtava sarja! olen lukenut nyt 7 pokkaria,mitä on tullut ja animea olen katsonut sellaiset 20 jaksoa,mutta pidän silti enemmän mangasta,kuvittelin ihan erinlaiset äänet niille henkilöille
okita-sama

Marygold

ViestiKirjoittaja Marygold » Ke Tammi 09, 2008 19:33

Hm. Kaikkialla tätä minulle hehkutettiin (tai haukuttiin animen kauheutta, miten vain, uteliaaksi tulin joka tapauksessa). Ajattelin, ettei näin kauhean niminen sarja voi kauhean huono olla, varsinkin jos ensimmäinen kausi alkaa Abingdon Boys Schoolilla, ja eiköhän sitä sitten pitänyt kokeilla. Arvatenkin sille tielle jäin, siitä huolimatta millaista perusmättöä fillereineen varsinkin ensimmäinen kausi on. Hahmot ovat joka tapauksessa koukuttavia ja juonikin jossain määrin, sillon kun se etenee johonkin, mitä oikeastaan alkoi minusta tapahtua vasta kolmoskaudella :P Muutaman toisen kauden oahimman fillerin ohitin suosiolla pikakelauksella.

Hahmoista... no, pidän Lavista päähenkilötiimistä eniten, hänessä on sopivasti särmää verrattuna kultapoika-Alleniin. Joka kyllä varsin ihana on hänkin, hieman liian tyypillinen shonensankari 15 vuotta vain erottuakseen massasta. Krory, Miranda ja Komui ovat myös omalla tavallaan riemastuttavia. Sen sijaan Kanda ja hänen kandailunsa ottavat minua pahemman kerran päästä ainakin vielä tässä vaiheessa sarjaa ^^'

Mangaan tutustuin vasta animea toisen kauden puoleenväliin katsottuani, ja täytyy sanoa, että se (ei niin yllättäen) vaikutti vielä huomattavasti koukuttavammalta. Seuraavatkin alpat siis todennäköisesti hyppivät hyllyyni tulevan kevään aikana.

silverynova

ViestiKirjoittaja silverynova » La Tammi 12, 2008 22:12

Kaverini kehotti katsomaan tätä joskus. Kiitos hänelle, sillä seuraan D.Gray-mania mielelläni :) Mitä tästä sarjasta oikein voisi sanoa. Hahmot ovat mielestäni hyviä mutta Allen sortuu siihen peruspäähahmoksi jolla on synkkä menneisyys sun muuta. Krory ja Miranda ovat mukavan koomisia ja tietty pidän Lavistakin. Kanda nyt on..no Kanda on Kanda.

Mangaa olen lukenut sieltä loppupäästä ja ihailen sen piirrosjälkeä :D
Täytyy joskus ottaa joskus tehtäväksi lukea kaikki.

Krizu

ViestiKirjoittaja Krizu » Su Tammi 20, 2008 20:48

Rakastan tätä sarjaa! Olen tällä hetkellä nähny 66 jaksoa ja ei kertaakaan ole mua pettäny tms. Täydellinen sarja minun makuun.
Ja vaikka siinä kuulemma oli niitä fillereitäkin, niin minä en niitä ainakaan huomannu. Olin vissiin niin jumaloissani koko sarjasta, että kaikki meni ilman mitään mutinoita.

Hahmoa löytyy vaikka minkälaista...
Mun lemppariksi nousi Lavi. Se on niin hassunhauska veijari ettei voi olla tykkäämättä. "Strike!". :D
Allen on myös todella hyvä tyyppi, samoten Krory. Kandasta tulee aika paljon mieleen Sasuke, mutten sentään inhoa häntä samalla tavalla kuin Sasukea. Ai niin ja unohtamatta tietenkään toista hassunhauskaa veijaria, Komui. Aina saa nauraa niille sen Komurin sähläyksille ja sisko pakkomielteille. Komuista tulee aika elävästi mieleen FMA:n Hughes (ainakin minulle).

Jottei nyt pelkkien hahmojen hehkuttamiseksi mene tämä niin...
Musiikit on onnistunu oikein hyvin. OP:t ja ED:t on ollu mielestäni kaikki todella hyviä.
Piirrosjälki on upeaa ja etenkin ne Exorcistien univormut, Wauh~!

Mangaan en ole vielä tutustunut, mutta aivan varmasti aion ne hankkia omaan hyllyyni joskus tai aika pian, hih. ^^

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Su Tammi 20, 2008 21:41

Ne, jotka eivät vielä ole mangaan tutustuneet, niin tutustukaas ihmeessä! Voittaa animenkin 10-0, vaikka ei animessakaan niin mitään vikaa. Fillereitä nyt jonkin verran (mutta ihan hyviä sellaisia) ja nykyään (jaksossa 66 mennään) juoni etenee vähän hitaamman puoleisesti.. mutta emme mene vielä millään Naruto-tasolla luojan kiitos. Ja mangan piirtojälkikin on niin kaunista katsottavaa, että oijoi.
Tässä vain kovasti odottelen, että Viz kääntelee lisää noita pokkareita. Japanissa näkyy ilmestyneen 13 (korjatkaa, jos olen väärässä) ja 8. on tuloillaan nyt enkuksi. 144 chapteria taas on tähän mennessä yhteensä ilmestynyt. Mjuijui, en vain jaksa odottaa, että saan kaikki siististi riviin omaan hyllyyni n_____n

Pettupottu

ViestiKirjoittaja Pettupottu » Ti Tammi 29, 2008 17:18

Aivan mahtava sarja! löysin sen nettiä selatessa ja jossakin oli lista suosituimmista mangapokkareista, joita oli ostettu, ja siellä se oli. Olin kuullut siitä jostakin, ja uteliaisuuteni heräsi. BATANK!!!!!!!!!! Nyt olen koukussa sarjaa! :P

Allen EHDOTTOMASTI lempihahmoni, Lavi, ja Komui on kakkosena, ja kolmoselle pääsee Hevlaska ja Kanda.

Muuten, olenko ainoa, joka näkee luonteenpiirteiden yhdennäköisyyttä Allenissa ja Fullmetal Alchemistin Edwardissa? :?:

EDIT: Ja minun on aivan pakko saada jostakin exoristin takki!! <3
-Call me a chibi and die.

Olen signature-virus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä oman allekirjoituksesi perään.

taikinaman

ViestiKirjoittaja taikinaman » Ti Tammi 29, 2008 20:34

Ihana sarja! Olen tosin lukenut vasta 3 ensimmäistä osaa, mutta mielipiteeni on ollut selkeä alusta asti.
Piirrosjälki on todella tarkkaa ja muutenkin uskomattoman hienoa, samoin kuin juoni.

Joku on voinut ehkä tässä vaiheessa päätellä. että suosikki hahmoni on Miranda Lotto (köhavaniköh), toisella sijalla on Kanda, ja kolmannella Allen.

Jos et ole mangaan tutustunut, tutustu ihmeessä, minuun se on ainakin tehnyt lähtemättömän vaikutuksen.

Yamasukka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Yamasukka » To Helmi 21, 2008 20:19

TODELLA HYVÄ SARJA! Itse olen lukenut ja katsonut kyseistä sarjaa.
Juoni on todella laadukasta ja hahmot sympaattisia. Hahmot ja juoni ainakin eroaa muista sarjoista reilusti.

Exorcistit ovat todella ainutlaatuisia erillaisten viomiensa ansiosta. Pidän kaikkein eniten Allenin ja Lavin voimasta. Lavin nuija on todella hauska ja erikoinen XD se voi muutaa kokoaan *mäkin haluun sellaisen nuijan*
Allenilla se käsi on toooooosi ainutlaatuinen. Sillä on monta käyttötapaa. Tuhota Akumoita ja ööö tappaa vihollisia ja lyödä niitä.

kaikki hahmot ovat hyvin erillaisia, jotkut ovat villejä, jotkut vähemmän villejä ja jotkut todella vakavia (esim. Kanda).

Jos saisin antaa 0-10 numeron niin antaisin numeron 9 1/2, koska hahmot ja juoni o0vat ykkösluokkaa mutta jossain kohin voisi olla pikkasen hiomista :D

Krizu

ViestiKirjoittaja Krizu » Pe Helmi 22, 2008 12:30

No niin~
Tällä hetkellä on luettuna 6 ja ½ pokkaria, niin pakkohan se on sanoa, että manga vie taas voiton.
Todella kaunista jälkeä on ja nyt sitten viimeistään huomasin, että kyllähän niitä fillereitä oli jos jonkin moisia siinä animessa.

Minulle tuottaa välillä vähän hankaluuksia hahmottaa mitä jossain kuvassa on kuvattuna. Jotenkin aika täyteen ahdettu ne ruudut välillä.. Muttah~, eipä se nyt suuremmin ole nautintoa häirinnyt. Loistava sarja! ^^

Meishin
Viesti:

ViestiKirjoittaja Meishin » Pe Helmi 22, 2008 16:04

Hehee~ Minä olen tällä hetkellä katsonut animen kiinni ja mangassa olen lähes kiinni ottanut enkkujulkaisussa. Kasi on nimittäin tilattu jo, mutta ei ole vielä perille tullut.. Manga siis todellakin vie voiton koska animessa on niin paljon fillereitä jo heti alussa ja muutenkin asioita venytetään. Mutta on animekin silti hyvä! :D Lemppari sarjani tällä hetkellä tämä D.Gray-man 8D

Saruki

ViestiKirjoittaja Saruki » Pe Helmi 22, 2008 18:12

Njah, viimevuoden alkupuolella tuli tyttöystävälle ostettua ensimmäinen
pokkari ja vähän ajan päästä toinen pokkari perässä. Anime ei innosta
niin paljon, vaikka tyksin kyllä Komuista ihan kauhiasti animessa, se säätäjä...

Nätti sarja, ihana juoni, rakastan piirrostyyliä ja eka alkutunnari (Innocent Sorrow/Abingdon Boys School) on wuw, siitäpä löysin myös yhden tämän
hetken suosikkibändeistäni...

Lempihahmot on ainakin toistaiseksi Allen ja Komui~

(saa nähdä jos tästä jotain cossia joskus yrittäisin o_o)
"Punastuminen on kiihottavaa"

Marluxia

ViestiKirjoittaja Marluxia » Ti Maalis 04, 2008 22:29

Kaveri ehdotti, että lukisin D.Gray-Mania ja siitä se lähti. Oon ny lukenu seiskaan asti ja lisää haluan lukea >.< Anime-versiota olen seurannut sellaiset pari jaksoa keskeltä sarjaa.

Vois sanoa, että Noah-porukka, the Millenium Earl, Allen, Kanda, Lavi, Krory ja Komui ovat lempihahmojani... n___n

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » To Maalis 13, 2008 19:35

Ah. Odotan tässä innolla lisää animejaksoja, sillä anime tulee elämään nyt hyvin mielenkiintoista aikaa. Luvassa taisteluita ja herkkiä hetkiä! Toivon vain, että anime pitää tiukasti kiinni mangasta, eikä lähde kaartelemaan omille teilleen ja jaarittelemaan jotain aivan turhaa. Näin nimittäin parissa viimeisessä (mutta korjaan, ei aivan viimeisissä) animejaksossa on käynyt u__u"
Mutta pidämpä suuremmat mölyt mahassa, etten spoilaa niitä, jotka eivät ole mangaa vielä niin pitkälle lukeneet. Että IikIik!!

En edes muista, mihin kohtaan tuo uusin, vola 8 manga nyt jäi (tarttee mennä selaamaan sitä kasia ja ottaa selvää!). Mutta sen sanon, että on niin tuskaista odottaa seuraavaa. Olisi nimittäin kiva lukea etiäpäin, vaikkakin netistä olen lukenut kaikki tähän mennessä ilmestyneet chapterit.. jotain 151kö niitä nyt tällä hetkellä onkaan. Noo, kuitenkin. Se on aivan eri asia lukea pokkarina kuin tuijottaa niskavääränä koneen ruutua.

Olen myös huomannut että Katsura Hishinon piirtotyylikin on muuttunut tässä viimeisten chaptereiden aikana. Ei sillä, että huonompaan päin olisi menty, mutta eron kyllä huomaa.
Ehkä suurimman eron olen huomannut Kandassa, hän näyttää huomattavasti paremmalta uusissa chaptereissa verrattuna vaikka 2 ekaan pokkariin. Oikeasti, sellanen huge difference. Simmut on ainakin erilaiset, näin esimerkkinä.

Jaaaah, lempparihahmoni ovat edelleen pysyneet samana, tosin Kanda jyrää vielä entistä tehokkaammin. Lavi on myös yhä söpö, ja Tyki komia mies. Ja vaikka Allen ei kuulukaan minun topkolmoseen, niin pitää mainita, että poika kyllä kirii kärkijoukkoa sitä mukaa, mitä manga etenee. Allenissakin alkaa olla jotain tyyliä 8DD
Ja jos Lenalee ei ollut huikeassa laskussa jo alusta lähtien, niin nyt ainakin on! Minä sitten inhoan sitä naista, heheeeeeeeeeeh.
ehkäpäspoil lenalee kirjoitti:Onneksi se sentään näyttää nyt vähän paremmalta niissä lyhyissä hiuksissaan. Ne kaksi ponnari pään molemmin puolin oli kyllä jotain niin liian imelää.

Hyórimaru
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hyórimaru » Pe Maalis 21, 2008 18:32

Itse pidän todella paljon kyseisesti animesta.
Allen ja Lavi ovat ainakin minusta parhaimmat hahmot tässä sarjassa.
♥ Kai ♥ Reita

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”