D.Gray-man

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

^Kyoko^

Re: D.Gray-man

ViestiKirjoittaja ^Kyoko^ » Ti Huhti 27, 2010 22:04

Todellaki tykkään :) . Joskus joulukuussa aloitin katsomaan animena ja pitihän se muutamassa viikossa maratoonata loppuun. Ei siinä kauaa menny ku piti mangan eka osa käydä ostamassa. Toki oon lukenu kaikki tähän mennes ilmestyneet chapterit netissä.

D.Gray-man on koukuttava sekä mangana, että animena. Mangassa on kaunis piirrosjälki ja juoni kulkee sujuvasti. Myönnän kyl et välillä alkaa miettii et ''mitä ihmettä'' ku jokin juonen käänne ei oo niin hyvin auennu (johtunee kielitaitoni rajoittuneesta sanavarastosta). Anime on kans ihan katsottavaa, vaikka juoni etenee paljo hitaammin. Openingien ja endingien musiikkivalinnat on osuneet nappiin. Accesin Doubt&trustia tulee kuunneltua melko usein :wink: Toisaalta en etsikään täydellistä sarjaa aivan uusilla hahmoilla, idealla ja ilman kliseitä. Se on osa syy siihen, miks tää sarja kolahti muhun aivan täysin.

Lempihahmoni on ehdottomasti Allen. Kiltit tyypit on mun mielee ^^''.. miten sitä muutenkaan perustelis.

Keiko-chan

ViestiKirjoittaja Keiko-chan » Su Touko 02, 2010 16:59

Katsottu on kaikki ilmestyneet chapterit, mut anime on jämähtänyt johonkin episode 60-70 väliin...

Mielestäni erittäin hyvin suunniteltu manga! Henkilöt ovat ihanan persoonallisia (especially Lavi, Bak-chan and Komui), ja pahiksistakin on tehty sopivan "inhimmillisiä", jotta näiden tuhoaminen ei olisikaan niin helppoa.

Tähän on hyvin saatu samaan sarjaan erittäin hyvin traagiset ja humoristiset asiat(Mana Walker, 14t, Komurin- sarja, monsteriviirus etc.). Tämän takia sarja on tarpeeksi vaihtelevaa ja kiinnostavaa joka chapterissa. Erittäin mielenkiintoinen sarja.
Yksi parhaimmista sarjoista, mitä tällä hetkellä katson!!! (Tulee traconiin Kandana)

rororonoa
Viesti:

ViestiKirjoittaja rororonoa » La Heinä 17, 2010 11:45

Aivan mahtava sarja! Upeat, persoonalliset hahmot ja hyvä juoni! Aloitin lukemisen pari päivää sitten ja tuskailen jo kun huomasin että lukuja tulee vain kuukaisittain... 10 jaksoa olen anime katsonut, mutta ei vaikuta niin hyvältä kuin manga.

Aivan uskomattoman upea kädenjälki Katsura Hoshinolla! Epäilemättä kaunein taide kuin missään muussa näkemässäni sarjassa!

Harmittaa kun aloin pitää D.Gray-manista vasta Traconin jälkeen :< Olis voinut ostaa vaikka mitä... 8'<

Lempi hahmot on Komui, Kanda, Link, Lavi, Allen, Reever ja Bak (Ei me suinkaan naisia tarvita...).

L'Jiti
Viesti:

ViestiKirjoittaja L'Jiti » Ke Joulu 15, 2010 20:32

Loistava sarja! Ainoa shounen-sarja, jota jaksan seurata, ja paras ylipäätään kaikista, joita seuraan.

DMan on just sopivan synkkä, varsinkin anime musiikkeineen. Täytyy silti sanoa, että pidän paljon enemmän mangasta. Öm.. Varmaan, koska veri on paremman näköistä mustana ^^. Olin tosi yllättynyt luettuani kaikki ilmestyneet chapterit ja katoin sitten animea, ja kuulin henkilöitten äänet. Täytyy sanoa, etten kuvitellut Lavia ollenkaan sellaseks. Siihen on nyt kyllä jo tottunut. En myös pidä siitä, miten anime kehittelee omiaan, esimerkiksi nyt Kandaan liittyen.

Lempihahmoja... Kanda! Kanda on pakkomielteeni. Ei haittaa, vaikka ollaan jo vuosi käsitelty melkein vain Kandaa. Allen on joskus mukava, ja vetää päähenkilön roolin tosi hyvin. Tyki on myös tosi sulava hattunineen. Lenalee oli hyvä ennen kun leikkasi hiuksensa ja koki lievän persoonanmuutoksen =/.

Sarja menee varmaan tekijän mielestä ihan mukavasti, mut jättää pieniaivoisen itseni vähän ulalle. En ole ollut liiemmin juonen puolesta kärryillä viimeiseen vuoteen. Piirrosjälki ja hahmot on tosin niin hyviä, että niitä kattoo ihan muutenkin. xD Pidin tosin tyyllistä vielä enemmän siinä 150ch tienoilla.

BanaaniMiku

ViestiKirjoittaja BanaaniMiku » Ke Joulu 15, 2010 20:55

Yksi lempisarjoistani ja siinä pysyy. Allen on lempihahmoni, kuten varmaan monilla muillakin. Hän vain on jotenkin, en osaa edes kuvailla että mitä, mutta se sytyttää : D Sarjassa on minusta mukaan tempaava juoni ja olen katsonut animen, sekä lukenut mangan osaan 20 asti. Hyvä on, ei valittamista ainakaan minulla.

Hiukan vain ihmettelin piirtojäljen muuttumista osissa 12-20... Se on aika erilainen kuin esim. ykkösosan piirtojälki :/ tottakai piirtäjä kehittyy ja hahmoista voi tulla paremman näköisiä, mutta (minä) ainakin sain 1-8 volien jäljesta paremmin selvää.
Viimeksi muokannut BanaaniMiku, Ti Heinä 05, 2011 21:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

BanaaniMiku

ViestiKirjoittaja BanaaniMiku » Su Joulu 19, 2010 12:45

Muuten tietääkö kukaan montako d.gray-mania tulee ilmestymään siis pokkareina?

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » Su Joulu 19, 2010 13:00

BanaaniMiku kirjoitti:Muuten tietääkö kukaan montako d.gray-mania tulee ilmestymään siis pokkareina?

Eihän kukaan tuota voi tietää paitsi mangaka itse, jos sarja edelleen jatkuu ja loppua ei näy ? Japaniksi noita on saatavilla nyt 21, ja englanniksi 19 volaa. Oisit saman tiedon itseki löytäny wikipediasta ..
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

BanaaniMiku

ViestiKirjoittaja BanaaniMiku » Su Joulu 19, 2010 18:51

-Dist kirjoitti:
BanaaniMiku kirjoitti:Muuten tietääkö kukaan montako d.gray-mania tulee ilmestymään siis pokkareina?

Eihän kukaan tuota voi tietää paitsi mangaka itse, jos sarja edelleen jatkuu ja loppua ei näy ? Japaniksi noita on saatavilla nyt 21, ja englanniksi 19 volaa. Oisit saman tiedon itseki löytäny wikipediasta ..

Juu, itseasiassa sieltä katsoinkin mutta en ollut varma onko se ihan ajan tasalla xD

Brother love

ViestiKirjoittaja Brother love » Ke Joulu 29, 2010 12:36

Ihanahan tämä on, vaikka en ole kokonaan katsonut. Suosikkini on Allen, koska hän on juuri sellainen hyvä päähenkilö tyyppi. Poikkeaa vähän näistä muista, "I will protec you and i'm the best ninja/pirate/samurai etc 4ever".
Animointi on hienoa ja seiyuut on yhtä rakkautta.O)
Calm down, Renton! It's all right! That's enough! - Eureka 7 Holland Rentonille

Wulfy

ViestiKirjoittaja Wulfy » Ti Heinä 05, 2011 19:49

Olisikohan ollut muutama kuukausi sitten, kun eräänä yönä törmäsin viimein tähän sarjaan. Naps. Obsessio syntynyt. Anime katsottu maratonina parissa viikossa ja sen jälkeen manga luettu. Onneksi kekkasin tämän ennen desua, pääsi ostamaan D. Gray-mania omaankin mangahyllyyn :3

Haha, aivan mahtava sarja :D Alku on vähän tönkkö ja kliseinen, anime melkein pelkkää filleriä, mutta manga jotakin mahtavaa ja melko ripeästi etenevää (ainakin animeen verrattuna). Piirtojäljessä häiritsee ainoastaan sen muuttuminen jossain 150-200 chapterien välillä, mutta mitä pienistä, ei nekään meistä. Ja kyllähän se hahmojen tyyli kehittyy niin pitkän aikaa niitä piirreltyä.

Minulta anime saa kiitosta musiikeistaan, vaikka yli sadalle jaksolle musikki olikin turhan yksipuolista, ja olisi kaivannut enemmän vaihtelua. Mangassa rakastan hahmojen sisälle menoa, varsinkin nyt viime chaptereissa, kun Allen on alkanut menettää punaista lankaansa. Mwahaha, on se kiva, kun päähahmoja kiusataan >:D

Hahmoista pidän melkein kaikista, paitsi Leneleesta. Ärsyttävä naisihminen.

Mytho

ViestiKirjoittaja Mytho » La Elo 13, 2011 22:02

Tuli tänään katsottua anime loppuun! Ja viimeisten jaksojen kohdalla järkytyin kun tajusin, ettei tämä tarina vielä lopukaan... Hienoa, miten otan asioista selvää etukäteen.

Mutta vaikka animeversiota on nähtävästi aika paljon moitittu, niin meitsi tulee puolustamaan sitä :) Kyllä, olihan siinä fillereitä turhankin paljon, ja erilaisia musiikkeja olisi saanut olla enemmän, mutta juuri muuta dissattavaa en keksi. Mulla tosin ei ole vertailukohteena mangaa.
Pidin kuitenkin animen äänimaailmasta niin paljon, että mangaa joskus lähitulevaisuudessa lukiessa varmasti tulen sitä kaipaamaan. Mahtavaa ravintoa äänifetissilleni, etenkin muutamat sydäntä riipivät huudot <3 Allenin äänestä pidin erityisesti, sanokaa mitä sanotte! Ääninäyttelijä teki mielestäni todella hyvää työtä, monipuolinen, vivahteikas ja miellyttävä ääni. Kohtelias puhetyyli iskee aina myös \o/
Ihanat värit myös, todella kaunista katsottavaa. Saa nähdä, miten jotkut mustavalkoiset, äänettömät ja liikkumattomat taistelukohtaukset uppoaa muhun... Pitäähän räjähdyksissä olla ääntä ja valojen välkettä.
Visuaaliselta puolelta pitää vielä mainita myös kuolettavan söpö pikku-Allen.

Tarinaa en tarkemmin ryhdy ruotimaan, mutta koukuttavahan se on. Sopivasti kliseinen, tarpeeksi omaperäinen - ainakin minulle, kun en ole animea kovinkaan montaa sarjaa elämäni aikana katsonut, joten vertailukohteita ei ole liikaa.
Mahtavia hahmoja, mitä nyt muutama välillä pisti kyllästyttämään (etenkin herra vampyyri ärsyttävine puhetyyleineen).
Ja se huumori iski ihan täysillä :D Ahh, loistavaa tilannekomiikkaa, kaiken sen synkkyydenkin keskellä.

Myönnetään, että lempihahmoni on Allen, koska olen helppo fanityttö ja tykkään nuorista ja hyvännäköisistä kilteistä pojista joilla on synkkä menneisyys ja synkkä tulevaisuus ja kivat hiukset. Kanda ja Lavi iskee myös \o/

Varsin vaarallinen sarja cosplayn kannalta. Suuruudenhulluja suunnitelmia kerääntyy aivan liikaa! Tämä sai minut harkitsemaan päättämään, että ensi kesäksi aion rakentaa jonkin hillittömän propin. Taitaa Traconin proppiluento kutsua :D

Frantsu

ViestiKirjoittaja Frantsu » Su Elo 14, 2011 14:32

Joo ihan vastikään olen tähän sarjaan addiktoitunut, kiitos parin kaverini jotka laittoivat katsomaan ensimmäiset 16 jaksoa animea putkeen ^^' . Silloin en ihan vielä sarjasta innostunut (vaikka esim Komui ja Lavi olivat mielesäni jo silloin aivan mahtavia) koska en pahemmin perusta esim. hyökkäysten nimien karjumisesta taistelussa. Joten en ajatellut katsovani saarjaa enempää, tai lukevani mangaa.... Toisin kävi.
Olinpa sitten viikko maratonia myöhemmin youtubessa ja huomasin "suositukset" palkissa jonkun D.Gray-Man videon. Katsoin sen ihan hetken mielijohteesta... Eräässä kohtaa videota näkyi Krory ja (yleisen vampyyrifetissin kun omaan) oli pakko googlettaa, että kuka ihme toi on ja miks mä en oo nähny sitä vie??
No nyt olen sitten jo jaksossa 64 animessa, ja haluan ehdottomasti lukea mangojakin kun lukio vain aikaa suo ^^.
Lempihahmoni ovat tosiaan Lavi, Komui ja Allen.... En maininnut Krorya, koska hän ei ole suosikkini.... Häneen minä olen suoraansanoen rakastunut <333... Älkää kattoko mua noin... en mä sille voi mitään -_-' Kuro-chaaaan~! <3

Eipä tässä muuta, Frantsu over and out ;D

Hallusinaatio

ViestiKirjoittaja Hallusinaatio » To Maalis 29, 2012 18:48

D. Gary man aiheinen foorumi roolipeli! Käykääpäs katsomassa!

pontsi

ViestiKirjoittaja pontsi » Ma Touko 14, 2012 01:32

Eieiei! Ei noin voi vaan tehdä. Aloin katsomaan animea kun kaveri siitä jotakin sattui ohimennen mainitsemaan, tutkittuani hieman olin hyppiä riemusta: verta, demoneita, kiinnostavan näköisiä hahmoja ja pitkä sarja. En tykkää lyhyistä sarjoista lähellekään niin paljoa kun sellaisista yli sadan jakso omista.
Mutta mitä, katsottuani sarjan jo melkein loppuun, huomasin että animea ei ole ilmestynyt sitten 2008 jälkeen. Loppu? Hyvä etten viskassu konetta seinään. Tuon 103 jakso vaikuttaa melkeimpä vasta sarjan alulta, edeltävät jaksot vain pieni alkulämmittely ja tarinaan sisään pääsyn kannalta oleellisia. Noh, manga sentään näyttää wikipedian mukaan olevan vielä menossa, niin täytyy lukea se sitten seuraavaksi.

Koukutuin sarjaan jo heti ensi jaksolta. En ollut _pitkään aikaan löytänyt oikeasti koukuttavaa sarjaa, jonka katsomista ei pysty lopettaa, tuli sitten laiminlyötyä vähän muuta elämää katsomalla sarja viikossa, mutta ei se mitiä :DD

Allen on ihana. Herätti jonkun pikkuruisen fanityttöilyn. Se olikin sitten pientä siihen verrattuna kun Lavi astui kuvioihin: ;___; <3 Rakkautta ensi silmäyksellä. Siinä oon hahmo minun makuuni, jättimäinen kliseinen miekka vaan puuttui, mutta nehän on varattu jo päähenkilöille. Pakko sanoa, että kyllä tällähetkellä Lavi on n.1 hahmo kaikista animeista. Kai tää fanityttöily on ohimenevää?
Mutta joo, sarjan hahmot muutenkin olivat mielestäin tosi onnistuneita. Paljon on porukkaa josta pidän.
Yleensä vihaan naishahmoja jotka reissaa päähenkilön mukana ihan tajuttoma paljon. Järkytyin siitä että siedin Lenaleeta. Ah, se olikin ohimenevää. Sen pikku merireissun jälkeen aloin sitten inhoamaan kyseistä hahmoa ja sen ympärillä pyöriviä tapahtumia :DD.

Sekavat on fiilikset, kun oli luullut että sarja loppuu siihen mihin animekin. Ilkeää sanon minä. Ehkä saan koottua ajatukset vähän paremmin kasaan kun luen mangan niin pitkälle kun sitä on ilmestynyt. 8)))

Tiivistettynä, mahtava anime ainakin. Myöskin sarjan ulkonäkö oli todella kivaa katseltavaa.
Ja pahikset, niiden joukossakin aivan ihania hahmoja :)))) Hyppelehdin riemusta Jasdevin ansiosta, selvisi, jee.
I laughed at myself.

eizan

ViestiKirjoittaja eizan » Ti Joulu 29, 2015 12:27

pontsi kirjoitti:Eieiei! Ei noin voi vaan tehdä. Aloin katsomaan animea kun kaveri siitä jotakin sattui ohimennen mainitsemaan, tutkittuani hieman olin hyppiä riemusta: verta, demoneita, kiinnostavan näköisiä hahmoja ja pitkä sarja. En tykkää lyhyistä sarjoista lähellekään niin paljoa kun sellaisista yli sadan jakso omista.
Mutta mitä, katsottuani sarjan jo melkein loppuun, huomasin että animea ei ole ilmestynyt sitten 2008 jälkeen. Loppu? Hyvä etten viskassu konetta seinään. Tuon 103 jakso vaikuttaa melkeimpä vasta sarjan alulta, edeltävät jaksot vain pieni alkulämmittely ja tarinaan sisään pääsyn kannalta oleellisia. Noh, manga sentään näyttää wikipedian mukaan olevan vielä menossa, niin täytyy lukea se sitten seuraavaksi.

Koukutuin sarjaan jo heti ensi jaksolta. En ollut _pitkään aikaan löytänyt oikeasti koukuttavaa sarjaa, jonka katsomista ei pysty lopettaa, tuli sitten laiminlyötyä vähän muuta elämää katsomalla sarja viikossa, mutta ei se mitiä :DD

Allen on ihana. Herätti jonkun pikkuruisen fanityttöilyn. Se olikin sitten pientä siihen verrattuna kun Lavi astui kuvioihin: ;___; <3 Rakkautta ensi silmäyksellä. Siinä oon hahmo minun makuuni, jättimäinen kliseinen miekka vaan puuttui, mutta nehän on varattu jo päähenkilöille. Pakko sanoa, että kyllä tällähetkellä Lavi on n.1 hahmo kaikista animeista. Kai tää fanityttöily on ohimenevää?
Mutta joo, sarjan hahmot muutenkin olivat mielestäin tosi onnistuneita. Paljon on porukkaa josta pidän.
Yleensä vihaan naishahmoja jotka reissaa päähenkilön mukana ihan tajuttoma paljon. Järkytyin siitä että siedin Lenaleeta. Ah, se olikin ohimenevää. Sen pikku merireissun jälkeen aloin sitten inhoamaan kyseistä hahmoa ja sen ympärillä pyöriviä tapahtumia :DD.

Sekavat on fiilikset, kun oli luullut että sarja loppuu siihen mihin animekin. Ilkeää sanon minä. Ehkä saan koottua ajatukset vähän paremmin kasaan kun luen mangan niin pitkälle kun sitä on ilmestynyt. 8)))

Tiivistettynä, mahtava anime ainakin. Myöskin sarjan ulkonäkö oli todella kivaa katseltavaa.
Ja pahikset, niiden joukossakin aivan ihania hahmoja :)))) Hyppelehdin riemusta Jasdevin ansiosta, selvisi, jee.

Itsehän jätin tämän kesken juurikin sen takia ku puolessa välissä kuin tiedon että uutta materiaalia ei ole tulossa...
"We are not men who dress like dogs... We are wolves disguised as men..."

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”