D.Gray-man

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

TAMPEE

D.Gray-man

ViestiKirjoittaja TAMPEE » Ti Elo 08, 2006 15:00

Set in a fictional 19th century England, D.Gray-man is the story of Allen Walker, a 15-year-old boy who roams the Earth in search of Innocence. Washed away to unknown parts of the world after The Great Flood, Innocence is the mysterious substance used to create weapons that obliterate demons known as akuma.

Lisätietoa:
Manga
Anime
Viimeksi muokannut TAMPEE, Ma Huhti 16, 2007 20:51. Yhteensä muokattu 10 kertaa.

Liekki

ViestiKirjoittaja Liekki » Ti Elo 08, 2006 17:29

Tiedän sarjan ja jonkun verran olen lukenutkin, tosin japaninkielellä, ja sisko istui vieressä kääntämässä. Hmm... ihan kiva ajoittain, muttei tästä vielä mitään sen kummempaa osaa sanoa XD hyllyssä on jo enkunkielinenkin ykkösvola, pitäisi varmaan lukea niin tajuaisi enemmän ;)
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Zaya

ViestiKirjoittaja Zaya » Ke Elo 09, 2006 14:04

Juu, kyllä tätä on tullut luettua vähän enemmänkin kuin pari volumea [jämähdin Miranda Lottoon] ja täytyy sanoa, että minä ainakin pidän. Kun ensikertaa luin esittelytekstin, niin tuli heti mieleen Bleach ja ajattelin jättää homman sikseen, mutta eipäs ollut lähellekään samanlainen :D
Odotan innolla tämän sarjan animesovitusta.

TAMPEE

ViestiKirjoittaja TAMPEE » Su Syys 03, 2006 12:55

Kertokaa ketkä ovat lempihahmonne sarjasta?

Itse sanoisin että Allen, Rabi ja Kanda 8)
Viimeksi muokannut TAMPEE, La Tammi 20, 2007 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Liekki

ViestiKirjoittaja Liekki » Ti Loka 10, 2006 08:43

Yo, nyt olen peräti ajatuksen kanssa tutustunut pariin ensimmäiseen volaan ;) Tämän sarjan lukeminen oli hirrrvittävän vaikea aloittaa, mutta sen jälkeen mukaan napsahti tiiviisti. Kaikki hahmot on ihan kivoja, mutta tällä hetkellä yli muiden nousee Komui :'D taidan olla obsessoitunut näihin sekopäihin...

Juonikin menettelee, ärsyttävä huomata, että tämäkin sarja seurailee perinteistä mätetään-pahiksia -kuviota. Toivottavasti tähän saataisiin lisää järkeä jossain vaiheessa.

Pienellä viilaamisella D.Gray-manista voisi saada pelottavan kauhupläjäyksen, tai sitten se on vaan omassa päässäni, mutta itse ainakin koen idean akumoista jotka "pukevat" ihmisen ruumiin ylleen aikas karmeana :'D

Animen eka jakso tuli katsottua. Allen näytti jotenkin vanhemmalta kuin mangassa, mikä on sääli. Muuten eka jakso taisi seurata lähes orjallisesti mangaversiota. Ja opening oli jotenkin tusinatavaraa, tykkäsin enemmän endingistä, joka sekin olisi ollut parempi ihan instrumental versiona.

Saas nyt nähdä mihin suuntaan revitään animea ja mihin suuntaan itse manga kulkee :3
- Here's your knife.

- SWORD.

- Whatever...

K8Skies

ViestiKirjoittaja K8Skies » Ti Loka 10, 2006 23:35

D.Gray-man mangaa olen lukenut 87 chapteria ja animesta olen ekan jakson katsonut. Tuo ensimmäinen jakso seurasi tosiaan mangaa todella tiukasti ja en näe sitä pahana asiana, manga kun on sen verran erinomainen. Allen on todellakin huomattavasti vanhemman näköinen animessa ja se on sääli.

Animaatio on animessa oikeastaan todella nättiä, opening mielestäni aika hyvä, ED hiukan ehkä liian mitäänsanomaton. Yksi asia oikeastaan harmittaa anime-versiossa todella ja se on Allenin ääninäyttelijä. Tuntuu jotenkin, että tuossa on tullut napattua aivan väärä henkilö mikrofonin ääreen. Mutta kai siihen tottunee.

D.Gray-man manga on aivan erinomainen huolimatta pienestä jumituksesta ja asioiden paisuttelusta. Manga tosiaan saavuttaa vähän väliä kunnon synkkyyden ja myös vastapainona tälle on välillä aivan järkyttävän hilpeä. Liika angstaaminen vaan ottaa hieman päähän silloin tällöin, se kun useimmiten johtuu jostain suht pienestä asiasta.

Katsotaan, mitä tuosta animesta tulee. Toivottavasti seuraa yhtä tiukasti mangan linjoja kuin ensimmäisessä jaksossa. Tässä on potentiaalia.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Tirli
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tirli » Su Marras 05, 2006 17:27

Olen vasta lukenut ekan osan tätä ja olen täysin koukussa. Siis jee, paras manga vähään aikaan! Tykkään juonesta, se on semmoinen hieman erilaisempi shounenmättö, mutta jymähdin piirrustukseen täysin. Tosi hieno. Mutta tässä lähiaikoina juoksen kauppaan ostamaan toisenkin osan~ (Komui on kiva : D)

_A_

ViestiKirjoittaja _A_ » Ke Tammi 03, 2007 16:19

Kun kysyttiin, ketkä ovat lempihahmot sarjasta:

Miranda Lotto ja koko "Noah'in perhe", Earl Millenium olisi kiva setänä.
Lenaleen veli on myös yksi parhaimmista. Hupaisa veikko, en muista nyt vain nimeä.

Animena olen vain katsonut sen, minkä verran sitä on ehtinyt tulla.
a.k.a Folkee

Niko-Kun

ViestiKirjoittaja Niko-Kun » Pe Helmi 09, 2007 19:42

Vaikuttaa hyvältä, pitää editoida kunhan on tännepäin valunut enemmän ja päässyt kokeilemaan.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Minya
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minya » Pe Helmi 09, 2007 23:48

Kovasti kiinnostaa D.Gray-man, sen verran, että vaikken sarjasta mitään tiennyt, nappasin silloiset kaikki 8 mangaa syliin ja ostin ne... What can I say? Jos kansi on kiinnostava ja piirrosjälki kaunista, on hyvin todennäköistä että manga päätyy hyllyyni. Lukenut olen tosin vasta ensimmäisen volumen, kanjit kun eivät ole vahvuuteni. Niin ja olen ollut erossa mangahyllystäni kohta 3 kuukautta... Tämän takia kyseinen anime kiinnostaa kovasti ja tulipa sitä pari jaksoa katsottuakin. :mrgreen:

En tunne hahmoja läheskään tarpeeksi hyvin voidakseni sanoa kenestä pidän ja kenestä en, joten palailen astialle jahka saan kahlattua useamman kirjan läpi.
Boobies! Pöömehiläisiä!

Crayne
Viesti:

ViestiKirjoittaja Crayne » Su Helmi 11, 2007 20:39

Sarja on, mitä olen itse päässyt lukemaan, mielenkiintoinen.

Ja siiis, tämä määrä minkä lauseeni kattaa, on vol. 1. Hahmosuunnittelu ei ole hullumpi. Lisää hulluja tiedemiehiä hyvisten puolelle (viittaan tällä Lena Lin isoveljeen, Komui Lihin... siis, mikäli häntä hulluksi "tiedemieheksi" voi kutsua)!

Tarkoitus on hankkia lisää mangaa kunhan rahat riittää, ja sitä tulee oikeasti muistettua käytyä lähimmässä mangaliikkeessä.
"Enough expository banter. It's time we fight like men. And ladies. And ladies who dress like men."

KAMYn jäsenvastaava ja aktiivi

Kokonhoray

ViestiKirjoittaja Kokonhoray » To Maalis 29, 2007 08:31

Jees, nostan tätä keskustelua kun D.Gray-man antaitsee enemmän huomiota.

Itse tykästyin tähän sarjaan hieman oudolla tavalla. Näin Rabista kuvan kun seilailin dAssa ja päätin "Häntä cossaan vielä joskus!" Otin selville, mistä animesta hän on ja näin törmäsin D.Gray-maniin. Ja ihastuin!
Vaikka D.Gray-man omalta osaltaan kuuluu sarjaan "kliseeanimet" on se jostain syystä aivan ihana. Sarja on aikalailla Bleachin, Chrono Crusaden ja monen muun samankaltaisen mangan (ja animen!) sekoitus, hyvässä mielessä. Hahmodesignit on ihania, ei liian erilaisia mutta erottuvia. Pidän piirtäjän tyylistä todella paljon.
Mangaa olen lukenut 4 voluumia (vitosta odotellessa) ja animen tuloa seuraan erittäin tiiviisti - katson viikottain uusimman jakson.

Omiin lempihahmoihini kuuluu (tietysti) Rabi, Allen, Kanda, Komui ja Miranda. Krory (Kuro-chan) on myös erittäin hellyyttävä.

Niin animessa kuin mangassakin on sopivasti vakavamielisyyttä ja komediaa. Komuin toilailut ovat huvittavia, vaikka kaikki ei enää jaksa naurattaakkaan. Komurin kokeilut ovat taas asia erikseen.. Köh.

Itse ainakin suosittelen kaikille. D.Gray-manille lisää julkisuutta. Yayy. \o/
Don't get worked up. Chill out and help me find a time machine.
- Gintoki

Zaya

ViestiKirjoittaja Zaya » To Maalis 29, 2007 17:52

Aimeara kirjoitti:Ihastuin sarjaan heti, ja odotellen luin sitä johonkin.. chapteriin 87 asti. Sitten naksahti päässä, enkä ole sen pidemmälle sarjaa lukenutkaan, kun erinäiset tapahtumat menivät suhahtaen yli ymmärryksen.

Ihan samaa mieltä. Sarja alkaa loistavasti mielenkiintoisella ja selkeällä juonella sekä kauniilla piirrosjäljellä. Sitten pum kaikki menee kauheeksi mätöksi ja mössöksi. Ite olen chapterissä 102 ja lueskelen uusimpia silloin kun ei ole muuta tekemistä. Yllättävän nopeasti sarja menetti sen hohtonsa ja muutui kauheeksi kuraksi. Yhessä vaiheessa oli ihan pihalla hahmoista sekä tapahtumista. Mut pakotin itteni jatkamaan lukemista... ei kyl hyvältä näytä vieläkään.
Eniten harmittaa se, että ruudut on nykyään survottu täyteen pelkkää rasteri p*skaa. Ei saa selvää mistään hahmoista eikä taisteluista. *sigh* Tykkäsin niin hirmusti siitä selkeästä, siististä ja nätistä piirrosjäljestä, josta ei kuitenkaan enää ole mtn jäljellä... Ja tarinakin etenee sekavasti.. ;___;
Näyttää että koko homma oltais juosten kustu. Taitaa olla Hoshinolla kauheita dead line-paineita...

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Pe Touko 04, 2007 11:44

Aloin seuraamaan tätä animena vasta äskettäin, mutta nyt olen jo jäänyt koukkuun! Erittäin hauskaa välillä ja mahtava grafiikka ^-^ Plus eka opening on aivan ihana (addiktio kappaleeseen..) nyt vaan sitten kun saisi vielä mangana hankittua!

Fletcher
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fletcher » Ma Touko 07, 2007 01:21

Olen totaalisesti koukussa tähän. Ne exorcistien univormut ovat lisäksi ensimmäiset vaatteet, jotka ovat saaneet mut vakavasti harkitsemaan cosplayta :D :shock: Joskus vielä teen sen Allenin takin ja käytän sitä koko talven.

Manga on juuri sopivan synkkä ettei se ole ihan samasta muotista vetäisty kun muut vastaavantyyliset hutkitaan-pahiksia-kuonoon -sarjat, muttei kuitenkaan "liian" gootti mun makuun. Animekin on erittäin katsomiskelpoinen, valitettavasti vain näyttää tällä hetkellä (27. jakso) siltä, että
mangan juonesta erotaan just kun siinä päästään varsinaisen juonen makuun (manga: Allen, Lenalee, Rabi, Crowley ja Panda-jiji lähtevät Kiinan kautta Jaappaniin, anime: Allen ja Lenalee lähtevät... öhh... Liverpooliin? Toivottavasti se on vain tilapäinen harharetki. Sanokaa että se on.)
ab6421's General Laws of Anime Relativity, 11th Law. Law of Inherent Combustibility.

Everything explodes. Everything.

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”