Lupin III

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

jw

Lupin III

ViestiKirjoittaja jw » Ma Helmi 06, 2006 22:17

Elikka loytyykos taalla muita Monkey Punchin luoman Lupin III:n ystavia.

Alkuperainen manga sarja ei oikein ole ollut suosikkini, kai siita syysta etta animeen olen tykastynyt ja eroahan niilla on kuin yolla ja paivalla. Lupinhan ei tainnut todellakaan olla niita helpoimpia mangoja sovittaa animeksi. Mutta World's Most Wanted mangaa olen kylla mielellani lukenutkin, kun se vastaa ainakin minusta enemman animen kuvaa Lupinista.

Elokuvista ja tv-spesiaaleista suosiossani ovat
Castle of Cagliostro (luonnollisesti)
Fuma Conspiracy
Twilight gemini
Gold of Babylon
First Contact

Ja paalle viela erityisesti Miyazakin ohjaamat toisen tv-sarjan jaksot 145 ja 155.

Eipa ole paljoa keskustelun aluksi, mutta jostain on lahdettava.

moderaattorin ilmoitus - sarjan perustiedot löydät täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=886
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/manga.php?id=1632

Sepeh

ViestiKirjoittaja Sepeh » Ma Helmi 06, 2006 23:54

Kiinnostaisi kovasti nähdä joskus, harmi, että vain toisen tuotantokauden jaksoja on julkaistu USA:ssa DVD:llä. Ensimmäinen jätetty siis kokonaan välistä. Olisi myös mukava, jos noihin saisi joskus jonkinlaisen DVD-boksin, missä niitä säilyttää.

Olen pariin otteeseen miettinyt jo noiden toisen tuotantokauden DVD:eiden ostoa, en ole kuitenkaan siihen vielä ruvennut, tulisi varmaan turhan kalliiksi. Kuitenkin olen kiinnostunut näkemään Lupin III, onhan se yksi "animen äideistä", joista monet sarjat ovat ottaneet oppia.

_Tata

Re: Lupin III

ViestiKirjoittaja _Tata » Ma Helmi 06, 2006 23:57

jw kirjoitti:Elikka loytyykos taalla muita Monkey Punchin luoman Lupin III:n ystavia.

Alkuperainen manga sarja ei oikein ole ollut suosikkini, kai siita syysta etta animeen olen tykastynyt ja eroahan niilla on kuin yolla ja paivalla. Lupinhan ei tainnut todellakaan olla niita helpoimpia mangoja sovittaa animeksi. Mutta World's Most Wanted mangaa olen kylla mielellani lukenutkin, kun se vastaa ainakin minusta enemman animen kuvaa Lupinista.

Elokuvista ja tv-spesiaaleista suosiossani ovat
Castle of Cagliostro (luonnollisesti)
Fuma Conspiracy
Twilight gemini
Gold of Babylon
First Contact

Ja paalle viela erityisesti Miyazakin ohjaamat toisen tv-sarjan jaksot 145 ja 155.

Eipa ole paljoa keskustelun aluksi, mutta jostain on lahdettava.

Mangaa ei ole luettu vain pelkkää animea kuunneltu.

Lupin III tosiaan on yksi parhaista animeista, johtuen sen laajuudesta. Tästä kasasta löytää helposti niitä helmiä, mitä olet tuossa yläpuolella maininnutkin, mutta ehkä suurin ilo kuitenkin on se kokonaisuus ja henkilöiden arvattava toiminta joka jaksossa ;) Lisäksi 70-lukulainen huumori ja eräänlainen virkistävyys verrattuina nykyisiin animeihin jaksaa viehättää. Itse vielä odottelen, että ykköskauden saisi loppuun, jotta pääsisi kakkoskautta katsomaan. Elokuvia sentään on tullut tuijotettua vaikka ne ovatkin epätasaisia tuotoksia, etenkin nykyaikaan tullessa, pahimpana ehkä Farewell to Nostradamus, jossa yritettiin tehdä Miyazaki&Disney - tyylistä lupinia, epäonnistuen pahasti. Hyi helvetti...

Jotenkin arvasin, että Lupinista puhuttaessa nostetaan Miyazaki esiin, se on yksi ärsytyskysymyksiä (tm), josta tälläinen Lupin-fani jaksaa jauhaa. Toki tämän henkilön leffa on yksi parhaita Lupin-leffoja, joten sinänsä ei paha, täytyy vain korostaa että Lupin ei ole Miyazakin tuotos, joten kannattaa katsoa koko sarja alusta lähtien eikä vain sitä leffaa ja jaksoja 145 & 155. #¤#¤#&%

Kristiina Tuominen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kristiina Tuominen » Ti Helmi 07, 2006 11:38

Lupin III -leffoista olen ihan ajatuksella katsonut 1997 Suomi-laitoksena julkaistun Secret of Mamon kun sen kirjastosta pystyi lainaamaan. Muita Lupineja olen kaveriporukan videoilloissa vuosien varrella sivusilmällä seurannut. Kun noita Lupineja on saatavissa dvd:llä järkevään hintaan nykyään, olen ajatellut että jossain vaiheessa voisin niitä hankkia, sillä sen verran hauskoilta vaikuttavat. Visuaalinen tyyli ja sarjan hieman nyrjähtänyt ja ajoittain älykkääksikin äityvä huumori ja sanavyörytys ovat omiaan viihdyttämään kaltaistani anime-diggaria.
Älä lyö, vaan halaa!

Aqvaario
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqvaario » Ti Helmi 07, 2006 11:50

meidän kirjastosta tämä Castle of Cagliostro löytyi animena ja pidän siitä kovasti... en enää tiedä minne se on joutunnut... harmittaa kovasti... joissakin kohdissa nauratti kovasti... toivoisin että löytäisin sen vielä joskus kirjaston videohyllyltä...

Kristiina Tuominen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kristiina Tuominen » Ti Helmi 07, 2006 11:53

No, ainahan sen voi kaukolainata. Tampereen kaupungin pääkirjastosta juuri sen varasin vapaa-ajan kollektiivi Tunteenpalon videoiltaa varten:-)
Älä lyö, vaan halaa!

jw

ViestiKirjoittaja jw » Ti Helmi 07, 2006 12:53

_Tata kirjoitti:Lupin ei ole Miyazakin tuotos, joten kannattaa katsoa koko sarja alusta lähtien eikä vain sitä leffaa ja jaksoja 145 & 155.

Tuohan nyt on sanomattakin selva, ainakin minulle.
Tyylillisestihan ja laadullisesti nuo kaksi ovat erilaisia kuin muut toisen tv-sarjan jaksot. Josta tulikin mieleeni, etta jenkkijulkaisusta on valitettavasti jatetty pois kolmas jakso ´´Hitler´s Legacy´´.

Minttu-Chan kirjoitti:meidän kirjastosta tämä Castle of Cagliostro löytyi animena ja pidän siitä kovasti

Tuon kasetin dubbaus ei kylla ole kaikkein laadukkaimmasta paasta enaa nykyaan. DVD:lla on muistaakseni parempi laatuinen dubbi originaalin kanssa.

_Tata

ViestiKirjoittaja _Tata » Ti Helmi 07, 2006 14:16

jw kirjoitti:
_Tata kirjoitti:Lupin ei ole Miyazakin tuotos, joten kannattaa katsoa koko sarja alusta lähtien eikä vain sitä leffaa ja jaksoja 145 & 155.

Tuohan nyt on sanomattakin selva, ainakin minulle.
Tyylillisestihan ja laadullisesti nuo kaksi ovat erilaisia kuin muut toisen tv-sarjan jaksot. Josta tulikin mieleeni, etta jenkkijulkaisusta on valitettavasti jatetty pois kolmas jakso ´´Hitler´s Legacy´´.

Tuo pointti olikin laajemmalle yleisölle tarkoitettu, en siis kohdistanut sitä sinuun jos jäi epäselväksi. On vain tullut nähtyä sellaisiakin tapauksia, että halutaan katsoa vain nuo. Noh, jokaisella harrastuksensa.

Ja tuo 'Hitler's Legacy' on käsittääkseni viidennellä DVD:llä mukana, joten ainakaan sen takia jenkkijulkaisua ei kannata ignoorata.

jw

ViestiKirjoittaja jw » Ti Helmi 07, 2006 17:52

_Tata kirjoitti:Ja tuo 'Hitler's Legacy' on käsittääkseni viidennellä DVD:llä mukana, joten ainakaan sen takia jenkkijulkaisua ei kannata ignoorata.

Niinpas onkin! Pioneer pelkasi muistaakseni ekan dvd:n aiheuttavan pahennusta, jos jaksoa ei poistettaisi. No julkaisivat sentaan.

Sepeh kirjoitti:Ensimmäinen jätetty siis kokonaan välistä.

Euroopassa on italialainen julkaisu noista ekan sarjan jaksoista. Omaavat muistaakseni kielina jap/it ja it tekstit.

Shinji-san
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shinji-san » To Helmi 09, 2006 12:22

Miyazakin elokuva on mestariteos (tottakai!). Surukseni en ole muuta Lupin III:ta nähnyt/ lukenut. Etsintä jatkuu...
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

Furinji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Furinji » To Helmi 09, 2006 14:11

Tähän väliin on hyvä mainita, että juuri parisen viikkoa sitten julkaistiin Suomessa kaksi levyä Lupinia. Eli kannattaa ehkä käydä vilkaisemassa "anttilanhyllyä".

Nuo julkaistuthan ovat:
Lupin III Movie: The Gold of Babylon
Lupin III OVA: The Fuma Conspiracy
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

jw

ViestiKirjoittaja jw » To Helmi 09, 2006 21:55

Furinji kirjoitti: kaksi levyä Lupinia.

Noiden lisaksi on viela aikaisemmin julkaistu Suomessa 2. tv-sarjan eka osa.

Luffy

ViestiKirjoittaja Luffy » To Helmi 09, 2006 22:02

Onkos hyvä kannattaako alkaa lukemaan, katsomaan?
Missäs ulkomailla ketjun aloitaja muuten on?

Furinji
Viesti:

ViestiKirjoittaja Furinji » To Helmi 09, 2006 22:07

Luffy kirjoitti:Onkos hyvä kannattaako alkaa lukemaan, katsomaan?

Useampi ihminen, useammassa eri paikassa on jo sanonut, että se on hyvä. Joten kannattaa ehkä kokeilla ja ottaa näin selvää, että pidätkö siitä itse.
Tämä on häikäilemätön mainos: Jinsei ry, Porin anime- ja mangaklubi
[17:52] <@Sivis> "I'm becoming Jinsei.. Jinsei" .. :|

jw

ViestiKirjoittaja jw » To Helmi 09, 2006 22:41

Furinji kirjoitti:
Luffy kirjoitti:Onkos hyvä kannattaako alkaa lukemaan, katsomaan?

Useampi ihminen, useammassa eri paikassa on jo sanonut, että se on hyvä. Joten kannattaa ehkä kokeilla ja ottaa näin selvää, että pidätkö siitä itse.

Ekaksi kerraksi kannattaa valkata varmaan joku suositelluista leffoista tai spesilaaleista, silla seassa on myos melkoisesti huonojakin, kiitos jo pitempaan tulleille joka vuotiselle tv-spesiaalille. Katsoppa tuolta listaa http://koti.phnet.fi/otaku/reviews/lupin/lupin.htm

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”