Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Raezla

Re: Hopeanuoli (Ginga Nagareboshi Gin)

ViestiKirjoittaja Raezla » Ma Tammi 28, 2013 19:58

Ah, Hopeanuoli! Oikeastaan ainoa animesarja, mikä on oikeasti jaksanut kiinnostaa. Hopeanuoli tuli elämääni kauan ennen kuin Suomessa tiedettiin, mikä on anime tai manga. Aikana, jolloin sarjan videokasettien takakannet väittivät kivenkovaa, että sarja sijoittuu Alaskan erämaihin... :lol:

Nuorempana oli tapana katsoa kaikki Hopeanuoli-videot ainakin kerran vuodessa läpi. Joskus 9-12 -vuoden iässä aloin pyörimään netissä Hopeanuoli-sivuilla ja ylläpitää omia Ginga-sivuja. Netin kautta alkoi saada tietoa siitä, että tämä sarjahan itse asiassa tulee Japanista ja perustuu sikäläiseen sarjakuvaan, mangaan ja BAM! Yhtäkkiä oli maassamme animebuumi päällä! Tuli animetapahtumia, mutta niissä ei ollut ikinä mitään Hopeanuoli-aiheista. Alettiin foorumien kautta sopia miittejä sarjan fanien kesken, pikku hiljaa miitteihin tuli lisää ohjelmaa, kunnes keksittiin alkaa tarjoamaan tätä tapahtumillekin.

Epävirallisen fanitoiminnan pohjalta syntyi idea laittaa sarjalle pystyyn oma virallinen faniyhdistys, joka näki päivänvalon viime vuonna. Sen parissa on ollut ilo toimia ja järkkäillä ohjelmaa eri tapahtumiin - haaveena, että saataisiin jonain päivänä Hopeanuoli-aiheinen tapahtuma järjestettyä... Itse asiassa, eräs sellainen koittanee huhtikuussa, jos saamme sitä ennen 100 jäsentä kokoon (niitä on tällä hetkellä 90 ja risat), koska tällöin pidämme Tampereella jäsenille juhlat 100 jäsenen kunniaksi... Loppuvuodesta ehkä luvassa myös isompi Ginga-tapahtuma, jota olemme mukana järjestämässä...

Mutta juu, Hopeanuoli on hyvä ja rakas sarja, pidän koirista ja toiminnasta, sekä sarjan opettamista oikeudenmukaisista arvoista. Pyrin itsekin elämään sen mukaan, että jos jokin on vinossa, asiaa ei katsota läpi sormien, vaan sille on myös tehtävä jotain. Faniyhdistyksen myötä (viimeistään) Hopeanuolesta on tullut minulle myös rakas harrastus ja sarjan kautta olen tutustunut moniin mahtaviin tyyppeihin. Toivon, että moni muu löytää tiensä miitteihin ja järjestön aktiivitoimintaan, jotta yhdistys voisi tarjota Ginga-faneille kivaa toimintaa kaikkialla maassa. :D

Varsijousimimmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varsijousimimmi » To Touko 09, 2013 17:46

Leikkaamattomana löytyy anime, mut mangat oon lukenu vaan kirjastossa. Innostuin niin myöhään ettei ihan normaaleista marketeista löydy enää :(

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Pe Touko 10, 2013 21:58

Varsijousimimmi kirjoitti:Leikkaamattomana löytyy anime, mut mangat oon lukenu vaan kirjastossa. Innostuin niin myöhään ettei ihan normaaleista marketeista löydy enää :(

Kannattaa katsastaa kirjakaupat. Erityisesti käytettyjä kirjoja kauppaavat.

saogin

ViestiKirjoittaja saogin » La Touko 11, 2013 09:39

Olen Hopeanuolta katsonut noin 4-vuotiaasta asti eli noin 15 vuotta on tätä sarjaa jo tullut fanitettua. Vieläkin jaksaa ihan hyvin katsoa leikkaamatonta DVD:tä ja lukea suomennettua mangaa (oli muuten ihan paras uutinen ikinä). Minusta Hopeanuolessa kiteytyy kaikki tärkeät arvot, jotka sopivat myös ihan oikeassakin elämässä käytettäväksi: ystävyys, rakkaus, oikeudenmukaisuus ja lojaalisuus.

Aloin ensin katsomaan Hopeanuolta ihan vain sen takia, koska siinä oli koiria. Myöhemmin vanhempana sitä huomasi, kuinka paljon muuta sarja on kuin pelkkiä hienon näköisiä koiria. Tämä sarja tulee olemaan lähellä sydäntäni varmasti pitkän aikaa vielä, koska koko lapsuus tuli oikeastaan vietettyä tämän parissa ja nyt myös näin aikuisenakin, varsinkin kun Gingan suosio on noussut paljon Suomessa ja jopa hra Takahashikin ollaan saatu tänne monesti visiitille. Tuntuu todella hullulta, että kaikkia tällaisia asioita tapahtuu, kun fanitukseni alkupuolella Hopeanuolesta ei tiedetty oikeastaan mitään ja itsekin elin aika pimennossa. x)

All in all, ihana sarja ja tulen varmasti aina pitämään siitä. En nyt haluaisi kuulostaa kliseiseltä, mutta Hopeanuolella on kyllä ollut suuri vaikutus elämääni.

Mukku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mukku » Pe Kesä 28, 2013 22:16

Varsijousimimmi kirjoitti:Leikkaamattomana löytyy anime, mut mangat oon lukenu vaan kirjastossa. Innostuin niin myöhään ettei ihan normaaleista marketeista löydy enää :(

Ite aloin keräämään noita vasta jossain 8-9 mangan kohdalla. Aikaisempia osia olen ostanut huuto.netin kautta lähinnä. Jotkin osat tuolta alkupäästä ovat harvinaisempia ja sen takia hinnaltaan korkeampia. Mut silti väitän, että jos vaan kärsivällisyyttä riittää, niin vielä ei ole myöhäistä aloittaa keräämään sarjaa itselleen.

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » La Kesä 29, 2013 17:46

Fantasiapeleistä löytyy ja suomeksi. Ainakin Oulussa. Animen katsoneena jätin hyllyyn.

Mukku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mukku » Su Syys 15, 2013 21:13

Suomijulkaisuhan lähtee uudelle kierrokselle muistaakseni vuoden lopussa, eli puuttuvia osia kannattaa sitten ostella.

ThöGinga

ViestiKirjoittaja ThöGinga » Su Tammi 12, 2014 22:28

Aah, rakkauteni! Ostin Weed-animen 5. osan Anttilasta ja siinä samassa rakastuin Gingaan. Vuonna 2010 aloin keräämään Hopeanuolta
"Lähden maailmasta tavalla, joka satuttaa sinua eniten!" - Murder S

chibotaku

ViestiKirjoittaja chibotaku » La Helmi 22, 2014 18:55

Aivan mahtava sarja!! Siitä lähti elämäni otakuna:DKtsoin leikatun version joskus ehkä kaheksan vuotiaana ja aloin keräämään mangaa vuonna 2010. Nyt minulla on koko sarja animena ja mangana :D Jatko-osa Weed... noh onhan se hyvä, mutta hopeanuolessa on mielestäni parempi tarina.
Viimeksi muokannut chibotaku, Pe Touko 30, 2014 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Super junior=<3

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Ti Maalis 25, 2014 19:43

Kannattaa katsoa myös nettikirjakaupat. Oman kokemukseni perusteella Adlibris on yleensä edullisin (ei postikuluja), ja ollut myös luotettava kauppakumppani. Aika hyvin tälläkin hetkellä on tarjontaa http://www.adlibris.com/fi/searchresult.aspx?search=quickfirstpage&quickvalue=hopeanuoli&title=hopeanuoli&fromproduct=False, vaikka jotkut osat näyttää olevan loppu... Myös cdon.com on ollut minulla toimiva http://cdon.fi/search?category=1769&q=hopeanuoli. Ja huuto.netkin on aika hyvä (ja myös anikin myyntipuoli!).

Myös itse tutustuin Hopsuun ensimmäistä kertaa tuolloin VHS-kautena, kaverin luona käytiin salaa katsomassa :D Ja totta kai piti sitten alkaa keräämään kun manga ilmesyi Suomeen! Leikkaamatonta boksia edelleen himoitsen. Mutta olen sellainen kitupiikki että odotan loputtomasti "sitä vielä vähän halvempaa"... En voi sanoa, että superfani olisin, mutta kyllä tuo sarja aika pitkälle nostalgian voimin kantaa :)

Gaia

ViestiKirjoittaja Gaia » Ke Maalis 30, 2016 23:54

Täällä on keskustelu käynyt hurjan aktiivisena, mutta tulenpa nyt kumminkin nostalgisoimaan kaikessa rauhassa. Koska Hopsu, oi Hopsu!

Kuten monelle muullekin, myös mulle tämä on ollut se juttu jo lapsuudesta, jolloin tuli kulutettua VHS-videot puhki ja leikittyä karhukoiria pihalla tai koirafiguureilla. Jätti myös jälkeensä karhupelon vaikka Hopeanuolen nallukat "hieman" epärealistisia ovatkin :---D suomidubbi on edelleen legendaarinen kaikkine hauskoine lausahduksineen, vaikka eihän se laadultaan mitään Disney-tasoa ole. Leikkaamattoman dvd-boksin hommasin melkein heti kun se tuli myyntiin ja nykyään sitä koristaa itsensä Takahashin nimikirjoitus, eli on oikea aarre. Hopeanuoli on mulle oikeastaan ihan sama juttu kuin joku Muumit, sellainen asia joka on kulkenut mukana lapsuudesta tähän päivään, jota ei ehkä fanita samalla lailla kuin jotain muita juttuja, mutta silti sillä on paikka sydämessä ja tulee aina olemaankin (kuinka runollista). Tarinassa on niin paljon muutakin kuin pelkkiä hienoja koiraninjatemppuja, se on kasvutarina, siinä on ystävyyttä ja rohkeutta, asioita jotka liikuttavat vielä nykyäänkin. Tai oikeastaan vielä enemmän nyt vanhempana, kun lapsena sitä keskittyi vain siihen kuinka jännää kaikki on. Muistan elävästi kun näin leikkaamattoman version ekan kerran ja oli niin tyydyttävää saada vihdoin vuosikausia mieltä vaivanneisiin kysymyksiin vastaukset, polttavimpana se, mitä Benizakuralle tapahtui. Akatoran kohtalo sen sijaan tuli puhtaana järkytyksenä ja tottakai se on mun lemppari niistä veljeksistä. Suosikkini on kuitenkin aina ollut Riki, sen lisäksi Akame ja John. Mutta Riki on kaikkein coolein.

Mangat hommasin tietysti myös heti kun suomennokset tulivat. En ole niitä kuluttanut yhtä paljon kuin animea, varsinkin susiosat pitäisi taas lukea uusiksi joku päivä. Weedistä hankin muinoin ne kaikki dvd:t, mutta ääh, en tykännyt. Se näyttää rumemmalta ja Weed on hermojaraastava. Ei siinä vain ole samanlaista tunnetta. Oon toisaalta myös huomannut aika monen kohdalla, että jos Hopeanuoleen ei ole tutustunut lapsena, on siihen paljon hankalampi päästä kiinni näin vanhemmalla iällä. Hmm, voiskin pitää joskus taas Hopeanuoli-maratoonin...oon kerran katsonut koko sarjan putkeen yön läpi, se olisi mahtavaa tehdä uudestaan :D ja tällä kertaa niin etten nukahda puolivälissä...

Olisi myös ihana omistaa jonkinlaista Hopeanuoli-krääsää, figuureja ja pehmoja vaikkapa, mutta en oikein tiedä mistä sellaisia löytää? Ehkä en ole vain osannut etsiä, tai sitten niitä ei ole myynnissä näillä leveysasteilla.

Niin ja sanottakoon vielä tähän loppuun että tän sarjan musiikit on rakkautta. Alkutunnari on legendaarinen.<3 ja soundtrack palvelee muutenkin tapahtumien taustalla erinomaisesti, aina löytyy tilanteeseen sopiva biisi, vaikka samaa musiikkia paljon kierrätettäisiinkin. Kuka muka ei tunne kyyneleitä silmäkulmissaan Sad memory of fatherin aikana?

Jadekami
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jadekami » La Touko 07, 2016 17:36

Äffä kirjoitti:Epävirallisen fanitoiminnan pohjalta syntyi idea laittaa sarjalle pystyyn oma virallinen faniyhdistys, joka näki päivänvalon viime vuonna. Sen parissa on ollut ilo toimia ja järkkäillä ohjelmaa eri tapahtumiin - haaveena, että saataisiin jonain päivänä Hopeanuoli-aiheinen tapahtuma järjestettyä... Itse asiassa, eräs sellainen koittanee huhtikuussa, jos saamme sitä ennen 100 jäsentä kokoon (niitä on tällä hetkellä 90 ja risat), koska tällöin pidämme Tampereella jäsenille juhlat 100 jäsenen kunniaksi... Loppuvuodesta ehkä luvassa myös isompi Ginga-tapahtuma, jota olemme mukana järjestämässä...

Mutta juu, Hopeanuoli on hyvä ja rakas sarja, pidän koirista ja toiminnasta, sekä sarjan opettamista oikeudenmukaisista arvoista. Pyrin itsekin elämään sen mukaan, että jos jokin on vinossa, asiaa ei katsota läpi sormien, vaan sille on myös tehtävä jotain. Faniyhdistyksen myötä (viimeistään) Hopeanuolesta on tullut minulle myös rakas harrastus ja sarjan kautta olen tutustunut moniin mahtaviin tyyppeihin. Toivon, että moni muu löytää tiensä miitteihin ja järjestön aktiivitoimintaan, jotta yhdistys voisi tarjota Ginga-faneille kivaa toimintaa kaikkialla maassa. :D

Kuten monet muutkin katsoin koko sarjan ala-asteikäisenä(olen 88-) ja olen aina pitänyt ko sarjasta. Sain hankittua sarjan DVD-boksilla vasta puoli vuotta sitten, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Vaikka tämä menee hieman offtopic niin alla oleva clippi on otettu Gingaconin(11.6.2016) kotisivuilta

"Gingacon on Suomen Hopeanuoli-fanit ry:n järjestämä animeen, mangaan ja eläintarinoihin keskittyvä nuorten tapahtuma, joka nähdään ensikertaa Tampereella 11. kesäkuuta 2016! Tapahtumapaikkana toimii Monitoimitalo 13 aivan Tampereen ytimessä. Tapahtuma alkaa klo 11:00 ja päättyy klo 20:00. Gingacon pyrkii tarjoamaan rennon ja koiramaisen hauskan vaihtoehdon omana pienenä, pippurisena, hopeanharmaana ja tiikeriraitaisena coninaan."

Olisi mahtava tietää millainen on tämän sarjan ympärille kehittynyt fanikulttuuri ja mitä aihepiirin tapahtumat sisältävät. En ole itse koskaan käynyt Hopeanuoli-teemaisissa tapahtumissa, mutta koko konsepti on mielenkiintoinen. Itselleni sarja edustaa eeppistä tarinaa ystävyydestä, jaloudesta, luottamuksesta, välittämisestä and all the good stuff, mutta en ole ennen ajatellut, että tämä olisi niin laaja aihe, että siitä saataisiin kokonainen coni-ilmiö pyöräytettyä. Jos tähän on jolla kulla kommenttia niin please share it :).

avalkama
Sangatsu Manga

ViestiKirjoittaja avalkama » Su Touko 08, 2016 22:31

Mainittakoon, että tällä hetkellä Hopeanuolesta on vielä saatavilla kaikkia osia. Helpoiten ne löytää jostakin isosta conista (Animecon tai Tracon tai Helsingin kirjamessut) taikka, kuten edellä jo on kerrottu, nettikaupoista kuten http://www.adlibris.com. Oheistuotteita löytänee helpoimmin Urumilta. Jos Weed-kamakin kiinnostaa niin nyt on tulossa uusia suomalaisen yrityksen teettämiä pehmoja ja julisteita!
Jep.

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”