Trinity Blood

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

pöllödemoni
Viesti:

Re: Trinity Blood

ViestiKirjoittaja pöllödemoni » Su Kesä 21, 2009 17:03

Tämä on yksi mun lempisarjoista, vaikkei ihan ehkä kolmen kärkeen kuulukaan. Ensimmäinen kirja oli melko huono, seuraava oli sellaista "menee paremman puutteessa"-kamaa mutta kolmosesta eteenpäin alkoi parantua. Tykkään tosi paljon piirrostyylistä, ja vampyyrit ovat aiheena myös mun mieleeni. Hahmoista tykkään eniten Tresistä ja Abelista, ja oikeastaan kaikista paitsi Estheristä. Sillä on liian isot silmät ja se on sellainen näsäviisas pikkulikka :? Animeen en ole pahemmin tutustunut, mutta loppubiisi on kivan kuuloinen vaikken yleensä selllaisesta musiikista pidäkään.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

Gilraen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Gilraen » Ke Kesä 24, 2009 23:45

TB ei ole ihan lempisarjojani, mutta ei kyllä niitä huonoimpiakaan. Omistan vain ensimmäisen pokkarin (löytyi kerran kirpparilta mukavan halvalla), mutta olen lukenut seitsemän ensimmäistä. Ajattelin lukea ihan loppuun asti, jos vielä löydän pokkareita kirjastosta enemmänkin joskus. Niin hyvä tämä ei kuitenkaan ole, että alkaisin kerätä sarjaa. Animea en ole kuin vilkaissut, eikä se oikein napannut.

Piirrostyyli on todella nättiä ja juoni pitää koko ajan kiinnostuksen yllä. Suurin osa hahmoistakin on jäänyt positiivisesti mieleen. Suosikkejani ovat ainakin Radu ja Abel, molemmat sekä luonteidensa että ulkonäköjensä perusteella. Esther puolestaan on, kuten pöllödemoni sanoi, näsäviisas pikkulikka. Taas vaihteeksi (naispuolinen) päähenkilö, jota en voi sietää.

iidv
Viesti:

ViestiKirjoittaja iidv » To Elo 20, 2009 20:58

Olin Tampere Kuplii 2009 -tapahtumassa ja siellä sai Sangatsumangalta Tirinity Blood 7. osan ilmaiseksi :D Olihan se ihan hyvä, pitäisikö alkaa lukea?
KÖYHÄÄ

pöllödemoni
Viesti:

ViestiKirjoittaja pöllödemoni » La Elo 22, 2009 21:59

IiduW x3 kirjoitti:Olin Tampere Kuplii 2009 -tapahtumassa ja siellä sai Sangatsumangalta Tirinity Blood 7. osan ilmaiseksi :D Olihan se ihan hyvä, pitäisikö alkaa lukea?

Pitäisi jos se oli susta hyvä.
"En jaksa enää kävellä!"
"Ettekö jaksa enää kävellä?"

RecluseGAY
Viesti:

ViestiKirjoittaja RecluseGAY » To Syys 03, 2009 00:13

Kiva sarjahan tämä on. Hienoja hahmoja on kieltämättä. Abel on kyllä komea. :3
En tarkkaan muista,<milloin ostin ensimmäisen animeni tästä.. Ostin tämän ihan normina animena anttilasta. Hyvä niin, osuin kerrankin hyvään sarjaan. Dvd:itä omistan 3 kpl ja mangaa vain 1-2 pokkaria. Mangan laatu ei ole mielestäni niin täydellistä kun animessa. Jotenkin se ei vain ole mielestäni niin hienoa..
Juonikin on aika kiehtova, pidän siintä. Sopivasti toimintaa ja draamaa.
galleria & netlog : RecluseGAY
Lafiff & Last.fm : Pervo-erakko

Stalkitkaa! 8)

Ofoli~

ViestiKirjoittaja Ofoli~ » Pe Marras 06, 2009 13:27

IiduW x3 kirjoitti:Olin Tampere Kuplii 2009 -tapahtumassa ja siellä sai Sangatsumangalta Tirinity Blood 7. osan ilmaiseksi :D Olihan se ihan hyvä, pitäisikö alkaa lukea?

Pitkään mietin, kannattaako alkaa lukea tätä, kun kaupan hyllyllä näin ja Kupliin "ilmaisjakelusta" saadun näytten perusteella koukutuin täysin. Ensinnäkin aivan uskomaton piirustusjälki! Eikä tarinakaan hullumpi. jos ei muuta, mangassa on ainakin katseltavaa hahmojen vaatteissa ja yksityiskohdissa.
ò__ó

Ze Shoopuf

ViestiKirjoittaja Ze Shoopuf » La Marras 07, 2009 14:14

Pari viikkoa takaperin ajattelin, että kun olen kuullut sen verran hyvää Trinity Bloodista, niin voisin tutustua sarjaan.

Tämä saattaa sisältää pieniä spoilereita, sanotaanko, ensimmäisestä jaksosta.

Aloin siis katsoa sarjaa animena. En tiedä, onko manga animea huomattavasti parempi, mutta minulle anime aiheutti lähinnä ärsytysreaktion. Abel on ärsyttävän kliseinen hahmo, näennäisesti kiltti, kömpelö ja hassu, mutta muuttuu sitten vakavaksi silmänräpäyksessä ja muuttuu vampyyrejä syöväksi, supervahvaksi hirviöksi. Tämä on nähty jo niin moneen kertaan, että ei ollut todellakaan vaikea arvata, että näin tapahtuu.

Muutenkin sarja on ennalta-arvattava kuin mikä. Siihen asti, mihin katsoin (jakso 6 tai 7 muistaakseni), ei sarjassa ollut tapahtunut mitään yllättävää, ei yhdessäkään jaksossa. Osasin joka kerta arvata, mitä seuraavaksi tapahtuu. "Jaa, nyt Abel tulee tuohon... Nyt se tekee noin ja tietenkään se ei tapa tuota ja sitten menee näin. Kappas, niin tapahtui!"

Myös sarjan moraaliset opetukset ovat jotenkin ällöttäviä. Tuntuu, että Trinity Blood vie perusanimekaavan aivan uudelle tasolle, joka perhanan jaksossa on se joku hieno opetus, joka lopussa kuullaan ja joka on niin mainio ja loistava ja herttileijaa. Ja kaikki pahikset joilla on vielä mahdollisuus parantua ihmisinä, tietenkin tekevät niin heti, kun Abel lausuu pari valittua sanaa ja kulkevat sen jälkeen kaidalla polulla rakastaen ihmisiä ja maailmaa ja kaikkea muuta ja ollen oi-niin-hyviä ihmisiä.

Joten no, en oikein pitänyt sarjasta.
Me be Mighty Tyger! Me eat all!

Ruu

ViestiKirjoittaja Ruu » Su Marras 08, 2009 15:10

Tähän sarjaan kiinnostuin vampyyreiden takia, koska lähes kaikki vampyyreihin liittyvät asiat vetävät minua aina puoleensa (paitsi Houkutus ja siitä ne seuraavat, mikä ei kyllä nyt tähän asiaan liity). Ekan kerran kun animea katsoin niin pidin siitä todella ja kuuntelin aina OP:n, koska olen pitänyt lähes aina Buck-Tickin Dress-kappaleesta. Pidin Abelista ja etenkin Isaakista (pitkät hiukset miehillä vetoavat lähes aina minuun), mutta Estheristä en pitänyt. Ionista taas en oikein tiennyt että pidänkö vai enkö, sillä mieleeni tuli kyseisestä hahmosta jostain kumman syystä Lovelessin Ritsuka, joka puolestaan aiheuttaa minussa ristiriitaisia tuntemuksia; tykkäänkö vai enkö?

Koska tykästyin animeen niin sitten kiinnostuin myös mangaan. Omistan seitsemän TB-pokkaria ja siihen se on sitten myös jäänyt. Enää ei mielenkiinto oikein riitä ja jostain syystä en pysy sarjan mukana vaan olen välillä: 'täh, siis mitä tässä oikein nyt selitetään?'. Onhan sarja mielenkiintoinen mutta itseltäni loppui vain into, katsoo nyt tuleeko se jossain vaiheessa takaisin vai tuleeko ollenkaan.
Piirrostyyli on ainakin minun mieleeni, koska hahmot näyttävät enemmän komeammilta ja kauniimmilta mangassa kuin animessa. Etenkin Radu näyttää huomattavasti paremmalta mangassa. Yksi melko vaikuttava syy, miksen suostu TB-mangojani kovin helpolla luovuttamaan on piirrostyyli. Vaikka into sarjan lukemiseen onkin vähän mennyt, niin välillä saatan ottaa yhden pokkarin hyllystä ja katsella vain kuvia.

No, kun mangaa luin ja ostin pari ensimmäistä dvd:tä animesta, niin huomasin että Trinity Blood huuma olikin mennyt hieman ohitse. Animessa jään vain katselemaan hahmoja ja totean että mangassa ne ovat kivemman näköisiä. Joskus kuitenkin tykkään katsoa animea, kun on kiva muistella kuinka johonkin sarjaan oli niin koukuttunut. ^^;
"And since I am dead, I can take off my head to recite Shakespearean quotations."

Atsushi86

ViestiKirjoittaja Atsushi86 » Ke Touko 26, 2010 14:08

Itseni mielestä Trinity Blood on yksi parhaita sarjoja ikinä! :D
Kun sitten sain koko sarjan suomeksi dvd:llä, olin aivan onnessani. Sarjan tunnusmusiikin on tehnyt ja laulaa japanilainen idolini Atsushi Sakurai.

Lempihenkilöni sarjassa on ehdottomasti Abel Nightroad alias Crusnik. Vähiten sarjan henkilöistä pidän varmaan Esteristä, en tiedä oikein miksi.
Mangana olen sarjaa lukenut ehkä jotain kaksi tai kolme pokkaria ja se riitti, en jaksanut jatkaa. Animena taas voin katsoa sarjaa uudestaan ja uudestaan kyllästymättä. :D

Tahmatahna

ViestiKirjoittaja Tahmatahna » Ke Touko 26, 2010 20:08

Trinity Blood on ehdottomasti yksi lempisarjoistani! Vaikkei juoni olekaan kovinkaan ihmeellinen, rakastan Kyujyon piirroksia, aivan upeita *__* Mangaa olen lukenut 12 pokkaria ja animea katsonut 16 jaksoa, ja manga on mielestäni parempi.
Lempihahmojani on Radu ja Hugue, mutta pidän oikeastaan melkein kaikista hahmoista, paitsi siitä Estheristä...

jessykkä<3

ViestiKirjoittaja jessykkä<3 » La Joulu 11, 2010 18:49

Mie olen kattonu anime mut mangaa en ala lukeen ku kuulin kaverilta että se on tosi sekavan näkönen..
Mie yleensä muutenki katon animen ensin ja sit meen lukeen mangaa jos anime oli hyvä..

(spoilaa)
Jotku kohtaukset oli pikkusen pitkitettyjä..ja lopusta mie ne tykänny yhtään ku siinä jäi liian paljon oman mielikuvituksen varaan..no mielipiteitä varmaan on vaikka muille jakaa tosta lopusta mut mie en vain jaksa tykätä siitä..ehkä mie vähän addiktoiduin sarjaan ja siksi olisin halunnu sen vaan loppuvan jotenki kivemmin, semmosta miten sarjan keskeisten hahmojen elämä alko luistaan kaiken tuon sotimisen jälkeen ja silleen..ok nyt loppu tää jahkailu

Tässä ois muutama hahmo (en jaksa selostaa kaikista hahmoista jotka jäi mieleen joten tässä ois niitä aika keskeisiä vaan):
Esther oli semmonen aika klisee naishahmo:Mie olen paljon sanoja mutta vähän toimintaa ja sit jos toimin niin en saa mitään aikaan (ainakaan hyvää) itkevä tyttö joka ei osaa nousta omille jaloilleen ennen ku joku tulee ja auttaa.
Abel: Aika symppis, hajamielinen, tosi tilanteissa vetää joko huumoriksi tai on kuoleman vakava..en tiä miksi mut tykkään semmosista hahmoista ja ihmisistä (bestfriend on semmonen)
Tres: Aivan ihana!!! ensinnäkin ulkonäkö: kuolaus..tunteettoman näkönen mut silti ei sisältä kova kivi..mahtavaa aseiden käyttöä, todella kaunista.
Dietrich: salaperäinen joka paikan pahis..mystinen hahmo mystisine voimineen, mahtis hahmo..aika grr :twisted:
Leon: Toinen henkilö jonka perään voi kuolata, kiva "pahapoika" imago pehmeän sydämmen kera, mahtava asenne ja tyyli.

Eli tykkään sarjasta aika paljon. Ihanat musat, varsinki OP.
Asteikolla 1-10 tää saa 9 1/2 (loppu verottaa)

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » La Helmi 02, 2013 02:39

Luulin että olen jo joskus tähän ketjuun kirjoittanut..? Olen pitkäaikainen TB-fani, harvinaista että jostain sarjasta pidän vielä useamman vuodenkin jälkeen näin paljon. Herättelenpä tätä ketjua, koska olen utelias kuulemaan, onko sarjalla muita faneja nykypäivinä :D

Taide on yksi (muttei tärkein) syy miksi pidän sarjasta, kuten täällä jo mainittukin, paranee epärealistisin harppauksin muutaman ensimmäisen pokkarin jälkeen. Ajauduin lukemaan sarjaa sattumalta, kun ostin muistaakseni 5 ensimmäistä pokkaria kerralla. Alun perin kiinnostuin, koska taide näytti alun jälkeen niin hyvältä ja Abel vain oli niin symppis jo ykkösosasta :3 Manga on parantunut koko ajan matkan varrella, sillä vaikka vampyyrit on ihan ok juonielementtinä, ne eivät ole pakonomainen kiinostuksen kohteeni ja pidän siitä, että vampyyrimäisyyttä yhä vähenevissä määrin alleviivataan sarjassa. Monia häiritsevät yhtäläisyydet TB:n ja muiden vampyyrisarjojen hahmojen kanssa eivät tästä syystä minua häiritse; kun ei ole laajempaa kokemusta vampyyrisarjoista, ei näe yhtäläisyyksiäkään. Mielestäni vampyyriyttä/hirviöyttä jopa vahvempi teema on suvaitsevaisuus ja eri kansojen yhteiselo valtiollisesti epävakaassa asetelmassa. Luottamus/epäluottamus, tyyppien syvemmät motiivit ja järjestöt/isot toimijat vs. pieni ihminen-asetelman voisi myös mainita. Valtapeliasetelmat on rakennettu sen verran mielenkiintoisesti ja piilotettu näkymättömästi mukaansatempaavaan juoneen, että jopa minunlaiseni historiasta/valtakausista kiinnostumaton on koukussa. Toisaalta sarjassa pohditaan myös yksittäisten hahmojen suhdetta itseen, menneisyyden haamujen ja itsensä hyväksymistä jne. Näillä hetkillä selennee myös tämä Londonium-asetelma ja jotain uutta mielenkiintoista Abelin menneisyydestä. Juonesta sanottakoon vielä, että se saattaa varsinkin alussa vaikuttaa vähän sekavalta, mutta sarjan edetessä palat loksahtelevat kyllä paikoilleen. Sanoisin, että romaanisarjassa on mahtipontisempi juoni kuin mangassa. Hahmosuunnittelukin on hyvin onnistunut, yhtäkään hahmoa en heti pysty sarjassa nimeämään turhakkeeksi - Erittäin positiivista on, ettei naispäähenkilö ole aivoton pottupussi (vaikka toisaalta sellaisena kanssahahmoille saattaisi olla iisimpi ;D ), vaan oman tahdon omaava, joskaan ei aina onnistuva tyttönen.

Suosittelen ihmisiä myös lämpimästi tutustumaan TB:n alkuperäis-romaaneihin, niiden perusteella saa mangaakin syvällisemmän kuvan hahmoista ja tarinasta kokonaisuudessaan (valitettavasti Tokyopopin tapauksen myötä romaanisarjaa ei luultavasti käännetä englanniksi loppuun). Romaanisarjankin taide on erittäin ensiluokkaista, sanoisinpa että jopa aikuisempaan/vaativampaan makuun kuin mangan.

Animesovitukseenkin olen tutustunut, tosin ei ole vielä hermo kestänyt katsoa loppuun asti. Se vain on mangaan ja varsinkin romaaneihin verrattuna niin mutkat suoriksi ja oksat pois-pinnallisuuskollaasi, että lähinnä fanin rahastukselta on tuntunut. Ja ne suomisubit :'''D Taide tässäkin tosin mukavaa tasoa ja tunnarit ansaitsevat tunnustusta.

Mioo sanoo nyt öitä. Anteeksi tapani väsyttää pitkillä yöjauhannoilla ^^'

Nitsakia

ViestiKirjoittaja Nitsakia » Ma Helmi 04, 2013 15:51

ah TB on yksi ensimmäisistä sarjoista jonka johdosta tutustuin mangaan ja edelleen on hyllyllä "kunniapaikalla"(no se ei muualle ole mahtunutkaan). Itse pidän vampyyri sarjoista mutta nämä hammasheikit eroavat hieman aikaisemmista/myöhemmistä sarjoista roimalla kädellä. Piirtojälki on ihanaa sekä jounen alun sekavuuden jälkeen sekin on mukaansa tempaavaa...
Animekin löytyy hyllystä siitä nyt mainittakoot ihana ending ja no muukin musa, muuten en täysin animesta välittänyt... Joten kannattaa mangana lukea...

Romaaneihin en jostai syystä ole jaksanut tutustua vaikka olenkin kirjaholisti. Ehkä ne joskus vastaan tulisivat. Muutenkaan TB:stä ei pahemmin mitään muutakaan rihkamaa ole vastaan tullut, ostaisin kyllä mielelläni korkealaatuisen Abel(crusnik muodossa) figuurin. Taidekirjan ostamiseen sorruin kun parilla eurolla sain :) no en kyllä katunna ole.

Toivon mukaan uusimmat osat(14&15) tulevat ilman kauheita viivästyksiä.
Muttaniin kertakaikkiaan ihana sarja mangana suosittelen tutustumaan jos ei vielä tuttu ole...
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Ma Helmi 04, 2013 22:16

Jee, hengengeimolainen :D

Mitä, taidekirja muutamalla eurolla?! Oletpas onnenpekka ^^ Manga-taidekirja, vai? Itse olen kuolaillut mangan taidekirjaa ja varsinkin romaanien taidekirjaa, mutta hinnat on aika suolaisia :/ Esther-figu tai sit sellanen "hiuksellinen" x'D Abel-figu ois ihan jees, jos ois rahaa ja kunniapaikka, johon sen kotona sijoittaa... Mutta taitavat kaikkien muiden ongelmien lisäksi olla aika vaikeasti saatavissa... Toisaalta on mukava, että sarjan tuoteperhe on säilyttänyt "arvokkuutensa" eikä kovin paljon parin pennin rihkamaa ole markkinoilla. Kantsii kyllä tutustua romaaneihin, jahka tilaisuus tulee. Taidekin on (varsinkin värillisenä) upeaa.

Täällä vielä kuvia tuosta ihunasta Abel-figusta <3

Saa kertoa mistä noita löytää ;]
Viimeksi muokannut Mioo, Ma Helmi 04, 2013 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nitsakia

ViestiKirjoittaja Nitsakia » Ma Helmi 04, 2013 23:02

Joo se sattu löytymään aikanaan Blippo!:sta kun nillä oli jokin muutto myynti, 2.99 hintaan ja muuten siellä niin yli 40€ joten tilaisuus kuntuli niin eivoinut kieltäytyä. Tämä kyseessä --> http://www.nattoli.net/entry/91/kiyo-ky ... od-~rubor~
Niinpä ei mitään rihkamaa löydy, mutta kun ei löydy pahemmin mitään muutakaan tavaraa
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”