Haibane Renmei

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

kagura

Haibane Renmei

ViestiKirjoittaja kagura » Ti Loka 18, 2005 17:06

Aivan uskomattoman hieno sarja mielestäni!!!!!! Katselin viikonloppuna alusta loppuun ja en voinut muuta kun rakastua tähän korviani myöten. Ainoastaan jäi harmittamaan, että sarja oli niin lyhyt (13 osaa), mutta sekin oli kai vain sellaista omaa halua saada tätä lisää, sillä sarja oli kyllä ihan sopivan mittainen eikä se loppunut edes mitenkään kesken. Se vain tuntui niin lyhyeltä - paljon lyhyemmältä kuin muut vastaavanpituiset sarjat - ehkä sen takia, että joka hetki oli niin nautittava. Kaiken tän ihkuttamisen jälkeen voisin varmaan vielä lisätä muutaman perustelun, miksi tämä oli niin hyvä.
- Henkilöt. Älyttömän kiinnostavia hahmoja. Saivat heti mukaansa ja kiinnostumaan, mitä heille käy ja keitä he ovat. Varsinkin Reki oli mielestäni upeasti rakennettu hahmo. Yoshitoshi ABe on taikuri.
- Piirrosjälki. Oih. Kaunista. Ehkä ajoittain jopa henkeäsalpaavaa.
- Musiikki. Sopii täydellisesti sarjan luonteeseen ja pianobiisit saavat kylmät väreet kulkemaan selkäpiihin.
- Tarina. Kiinnostava, kaunis, joskus surullinenkin. Liikuttava. Ei anna valmiita vastauksia, mutta on kuitenkin aika levollinen paketti. Aivan ihana.

Suosittelen oikein todella poikkeuksellisen lämpimästi.

moderaattorin lisäys - teoksen perustiedot voit tarkastaa täältä:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... hp?id=1871
Viimeksi muokannut kagura, Ti Loka 18, 2005 18:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- ナナ -

Strawberry

ViestiKirjoittaja Strawberry » Ti Loka 18, 2005 18:13

Hmm, olen aikonut ostaa Haibane Renmei -sarjan kokonaisuudessaan tässä lähiaikoina, ja aiompa nyt ostaa sen, sillä perustelusi herättivät mielenkiintoni. Nähtävästi olisi hyvä ostos..
Jotain tyhmää..

zenisu
Viesti:

ViestiKirjoittaja zenisu » Ke Loka 19, 2005 20:16

Olen kiinnostunut ja haluaisin tutustua, mutta toistaiseksi ei ole rahaa *sob* Ne meni Fruits basketiin...
katsottua|kuunneltua|syötyä

“The wind... it's nice. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!”
-Yuna

Trilkk
Viesti:

Re: Haibane Renmei

ViestiKirjoittaja Trilkk » Pe Loka 21, 2005 08:26

kagura kirjoitti:Aivan uskomattoman hieno sarja mielestäni!!!!!!

Niinhän se vähän on. Renmei ei heti tuntunut kovin kummoiselta, se murtaa kuitenkin vastarinnan hitaasti ja väjäämättä.

Koska tajusitte sarjan jujun? Itse olin niin pässi että se taisi selvitä vasta viimeisessä jaksossa. Toisella katsomiskerralla oli hauska huomata miten selvää kaikki oli alusta lähtien.

kagura

Re: Haibane Renmei

ViestiKirjoittaja kagura » Pe Loka 21, 2005 10:40

Trilkk kirjoitti:Renmei ei heti tuntunut kovin kummoiselta, se murtaa kuitenkin vastarinnan hitaasti ja väjäämättä.

Koska tajusitte sarjan jujun? Itse olin niin pässi että se taisi selvitä vasta viimeisessä jaksossa. Toisella katsomiskerralla oli hauska huomata miten selvää kaikki oli alusta lähtien.

Mulla taas Haibane iski ihan heti ekan jakson tunnarista ja katsoin alusta asti aivan lumoutuneena. Sarjan juju? Tarkoitatko sillä Haibaneiden olemusta? Minusta sarjassa oli montakin jujua.. Juu jos tarkoitat tuota, niin kyllä Rakkan putoaminen ja linnulle sanomat asiat ekassa jaksossa veti oikeille jäljille, mutta toisaalta itse en pitänyt tuota "jujua" edes niin kovin merkittävänä, koska kaikki oli vaan niin hienoa ja ajateltavaa niin paljon. On melkoisen harvinaista, että minä näin kritiikittä ylistän jotain, mutta Haibane sen ansaitsee.
- ナナ -

Ragath

ViestiKirjoittaja Ragath » Pe Loka 21, 2005 15:32

Minuun tämä sarja iski sen verran kovaa heti ensimmäisessä jaksossa, että voin myöntää olevani suu vaahdossa meluava fanaatikko. Pidän Haibane Renmeitä parhaana näkemänäni sarjana, josta erityisesti jäi mieleen sen älyttömän kaunis musiikki. Juonta en voi oikein sanoa muuksi kuin onnistuneeksi ja hemmetin kauniiksi. En anna itselleni anteeksi sitä, miten onnistuin spoilaamaan osan siitä.

Entä sarjan juju? En tiedä ymmärsinkö sitä vielä viimeisen jakson jälkeenkään, mutta eipä sillä silloin ollut väliä. Minä keskityin vain katselemaan lopputekstejä tyytyväisenä.

Äh. Ei kukaan jaksa loputonta kehumista lukea, joten lopetan tähän. Katsokaa se sarja ja nähkää itse.

kagura

ViestiKirjoittaja kagura » Pe Loka 21, 2005 17:51

En onneksi ole ainoa suu vaahdossa tästä höyryävä. Ja musiikki... aivan ihanaa. Löysin Fennica Comicsista soundtrackin ja se toimii kauniina taustamusiikkina melkein mille puuhalle vaan. Suosittelen myös sitä siis.

*vaahdotin, vaahdotin*
- ナナ -

Ota-kun
Viesti:

aina...

ViestiKirjoittaja Ota-kun » Pe Loka 28, 2005 15:59

En ole vieläkään katsonut.. Monta kertaa olen ajatellut, että nyt ostan, mutta en. No, ennemmin tai myöhemmin, mutta sarja vaikuttaa kaikin puolin todella kiinnostavalta, niin kuin kaikki muutkin Yoshitoshi ABe:n sarjat.
Ota-kun
- ota kun tarvitset -

also known as Poku89
Suomi24:n anime&manga -palstan sheriffi (moderaattori)

Betelgeutze
Viesti:

ViestiKirjoittaja Betelgeutze » Pe Loka 28, 2005 18:13

Olen tällähetkellä juuri keräämässä rahaa Haibane Renmei Perfect Collectioniin, ja laskelmieni mukaan uuteenvuoteen mennessä olen saanut kerättyä rahat kasaan kyseisen Collectionin ostoon - ja samoin siihen Fruits Basket Perfect Collectioniin. Kommentoin sitten paremmin tuossa uudenvuoden paikkeilla, kun olen kyseisen boxin saanut. Iiih, en malta odottaa uuttavuotta!
Viimeksi muokannut Betelgeutze, Pe Marras 04, 2005 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jiksi

ViestiKirjoittaja Jiksi » Pe Loka 28, 2005 21:31

Ensimmäisten jaksojen jälkeen odotin paljon, mutta koko alkupuoli oli käytännössä pettymys. Mielestäni sarjasta puuttui kunnollinen, yhtenäinen juoni ja kun viimein jossain vaiheessa ymmärsin, että koko sarja olikin vain tunnelmointia olin pahasti pettynyt.

Tunnelmointi veti kuitenkin puoleensa, mutta viimeisen jakson tapahtumat eivät olleet kovin hyvin linjassa muun sarjan kanssa: tuli ennemminkin tunne, että viimeiseen jaksoon oli saatava jotain dramaattista vain koska se oli viimeinen jakso.

Miksi Lainin tunnelmointi sitten iski ja Haibanen ei? Ainakin Lainissa tunnelmoinnin avulla luodut odotukset täytettiin, Haibanessa ei koskaan päästy tunnelmoinnista minnekään, tässä ero.

Surkeana en Haibanea pidä, mutta pelkän ulkoasun ja kauniin aloitusteeman kanssa en tätä vielä nostaisi minnekään anime-klassikoiden jalustalle, kuten jotkut ovat tehneet.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » La Loka 29, 2005 00:39

Taas tuli yksi näkökulma lisää.

Etsimme tuohon Kulttuurikeskus Caisan tapahtumaan muutamaa AMV:tä ja äärimmäisen kriittinen raatimme (...) valitsi yhdeksi Venomin tekemän "Wind of Renmei" pätkän, yllättäenkin tästä sarjasta.

Tuo pätkä aika hyvin tiivisti sarjan tunnelmaa. Siinä missä moni AMV hakee jotain mitä sarjassa ei ole, tämä korosti. En suosittele niille jotka eivät ole Haibanea katselleet (epic spoiler kostamo) mutta muussa tapauksessa vänkä teos. Ehkeivät laulun sanat nyt ihan sovi sarjaan, mutta toimiva lopputulos silti. Erikoista oli se, että antoi myös hieman uutta näkökulmaa sarjan katsomisen jälkeen.

Joo, sarja on tunnelmaa. Mutta se on tunnelman verran enemmän kuin moni muu katsottu sarja tuo mieleen. Tällaisillekin sarjoille on paikkansa. Ja jos ei muuta, todistaa jotta ABe on vaarallinen hippi. Sellaisia tarvitaan lisää.

Ota-kun
Viesti:

huuh...

ViestiKirjoittaja Ota-kun » To Marras 03, 2005 20:43

huuh... Tuli tänään noudettua Haibane Renmein boxi Pienestä leffakaupasta. Täytyy sanoa, että tätä olen odottanut. Animecon III:sta asti on olen halunnut nähdä tämän sarjan. Kunhan saan 20 lukematonta mangaani luettua, katson Elfen Lied 2 DVD:n, Star Wreckin, He Is My Masterin jaksot 11, 12 jonka jälkeen pääsen vihdoin katsomaan sen... Lainin boxi onkin seuraava hankinta. ;)
Ota-kun

- ota kun tarvitset -

also known as Poku89

Suomi24:n anime&manga -palstan sheriffi (moderaattori)

Advis

ViestiKirjoittaja Advis » To Marras 17, 2005 18:30

Ei voi muuta sanoa, kuin että tähän sarjaan minä rakastuin. Mitenkähän voisi edes kuvailla? Kaikessa kokonaisuudessaan jokainen katselutuokio oli kuin joku olisi enkelihöyhenellä kutkutellut selkää. Kiinnostavaa, kaunista, herätti paljon ajatuksia.

Kiintoisaa oli huomata, miten itseasiassa HR:n päähenkilö ei ollutkaan se, jonka sen alussa luuli olevan. Tai siis, koko tarina lähti yhtäkkiä aivan toisille raiteille (Kirjaimellisesti, muuten! :D ).
I´ll always wait for you..here in the rain.

kagura

ViestiKirjoittaja kagura » To Marras 17, 2005 19:22

Aivan kun en olisi hehkutellut tarpeeksi on vielä pakko sanoa toisen katselukerran jälkeen, että tästä sai vielä enemmän irti tokalla kerralla. Ja varmaan tulen katsomaan vielä monta kertaa lisää. Ihan uusia juttuja ja vivahteita huomasin. Varsinkin muutenkin minulle läheisen hahmon Rekin persoonasta sai niin paljon enemmän kun oli jo sarjan kerran nähnyt. Pidän tästä oikein oikein paljon, alusta loppuun.

:roll: jos kagura fanittaa, tekee hän sen perusteellisesti!
- ナナ -

Cyb
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cyb » To Marras 17, 2005 21:08

Lyhyesti sanottuna Haibane Renmei kuuluu niihin sarjoihin, joihin kaikkien animeharrastajien tulisi tutustua. Sen verran hyvä sarja on kyseessä, varsinkin tunnelmaltaan, vaikkei se muiltakaan osa-alueilta jää mitenkään vajaaksi.

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”