One Piece

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Bijou

Re: One Piece

ViestiKirjoittaja Bijou » Ma Syys 09, 2013 19:33

mussutin kirjoitti:Äääh, olenko outo tai jotain kun tämä ei minun kohdalla oikein iskenyt? Katsoin sarjasta sen neljä jaksoa ja totesin, että... aika sekavaa ja animointi oli muutenkin aika järkkyä. Mangana olen OnePiisua lukenut jo jonkin aikaa, mutta anime... not good. Toki olisin ehkä voinut antaa sarjalle vielä mahdollisuuden ja katsoa vielä vähän eteenpäin. Mutta en tykkää.

Animointi kyllä paranee, kun mennään pidemmälle, alkoihan sarja 90-luvun puolella ja sitä on tässä aika monta vuotta animoitu :)

En silti tiedä kannattaako One Piecen katsominen animena, jos mangaa on lukenut sillä anime on ihan järkyttävän pitkä ja jos OP:n suurin fani ei ole niin samoja tapahtumia välttämättä jaksa katsoa. Toisaalta animesta löytyy mielenkiintoisia fillerijaksoja/-kausia ja lisäksi OP elokuvat ovat mukavia joten suosittelisin niitä katsomaan, jos kiinnostaa.

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » Ke Syys 18, 2013 18:54

Pitkään olen sarjasta tykänny ja huiman parannuksen on tosiaan alkuun nähden tehnyt. Nyt sarja on alkanut kuitenkin tökkimään ton aika hypyn jälkeen. Ei vaan jaksa enää kiinnosta. Ei enää ole niin mielenkiintoinen kuin ennen. Toivon suuresti, että tämän hetkisestä jatketaan taas jossain vaiheessa saman tyyppiseen menoon kuin aikaisemminkin. Eniten kiinnostaa nimittäin päähahmojen meno eivätkä uudet tylsät sivuhahmot. Näin ainakin minun kohdallani.

Loxy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loxy » Ma Loka 07, 2013 17:06

Huippukamaa mun mielestäni. Kuuluu ehdottomasti omiin suosikkeihin. (: Mahtava juoni ja sopivasti toimintaa sekä huumoria. Alkuun piirustustyyli ei innostanut, mutta loppujenlopuksi tykästyin.
-L0XY, all that's left of a bizarre childhood-

treemu

ViestiKirjoittaja treemu » Ma Marras 04, 2013 21:58

Yhdeksättä vuotta sarjaa seuranneena voisin laittaa omia tuntemuksiani.
Keväällä 2005 siis eräs lukiokaveri suositteli sarjaa katsottavaksi. Ennen lukiota ei ollut tullut netistä ladattua (hui) animea katsottua juuri Digimon Frontieria ja joitakin Rockman.EXE-jaksoja enempää, joten ehkä senkin syyksi voisin laskea sen, että pidin muutaman kuukauden tauon siinä 30 jakson jälkeen. Sitten palasin sarjan pariin ja katsoin pahimmillani 12 jaksoa päivässä. Tiedättehän te, ensimmäinen shonen-kokemus on aina todella voimakas.

Saavutin animen Japani-tahdin miehistön tapellessa Enies Lobbyssa, minkä jälkeen siirryin suht nopeasti kuluttamaan sekä animea että mangaa rinnakkain. Tätä jaksoin tehdä vielä vähän Thriller Bark -kaaren jälkeen, minkä jälkeen luin viikottain manga-chapun sekä silloin tällöin animejakson. Syynä oli paitsi tuolloinen inttituomioni, myös se, että koin piirrosjäljen alkaneen heiketä pikkuhiljaa Enies Lobbyn jälkeen. Thriller Barkin jälkeen aloin huomata yhä enenevässä määrin, kuinka animejaksoissa varjostus monessa kohtaa unohdettiin täysin, väriskaala kirkastui ja pastelloitui sekä tappelukohtauksien dynaamisuus alkoi heiketä. Mangassa moisesta ei ollut tietoakaan, joten se säilyi varsin mukavana lukemisena vielä pitkään.

Enter Marineford. Mangassa takellellen, mutta silti jouhevasti etenevä juoni kääntyi harvoissa näkemissäni jaksoissa todella laahustavaksi kerronnaksi ja synnytti oman kerrontatavan (jotain tapahtuu -> reaktiokuvat kaikilta -> jotain muuta tapahtuu -> reaktiokuvat AIVAN kaikilta jne.). Lakkasin alkuneljänneksen jälkeen animen katsomisen kokonaan, mitä nyt sen ja tämän hetken välillä olen kaverin kanssa katsonut pari uudempaa jaksoa.

Aikahypyltä odotin paljon. Uusiin hahmomalleihin meni oma aikansa tottua (ja Frankyyn ja Chopperiin en ole vieläkään tottunut), mutta hyvin näytti sarja silti jatkuvan skipin jälkeen. Odotinkin ehkä liikaa seuraavalta kaarelta, joka jäi mieleeni tähän asti huonoimpana kaikista. Oda tykkää tunkea politiikkaa lippulaivaansa (höhö), mutta tähän asti se oli ollut rivien välissä tai hyvin pieninä segmentteinä. Mermaid Island -kaaresta ei jäänyt juuri mitään mieleen kuin se, että Odakki se tykkää piirtää hassunnäköisiä ölliäisiä puhumassa politiikasta. Kaaren lähentyessä lopputappeluita aloin jälleen kiinnostua, mutta sekin kokki blokattiin ylihypetetyillä pahiksilla, jotka kaatuvat yhdestä-kahdesta iskusta. Ymmärrän, että miehistön kahden vuoden tasogrindauksen tuloksia pitää esitellä, mutta ei näin. Kaverit vetivät pitkälti pepustaan liikkeitä vailla selitystä; normaalia One Piece -meininkiä siis, mutta menneisyydessä lähes jokaista liikettä on edes jollain tavalla pohjustettu ja kerrottu, kuinka se on opittu. Tässä kaaressa hahmoja lenteli suuntaan ja toiseen eikä saanut oikein selvää, mitä hittoa äsken tapahtui. Pääpahis taas oli niin vitsi, että ihan hävettää.

Punk Hazardiin tultaessa oli lievä k*rpiintyminen hiipimässä pintaan. Näinkö laimenee sarja, jonka kanssa "kasvoin" teinistä myöhäislapseksi? Onneksi mysteerin tuntu alkoi jo suht nopeasti ja kivasti tuli mukavia viittauksia wanhoihin hyviin aikoihin. Tämähän alkaa hienosti.
Sitten miehistö hajaantui ja alkoi juoksennella ympäriinsä. Ja pahiksia ilmaantui. Ja taas juoksenneltiin ympäriinsä ja kiljuttiin/naurettiin. Sitten tuli pääpahis. Ja pikkupahiksia, joita pohjustetaan roimalla kädellä, mutta jotka kaatuvat lehtipuhaltimella. Ja fanipalvelun vuoksi pari wanhaa ihqantisankaria. Ja taas Luffy mättämässä pääpahista kuonoon. Oma mielipiteeni kaaresta: edellistä parempi, mutta meni adhd-juoksenteluhuutolauantaiaamuanimeksi. Ja edelleen miehistö on liian voimakas verrattuna ympäröivään maailmaan ja, mikä pahinta, ilman selitystä. Kahden vuoden treenillä ei voi selittää kaikkea, haki on liian monimuotoinen ja huonosti selitetty supervoima vakavasti otettavaksi, sivuhahmoja on liikaa ja/tai niille annetaan liikaa huomiota, tappelut ovat antiklimaattisia...

PH:n jälkeen en siis ollut enää ollenkaan varma, haudatako One Piece muistoihini sellaisena kuin sen vielä muistan vai ottaako vielä riski ja katsoa, josko Oda saisi jotain järkeä tähän politiikkahimmeliin.

Päätin jatkaa.

Ja hyvä näin.

Juuri nyt käynnissä oleva kaari tuntuu olevan lähimpänä sitä teh aitoa One Pieceä pitkään aikaan. Sivuhahmojen lukumäärä lähenee 9000:a pelkästään tämän kaaren osalta, mutta onneksi niille on annettu merkittävästi vähemmän huomiota. Tappeluissa alkaa viimein olla sitä vaaran tuntua, joka on viime aikojen tusinavastusten osalta unohtunut. Pitää vain toivoa, että kaaren loputtua ei jää sellainen pöhkö fiilis, ettei viimeisten 50 chapun aikana tapahtunut mitään sarjan maailmaa mullistavaa.

LP;EL:
Sarjalla oli oma kultakautensa, jota se on kovasti viimeiset pari vuotta yrittänyt toistaa. Yleinen vaaran tunne, seikkailun maku sekä perusshonenia vakavampi ote on palaamassa, jos nykyinen suuntaus jatkuu. Ehkä sarja on animenakin katsottavalla parin vuoden kuluttua.

Saitam

ViestiKirjoittaja Saitam » Ke Marras 06, 2013 14:32

Itse olen lukenut one pieceä siitä saakka kun sitä on julkaistu suomessa ^^ joka viikko se vaan on katsottava tuorein anime vaikka jaksoja onkin jo 619 :P Pelaan myös pockie pirates one pieceen liittyvää selainpeliä

avalkama
Sangatsu Manga

ViestiKirjoittaja avalkama » Ma Huhti 07, 2014 13:12

Nyt ehtii vielä saamaan piirroksiaan One Piecen osaan 70. Lähettäkää osoitteeseen postia@sangatsumanga.fi!
Jep.

avalkama
Sangatsu Manga

ViestiKirjoittaja avalkama » To Heinä 31, 2014 14:13

Ks. edellinen viesti. Paitsi että osan numero on 71. Nykyään ei tule taidetta kovin usein, joutuu kerjäämään...
Jep.

Natsumi

ViestiKirjoittaja Natsumi » La Elo 23, 2014 21:04

Itse olen One Pieceä seurannut monta vuotta ja täytyy sanoa että rakkain sarja se minulle on...

Lueskelin noita aikaisempia kommentteja että miten piirtotyyli sai vierastamaan sarjaa, ja täytyy sanoa että itse en pysty samaistumaan tähän...muistan että minulla ei ollut mitään erityisiä odotuksia kun aloin seuraamaan animea (aloitin siis animella), ajattelin lähinnä Naruton tavoin antaa tälle sarjalle mahdollisuuden ja katsoa mitä tuleman pitää. Piirrostyyli ei haitannut yhtään kun minulla ei ollut mitään erityistä "suosikkityyliä". Katsoin siis kaverin kanssa OP:tä yhdessä (hän oli aloittanut jo aikaisemmin) ja tykästyin sarjaan hyvin nopeasti. Sarja tuntui todella erikoiselta kun yhtäkkiä saattoi tulla todella traaginen kohtaus (muistan miten järkytyin kun paljastui miksi Nami oli ryhtynyt varkaaksi ja miten Chopperin menneisyys sai kyyneleet vuotamaan ylitse ja kurkkua kuristamaan). Onhan animeissa aina ollut traagisuutta rohkeammalla otteella mutta OP:ssa se tuntuu omalla kohdalla voimakkaasti.

Muistan lukeneeni joitain pieniä pätkiä chapujen kuvauksia ihmisiltä, ja odotin Luffyn olevan tyypillisen pelottavan näköinen piraatti, mutta joka olisi kuitenkin sisimmässään ehkä ihan hyvä jätkä (olin kuullut hänestä käytettävän sanaa "antisankari"). Sitten kun oikea Monkey D. Luffy asteli näyttämölle olin hämmentynyt. Niin erikoisen oloinen tyyppi joka näyttää ihan joltain kodittomalta hobolta. :D Ja olkihattu? Eikö voisi vielä viattomampaa päähinettä piraatille keksiä? Mutta joo nopeasti tästä hahmosta tuli suosikkini. Ihastuttavan erikoinen äänikin (jota myös aluksi hämmästelin että onpa erikoinen ääni).

Pidän kaikista olkihatuista. Ihastuttava säheltäjälauma. Otimme uusintamaratoonin kaverin kanssa kesällä ja itkettiin surullisille (ja onnellisille) jutuille ja naurettiin kohelluksille. Musiikeista on tullut mahdottoman nostalgisia. Olin lähes itku kurkussa silkasta nostalgiasta katsoessani kun alkuviisikkomme (Luffy, Zoro, Nami, Usopp ja Sanji) saapuivat Grand Linelle.

Marinefordista en ole vieläkään toipunut. Itkin tolkuttomasti. Sen seuranneet tietää miksi...

Täytyy muuten sanoa että itse pidän Vivistä (luin pari kommenttia ihmisten vihanneen häntä). Vivi on kyllä Japanissa suosittu hahmo (suosituin naishahmo Namin ja Robinin jälkeen). Nykyään OP:ssa on tosiaan se ongelma että porukka hajoaa liian usein ja seurataan sivuhenkilöitä. Jotkut sivuhenkilöt eivät kiinnosta ollenkaan. Trafalgar Law on minusta tosin hyvä hahmo (sillä myös hyvä ääni) ja hän ja Luffy muodostavat oikein hauskan parivaljakon. =) Tosin käy vähän sääliksi Law:ta kun Luffy on niin huomionkipeä ja roikkuu tässä koko ajan koska haluaa hänestä uuden ystävän. =D Tosin on Law jo pehmennyt kun alkaa avautua traagisesta menneisyydestään. Pahiksista Sir Crocodile on paras <3 Ja Buggy. Tosin ei näitä kahta voi enää oikein luokitella pahiksiksi kun molemmat auttaneet Luffya.

Mutta joo ihana sarja on ja piti päästä purkamaan tunteita. Aah.
Älä kosketa sähkölaitetta kun olet märkä.

Gintoki

ViestiKirjoittaja Gintoki » La Elo 23, 2014 23:31

Aloitin kanssa mangan kirjastojen kautta joskus kesällä 2005 ja lopetin hyvin pian, koska silloinen Naruto-huumani näkyi erityisesti tavassani verrata kaikkien shounenmättöjen piirrosjälkeä Kishimoton otsapanta-ninjoihin(Bleachin "löysin" vasta loppuvuonna 2006) ja Odan alkuaikojen jälki vaan silitti pahasti vastakarvaan... Sappea niellen kuitenkin parin vuoden sisään luin sarjaa senhetkiseen tahtiin kiinni ja muutamia heikkoja kohtia lukuunottamatta(Skypiea-arc....ja älkää edes kysykö mitään Davy Back Fightista...) innostuin kaikesta ja kaikista. Nykyisin omistan 32 ekaa, mutta kirjastosta lukenut kaikki ja vaikka luenkin netissä, niin varaan silti uusimman aina.

Anime ei koskaan iskenyt, koska luin jo mangaa ja siinä on tunnetusti Ison Shounenin tapaan fillereitä aivan rutosti, mutta pari leffaa nähnyt ja muutaman uusimman pään jakson kaverilla. Mahtavat ääninäyttelijät kyllä... One Piece on jaksanut pysyä mielenkiintoisena siinä, missä sitä hieman uudemmat sarjat naruto ja Bleach ovat käyneet puuduttaviksi.
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Natsumi

ViestiKirjoittaja Natsumi » Su Elo 24, 2014 16:50

Gintoki kirjoitti:Anime ei koskaan iskenyt, koska luin jo mangaa ja siinä on tunnetusti Ison Shounenin tapaan fillereitä aivan rutosti, mutta pari leffaa nähnyt ja muutaman uusimman pään jakson kaverilla. Mahtavat ääninäyttelijät kyllä... One Piece on jaksanut pysyä mielenkiintoisena siinä, missä sitä hieman uudemmat sarjat naruto ja Bleach ovat käyneet puuduttaviksi.

Oon aina vähän ihmetellyt tuota fillerikammoa, eikö fillerit voisi vaan skipata? One Piece:llä kun etenkin on kätevä wikia sivusto missä kaikki filleri-ja spesiaalijaksot on merkitty. Itse katson fillerit aina kerran vähintään läpi, toisella kerralla skippasin episode guiden avulla.

avalkama
Sangatsu Manga

ViestiKirjoittaja avalkama » Ti Loka 14, 2014 12:27

One Piece 72 käännetty! Ladonta vasta alkaa, joten on hyvin aikaa lähetellä Usoppin piraattigalleriaan OP-aiheisia piirroksia. Myös laadukkaita valokuvia voimme harkita julkaistavaksi, jos aihe on tiukasti OP:a. Osoitehan on: postiaÄTsangatsumanga.fi!!!
Jep.

iinka-chann

ViestiKirjoittaja iinka-chann » Ke Kesä 29, 2016 22:50

Aivan. Upea. Sarja
Siis oikeesti!! Huumorintajua siitä ainakin löytyy jos ei muuta. Tosi koukuttava enkä meinaa millään lopettaa katsomista. Mangaa en ole lukenut mutta animea katsonut senkin edestä, pitäisi varmaan pikkuhiljaa aloitella. Lempparihahmona toimii Zoro, se on vaan niin paras(:

Natsumi

ViestiKirjoittaja Natsumi » Ma Elo 14, 2017 23:36

Naruto loppuu, Bleach loppuu, Fairy tail loppuu, mutta One Piece on ikuista :D

Mutta ihan tosissaan, million mahtaa ykspala loppua... ei sillä kyllä edelleenkin rakastan tätä sarjaa ja seuraan yhä.

Oda sanoi että tuleva Wano Arc tulisi olemaan vielä eeppisempi kuin Marineford Arc?!? Aika korkeelle pisti odotukset ja hypetyksen :D Nyt sitten vaan oottamaan mitä kauheuksia on edessä...

Gintoki

ViestiKirjoittaja Gintoki » To Elo 24, 2017 21:32

Joo odotan tuota kanssa. Odahan on vuosien mittaan livautellut sekaan kaikenlaisia viittauksia omiin lempijuttuihin, kuten rakugoo-teatteri, japanin mytologia ja historia. Wa-valtakunta kun on ilmiselvästi Japani- ja samurai-sentrinen paikka, niin Oda pääsee sotkemaan sekaan kaikki ne mahdolliset omat jutut ja viittaukset, mitkä ei tarinan kannalta ole aiemmin sopinut mukaan. Eikä tuota tarvi odottaa kauaa, koska osa porukasta ähti norsusaarelta(Zou?) sinne suoraan ja uusimmissa luvuissa ollaan hyvin lähellä lähtöä. Jännän äärellä ollaan taas...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”