Naruto

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Naruto

Re: Naruto

ViestiKirjoittaja Naruto » To Maalis 17, 2011 18:23

Oliko nuo fillerit muuten edes katseltavia? Olen nuo aikaisemmat täyttöpätkät pääasiassa seuraillut ihan tyytyväisenä, vaikkei olekkaan hommat isollaan. Joskus jutut on ihan hauskoja, eikä haittaa vaikkei olekaan maailmanloppu kyseessä. Välillä aika rentouttavaakin.

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » To Maalis 17, 2011 19:27

En itse katsonut niitä niin en tiedä tarkemmin, kun ei fillerit kiinnosta yhtään. Mutta olin lukevinani että nuo on sellaisia missä kaikilla tärkeimmillä hahmoilla on joku '' flashback '' josta sitten kerrotaan pari jaksoa .. En oo edes varma onko tarinat originaaleja vai kierrätetäänkö vaan matskua joka on jo nähty Narutossa.

Jos aikaa on niin voithan ne tarkastaa, tosin nyt kun päästiin itse asiaan niin jaksot on sen verran hyviä että suosittelisin ne katsomaan mahdollisimman pian :wink:
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Lee-san

ViestiKirjoittaja Lee-san » Ke Syys 07, 2011 19:28

Naruto on ensinmäinen manga jota olin lukea. Luksi luin sitä netistä, mutta en tajunnut siitä mitään kun toi englanti silloin ei ollut mitään ykösluokkaa. Kun Sangatsu Manga aloitti julkaisemaan Narutoa ostin heti sen ja sit oon sitä sit lukenu tähänpäivään saakka. Ja kyllä sitä englanniksikin olen sitkeästi lukenut, varsinkin kun englannin taito on lisääntynyt. :)
Everybody lies.

pilkkukatti

ViestiKirjoittaja pilkkukatti » Pe Joulu 09, 2011 21:48

Naruto. Oi muistoja. :]

Aloin katsomaan Narutoa siinä hieman ennen 12 ikää. Löysin tieni Naruton pariin aika omituista kautta.. nimittäin Nortikka fandubbausten kautta. :D Siitä se sitten lähti.

Innostuin Narutosta heti ihan mielettömästi! Animenkatseluhistoriani oli vielä niukka, ja ninjajutut olivat mielestäni niin siistejä. Kaikki ne taistelukohtaukset, hauskat jutut ja surulliset tarinat... aivan ihania. Muistelen edelleen lämmöllä lähes alussa nähtyje Hakun ja Zabuzan tarinaa. Se oli koskettava. :) Meni monta narutontäyteistä vuotta ihan fiiliksissä. Tuli myöhemmin cossattua Hinataakin, ostettu Naruto mangaa suomeksi jopa 43 pokkaria, kaksi ekaa Naruto DVD-boksia omistan, Konoha-otsapannan, Naruto Ultimate Ninja 2 pelin, piirtelin Naruto fan-arttia ahkerasti ja sitä rataa. Mutta vähän shippuudenin alkamisen jälkeen kiinnostus lopahti. Nykyään en ole katsonut Narutoa varmaan vuoteen. Ehkä aloitan vielä joskus uudestaan. :)

Mutta siis, Naruto on minulle tärkeä juttu. Voisin sanoa oikeastaan sitä johdatuksekseni animeen ja mangaan. Minulle, villille ja oudolle 12-vuotias tytölle, jonka haaveena oli jonkin taistelulajin harrastaminen, Naruto oli todella tärkeä sarja. Ja on edelleenkin. Muistelen lämmöllä. :)

PS. Fillerit kyllä pilasivat kaiken. Suorastaan hermot meni, kun katsoin kaikki fillerit.. silkkaa p*skaa. En enää edes muista niiden tapahtumista mitään. Ei juonta. Vain epämääräistä sekoilua. Mieluummin tauko kuin fillerit. :(

Narukataaf
Viesti:

ViestiKirjoittaja Narukataaf » Ti Joulu 27, 2011 03:33

Tämä. Sarja. On. Aivan. Mahtava.

Ensimmäinen manga jota aloin lukemaan, oli tämä ihastuttava Naruto! :D Ensimmäiseksi jo kolmannetta pokkaria lukiessani ihastuin Sasuke Uchihaan. Niin ihana persoona, ja siinä sitten fanittelin sitä. Ja kyllähän se vieläkin on yksi lempihahmoistani sarjassa.
Tykkään sarjassa esimerkiksi sen koskettavuudesta. Miten koskettavat kohtaukset ja niin surullinen tarina - ja varsinkin se alku. ''Naruto, pieni poika, jonka sisälle kätkettiin demonikettu..'' Ja sen takia häntä sitten kiusattiin ja syrjittiin. Ja voi sentään, animena vielä koskettavampaa kun siinä oikein kuulee kaikki äänet, musiikit.. Ja voi se soundtrack ''Sadness and Sorrow''. Monta kertaa olen itkenyt kuunnellessani sitä, kun olen ollut mansentunut. :< Tämä sarja, Naruto, alkoi olemaan minulle todella tärkeä. Se kuvasi elämääni, suruani ja nautin aina sen lukemisesta. Ja aina silloin kun luin sitä, se helpotti ja toi minulle hyvän olon. Ja eihän noin ihanaa ja koskettavaa sarjaa voi olla edes lukematta.

Tykkään myös todella paljon Kishimoton piirtotyylistä. Se luo mukavan tunnelman. Tätä mangaa lukiessa on todella kiva eläytyä jännään ja humoristiseen ninjamaailmaan, jossa tapahtuu sitten vaikka mitä. Siis todellakin, niin koskettava. Toivon, että manga jatkuisi vielä pitkään! Niin hyvä se vain on! ^^
'' How the heck can I live in the middle of all this shit? ..All of this? ''

silvermoon

ViestiKirjoittaja silvermoon » Ke Joulu 28, 2011 22:49

Löysin Naruton vasta vuosi sitten. Sitä ennen aina ajattelin, että onpas siinä oudon näköisiä hahmoja ja mitä ihmeen järkeä koko sarjassa edes on. Jotenkin vaan välttelin sitä sen suosion takia. Mutta onneksi sitten, kun olin saanut Rebornin! katsottua, aloin katselemaan Narutoa ensimmäisestä jaksosta lähtien ja pian olinkin jo koukussa. Sarja on aivan mahtava! Pikkuhiljaa pikkuista päähenkilöä alkoi tuntea ja pian animesta olikin vaikea päästä irti. Sitä vaan katsoi 24/7 aina kun ei ollut koulussa tai joku ei pakottanut ulos.
Tuli harjoiteltua soittamaan pianolla tuo Sadness and Sorrow ja fanitettua muutamaa lempiparia. ^_^ Myös muutama AMV tuli editoitua. Kiinnostus animeen lopahti siinä vaiheessa, kun sain kiinni Shippuudenin sen hetkisen uusimman jakson ja piti odottaa aina seuraavaa. Hetken sitä teinkin, mutta sitten alkoi taas fillerit ja jotenkin meni maku. Ja uudessa animointityylissäkään ei ole kehumista. Ennen hahmot näyttivät paremmilta ja eläväisemmiltä, mutta nyt... :S
Mangaa sitten taas seuraan yhä viikottain ja yhä olen koukussa. Tällä hetkellä tosin mennäänkin aika jännässä kohdassa ;) Aina ei jaksaisi odottaa sitä viikkoa. Mangaa en ole itse ostanut, koska en käy töissä ja asun vanhempieni luona (alaikäinen kun olen) niin eivät nekään aina suostu rahaa lainaamaan. Paikkakunta missä asun on sen verran pieni, ettei täältä kirjastosta mangaa löydy, mutta naapurikunnasta sitten taas löytyy ja sieltä on tullut lainattua Narutoa suomeksi.

Epezki

ViestiKirjoittaja Epezki » Ma Tammi 02, 2012 21:40

Naruto on kyl hyvä sarja. mä koukutuin siihe monta vuotta sitte ja vielki oon koukussa :P lempihahmoja on paljon :P niistä esim gaara ja naruto:D

HanaHime
Viesti:

ViestiKirjoittaja HanaHime » Pe Tammi 20, 2012 22:19

Sori mut repesin ihan totaalisesti tolle ''narutossa on lähinnä ninjoja''! :DD kuulosti jotenki tosi tosi tosi hauskalta, varsinki ku sitä sarjaa on kattonu ite niin pitkää ku muistaa :D

Mutjoo, ensimmäinen anime jota aloin seuraamaan viikottain oikein odottaen uutta jaksoa! Nyttenkin en millään malttaisi oottaa ens viikon jaksoa ja kun ne jaksot ilmestyy oon ihan mehuissani :D

btw. Oonko oikeesti ainut jonka mielestä Konan on mielenkiintonen hahmo? Kun kaikki keiltä oon kysyny, on sitä mieltä et se on mitäänsanomaton ja tylsä O__o
I love the word "fate"

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Ma Helmi 13, 2012 14:19

Ah... Naruto. Aihe josta voisi jauhaa loputtomiin.

Ei ollut ensimmäinen sarja johon koukutuin, mutta tuli kyllä aika pian FMA:n jälkeen. Oikeastaan aloitin lukemisen vain koska eräs ystäväni hehkutti sitä koko ajan enkä halunnut jäädä outside jutusta. Ensimmäiset muistoni Narutosta ovat mielenkiintoisia: tulen ystäväni luo ja hän katsoo animea jossa poika on köytetty puuhun ja ympärillä heiluu tosi kummaa sakkia. (puhun alusta, jossa Kakashin kellojen nappaus -operaation jälkeen Naruto on köytetty pölkkyyn) Toisessa muistossa ystäväni näyttää mulle neljättä kirjaa. Ensimmäinen reaktio myöhemmin elämäni oikeastaan muuttaneesta hahmosta: "mikä helevetin friikki tuo on?" Puhuin Hiekan Gaarasta. : D

Sitten seurasi se pahin villitys-kausi. Ja se kesti. Kuudennelta luokalta yhdeksänteen luokkaan leijuin ninjanhajuisissa hattarapilvissä. No ei nyt ihan, mut kuitenkin.
Tänä aikana olen myös syväperehtynyt tähän Gaaraan. Olen kärsinyt ei niin mukavan lapsuuden, ja pienenä elämään katkeroituneena kakarana näin Gaarassa niin paljon itseäni, että se oli jotain todella uskomatonta. Jotenkin muutaman vuoden aikana hänestä tuli jonkinlainen esikuvani: kun Gaara nousi kohti parempaa tulevaisuutta, seurasin perässä ja pääsin masennuksestani. (tai ainakin hahmo on helpottanut tätä paljon)
Olen sittemmin tutustunut Gaaran ajatusmaailmaan kaiken hänestä tehdyn materiaalin syväluotaamisella ja fandomin kautta. Gaaran pään sisältä kirjoittaessa olen päässyt hieman lähemmäksi hahmoa. Useat kysyvätkin fanficcieni kommenteissa, miten saan niin aidon tunnelman tarinaan: olen niin samaistunut Gaaraan, että aitous tulee itsestään. Voisin kirjoittaa hyvin itsestäni. Siinä pointti.

Nyt Naruto-fanitukseni on jäänyt vähän vähemmälle, mutten usko että se Naruton oranssin värinen kolkutus takaraivossa koskaan katoaa. Sarjaa seuraan yhä edelleen, ja nyt mulle onkin vahvemmaksi alueeksi Narutossa tullut juurikin fandom: fanart ja fanfic. NaruGaa-paritukseen rakastuttuani se on pitänyt mut itsepintaisesti kiinni Naruton maailmassa. : >
En sanoisi että olen kyllästynyt Narutoon. Nyt vaan olen kiinnostunut taas enemmän muistakin sarjoista (pahimman villityksen aikana ignoorasin muut sarjat täysin) joten Naruto saa antaa sijaa muillekin sarjoille. Lisäksi uusi filleri-kausi ja mangassa (japanin tahtiin) meneillään oleva eeppinen ja vähän tylsäkin taistelu on vähän syönyt innostusta.

Sitten vielä Naruton dissaamisesta. Se ärsyttää. Jos vertaan Narutoa vaikka Bleachiin (älkää ottako fanit pahalla, pidän kyllä itsekin Bleachista) huomaan että Naruto on paljon viisaammin rakennettu sarja. Vaikka siinäkin nähdään eeppisiä taisteluita, jokaiselta hahmolta löytyy heikkoutensa ja niitä myös käsitellään sarjassa aka mennään vähän syvemmin sisälle hahmojen mieliin. Narutossa muistaa koko ajan että nämä hahmot ovat teinejä, nuoria ihmisiä jotka ovat loppujen lopuksi hyvin haavoittuvaisia. Bleachissa tuntuu välillä että kentällä riehuu miljoona Mary Sueta aina vaan isompine voimineen. Siitä pidän Narutossa. Siitä, että taisteluita syvennetään hahmoihin perehtymällä.
Lisäksi Kishimoto antaa myös paljon tilaa fandomille mikä on mukavaa. : D (aka ei parita hahmoja liian selvästi) Ei ihme siis että Naruton fandomkulttuuri on niin laaja. (tosin kovin ikävää että suurin osa tästä on sitä sasunaruttelua jota en jaksa enkä kestä)
There is no spoon.

Skald

ViestiKirjoittaja Skald » Pe Helmi 17, 2012 09:51

^ Muakin ärsyttää se, että Narutoa ja yleensä lähes kaikkia tollasia "kasuaalisarjoja" (termi muistaakseni Bubukuutin blogista kun en tiiä miten muutenkaan noita kuvailisin) dissataan niin kauheasti. Narutossahan on ihan älyttömästi kritisoitavaa, mm. pitkitetyt taistelut, loputtomat flashbackit, fillerit jne. Parhaimmillaan se kuitenkin on sen verran hyvä että on mulle se The Sarja, vaikkei se multa noiden asioiden takia puhtaasti kymppiä saa. Oon sen verran kummajainen, että luen animeblogeja ja oon kiinnostunut kaikenmaailman hahmoanalyyseistä, luen jotain Planetesia ja Black Lagoonia jotka vissiin on niitä yleisesti hyväksytympiä Parempia Sarjoja, mutta samaan hengenvetoon väitän että minusta Narutossa on hyvä juoni. :'D Eihän se vedä vertoja vaikka jonkun Planetesin juonelle omaperäisyydessään ja hienoudessaan, mutta siinä on sitä jotain joka kolahtaa minuun.

Muutenkin koko asetelma Hienot Sarjat vs. Huonot Sarjat on minusta hyödytön, koska eri fanit vaan etsii niin erilaisia asioita animeltaan ettei niitä voi verrata. Normifaneille, kuten minulle, anime on viihdettä. Monimutkainen ja syvällinen juoni on plussaa, mutta mulle pääasia on, että anime on viihdyttävä. Pystyn katsomaan täysiä kliseisiä höttöanimejakin, kunhan niissä sit on jotain muuta, joka tekee ne mielenkiintoisiksi. Jotkut taas vaativat animeiltaan Hienoa ja Syvällistä kasvutarinaa ja kliseiden rikkomista. Samat tyypit monesti dissaavat kasuaalisarjojen katsojia ja sitä, että eihän ne edes osaa perustella makumieltymyksiään kunnolla. Normifanit vaan arvottavat animensa sen subjektiivisen tunteen pohjalta, että "tämä anime on hyvä."

rororonoa
Viesti:

ViestiKirjoittaja rororonoa » La Huhti 21, 2012 12:06

Okei siis koska kaikkia kiinnostaa ihan hirveesti tää mun tarinani niin tuli herättämään tän ketjun eloon.

Eli tänään, päivälleen kuukausi sitten, aloin lukemaan Narutoa. Olen aina ennen ollut (about kaksi vuotta) hyvin Naruto-vastainen ja suhtautunut sarjaan hyvin negatiivisesti tietämättä siitä mitään (lol, paitsi että rakastuin Kakashiin heti ensinäkemällä). Vähän päälle kuukausi sitten mielenkiinto kasvoi kuitenkin Narutoon, koska ystäväni olivat lukeneet sitä, sekä olin netissä nähnyt kivoja kuvia ja videopätkiä animesta. Eli mars kirjastoon vaan ja lainaamaan. Nyt olen lukenut 31 pokkaria ja tänään katsoin ensimmäiset kaksi jaksoa Narutoa, mutta aloitin heti Shippuudenista, koska en kuitenkaan olisi kestänyt katsoa sitä kökköä animaatiota jotain 200+ jaksoa. Ääninäyttelijöissä on kyllä paljon sulateltavaa, vaikka olin yrittänyt jo ennen totutella ideaan, että Sasuken äänenä toimii on Noriaki Sugiyama ja Gaaran Akira Ishida. Ei herranjumala, Akira Ishida GAARAN äänenä? Rakastan niin hahmoa kuin seiyuutakin, mutta aika outo yhdistelmä minusta :'D Ilmeeni oli kyllä näkemisen arvoinen, kun ennen animen aloittamista tutkin animen ääninäyttelijöitä! Ja naamapalmuiluun oli ja tulee olemaankin aihetta, kun vähän etenen animen katsomisessa.

Oikein nolottaa sanoa, että minä kyllä rakastuin Narutoon täysin. Voi peppu. Tykkään mangasta paljon, koska taistelukohtaukset on todella upeasti piirretty, ne ovat selkeitä ja oikein näyttävät liikkuvan, vaikka ovatkin paperilla. Aluksi Naruto vaikutti aika surkealta sarjalta lapsellisuuden ja kökön piirrostyylin takia, mutta onneksi Kishimoto kehittyi nopeasti. Narutossa on kyllä tylsiäkin taisteluita, tylsiä pahiksia ja muuta ei-niin-kivaa, mutta kaikenkaikkiaan oikein hyvä sarja. Tähän mennessä.

Tänäänkin itkin melkein silmät päästäni, mikä on aika harvinaista shounen-sarjoja seuratessa (ja vielä harvemmin mangaa lukiessa), koska "no lol eihän ne koskaan oikeesti kuole". Onneksi pahimmalta vältyttiin, mutta nuo 29-31 pokkarit olivat niin surullisia~ :<

Lempihahmoja ovat ainakin Kakashi, Iruka, Gaara, Shikamaru, Rock Lee ja kai Sasukekin.

Chiharu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chiharu » Ti Huhti 24, 2012 18:40

[Roronoa] kirjoitti:Oikein nolottaa sanoa, että minä kyllä rakastuin Narutoon täysin. Voi peppu.

Sieltä se tuli taas. Miksi kaikkia nolottaa myöntää, että Naruto on hyvä sarja? Tuntuu vähän siltä, että kaikki ovat joskus katsoneet Narutoa, mutta puhuvat siitä nykyään menneenä hairahduksena. Ei sarja nyt niin huono ole. Itse asiassa Naruto päihittää monet sarjat mennen tullen, koska se seuraa yhä samaa juonikaarta ja juoni peräti etenee. Toisin kuin esimerkiksi Salapoliisi Conanissa, huoh.
Hahmojen kehitys on myös huomioimisen arvoinen asia, koska Narutossa päähenkilö on kehittynyt täydestä idiootista kaikkien ihailemaksi ninjaksi, eikä se suinkaan ole käynyt sormia napsauttamalla. Kyllä siihen tarvittiin yli 10 vuotta piirtämistä. Naruton idiotismi on toisinaan hyvä syy repiä hiuksia, mutta se tuo sarjan tärkeimpään hahmoon inhimillisyyttä. Kukapa ei välillä tajuaisi mistään mitään. Kun verrataan Narutoa esimerkiksi Bleachin päähenkilöön Ichigoon, voidaan helposti todeta, että Naruto on se persoonallisempi shonen-sarjan päähenkilö. Ichigo on aika tyypillinen machoileva sankari, joka haluaa pelastaa kaikki. Naruto loppujen lopuksi melko itsekäs päähenkilö, joka aluksi ja yhä edelleen kaipaa paljon huomiota. Pidän erityisesti siitä, miten Naruto hahmona tuo ihmisen heikkoja puolia esille, vaikka heikkouksia saatetaan toisinaan korostaa lähes raivostuttavuuteen saakka.

Horaaneko kirjoitti:Sitten vielä Naruton dissaamisesta. Se ärsyttää. Jos vertaan Narutoa vaikka Bleachiin (älkää ottako fanit pahalla, pidän kyllä itsekin Bleachista) huomaan että Naruto on paljon viisaammin rakennettu sarja. Vaikka siinäkin nähdään eeppisiä taisteluita, jokaiselta hahmolta löytyy heikkoutensa ja niitä myös käsitellään sarjassa aka mennään vähän syvemmin sisälle hahmojen mieliin. Narutossa muistaa koko ajan että nämä hahmot ovat teinejä, nuoria ihmisiä jotka ovat loppujen lopuksi hyvin haavoittuvaisia. Bleachissa tuntuu välillä että kentällä riehuu miljoona Mary Sueta aina vaan isompine voimineen. Siitä pidän Narutossa. Siitä, että taisteluita syvennetään hahmoihin perehtymällä.

Komppaan tätä täysillä. Kyllä minäkin pidän Bleachista, mutta olen yhä enemmän sitä mieltä, että Naruto on huomattavasti parempi sarja. Toisinaan kaikkien vihollisten menneisyyden penkominen keskeyttää ärsyttävästi taistelun, eikä kiinnosta yhtään, mutta parempi sekin kuin jättää kokonaan kertomatta. Esimerkiksi Nejin menneisyys oli mielenkiintoista luettavaa ja tietyllä tavalla myös Kisamen historia kiinnosti. Kabuton menneisyys ei jaksaisi kiinnostaa yhtään, mutta siinäkin sivussa tulee paljon sellaista asiaa, joka valottaa esimerkiksi Orochimarun ja Danzoon menneisyyttä. On hauska huomata, kuinka paljon Kishimotolla on vielä sitomattomia langanpätkiä, jotka jättävät tietyt asiat tarinassa auki. Jotkut asiat lukija on ehtinyt jo unohtaa, mutta onneksi piirtäjä ei ole niitä unohtanut.

Tällä hetkellä ainoa aktiivisesti seuraamani sarja (niin animena kuin manganakin) on Naruto, edellä mainituista syistä. Bleachia olen vilkuillut mangana, mutta muuten olen ajanpuutteen vuoksi tiputtanut kaikki muut sarjat pois. Naruto on ensimmäinen anime, johon koskaan koukutuin, enkä pysty sitä enää manganakaan tiputtamaan. Enkä kyllä haluakaan, koska Naruto on loistosarja ja erityisesti mangan juoni on supermielenkiintoisessa vaiheessa.

rororonoa
Viesti:

ViestiKirjoittaja rororonoa » Ti Huhti 24, 2012 21:39

Chiharu kirjoitti:Miksi kaikkia nolottaa myöntää, että Naruto on hyvä sarja?

Minulla ainakin on juttu näin, että minä sain kavereiltani mukavat vihat ja mulkailut päälleni, kun kerroin uuden fanitukseni kohteen (lol, wannabe-elitistit x)). Mutta kyllä täytyy sanoa, että oli kauhea erehdys aliarvioida Narutoa! Tälläinen negatiivinen ajattelutapa Narutosta kai periytyi minut animen maailmaan saattaneelta tyypiltä, joka pienelle 12v tyttöselle selitti Naruton olevan täyttä schaibaa ja minä uskoin... 8'D Mutta tottakai omia aivosoluja suositellaan käyttävän...
Mutta ihan ymmärrettävää, että kiljuvat SasuNaru-fanitytöt voivat kyllä aiheuttaa ennakkoluuloja... (no minkäpä sarjan uskottavuutta me fanitytöt emme tahraisi?) xD
Lisäksi minulle tuottaa vaikeuksia myöntää jonkin minulle uuden sarjan olevan parempi kuin jokin vanhempi, esim. että kaksi vuotta fanittamani Bleach jää kyllä juonellisesti ja melkein kiinnostavuudessakin Naruton jalkoihin. Lol, tätä mun ajattelutapaa on aika vaikea selittää...

Mutta kaiken kaikkiaan Naruto on kyllä aliarviotu sarja. Siinä komppaan kyllä Chiharua ja Horaanekoa täysin.

Chiharu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chiharu » Ke Huhti 25, 2012 22:30

[Roronoa] kirjoitti:Minulla ainakin on juttu näin, että minä sain kavereiltani mukavat vihat ja mulkailut päälleni, kun kerroin uuden fanitukseni kohteen (lol, wannabe-elitistit x)). Mutta kyllä täytyy sanoa, että oli kauhea erehdys aliarvioida Narutoa! Tälläinen negatiivinen ajattelutapa Narutosta kai periytyi minut animen maailmaan saattaneelta tyypiltä, joka pienelle 12v tyttöselle selitti Naruton olevan täyttä schaibaa ja minä uskoin... 8'D Mutta tottakai omia aivosoluja suositellaan käyttävän...

Tämä on niiiiin totta. Useimmiten vielä ne, jotka pitävät Narutoa täytenä kurana, eivät ole koskaan katsoneet sarjaa edes yhtä jaksoa tai ovat hyvässä tapauksessa katsoneet ensimmäisen jakson ja luovuttaneet ennakkoluulojen takia. Ilmeisesti se, että päähenkilö pukeutuu oranssiin, eikä pelasta maailmaa ensimmäisen kymmenen jakson aikana, on suurikin heikkous. Lisäksi useimmat aloittavat animesta, joka etenee varsinkin aluksi tuskastuttavan hitaasti. Mangalla pääsee nopeammin alkuun, mutta minkäs teet, kun luovutetaan jo animen perusteella. Hylkäsin muistaakseni Bleachinkin pitkäksi aikaa vilkaistuani animea parin jakson verran. Myöhemmin vasta tajusin tarttua mangaan, ja sitten alkoi animen katsominenkin onnistua paremmin.

Minulla oli aikoinaan ystävä, joka oli katsonut Hellsingiä ja Miyazakin leffoja. Hän oli vakaasti sitä mieltä, että Naruto on kamalaa sontaa ja pahimman fanituskauteni aikana sain kuulla enemmän kuin tarpeeksi sitä "No ei huoh, taas jotain Narutoo!"-voivottelua. Myöhemmin sain kyseisen ystävän koukutettua erään toisen kaverin suotuisalla avustuksella Fullmetal Alchemistiin, mutta ilmeisesti Naruto oli tämän tyypin ylpeydelle liian kova pala. Käsittämätöntä snobbailua sellaiselta ihmiseltä, joka ei ole katsonut kovinkaan montaa animea, ja päättää sarjojen huonommuuden ensimmäisen mielikuvan perusteella. Eivät kaikki voi pitää kaikesta, mutta ei sentään tarvitse tuomita muiden tekemisiä sen takia, että heillä on erilainen maku animen suhteen.

Ja tajuan kyllä tyon Roronoan logiikan siinä, että useimmiten uskoo aika pitkällekin, että kauemmin fanitettu sarja on parempi kuin uusi. Aika kultaa muistot. Muistan arvostaneeni mangailuaikojeni alussa Arina Tanemuran Kamikaze Kaitou Jeannea enemmän kuin montaa muuta sarjaa, koska se oli ensimmäisiä mangoja, joita ylipäätään luin. Nykyään lähinnä vain hohottelen koko sarjalle ja sen kliseisyydelle. Kyse ei ole ainoastaan siitä, että mieltymykseni mangan suhteen on vaihtunut enemmän shonen-sarjoihin, vaan myös siitä, että Tanemuralla on vähemmän kliseisiäkin sarjoja. Esimerkiksi Fullmoon wo Sagashite ansaitsee edelleen arvostukseni, koska se on tarinaltaan paljon parempi.

Chewwy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chewwy » Pe Kesä 08, 2012 15:04

Aluksi ajattelin, että Naruto on huono ja täynnä pelkkää shaibaa, eikä sitä kannata lukea. No sitten kerran kirjastossa katselin sarjoja ja otin Naruton ensimmäisen osan kun siellä ei silloin juuri muuta kiinnostavaa ollut. Ja kappas erehdyin sarjasta täysin. Mutta enpä taida olla ainut. Naruto on todella hyvä ja en ihmettele, että se on melko suosittu sarja. Nyt on Narutoa tullut luettua jo n. puolitoista vuotta ja pakko todeta, että mistään animesta tai mangasta ei pidä tehdä mielipiteitä lukematta tai katsomatta yhtä osaa ensin.
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”