Fullmetal Alchemist

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Crystal

Re: Fullmetal Alchemist

ViestiKirjoittaja Crystal » Ti Touko 26, 2009 16:40

Itsekin olen katsaillut jatko-osaa.

Olen hiukan tosin pettynyt, sillä nyt olen itse ostanut kaikki tähän mennessä ilmestyneet mangaosat ja tiedän mitä on tapahtunut, ja nyt kun sitä katsoo animena uudestaan... Varsinkin sellaista, mitä on jo FMA:n ekassa osassa nähty... No, olen katsonut sitä kuitenkin osittain mielenkiinnolla, miten he aikovat ohjata vain mangassa olleet henkilöt animeen. Todennäköisesti katson tämänkin lävitse.
Mutta se ihmetyttää vieläkin, että miksi Royn ääninäyttelijää vaihdettiin. Hämiinnyin ekaa jaksoa katsoessani Royn ääntä, ja oli pakko tarkistaa oliko Ookawa Toru vielä mukana... ei sitten ollut. Niin, ja Scarinkin ääninäyttelijäkin vaihtui, ja muistaakseni Winrynkin (mutta tämä edellä mainittu ei minua oikeastaan haittaa)... onneksi Edin ja Alin seiyuuita ei vaihdettu
Hyvä puoli tässä on ainakin se, että tässä tuntuu olevan enemmän toimintaa jo alusta, verrattuna FMA:han.
Tämä kakkososa onkin hyvä niille, jotka ensimmäistä kertaa aikovat katsoa FMA:ta, ja niille jotka eivät ole (ikinä) ostaneet kaikkia mangaosia. :3

Mariko-sama

ViestiKirjoittaja Mariko-sama » Ke Touko 27, 2009 10:37

Mielestäni hyvä sarja. Eilen aloitelin uusiman kauden jaksojen katsomisen :D

Mr.Skull

ViestiKirjoittaja Mr.Skull » Ke Kesä 10, 2009 08:16

Tuossa jokin aika sitten tuli katsottua ihan alusta alkaen ~50 jaksoa. Ihan viihdyttävä ja kohtalaisen mielenkiintoinen sarja ollut ainakin tähän mennessä.

Sun

ViestiKirjoittaja Sun » Ti Kesä 16, 2009 14:53

Mitä nyt subilta tähän mennessä esitetyt jaksot (8 vai 10 kpl) on tullut melkein kaikki katsottua kokonaan. Ihan mukavalta vaikuttava sarja, huumoria löytyy ja seikkailuhenkinen meininki sarjassa. Ed ja Al ovat varsin hauska veljeskaksikko ja jaksot ovat olleet kiinnostavia.

Postataan lisää, kun sarja etenee.

MisaAi

ViestiKirjoittaja MisaAi » Ti Kesä 16, 2009 16:09

OOOOOOIIIIII! Rakastan FMA:ta suoraan sanottuna. Se on vain paras.. mitä olen sattunut seuraaman. Mutta FMA elokuva tuli jo joskus viime vuonna toukokuussa tosi myöhää. 8< Ja subilta tietenkin. Toivottavasti ne voisivata sen näyttää uudestaan. Silloin kun en nähnyt. *oli paimentamassa lapsia viikonloppuleirillä* Fma *homer kuolausta*

CthulhuBard
Viesti:

ViestiKirjoittaja CthulhuBard » Ma Kesä 22, 2009 11:50

Mitäs tälle Futurefilmin julkaisemalla FMA:n suomennokselle on käynyt kun vol.6:n jälkeen ei ole tullut mitään aikoihin? Onkos kellään tietoa moisesta? Olisi meinaan mukava saada nuo loputkin jaksot hankittua hyllyyn kun tullut nuo kuusi ensimmäistäkin hankittua ja se elokuva toki myös.
KABLAM! Rai Luolapoika DVD:lle ja suomeen!

MisaAi

ViestiKirjoittaja MisaAi » La Kesä 27, 2009 23:03

En itse ainakaan tiiä ja mulla on aivan sama tilanne kun sulla. :shock:

Gumimon09

ViestiKirjoittaja Gumimon09 » La Heinä 04, 2009 21:58

Hyvä sarja niin animena kuin mangana. En osaa sanoa kumpi on parempi anime vai manga. :D

The Vegito
Viesti:

ViestiKirjoittaja The Vegito » Su Heinä 05, 2009 13:52

Lonkeroitsija kirjoitti:Mitäs tälle Futurefilmin julkaisemalla FMA:n suomennokselle on käynyt kun vol.6:n jälkeen ei ole tullut mitään aikoihin? Onkos kellään tietoa moisesta? Olisi meinaan mukava saada nuo loputkin jaksot hankittua hyllyyn kun tullut nuo kuusi ensimmäistäkin hankittua ja se elokuva toki myös.

Seuraavien osien julkaisusta ei näytä ainakaan FF:n sivuilla olevan mitään mainintaa, mutta FMA:n DVD boksi jossa on osat 1-6 ja elokuva näyttäis ainakin olevan tulossa elokuussa:
http://www.futurefilm.fi/dvd_leffakortti.php?id=1001501
So glad for the madness

Felix

ViestiKirjoittaja Felix » Ma Heinä 06, 2009 18:06

The Vegito kirjoitti:Seuraavien osien julkaisusta ei näytä ainakaan FF:n sivuilla olevan mitään mainintaa, mutta FMA:n DVD boksi jossa on osat 1-6 ja elokuva näyttäis ainakin olevan tulossa elokuussa:
http://www.futurefilm.fi/dvd_leffakortti.php?id=1001501

Mutta jos totta puhutaan, Filmifriikki myy jo kyseistä boksia, tosin elokuvaa siitä ei löydy. Hinta tosin on alhaisempi, vaivaiset parikymppiä. Kannattaa käydä tsekkaamassa mm. Hämeentien liike (Hki), josta omani tänään kävin noukkimassa.

MisaAi

ViestiKirjoittaja MisaAi » La Heinä 18, 2009 21:43

Aloin juuri katsomaan FMA:n uusia jaksoja... en kirjoita sitä koska kumminkin kirjoitan sen väärin. X''D Mutta pari ensimmäistä jaksoa katsottuani jäin koukkuun jälleen kerran. Tosin minua häiritsee Roy Mustangin silmät... ennen ne olivat komeammat. :333 Mutt nyt.. kun näin ne ekan kerran en voinut uskoa silmiäni.. mutta onneksi siihen tottui nopeasti. Alku- ja lopputunnarit on kyl tosi upeita! 8DDD *rakastunut niihin*

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » Su Heinä 19, 2009 12:40

Crystal kirjoitti:Mutta se ihmetyttää vieläkin, että miksi Royn ääninäyttelijää vaihdettiin. Hämiinnyin ekaa jaksoa katsoessani Royn ääntä, ja oli pakko tarkistaa oliko Ookawa Toru vielä mukana... ei sitten ollut. Niin, ja Scarinkin ääninäyttelijäkin vaihtui, ja muistaakseni Winrynkin (mutta tämä edellä mainittu ei minua oikeastaan haittaa)... onneksi Edin ja Alin seiyuuita ei vaihdettu

Itse ainakin veikkaisin, että useimmilla ääninäyttelijöillä on voinut olla muita hommia ja/tai menoja, eli he eivät ole voineet tulla mukaan. Ihmettelen suuresti, jos vanhoja ääninäyttelijöitä ei ole edes kysytty samalle hahmolle kuin vanhemmassa animessa, olisihan se loogisinta ottaen huomioon että luultavasti hyvin monet aiemmankin animen katsoneet seuraavat myös uutta.
Tai sitten seiyuut eivät vain ole halunneet jatkaa, sekin on mahdollista.~

Pitäisi tuota uuttakin animea katsoa taas, olen niin pahasti jäljessä että rupeaa ihan häiritsemään. >__> Toivottavasti pian tulee kohta, missä vanha anime erkani mangan suunnasta (ellei se ole mennyt jo), ottaa hieman päähän seurata samat tapahtumat kolmatta kertaa.
Ilmaisen tässä vielä oman mielipiteeni, manga on noista kolmesta vaihtoehdosta paras, ja toivon animeen tulee luvun 76
Spoiler:
rautapalkkiseivästys~! Mitä, kuka muka tykkää kun hyvät hahmot kärsivät......?

Minzey
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minzey » Su Heinä 19, 2009 19:49

Itse olen nähnyt kaikki jaksot ja omistan elokuvan.
Spoiler:
Nythän tuleekin kakkos tuottis, ja siinä on sama tarina kuin ekassa tuottiksessa, nyt vain vähän erilailla kerrottuna. Niitä jaksoja pystyy katsomaan netistä. Tuolla enkku subit ja sitten Youtubesta tuossa linkki kanavalle ja sieltä sitten oikealta niitä jaksoja, noihin saa myös suomin subin. Siitä kun viedo alkaa pyörimään niin sen kohdan vieressä mistä volumen saa säädetyä on pieni nuoli yöspäin, niin siitä kursori sitten CC merkin päälle ja siitä pitäis tulla sellanen valikko siihen viereen ja sieltä valita Finnish.
Viimeksi muokannut Hoothoot, Su Heinä 19, 2009 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Oletetut laittomat linkit poistettu.
I'll bet you'll hate or love me
-- Enna~

Juusto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juusto » Ma Heinä 20, 2009 17:29

Minzey kirjoitti:Nythän tuleekin kakkos tuottis, ja siinä on sama tarina kuin ekassa tuottiksessa, nyt vain vähän erilailla kerrottuna.

Eikös kakkoskauden juoni mene mangan mukaan enemmänkin kuin ykkösanimen..? Vanhassa animessahan juoni lähtee kulkemaan ihan omia teitään, mutta uusi seuraa alkuperäisteoksensa jalanjäljissä.
cheesePLAY -cosplayblog

Minzey
Viesti:

ViestiKirjoittaja Minzey » Ma Heinä 20, 2009 17:31

En osaa sanoa, itse en ole vielä mangaan perehtyny :)
I'll bet you'll hate or love me
-- Enna~

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”