Genshiken

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

vermes
Viesti:

ViestiKirjoittaja vermes » La Elo 06, 2005 11:17

Olen lukenut ekan volumen mangaa ja hyvä oli... Paitsi se espanjankielinen ongelma eli Rapyuta/Laputa sivulla 20.
and now for something completely different
http://infamyinfamy.tumblr.com/
http://axolotleatsouls.tumblr.com/
Törkeä, mutta tärkeä

Trilkk
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trilkk » La Elo 13, 2005 22:24

En ehkä yhtyisi jakamattomaan hehkutukseen tässä suhteessa. Mutta kyllä Genshiken on hauska. Samalla tavalla kuin Nadesico, se tekee pilaa otakuista hyväntuulisesti naureskellen sisäänpäin.

Joku tuossa aiemmin mainitsikin ne ongelmat. Alkupään jaksoissa on paljon enemmän särmää, sitten vakavoidutaan hieman ja lopulta aiheelle ollaan vähän liiankin kilttejä. Nörtit osaavat nauraa itselleen ja olisivat varmasti kestäneet kautta linjan raskaampaa pilkkakirvestä.

_Tata

ViestiKirjoittaja _Tata » Su Elo 14, 2005 00:34

Trilkk kirjoitti:En ehkä yhtyisi jakamattomaan hehkutukseen tässä suhteessa. Mutta kyllä Genshiken on hauska. Samalla tavalla kuin Nadesico, se tekee pilaa otakuista hyväntuulisesti naureskellen sisäänpäin.

Joku tuossa aiemmin mainitsikin ne ongelmat. Alkupään jaksoissa on paljon enemmän särmää, sitten vakavoidutaan hieman ja lopulta aiheelle ollaan vähän liiankin kilttejä. Nörtit osaavat nauraa itselleen ja olisivat varmasti kestäneet kautta linjan raskaampaa pilkkakirvestä.

Nörtit osaa nauraa itselleen toki mutta ostaavatko ne sitten sarjaa jos kohderyhmää pilkataan liikaa? ;) Loppua kohtihan toi meni alun pilkkaamisesta enemmänkin "ei se mitään että teillä on tälläinen hassu harrastus, ihan jees se on ja teistä tulee kunnon kansalaisia" - meiningiksi. Osaksi johtui siitä, että samoista asioista ei saada revittyä tarpeeksi huumoria kerta toisensa jälkeen ja osaksi siitä että kyseessä kai oli enemmänkin "pala elämää" - kuvaus komedialla kuin komedia, johon sitten olisi tungettu päälle ohkainen juoni.

Ainakin itseäni tämä loppu tyydytti enemmän kuin että oltaisiin revitelty pelkästään yhden asian ympärillä ja yritetty repiä siitä halvat naurut kerta toisensa jälkeen, kuten esim. Bokusatsu Tenshi Dokuro-chan tekee.

MrBrown

ViestiKirjoittaja MrBrown » Su Elo 14, 2005 12:03

Genshiken, ainakin mangana, on mielestäni alusta asti sekä pilaillut Otakujen kustannuksella, että kertonut lukijalle otakujen olevan noin suht koht normaaleja ihmisiä täydellisten hylkiöiden sijaan. En usko, että sarja olisi vakavana draamana toiminut. :wink:

Anime ja manga ovat muistissa menneet sen verran sekaisin, etten osaa sanoa miten animen loppupuoli on mangaan verrattavissa, mutta voin luvata, että huumoria tulee mangassa jatkossakin, ja se on välillä aika rajuakin. Muistuu mieleen muutamiakin kohtauksia, joissa otakuja pilkataan suoraan ilman huumoriakin.

Mielipiteeni perustuu siis kuuten ensimmäiseen albumiin.

Genshikenissä minulle iski eniten realistisuus. Muutamia ylilyötyjä huumorikohtauksia lukuunottamatta tarina ja henkilöt tuntuvat sellaisilta jotka voisivat oikeasti olla olemassa. Tämä on mielestäni poikkeus esim. NHK ni Youkoson mangaan ja Densha Otokon draama-sarjaan verrattuna. Näissä kummassakin huumori toimii mainiosti, mutta tarinoiden epäuskottavuus vie pointtia (jos sitä olikaan...) ja teosten "sisällöksi" jää vain huumori.

Densha Otokon kirja ja elokuva ovat kuulemma täysin vakavia, mutta en ole vielä katsonut, niin en osaa sanoa.

Janski
Viesti:

ViestiKirjoittaja Janski » Ma Elo 29, 2005 16:10

Mangaa omistan yhen kirjan ja anime katsottuna ihan mahtava sarja (ainakin minun mielestä) pidin paljon hahmoista ja juonesta oli mukaa sarja...

Don Pixe

ViestiKirjoittaja Don Pixe » La Tammi 07, 2006 21:57

Hahah. Olin jo pitkään ajatellut ostavani ekan osan ja tänään sitten tein sen. Tykkään, kunhan eka vähän "totuttelen", voisin ostaa lisää. Tuli jotenkin olo, että en tunne "kunnon" otakuja, ja että pitäisi liittyä jo Tsukiaihin (huokaus). Otakusarjat ovat yksi lempigenreistäni.
Madarame on ehdoton suosikkini.

Jebula
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jebula » Su Tammi 08, 2006 03:02

Oon nähny ekan jakson animea! :shock: Se oli kyllä todella hyvä ja haluttaisi nähdä lisempää.
Mangaakin ostin tänään ekan osan. Katsellaan millainen se on.. :wink:

Brake^^

ViestiKirjoittaja Brake^^ » Ma Tammi 09, 2006 19:59

㈱メディアファクトリーアニメーション「げんしけん」の続編 2006/10 UHF全国
ネット(予定)

Osaako joku kääntää? Löytyi 4chanista, ilmeisesti siinä sanotaan, että Genshiken Seson 2 tulee 2006/10.

Sorsa: http://www.comiket.co.jp/info-a/C69/C69collectings.html
how is she when she doesn't surf?

Darth Mauno
Wannabe

ViestiKirjoittaja Darth Mauno » Ma Tammi 09, 2006 20:45

Brake^^ kirjoitti:㈱メディアファクトリーアニメーション「げんしけん」の続編 2006/10 UHF全国
ネット(予定)

Osaako joku kääntää? Löytyi 4chanista, ilmeisesti siinä sanotaan, että Genshiken Seson 2 tulee 2006/10.

Joku oikeammin japania osaava voinee korjata, mutta minun taidoillani:

Media Factory-animaatio "Genshikenin" jatko 2006/10 valtakunnallisessa UHF-verkossa (suluissa oleva viimeinen termi viitannee siihen, että tieto on alustava/ei täysin varma vielä)
"Do not underestimate the power of the Dork Side"

Kukkakommando
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kukkakommando » Ma Tammi 09, 2006 21:03

Tehän osaatte kääntää kysymysmerkkejä :D (mulla on huono kone) Olen katsonut koko sarjan, hauskinta otaku viihdettä :D mangana mulla on 2 kirjaa.
:3

Kensuke

ViestiKirjoittaja Kensuke » Ma Tammi 09, 2006 21:08

Gleb kirjoitti:Tehän osaatte kääntää kysymysmerkkejä :D (mulla on huono kone) Olen katsonut koko sarjan, hauskinta otaku viihdettä :D mangana mulla on 2 kirjaa.

Pitää olla aasialaiset merkit aktivoituna, Windowsin CD:stä.

Jos yritit copy-pasteta JWPce:hen (tai vastaavaa) niin jätä tuo ensimmäinen merkki pois niin johan toimii. Moonphasekin ilmoitti jo tuosta joten hyvä että saa jatkoa, täytyy vain katsoa ensimmäinenkin sarja loppuun ennen sitä.

kerewin

ViestiKirjoittaja kerewin » Pe Tammi 13, 2006 18:59

Vasta ensimmäisen mangan lukeneena täytyy jo tunkea viestiä tänne. Hieno silce-of-life-sarja ,vaikka osa otakutietoudesta meneekin liian syvälle tämmöiselle keltanokalle. Sydäntä lähinnä olevat hahmot ovat Tanaka ja Kanako Ohno. Varmaankin kun olen itsekin ihan napsahtanut cossaamiseen...Ensimmäisen suupalan jälkeen täytyy saada lisää, oli Genshikenissä niin paljon suoraan nauruhermoon osuvaa asiaa..
There is always the Great Carrot Monster.

kagura

ViestiKirjoittaja kagura » La Tammi 14, 2006 12:47

Mäkin oon lukenut ton ekan osan. Kyllä se oli varsin huvittava ja luen loputkin, jos ne jotenkin kätevästy käteen pomppaa niin, ettei tarvitse ostaa. Jokin tässä kuitenkin oli, etten ihan kybällä ollut mukana. Ehkä se, että (tunnustaa) oon vähän sellainen söpöilijä, että jotain varsin somaakin pitäisi löytyä, ja kun katselee sitä torahammastyyppiä vähän liikaa, niin... hih hih. Mutta ihan mainiota läppää kyllä, mikäs siinä!
- ナナ -

Don Pixe

ViestiKirjoittaja Don Pixe » La Tammi 14, 2006 23:41

kagura kirjoitti:Ehkä se, että (tunnustaa) oon vähän sellainen söpöilijä, että jotain varsin somaakin pitäisi löytyä, ja kun katselee sitä torahammastyyppiä vähän liikaa, niin... hih hih. Mutta ihan mainiota läppää kyllä, mikäs siinä!

Torahammastyyppihän on söpöin asia koko sarjassa (tunnustan ja olen tosissani)!

...Olen sitten joka paikkaan tunkemassa mielipiteitäni.

JJ Naas
Viesti:

ViestiKirjoittaja JJ Naas » Ma Tammi 16, 2006 00:27

Kolme mangapokkaria olen lukenut. Pidän kyllä paljon! Slice of life kelpaa aina, ja otaku -aiheisena vielä tuplasti paremmin. Animea en ole katsonut.

Kolmannen pokkarin loppuun mennessä aivan ensimmäisen kappaleen päähenkilö, Sasahara, on näemmä hiipunut lähes sivuhenkilöksi, melkein siskonsakin varjoon. No, mikäs siinä. Madarame on oma suosikkini.

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”