Genshiken

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jope-san

Re: Genshiken

ViestiKirjoittaja Jope-san » Ke Kesä 29, 2011 23:49

What, yli kolmeen vuoteen ei tähän topicciin ole kirjoitettu vaikka on ehdottomasti yksi parhaimmista sarjoista mitä on tehty (noh makunsa kullakin)
Tämän vuoden alussahan alkoi Genshiken Nidaime (älkää sekoittako Genshiken animen toiseen tuotantokauteen) jossa jatketaan siitä mihin volume 9 jäi. Erittäin loistavaa jälkeä on Kio-sensei saanut aikaan, 100% Genshikeniä.

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Ke Helmi 25, 2015 15:35

Jope-san kirjoitti:What, yli kolmeen vuoteen ei tähän topicciin ole kirjoitettu vaikka on ehdottomasti yksi parhaimmista sarjoista mitä on tehty (noh makunsa kullakin)
Tämän vuoden alussahan alkoi Genshiken Nidaime (älkää sekoittako Genshiken animen toiseen tuotantokauteen) jossa jatketaan siitä mihin volume 9 jäi. Erittäin loistavaa jälkeä on Kio-sensei saanut aikaan, 100% Genshikeniä.

Jälleen muutaman vuoden tauon jälkeen ;P Genshiken Nidaime on mukiinmenevää settiä. Hahmot ovat jotenkin aikuistuneet sarjan myötä eikä ole pelkästään sitä teinien remuamista enää. Mikä on tietenkin vain hyvä. Tyttöpainotteisuus on ehkä ainut miinus, sillä näin tyttönä kaipaisin myös uroita mukaan ;D

net10

ViestiKirjoittaja net10 » Ti Touko 05, 2015 21:25

Genshikenin reread value on valtaisa. Ei ainoastaan se lukeminen, piirrosten yksityiskohtaisuuksien kyttääminenkin on mainitsemisen arvoinen harrastus. Myös Saki on söpö.

Shiringo

ViestiKirjoittaja Shiringo » Ma Elo 08, 2016 16:50

Aloin just ite lukee tätä. Vaikuttaa kyl aika siistille. Kunnon lepposta lukemista.
If it ain't broken don't fix it.

TLein

ViestiKirjoittaja TLein » Ti Elo 09, 2016 12:17

Mahtava sarja, ihmmissuhteet eivät ole a) liian helppoja tai b) kliinisiä.

Nidaimessa on ehkä vähän eri painotus (tyttövoittoisuus), kuin mistä itse olen kiinnostunut, mutta tarina ja hahmot onnistuvat silti viemään mukanaan. Sääli vain, että Genshiken päättyy aivan näillä chaptereilla, mutta tietyssä mielessä sen ymmärtää, koska viimeinen keskeinen hahmo, Madarame, on pääsemässä tarinassaan maaliin.

Shimoku-sensein seuraavaa tarinaa odotellessa...
-Setä_Gin
Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ma Elo 22, 2016 18:07

Olen plärännyt mangaa vähäsen. Joten kysymys kuuluu: ostaisinko mangan vai animen? Kumpaa suositellaan?

TLein

ViestiKirjoittaja TLein » Ti Elo 23, 2016 00:27

Anime on tiukempi paketti, ja puristaa ainakin joitakin asioita huomattavasti tiukempaan muotoon kuin mangassa. Kumpikaan ei varsinaisesti sulje toista pois, mutta mangassa hahmoille ja heidän kehitykselleen annetaan enemmän aikaa, jolloin Genshikenin vahvuus, eli henkilöiden välinen kemia ja hahmojen kasvaminen tarinan mukana näkyy paremmin.
-Setä_Gin

Don't drink and derive, because Alcohol and Calculus don't mix!

Anssi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anssi » Pe Elo 26, 2016 19:58

Matti kirjoitti:Olen plärännyt mangaa vähäsen. Joten kysymys kuuluu: ostaisinko mangan vai animen? Kumpaa suositellaan?

Itse katsoin ensiksi Animen ekan kauden joskus vuosia sitten, sen jälkeen ostin kaikki pokkarit mitä löytyi. Varmaan ainoa sarja jonka oon lukenut kolmeen kertaan. Animessa leikataan paljon kaikkea pikkukivaa pois, tosin siinä on myös muutama lisäkohtaus, joista yhden mangaka itseasiassa kaanonisoi ja viittasi myöhemmässä chapterissa.

(Häpeämätön mainos: itsellä on 5 ekaa volumea jotka muuton takia haluan myydä, osta multa.)

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Pe Elo 26, 2016 22:04

TLein kirjoitti:Mahtava sarja, ihmmissuhteet eivät ole a) liian helppoja tai b) kliinisiä.

Nidaimessa on ehkä vähän eri painotus (tyttövoittoisuus), kuin mistä itse olen kiinnostunut, mutta tarina ja hahmot onnistuvat silti viemään mukanaan. Sääli vain, että Genshiken päättyy aivan näillä chaptereilla, mutta tietyssä mielessä sen ymmärtää, koska viimeinen keskeinen hahmo, Madarame, on pääsemässä tarinassaan maaliin.

Eikä, onko se nyt loppumassa?!! Mistä tuosta uutisesta voi lukea tarkemmin?

Olen hiljakseltaan ostellut pokkareita, mutta tähän mennessä viimeinen kappale (olikohan 122) piti juuri käydä netistä spoilaamassa itselleni TTvTT En kyllä tiedä miten osaan elää Nidaimen loputtua!

Anssi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anssi » Su Syys 04, 2016 18:38

Mioo kirjoitti:
TLein kirjoitti:Mahtava sarja, ihmmissuhteet eivät ole a) liian helppoja tai b) kliinisiä.

Eikä, onko se nyt loppumassa?!! Mistä tuosta uutisesta voi lukea tarkemmin?

Olen hiljakseltaan ostellut pokkareita, mutta tähän mennessä viimeinen kappale (olikohan 122) piti juuri käydä netistä spoilaamassa itselleni TTvTT En kyllä tiedä miten osaan elää Nidaimen loputtua!

Viimeisimmän chapterin alakulmassa luki tyyliin "Next time: The series finale" tjsp.

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » La Syys 10, 2016 18:17

Anssi kirjoitti:Viimeisimmän chapterin alakulmassa luki tyyliin "Next time: The series finale" tjsp.

Ok TTvTT

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”