Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

net10

Re: Shingeki no Kyojin/Attack on Titan

ViestiKirjoittaja net10 » Su Touko 03, 2015 14:26

Anssi kirjoitti:Sarjassa oli 2 hyvää asiaa, vahvat ekat 4 jaksoa ja hyvä soundtrack. Muuta positiivista sarjasta ei oikeastaan voikaan sanoa, jotenkin onnistuttiin kadottamaan ensimmäisten jaksojen tunnelma.

Oot ehkä oikeesta, mutta ehkä sillä ekalla jaksolla pyrittiin kalastelamaan mahdollisimman paljon katsojia. Ehkä. Ainakin mangohedelmien puolella olen nähnyt, että ekat chapterit tuppaa aina olemaan hieman yli hilseen suunniteltuja.
Spoiler:
Mutta oikeastaan hyvä, että sen ekan jakson jälkeen mentiiin hieman rauhallisemmin. Olisiko se ollut hauskaa, jos joka jaksossa joku äiti olisi kuollut? ... Oikeastaan se olis ollu aika hauskaa.

Mustikanpentu

ViestiKirjoittaja Mustikanpentu » La Elo 08, 2015 20:55

Minusta sarja on ihan hyvä. Se on vauhdikas ja juonenkäänteitäkin riittää. Hahmot eivät ole sykähdyttäviä, mutta pidän niistäkin. Juurikin se jonkinasteinen realistisuus ja se, että niitä hyviäkin hahmoja kuolee on mielestäni hyvä asia. Animen grafiikat ja tunnelma ovat minua miellyttäviä tosin mangassa on muuten vaan sitä jotakin. Tosin ostin juurikin myös suomennetun version mangasta ihan vain nähdäkseni miten se on toteutettu. Nimen suomennus on mielestäni hieman kökkö ja sen olisi vain yksinkertaisesti voinut jättää joko englannin tai japanin kieliseksi ja monet muutkin jutut siinä ihmetyttävät minua, mutta ei se kuitenkaan ole huonompia suomennoksia mitä olen lukenut. Oli miten oli pidän Attack On Titanista/Shigeki no Kyojinista.

Shinobu

ViestiKirjoittaja Shinobu » Ke Loka 28, 2015 20:50

Minusta sarja on ihan ok. Ei erityisen hyvä, muttei huonokaan.
Ensimmäiset jaksot olivat mielestäni hyviä, mutta mitä pidemmälle sarja eteni, sitä pitkäveteisemmäksi se meni.
Odotan kuitenkin innolla sarjan toista kautta joka ilmestyy 2016 kesällä(?).

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”