Sword Art Online

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

aarnipaarni

Re: Sword Art Online

ViestiKirjoittaja aarnipaarni » Su Tammi 27, 2013 13:52

Joo, tän sarjan loppu oli munkin mielestä vähän latteahko. Ite tykkäsin ekasta puoliskosta tosi paljon, setting oli kiinnostava ja kuolemisen lopullisuus toi toimintaan oikeeta fiilistä. Kiriton ja Asunan yhteiseloa oli kiva seurata, ja vaikka tarinassa hypittiin melkosesti, oli se kokonaisuutena hyvin rakennettu. Alfheim alkoi lupaavasti, mut sit jotenkin lässähti. Just se poliittisuus ja valtataistelut tämmösessä mittakaavassa tuntu vähän teennäiseltä, ja Kiriton kaikkivoipa ylivoimasuus lähinnä ärsytti. Tokan puoliskon pahis oli kans aika spede, ja kaikki oikeutettiin löyhästi vaan sen sekopäiseen maailmanvallotus-haluun vetoamalla.. Enemmän olisin kaivannut myös ihan real life -settiä story arcien välille. Nyt tuntu et vaan hypättiin hätäsesti pelistä toiseen sen kummempia miettimättä.

Joka tapauksessa tykkäsin sarjasta ja aion seurata kyllä jos ja kun jatkuu. Ehkä vois tutustuu myös light noveliin tässä odotellessa.

Aqvaario
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqvaario » To Maalis 07, 2013 18:11

Itse aloitin sarjaa jo jonkin aikaa sitten mutta en ole arjen kiireen takia vielä kerennyt sarjaa katsahtamaan loppuun. Kaverille tästä kiitos kun vähän vahingossakin sarjaa minulle suositteli ja ensimmäisen jakson nähtyäni kiinnostuin kokonaisuudesta ja alkavasta ideasta. Katsotaan sitten miten tämä sarja loppuu ja mitä mieltä tämän jälkeen.

Kisume

ViestiKirjoittaja Kisume » Su Maalis 17, 2013 20:13

Itse en pitänyt sarjasta, paitsi kuvan laatu oli kyllä hienoa jälkeä. Ehkäpä se johtuu siitä, että olen nähnyt jo muitakin virtuaalitodellisuussarjoja kuten .hack:in joten tämä tuntui vain olevan lähes sama juttu latteammilla hahmoilla (esim. jokainen tyttö oli tsundere?!). Kaverit kyllä tykkäsivät ja saivat minut sentään katsomaan sen loppuun.

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Su Maalis 17, 2013 22:31

Kisume kirjoitti:(esim. jokainen tyttö oli tsundere?!).

Plääh! Yui ei ole tsundere!

Lunare

ViestiKirjoittaja Lunare » Pe Huhti 05, 2013 04:49

edit
Viimeksi muokannut Lunare, Ma Marras 25, 2013 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Aqvaario
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqvaario » Ti Huhti 09, 2013 12:35

Muutama päivä sitten töiden lomassa kerkesinkin nyt sitten katsahtaa tämän sarjan loppuun. Tarina oli hyvä, mutta puolenvälin jälkeen minusta tuntui että "tästä puuttuu jotain" tai "ei tässä näin pitänyt käydä". Pidin alkuperäisestä tarinasta ja sen omasta maailmasta ja ideasta, se kiehtoi minua suunnattomasti. Mutta kun puoliväli tuli, tunsin turhautumista mutta samalla onnen tunnetta kun pitkästä aikaa oli sarja joka oli kuintenkin mielenkiintoinen ja katsottava. Loppu ei vain miellyttänyt minua ja olisin halunut nähdä tätä alkua enemmän. Loppu sinänsä muutoin oli jännittävä ja "oikea" lopetus kyseessä olevalle sarjalle, mutta mielestäni siitä tehtiin liian monimutkainen. Alkupätkän olisi voinut vain venyttää juonenkäänteillä ja kiehtovilla elementeillään pidemmäksi ja lopettaa sarjan siihen puoliväliin ilman loppupään tarinaa.
Kiitos ja kumarrus kuitenkin kiehtovalle sarjalle mahtavine ideoineen! Oli pitkästä aikaa nautinnollista katsoa sarja loppuun saakka.

saogin

ViestiKirjoittaja saogin » To Huhti 11, 2013 16:14

Olen katsonut SAO:n jo kaksi kertaa ja tuntuu että joka kerralla se muuttuu vain paremmaksi ja paremmaksi. Aluksi kun katsoi niin moni asia meni ohi, eikä tullut kiinnitettyä huomiota pieniin yksityiskohtiin. Toisella katselukerralla niitä tulee huomattua enemmän ja tarinakin hahmottuu paremmin. Minusta SAO on erittäin onnistunut anime, jota viitsii katsoa uudelleenkin. Koko tarina on vain niin ... upea. Vaikka animessa etenemistahti olikin nopea ja uusia hahmoja tuli ja meni, niin se ei haitannut, koska vaikka jollakin hahmolla oli erittäin vähän ruutuaikaa, se käytettiin hyödyllisesti ja hahmoon ehti ''kiintyä''. Sachi on hyvä esimerkki.
Spoiler:
Hän olikin novellien mukaan Kiriton ensirakkaus?

SAO:stahan tulee nyt tuo spin-off, joka keskittyy Leafaan, Silicaan ja Lizbethiin. Voi vitsit, en malta odottaa! Jos vielä tulisi se toinen kausi, joka keskittyisi myös Kiritoon ja Asunaan. He ovat mielestäni oikein oiva pari eikä Asuna ole mikään perus damsell in distress.

huppa

ViestiKirjoittaja huppa » Pe Touko 03, 2013 04:34

Itsekkin olen katsonut SAO:n kaksi kertaa kun on niin hemmetin hyvä... Paitsi loppu missä olivat toisessa pelissä niin se ei ollut sellainen kuin odotin. Olin hieman pettynyt. :(

mussutin

ViestiKirjoittaja mussutin » Ma Syys 09, 2013 19:27

Tärkein bossitaistelu skipattiin välistä. Yhym. Alku oli mielenkiintoinen, mutta sen keijujutun takia kaikki meni metsään. Ihan tosi?? Pääpahis keijulandian aikaan oli joku ihmeen pervo ukkeli, joka vain koko ajan kehräsi Asunan ympärillä? Oliko tän pahiksen tarkoitus saada Kirito mustasukkaseks ja saada näytettyä Asunalle kuinka ihkupihkusti se osaa taistella? Olis vaan lopetettu siihen tavalliseen ja mahtavaan SAO:on, eikä lähdetty metsään. Tosin juoneen ja lopetukseen olisi kyllä jäänyt valtavat aukot...
No, olisivat keksineet fiksumman lopetuksen.

Mutta Lizbeth oli kyllä aika ihana!
Tracon 2013 - WAIT MEEE

- scouting legion & armin
- myämyä maria olet niin ihana ja beato kyllä sinäkin
- NIGGA NUGGETS
- dat feels ep 21-22 snk
- you mad maria?
- kanon... what can i say?

Crystal

ViestiKirjoittaja Crystal » To Syys 12, 2013 16:14

Kaikki jaksot on katsottu kauan sitten ja on aika sanoa vihdoinkin mielipide... Laitan kommentin kokonaan spoileriin kaiken varalta.

Spoiler:
Aluksi sarja oli hyvin kiinnostava hahmoineen ja ympäristöineen. Lisäksi se, että pelaajat joutuvat henkensä uhalla pelaamaan SAO:n läpi, oli jännittävä ja motiivia nostattava tekijä sarjan katsomiselle. Valitettavasti on sanottava, että puolen välin jälkeen sarja meni päin alamäkeä ja kovaa. Se jos mikä on pettymys, jos odottaa innolla uutta jaksoa ja pitää sarjaa yhtä parhaimpina ikinä.

Olin aika hämmentynyt, kun huomasin Kiriton voittavan SAO:n sarjan puolessa välissä. Näinkö pian, ajattelin, mutta sen jälkeen lohduttauduin sillä, että Kirito ja Asuna etsisivät toisensa oikeassa elämässä. Mutta:

ALO, tämä SAO:n seuraaja keijuineen ja taikoineen... En ole muuten keijuja vastaan, mutta miksi? Miksi tämä toinen maailma ylipäätään tehtiin? Näitä mietin, kun näin sen ensimmäistä kertaa. Mielestäni olisi ollut parempi, jos oltaisiin keskitytty kokonaan SAO:hon. Toisen arkin olisin antanut anteeksi, jos se oltaisiin tehty paljon paremmin.

ALO:ssa minua häiritsi se, että keskityttiin vain pariin keijulajiin. Lisäksi olisin halunnut Kiriton käyttävän enemmän omaa Sprigganin taikaansa (pidin siitä hirviöksi muuttumisesta). Eniten kuitenkin minua ärsytti Sugu. Siis... miksi yksi ylimääräinen henkilö piti laittaa Kiriton ja Asunan suhdekuvioon mukaan? Mielestäni hän on täysin turha hahmo. ALO:ssa juoni meni niin hitaasti, että loppujaksojen tapahtumat tulivat nopeasti, joten sen katsominen oli pitkästyttävää. Ja se Sugou... minua suorastaan inhotti hänen pervoutensa 24:ssä jaksossa. Oltaisiin edes voitu keskittyä siihen muistijutun etenemiseen, mitä Sugou yritti alunperin.

Hahmot SAO:ssa olivat hyviä, mutta osa jäi todella taka-alalle, kun he esiintyivät vain yhdessä tai kahdessa jaksossa. Parhaat asiat sarjassa olivat Yuki Kajiuran tekemä musiikki ja SAO:n tappelut (ei ALO:n, ne olivat tylsempiä).

Tästä sarjasta olisi voinut tulla paljon enemmän, mutta se lopuksi aiheutti minussa suuren pettymyksen.

Saitam

ViestiKirjoittaja Saitam » Ke Marras 06, 2013 14:50

tykkäsin kans sarjasta ja kaikesta mmo materiaalista mitä sinne oli alussa keksitty... puolessa välissa alkoi tuntua että sarjaa yritettiin venyttää

varmaa sellane 8/10 sarja omasta mielestäni

Architect

ViestiKirjoittaja Architect » Ma Marras 11, 2013 04:38

Sword Art Online oli ihan jees katselukokemus, vaikkakin aineksia olisi ollut huomattavasti eeppisempäänkin menoon. Mielestäni sarja keskittyi liikaa romantiikkaan ja rope-elementtejä olisikin toivonut näytettävän enemmän. Lisäksi sarjan hahmot olivat todella onttoja ja juonikin lopulta varsin lapsellinen.

Nyt on meneillään uusi Log Horizon -sarja, jota ovat ainakin MyAnimeListissa hehkuttaneet huomattavasti paremmaksi versioksi SAO:sta. Katselen tuon sitten kun kaikki jaksot ovat tulleet ulos, koska maratointi on mukavaa.

Ropertsi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ropertsi » Ma Marras 11, 2013 21:23

Itse ainakin tykkään sarjasta ja on vieläkin mun suosikeissa. Ja jaksoja tulee katottuu vielä uudelleen ja uudelleen.

Viltsu292

ViestiKirjoittaja Viltsu292 » To Tammi 09, 2014 18:55

chibotaku

ViestiKirjoittaja chibotaku » La Huhti 05, 2014 16:31

Rakastan tätä sarjaa<3<3<3 Olen katsonut animen monesti läpi ja löysin jostain lyhytmangankin. Lempihahmoni on Kirito<3
Super junior=<3

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”