Digimon

Tiettyä anime- ja/tai manganimikettä koskevaa kohdistetumpaa keskustelua.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

StrawberryNeko
Viesti:

ViestiKirjoittaja StrawberryNeko » Su Tammi 29, 2006 20:02

Tuo nimien kerääminen paperiin voisi olla aika hyvä idea mutta jos esim. Animecon tulee etelään niin minulla ei olisi ainakaan mahdollisuutta asiaan koska asun kuitenkin aika pohjoisessa kaiken ulkopuolella.Mutta jos Ouluun tulee jotain niin paperi vaan kiertoon :lol:

Ikävä kun noita Digimon-videoita ei enään niin löydä,ainakaan täältä päi.Pitää mennä katsomaan kaupungin kirjastosta mutta enpä usko että sieltä löytyy sitä.Mutta Digimon pitää saada takaisin hinnalla millä hyvänsä.Eikä varmaan sarjaan uusiminen edes maksaisi paljonkaan,mutta faneja olisi varmasti sitäkin enemmän.

Olen itsekkin huomannut että nämä nettiaddressit ovat huono idea koska kuitenkin addressin pitäjä unohtaa koko jutun ja tällä tavalla ei ainakaan saa hyvinkään mitään aikaiseksi.Mutta jotakin pitää kuitenkin tehdä,vaikka pyytää futurefilmiltä että julkaisisivat Digimonin 1 ja 2 kauden kun kerta Hopeanuolikin julkaistiin. :)
Shigure:Kyo-kun and Tohru sitting in a tree...k...i...s--

Kyo:Stop That!It wasn´t like that!

<3

Southpaw
Viesti:

ViestiKirjoittaja Southpaw » Su Tammi 29, 2006 20:35

StrawberryNeko kirjoitti:vaikka pyytää futurefilmiltä että julkaisisivat Digimonin 1 ja 2 kauden kun kerta Hopeanuolikin julkaistiin. :)

Sitten pitää pyytää, että julkaisisivat molemmat japaniksi (suomiteksteillä) tai sitten laittavan 1 kaudelle hieman paremmat dubbaukset. Minulle jäi vakavat traumat niistä Agapion dubbauksista *kylmiä väreitä* Ne ekat jaksot olisi varmasti tuntunut paljon paremmilta jos olisi ollut laadukkaammat äänet...
Viimeksi muokannut Southpaw, Ma Tammi 30, 2006 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

_hikaria
Viesti:

ViestiKirjoittaja _hikaria » Su Tammi 29, 2006 20:40

miul sattuu olemaan kaikki 1-7 vhs digimon adventure 1 :p

ja oon nauhottanu kakkosen jaksoja.Itsekkin olen samaa mieltä ,että kolmannen tuotanto kauden digimon sarja vois pyörii taas nelosella.mutta olihan digimonista sarjakuva lehtiä niitäki miul on iso läjä enkä oo raaskinu luopuu niistä.ja ainiin miulla on yks tarravihko missä on vaan digimon tarroja :lol:
Hajimare dake yume mite okiru

Jen-chan

ViestiKirjoittaja Jen-chan » Ma Tammi 30, 2006 19:57

... Jaa-a lähetä.
Siinä meni viesti Neloselle Digimonista.Toivottavasti viesti menee perille asti.

TheHiutis

ViestiKirjoittaja TheHiutis » To Kesä 15, 2006 18:44

Ääk. Pakko tunnustaa, että olin joskus suurikin tämän kyseisen sarjan ystävä joskus paaaljon nuorempana, mutta enää sarja ei erityisemmin kiinnosta enkä ole siitä perillä enää ollenkaan. Joskus pienenä kuitenkin siis pidin siitä ja paljon, nauhoitin jokaisen jakson joka telkkarista vaan näytettiin, ja muistanpahan vielä senkin, että sarja tuli keskiviikkoisin ja muistaakseni seitsemän aikoihin aamulla.xD Olen kyllä jokin aika sitten huomannut, että Digimoneja näytetään edelleen, mutta järkytyin syvästi, kun huomasin, että ne olivat muuttuneet niin paljon - suomalaiset tekstit ja muuten puhutaan kai Japania? Vaikka en sarjaa enää seuraakaan enkä varmaan enää koskaan rupea seuraamaankaan, niin onhan se harmi, että niitä piti noin paljon muunnella.

mazojedi
Viesti:

ViestiKirjoittaja mazojedi » To Kesä 15, 2006 20:46

Et voi olla tosissasi, että katsoisit mielummin dubilla tuota? Itse olen alkanut seuraamaan tuota nyt, kun alkuperäsillä äänillä ja se on kyllä ihan kiva ja joka jakson koitan katsoa, mutta ei aina muista/jaksa. Myös ensimmäisen mangan tuota ostin ja sekin oli hyvä tuon sarjan innoituksena.

Pienenä tuli myös jo fanitettua tuota jonkuun verran, mutta silloin Pokemon oli kovempi.

_Shadow_
Viesti:

ViestiKirjoittaja _Shadow_ » Pe Kesä 16, 2006 12:29

En kyllä toivonut että se olisi tullut uusintana,mutta vaikka tulikin niin onneksi japaniksi^^

Kansteri
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kansteri » Pe Kesä 16, 2006 17:18

Suomeksi dubattuna en kestäny katsoo ollenkaa tätä. Mut nyt ku tulee niit japaniks ni sarja on aika hyvä! ^^
Varsinki just tää kakkoskausi. En perustanu ykköskaudesta kauheest vaik sitäki o näkyny japaniks.
Mitasanai emotion shikato kimete oikose yo.

Moon Yan

ViestiKirjoittaja Moon Yan » Pe Kesä 16, 2006 21:24

Älysin vasta eilen, että digimonia näytetään taas. :shock: Oon ihan pihalla siitä mitä siinä on tapahtunut. Monsterit vaan suurentuu joka kerta kun sarjaa katson.

Crystal

ViestiKirjoittaja Crystal » Su Kesä 18, 2006 21:32

mä kyl yllätyin kun tätä esitettiin japaniksi! :shock: ainaki sitä on kyl kivempi kattoo kun suomeks dubattuna.. :P mut en kyl rupee kattoo sitä vakituisesti..

Allu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Allu » Su Kesä 18, 2006 22:05

Moon Yan kirjoitti:Älysin vasta eilen, että digimonia näytetään taas. :shock: Oon ihan pihalla siitä mitä siinä on tapahtunut. Monsterit vaan suurentuu joka kerta kun sarjaa katson.
Mitään suurennu nuo on heikompia, kuin "Pimeyden valtiaat", mitä vastaan ne vanhoissa taisteli.
This mystery is already on the tip of my tongue!

Haruhi

ViestiKirjoittaja Haruhi » Ma Kesä 04, 2007 11:38

:D No jaa.. Ainakin Fullmetal Alchemistin Edwardilla on sama ääni kun Kenillä. :oops: Söpöjä.
Mutta jotenkin alkaa itkettämään aina välillä viimeisiä jaksoja
katsellessa.
Ketkä pitävät digivoitumisen yhteydessä tulevasta musiikista?
Entä, kumpi kausi oli parempi, Adventure vai Zero Two?
Itse pidän digivoitumisen yhteydessä tulevasta musiikista
ja Zero Two oli hieman parempi kausi kuin Adventure.
Mutta kaikillahan on omat mielipiteensä. :wink:
Get away, hide in the moonlit night and be silent

Drasa

ViestiKirjoittaja Drasa » Ti Kesä 05, 2007 00:23

On tuota Digimonia sen verran tultu fanitettua, että voisi tähän ketjuun vastailla, kun se nyt muutenkin on pinnalla.

Paras näkemäni kausi on Adventure. (Öääh, olen nähnyt vain Adventuren ja 02:n X) ) Siinä on se nostalginen tunnelma =D. SE TUNNELMA <3. Fiilistä parantaa se, että digimaailmasta ei vielä tiedetä tässä vaiheessa juuri mitään, ja kaikki on mystisen hämärän peitossa. Lisäksi on näitä legendaarisia outouksia, jääkaappeja ja puhelinkoppeja siellä täällä jne.

Juonihan on niin kliseinen shounen kuin olla ja voi, eli on pahuutta edustava monsteri, ja kun se on hakattu, tilalle tulee entistä vahvempi monsteri, mutta viis juonesta, itse tarinan kuljetus, hahmot ja koko maailma ovat hienosti toteutettu. Ja juonella on sentään alku- ja päätepiste, toisin kuin eräässä toisessa nimeltä mainitsemattomassa monsterisarjassa ;P.

Dubbauksesta sanon sen verran, että toki japaninkielistä tuetaan, mutta suomenkieliseen liittyy toki myös paljon muistoja. Sekä Agapion (ensimmäinen) että Wernen (toinen) dubissa on omat vahvuutensa ja heikkoutensa. Agapion äänet olivat esim. Joun ja Taichin osilta loistavat, Taichilla ehkä vähän turhan matala. Molemmat firmat epäonnistuivat surkeasti Takerun äänessä :D. Agapion pahisäänet kuulostivat myös varsin vammaisilta ja laatu oli välillä hieman epätasaista. Wernen äänet taas olivat jotenkin kimittävämpiä. Mielestäni Werne, toisin kuin monet väittävät, ei ole mitenkään merkittävästi Agapiota parempi ;D.

Sit se, mistä eniten tykkään digimonissa: Digimon World -PS-peli <3. Ihan loistava seikkailu-virtuaalilemmikki-taistelu-peli :D. Suosittelen.
Sang Drake

Nadine

ViestiKirjoittaja Nadine » Ti Kesä 05, 2007 08:48

TheHiutis kirjoitti:Ääk. Pakko tunnustaa, että olin joskus suurikin tämän kyseisen sarjan ystävä joskus paaaljon nuorempana, mutta enää sarja ei erityisemmin kiinnosta enkä ole siitä perillä enää ollenkaan. Joskus pienenä kuitenkin siis pidin siitä ja paljon, nauhoitin jokaisen jakson joka telkkarista vaan näytettiin, ja muistanpahan vielä senkin, että sarja tuli keskiviikkoisin ja muistaakseni seitsemän aikoihin aamulla.xD Olen kyllä jokin aika sitten huomannut, että Digimoneja näytetään edelleen, mutta järkytyin syvästi, kun huomasin, että ne olivat muuttuneet niin paljon - suomalaiset tekstit ja muuten puhutaan kai Japania? Vaikka en sarjaa enää seuraakaan enkä varmaan enää koskaan rupea seuraamaankaan, niin onhan se harmi, että niitä piti noin paljon muunnella.
Sama juttu, mutta itse tykkäsin siitä japaninkielisestä enemmän. muistan, että pienempänä kiinnosti selvästi enemmän ne vanhat jaksot kuin uudet.

Marsipaani
Viesti:

ViestiKirjoittaja Marsipaani » Su Kesä 10, 2007 10:38

Nadine kirjoitti:
TheHiutis kirjoitti:Ääk. Pakko tunnustaa, että olin joskus suurikin tämän kyseisen sarjan ystävä joskus paaaljon nuorempana, mutta enää sarja ei erityisemmin kiinnosta enkä ole siitä perillä enää ollenkaan. Joskus pienenä kuitenkin siis pidin siitä ja paljon, nauhoitin jokaisen jakson joka telkkarista vaan näytettiin, ja muistanpahan vielä senkin, että sarja tuli keskiviikkoisin ja muistaakseni seitsemän aikoihin aamulla.xD Olen kyllä jokin aika sitten huomannut, että Digimoneja näytetään edelleen, mutta järkytyin syvästi, kun huomasin, että ne olivat muuttuneet niin paljon - suomalaiset tekstit ja muuten puhutaan kai Japania? Vaikka en sarjaa enää seuraakaan enkä varmaan enää koskaan rupea seuraamaankaan, niin onhan se harmi, että niitä piti noin paljon muunnella.
Sama juttu, mutta itse tykkäsin siitä japaninkielisestä enemmän. muistan, että pienempänä kiinnosti selvästi enemmän ne vanhat jaksot kuin uudet.

Minäkin olin fani! :D Muistan että minulla oli Digimon pehmoja ja kaikkea muuta höskää. Edelleen haluaisin nähdä sen yhden Digimon leffan, mutta en löydä sitä mistään... :cry:

Ja täytyy minunkin sanoa, että ne vanhemmat jaksot oli kivempia kuin ne uudemmat. Olihan ne uudetkin ihan hyviä, mutta ainahan ne vanhat on parempia! :)
Muff'n~

Palaa sivulle “Anime- ja mangasarjat sekä elokuvat”