Jotkut esittäytyy

JOTKUT - Joensuun Otakut on Pohjois-Karjalassa toimiva yhdistys, joka toimii Japanilaisen animaation ja sarjakuvan harrastajien kohtauspaikkana.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Jotkut / Aktiivit

iina

Jotkut esittäytyy

ViestiKirjoittaja iina » Ma Tammi 17, 2005 23:26

Tämä ketju on siis tarkoitettu Jotkujen jäsenten esittäytymisviesteille; niin aktiivisille kuin kotona istuvillekin.

Heip.

Viimein on foorumialuekin saatu auki yhteisöllemme ja pääsemme jutustelemaan kaikenlaisista Jotkujen asioista. Sitä ennen arvoisat jäsenemme voisivat piipahtaa pienen hetken tässä ketjussa ja kertoilla itsestään pikkaisen tai vähän enemmänkin, jos siltä tuntuu.

Jah sitten voisi kertoilla jotain itsestäänkin. Taidan olla vanhimmasta päästä, ehdin tässä valmistua ja lähteä uusiin maisemiin.. tai vanhoihin jos oikein tarkkoja ollaan. Viisivuotisen Joensuussa oleskelun jälkeen päätin sitten palailla vanhoja jälkiäni takaisinpäin, eli päädyin taasen Kuopioon. Enköhän kuitenkin vielä Jotkujakin tule häiriköimään, ette pääse miusta niin helpolla.. ^.~

Piirtänyt olen koko pienen ikäni ja ensimmäinen kosketus japanilaiseen anime/mangatyyliin tulikin kuvien kautta, kun etsin jotain aiheita netistä ja löysin värikkäitä isosilmäisiä hahmoja. Animen löysin suhteellisen myöhään, tuossa 2003 syksyllä tuli elokuvissa katsottua Henkien kätkemä ja menetin sydämeni saman tien (Hopeanuolta ym. ei lasketa, kun en silloin ymmärtänyt niiden alkuperästä mitään ^^). Olen aina ollut jossain määrin kiinnostunut animaatiosta ja sarjakuvista, mutta en ollut aktiivisesti etsinyt mitään uutta. Länsimainen animaatio oli juuri alkanut maistua puulta, joten vaihtelu oli hyvin tervetullutta.

Olen aikasemmin pyörinyt Kuopion suunnassa ja ilo oli ylimmillään kun vuoden 2004 alussa KAMY alkoi toimia täydellä teholla. Vaikutan edelleen myös siellä. Joensuun animeyhteisön alkuhetket kerkesi melkein mennä ohi, kun en niin tarkasti foorumia lukenut, mutta löysinpä senkin. Alku näyttää lupaavalta ja toivottavasti Jotkut porskuttaa vielä pitkälle tulevaisuuteen.

iina nickillä liikuskelen myös ircissä, Tiinaksi voi kutsua livenä. Animen ja mangan lisäksi pidän tanssimatolla humppailemisesta, lukemisesta, elokuvista ja käyn ratsastamassa silloin tällöin (ihan liian harvoin nykyään). Piirtelen ja maalailen silloin kun siltä tuntuu (tai no pitäisi varmaan useamminkin jos ammattiani meinasin harjoittaa ^^;) , yleensä ihan paperia ja kynää/maalia käyttäen, koneella vähemmän. Sitäkin tekisi mieleni osata paremmin, mutta olen hieman laiska..

Päädyin Jotkujen sihteerin virkaan melkein huomaamattani.. Jälkeeni sihteerikön paikalle istahti Willa. Hoitelin myös Jotkujen Impromangaa, mutta nykyään siihen liittyvät kysymykset voi osoittaa AM:lle joko tapahtumassa tai sähköisesti.

Näin. Nyt on sinun vuorosi ^_^
Viimeksi muokannut iina, Ma Elo 29, 2005 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

Lohku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lohku » Ti Tammi 18, 2005 00:49

Kuulun seuran laa... *coughs* vanhusto päähän vaikkaen kauhean vanha vielä olekkaan. Ajankulukseni opiskelen tietojenkäsittelytiedettä yliopistolla todennäköisesti seuraavat 2.5 vuotta ainakin. Muun ajan, jota tunnetusti lipastolaisilta jää paljon käytän erillaisten pelejen parissa. Milloin lautapelejä tuttujen seurassa, milloin lappua paikallisella fantsulla, roolipelejä kavereitten kanssa tai mmorpgeja netissä. Eli aikamoinen no-life, mutta silti aivan liian puhelias...

Animeen itseensä törmäsin ihan termin 2003 keväällä, kaverin kautta saattoi olla 2002 syksykin ei voi muistaa... tämä taisi lähteä hirveästä kasasta selitystä, miten heidän ropensa menee ja miten world of darknessin kirjoissa on säännöt dum dum luotejen tekemiselle. Mitä ne ovat kysyin. Sanoi, katso Gitsi siinä on niitä. (vaikka ne nyt kyllä virallisen kannan mukaan tais olla armor piercingejä.. oh well) . Niinpä lainasin gitsin ja Akiran kirjastosta ja katselin moiset. Pian tämän jälkeen aalto vei mennessään.

Tiinan kommenttiin sihteeriksi ajautumisesta pitänee sanoa, että kyllähän sihteerillä on parempi olla luettava käsiala kuin aivan kauhia sellainen... Sen takia varmaan minua rankaistiin Puheenjohtajan hommalla. *miete* Aivan selvä tapaus *nyökkyjä* Niin asiasta kukkaruukkuun. Jos tulee jotain kysyttävää jutuista niin aina saa vaivata. Lisäksi jos tulee hyviä ehdotuksia toiminnasta, niin suosittelen käyttämään foorumia, mutta niitäkin saa antaa henkilökohtaisesti, jos ei jostain syystä foorumoidu.
Viimeksi muokannut Lohku, Ti Tammi 18, 2005 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Clamp is true art - Lohku

MrBrown

ViestiKirjoittaja MrBrown » Ti Tammi 18, 2005 00:52

Eli.

Oikea nimi on Kari Lehikoinen, syntynyt keskellä Helsinkiä, kasvanut keskellä metsää. Tällä hetkellä 22-vuotias ja opiskelen TKT yliopistolla, vaikka alkaakin maistua jo puulta.

Animeen&mangaan törmäsin ensimmäisen kerran joskus 90-luvun puolella, mutta harrastus ei todella alkanut kuin vasta myöhemmin kun rahaakin oikeasti oli. Sittemmin harrastus on hieman levinnyt myös japanin television muuhun antiin, ja japanin kieleen. Näiden lisäksi toimii scifi, roolipelit ja tietokonepelit.

Jotkuissa olen lähinnä pääircci-idlaaja.

Rianka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Rianka » Ti Tammi 18, 2005 10:49

Tuoretta esittelyä pukkaa:

Riankana tunnetaan, tänä vuonna jatkoin vieläkin cosplayvastaavana Jotkuissa, vaikka fyysisesti sijaitsenkin Keski-Suomesas. Ikää mittarissa on puolet liikaa, mutta henkisesti olen aina astetta verran nuorempi.

Animeen ja mangaan tutustuin jo ensi kertaa 2002, mutta vasta aloin todella kiinnostua sitä 2003. Animen ja mangan ohella eläämääni kulutan harrastamalla piirtämistä, pianon soittoa, larppausta, muita piirrettyjä, säätämistä ja cosplayta.

Ehdoton lempisarjani on naruto, enkä häpeä myöntää sitä. Omistan myös hyvin pahan obsession sarjassa esiintyvään Sabaku no Gaaraan, mutta uskon, että suurin osa on huomannut sen jo aikoja sitten sanomattakin. (Ka mitenkä niin? XD )

Minulle kannattaa ehdotella millaisia työpajoja Jotkuissa haluaisi järjestettävän, yritän niitä kovasti järjestää ihmisten toiveiden mukaan. Ja jos tulee jonkinlaisia kysymyksiä, ottakaa vaan hihasta ja kysäiskään, en minä pure. ^^
Viimeksi muokannut Rianka, La Huhti 04, 2009 14:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jotkut osaa, Jotkut taas ei

Niko-Kun

ViestiKirjoittaja Niko-Kun » Ti Tammi 18, 2005 10:54

Ytimekkäästi, muttei lyhyesti henkilökuvaus:

Kaukaa Joensuusta, jopa 20 kilometrin päässä olevassa Kontiolahdessa asun. En ole vanhus, mutta ikää sentään toistakymmentä vuotta löytyy (tarkalleen semmoiset 17 ja 3 päivää tämän sepustuksen tekohetkellä..). Elämäntyöhöni kuuluu nyt opiskelu IB:llä, ja tulevaisuuden ammatti haamuilee arkeologin ja kemian välillä.. ( Enkä tietenkään vaikutteita ole saanut Love Hinan Setasta ja Keitarosta, en en.. ;))
Hommaamisiini (aka harrastuksiini) kuuluupi sukeltaminen, Kung-Fu, lauleskelu (kuoro JA karaoke), "Isos"-toiminta, laiskottelu ja ehkä koneella räpläystäkin voisi sanoa "harrastukseksi". Myös danketustaitoja löytyy.. Niin ja nimi löytyy myös, Niko Leinonen. Kaikki tunnistaa chatistä minut nimellä Niko-kun (tai plain Niko, Koneko, [Novac] ;)).. Niin, ja musiikkimakuun kuuluu kaikki tietokonemusiikista J-Poppiin ja Rockiin..

Amisteluni, eikun animesteluni alkoi tyypilliseen tapaan Haamusta Kuoren Sisällä (kuten melkein kaikilla, kai?) semmoiset 3 - 2½ vuotta sitten välillä vähemmän ja enemmän innokkaammin. Siitä se on laajentunut vähän väliä, milloin mangojen ostelulla ja milloin kaikella muulla.. (Vielä kun kerkiäisi sen vanhan Japanin lipun tunkea seinälle). [Edit:] Lisätään vielä ne lapsuuden sarjat

Mitään yleistehtävää minulla ei ole, mutta olen yleensä heittämässä kommenttia ja vitsiä ja muuta tämmöistä.. CAS:n perään ;)
Viimeksi muokannut Niko-Kun, To Joulu 01, 2005 16:57. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

AM
Viesti:

ViestiKirjoittaja AM » Ti Tammi 18, 2005 11:27

Oikea nimi on Antti Myller, josta nerokkaan omaperäinen käyttäjänimikin on peräisin (todellisuudessa AM tarkoittaa Anonyymi Moenisti).
Ensimmäinen Anime taisi olla nelivuotiaana katsottu Juippiki No Neko, mutta varsinaisesti hurahdin mangaan ja animeen 90-luvulla kun sain käsiini Gitsin ja Akiran suomenkielisen painoksen (animekin tuli katsottua). Luonnontieteellisen koulutuksen myötä scifi aiheet alkoi näyttää lähinnä huonolta vitsiltä, joten nykyisin luen lähillä komedia/lässynlässyn draama mangoja tai korkeintaan ylieeppistä scifihömppää, jossa rikotaan fysiikan lakeja kerran minuutissa.
Real life puolella olen kemisti (puisto & tavallinen) ja lisäksi toimin JOTKUT:n kotisivuvastaavana, yleisenä AV-säätäjänä sekä piirrän myös impromangaa sillä vähällä vapaa-ajallani mikä jää yli työnteosta, Japanin opiskelusta, karatesoinnista, noppien viskomisesta, kissatyttöjen jahtaamisesta ja viinanjuonnista.
Viimeksi muokannut AM, Su Elo 05, 2007 12:56. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

Willa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Willa » Ti Tammi 18, 2005 12:26

Juuh...jos vaikka minä seuraavaksi.

Olen 21v. pukuompeluopiskelija, onnitella saa 21.9. Käytän nimerkkiä Willa, oikealta nimeltäni Ilona Krohns. Toimin aikaisemmin sihteerinä/tiedottajana vuodesta 2005 alkaen ja vuosina 2008 ja 2009 puheenjohtajana. Olen naimisissa Lohkun kanssa.

Harrastan animen ja mangan lisäksi fantasiaa, piirtämistä ja lukemista. Ensikosketuksen animeen sain Hopeanuolen ja Tonari no Totoron kautta ja uudempien sarjojen lisäksi pidän myös vanhoista fantasiaräpellyksistä. Musiikkimakuni keskittyy lähinnä elokuva-/pelimusiikkiin, jpop(Morning Musume!), unohtamatta tietenkään gregoriaanista musiikkia ja 80-luvun rokkia. Cosplay on rakkaus.

Ircissä pyörin aikas paljon, joten siellä voi nyhjästä hihasta jos on asiaa. Kokouksissa pyrin olemaan aina läsnä.

En näköjään ole ikinä tyytyväinen tähän esittelytekstiin ^^;. Noh, sitä se kasvaminen teettää.
Viimeksi muokannut Willa, Ma Helmi 15, 2010 13:35. Yhteensä muokattu 17 kertaa.

pyopyo
Viesti:

ViestiKirjoittaja pyopyo » Ti Tammi 18, 2005 13:06

Elikkäs...

Mie olen tämmönen hassu pörriäinen, oikealta nimeltä Janne Sormunen. Edustan myös sitä vähän vanhempaa, mutta en niin vanhaa otakujen sukupolvea. Opiskelen, ainakin toistaiseksi, Pohjos-Karjalan Ammattikorkeakoulussa tietotekniikkaa (kunnes ne potkii miut ulos sieltä). Ikäni olen asunut Joensuussa ja vielä enimmäkseen metässä.

Animeen ja mankaan taisin tutustua reilut 3 vuotta sitten, jolloin kaveri puhui jostain ihmeen animesta ja suositteli evangelionia. No eipä mennyt aikaakaan kun möin sieluni ja järkeni kyseiselle sarjalle. Tästäpä se kierre sai alkunsa ja tilanne on tainnut vain pahentua lukuisista ponnisteluista huolimatta. :roll:

Animen ja mangan suhteen olen siis kaikkiruokainen, tosin manga puolella luen mieluiten draama/komedia puolta ja flcl:n tyyliset animet ei jotenkin vain toimi. Musiikki hermoa puolestaan kutkuttaa aivan kaikenlainen "hyvä" musiikki vaihdellen J-popista, soundtrackeihin, metalliin, elokuvamusiikkeihiin ja teemoihin, sekä klassiseen vingutukseen.

Jeps, siinäpä jotain pientä alustavasti... ^^;
"Jos monta hommaa, jotka olisivat voineet mennä pieleen, ei olisi mennyt pieleen, niiden olisi ollut ehdottomasti parempi mennä pieleen."

Zyana
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zyana » Ti Tammi 18, 2005 22:21

Juu, eli Riikka on oikea nimeni ja viimeistä vuotta olen nyt lukiossa. Kirjoitukset lähestyvät, mutta siitä huolimatta vietän liian paljon aikaa nenä kiinni näytössä. Järki käskee lukemaan, mutta ei siitä näytä mitään tulevan :)

Animesta kiinnostuin kunnolla noin vuosi sitten. En enää muista miten. Mikään tietty sarja ei ainakaan ole syyllinen vaan pikemminkin se taisi tapahtua pikkuhiljaa.

Harrastuksiani ovat lukeminen (lähinnä fantasiaa, kasvavassa määrin scifiä), piirtäminen, laiskottelu, erilaisten foorumeiden enemmän tai vähemmän aktiivisesti seuraaminen, roolipelit etc.

Musiikkimaku vaihtelee paljon. Vähän kaikkea tulee kuunneltua.

Mitäköhän muuta... niin, olen erittäin riippuvainen kahvista :) (ja suklaasta myös)

Nyt ei tule mitään muuta mieleen.

kalamushenki
Viesti:

Esittelyä? mitähäh?

ViestiKirjoittaja kalamushenki » Ke Tammi 19, 2005 01:14

Päivitetty esittely lyhykäisyydessään:

Epäaktiivinen, täysi-ikäinen nyypelö, joka pitää monista asioista japanilaisessa populäärikulttuurissa. Harrastaa kaikenmaailman luovaa töhrimistä, ja tykkää paljon impromangoista(kastikkeella). Pitkä ja miespuolinen, silmälasipäinen ja aika hukassa.
Animesarjoista mieltä vieläkin ylentävät mm. Serial Experiments Lain, Gankutsuou, Vampire Princess Miyu, Mushishi, Paranoia Agent, PetShop of Horrors, Spring and Chaos,... Kaikenlainen kokeellinen ja kauhu/mysteeri.

Vannoo oldSkool-konsoliÄrPeeGeeitten nimeen. Ajauduin pikkuhiljaa japanofiilismiin kokonaisuudessaan konsolipeleistä (Parappa the Rapper ja FFVII), joista ei ollut pitkä matka animeen ja mangaan. Tämä tapahtui tosin jo silloin kun hirmuliskot vielä katsoivat mustavalkkotelkkarista hopeanuolta.
Viimeksi muokannut kalamushenki, Pe Tammi 18, 2008 10:43. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"There are always pools of blood in the shadows."
シリアルエクスペリメンツ・レイン

Einherjar

ViestiKirjoittaja Einherjar » Ke Tammi 19, 2005 19:13

Eipä ole vielä minua nähtykkään kokouksissa jne, kun aikaa ei ole ollut, mutta kaippa tänne nyt jotain elonmerkkiä tunkea, ettei minua dissattais ihan tonnilla :)

Täältä siis löytyypi vuonna -81 huomiota herättämään saapunu Markus-haukkumaan vastaava, Berg-suvun edustaja. Ura lähti alulle Oulusta, jonka jälkeen muutettiin Iin ghettoon, jossa sitten kasvettiin aikuiseksi (?) asti. Elämän alituisen alamäen ollessa jyrkkänä tuli bongattua koulutusta ja nyt sitä asuskellaan Joensuussa ainakin toistaiseksi.
Tällä hetkellä opiskelen Outokummussa Esitystekniikkaa (ääni- ja valotekniikkaa -> roudari :oops: ) ja yleensä minut voi bongata Marksista (ja muualtakin) miksaamasta päntejä. Tarkotuksena olis valmistua tämän kevään päätteeksi, mutta kyllä minut silti taas voi bongata Ilosaaren kolmoslavalta jne..

Animeen tuli tietämättään tutustuttua Hopeanuolen, Macrossin, Cobran, Starzingerin jne. kautta jo nuorena. Virallinen herätys tuli kuitenkin larppi-piirien kautta, yläasteella, fansubatun Dragon-Halffin avulla. Siihen aikaan oli kuitenkin melkosen hankalaa saada susirajan taakse mitään katsottavaa ja voisipa sanoa, että netin nopeutumisen myötä alkoi sitten virallinen kulutuskausi.

Musiikkimausta sen verran, että yleensä kuuntelen (paitsi työn puolesta) lähinnä hyvää musiikkia ja todettakoon vielä, että tämä käsittää vähän kaikkea väliltä Azumanga Daioh - Soramimi cake ja black metal
Musiikki on minulle kuitenkin työ ja harrastus, että elämä on kai jo menetetty 8)

Kokoelmaa on jo vähän kerinnyt dvd:n ja mangan muodossa kertyä, mutta lisää yoivottavasti tulee.

Kun nuita keikkoja tuntuu olevan, niin kokoontumisajoihin en välttämättä kerkeä. Miksauspöydän takana saa kuitenkin käydä tarvittaessa ahdistelemassa pitkätukkaista, partaisaa ja läskiä roudaria :wink:
-Einherjar

Boytoy

ViestiKirjoittaja Boytoy » Ke Tammi 19, 2005 23:02

Kiba

Juuri äskettäin 17 vuotta täyttänyt... hmmm... olio.
Pyhäselän otakuista yksi - pahimmanlaatuinen Japani-friikki.

Yuki Kaori-sama on jumala ja ei ole yhtäkään animea/mangaa/jbändiä tai mitään Japaniin liittyvää mistä EN pitäisi.

Ja olen käynyt Jotkujen illoissa... tai kävin. En käykään paitsi niinä iltoina kun EI katsota animea (sen kummemmin selittelemättä) joten siellä ehkä nähdään (tai ei...)
Anyway yoroshiku
Viimeksi muokannut Boytoy, La Huhti 16, 2005 20:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Annikin

ViestiKirjoittaja Annikin » Ke Tammi 26, 2005 18:01

Ehh.. Annikin esittäytyy.
Kävin ensimmäisissä kokouksissa ja sitten laiskuus iski.. Tuotajoo.
En nyt pitkään aikaan sitten kokousissa pyörinyt, osasyy on että Joensuuhun on sen verran matkaa. Joo. Olen siis seuraillut (vakoillut..!) kotisivujen ja foorumien kautta.. Mutta kaipa sitä voisin joskus vielä kokouksiinkin vaivautua.

Tällänen eliö olen.
Olen jotain 15 v. mutta moni erehtyy luulemaan 12 vuotiaaksi.
Kiinnostuin mangasta (animeen en niin hirveämmin vielä ole rysähtänyt) joskus 2003 ja sen jälkeen ei ole hirveäämin rahaa jäänyt taskunpojalle.
Lempimangaa: Chobits, Inu-Yasha, Angelic Layer ja Pita-ten <3
Animea: Mononoke-Hime, Digimon ja Henkien kätkemä
Tykkään pelailla (FFX ja FFX-2, Kingdom Hearts + kaikkea epämääräistä..KLONOA!)
ja surffailla netissä(TCG:t!) ja piirtää.
Tykkään (ÄLSKAR!) Tim Burtonin (Edward Scissorhands! <3) elokuvista ja kaikesta epämääräisestä (Peter Pan, Liisa Ihmemaassa, Fab five, POTC..)
Niin ja tykkään huomautella kaikkea pientä.
Ja pelkäsin vanhaa Fantsupelit rakennusta. Siellä kummitteli, varmasti.

Nezumii

ViestiKirjoittaja Nezumii » Pe Tammi 28, 2005 13:27

:E
Viimeksi muokannut Nezumii, Pe Huhti 17, 2009 12:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Elämässä on valoa ja pimeyttä" -Ebichu

Masterius
Viesti:

ViestiKirjoittaja Masterius » Pe Helmi 11, 2005 20:19

Joo no mie oon uus Joensuun Otakuissa (toivottavasti pysyvästi). Olen iso punainen hentai hirviö :twisted: vaikkakin olen lempeä :oops: ....eli minua ei tarvitse pelätä. Olen puhelias ja joskus ujokin :oops:. No olen animen parissa ollut jo noin 6 vuotta . Sekosin ylä-asteella, kun kaverin kanssa tehtiin esitelmä animesta. Hopeanuolia tai ruotsiksi dupattua Cobraa (valitettavasti kauheaa ruotsia :shock: ) ei minunkaan tapauksessa lasketa... :D. Jeps no irc-galleriassa miut näkee Masterius nickillä, jos ketä kiinnostaa....no moikka...nähään illoissa :wink:

Palaa sivulle “Jotkut - Joensuun Otakut”