Harrastuksen hinta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kalliiksi se tuleekaan?

Alle 200€
241
34%
Alle 500€
175
25%
Alle 1000€
103
15%
Alle 1500€
56
8%
Yli 1500€, mutta onneksi en ole köyhästä perheestä.
93
13%
Lainaan mangani ja animeni (kohta entisiltä) kavereilta.
38
5%

Ääniä yhteensä: 706

-Dist

Re: Harrastuksen hinta?

ViestiKirjoittaja -Dist » Pe Huhti 17, 2009 15:21

En varmaan tänne olekaan vastannut vielä..ehkä.

Hirveästi ei itsellä ole mennyt niinkään rahaa kun ei kaappi pursua mangaa ja animea en osta kun ilmaiseksikin saa.

Mangoja on ehkä noin 20-25kpl joihin on mennyt arvioltaan 120-160€ kun toiset ovat olleet kalliimpia ja toiset taas BD:stä halvempia.

Julisteisiin + taidekirjoihin yms. on mennyt ehkä noin 200€ joten ei ihan hirveesti rahaa vielä mennyt. Vuoden nyt kuitenkin jo harrastanut.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

ann
Viesti:

ViestiKirjoittaja ann » Pe Touko 29, 2009 18:32

Auts. Vanhemmat kyselee, kaverit kyselee, veli kyselee.
Vastaan, että minäpä en tuhlaa rahojani vaatteisiin. En ole pitkään aikaan ostanut omalla rahalla itsekseni vaatteita vaatekaupoista, vaan second handeista ym. Äiti se vaan tuppaa edelleen ostamaan uusia vaatteita...
No, laitoin alle 500€, mutta pelottaa että olisiko sittenkin pitänyt laittaa alle 1000€. Harrastukseni alkuvaiheilla kirjasin ylös ostamani mangat ja niiden hinnat, sittemmin olen tajunnut että ehkei olisi kovin kiva jos joku löytäisi tilastoni. Lisäksi se vihlaisee kivasti omaatuntoa, jos tajuan laskeneeni, että olen kuluttanut tähän harrastukseen satoja, satoja, satoja euroja...
Okei, nyt mua oikeasti pelottaa että se on pahasti yli viidensadan D8
olet nähnyt minut paljon paljaampana kuin ihmisen toivoo näkevän toisen ihmisen

Kuura

ViestiKirjoittaja Kuura » To Kesä 04, 2009 11:06

Huh huh, aika tarkkaan laskeskelin tässä paljonko minulla oikeastaan on mennyt mangaan ja animeen..
Siinä semmoiset mukavat 665 €, joten laitoin alle 1000€ gallupiin. ( Ja kyllä, pidän listaa ostoksistani :B )
Melko karmaiseva summa koska olen harrastanut mangaa ja animea siitä -07 keväästä.. :S

-Kairi-
Viesti:

ViestiKirjoittaja -Kairi- » Su Kesä 14, 2009 15:39

Mulla on mennyt todella paljon rahaa :S Mietitäänpäs kun figuuritkin maksavat paljon + pokkarit ja leffat/sarjat. Iik liikaa! Mut hei se on sen arvoista :lol: Ainakin minusta :P Aloitin mangan Ranma ½ 9 ilmestyessä kauppoihin ja siitä asti on manga jatkunut ja koko aikaa sitä olen ostanut (uusia sarjoja, leffoja, fanituotteita) Kalliiksi on tullut!
Viimeksi muokannut -Kairi-, Su Kesä 14, 2009 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kagome: "Inuyasha, sit boy!"

xCherry

ViestiKirjoittaja xCherry » Su Kesä 14, 2009 16:40

liikaa, ainakin muutama kymppitonni tähän mennessä, kun kaikkea tuota harrastetavaraa katselee * vilkaisee "vierashuoneeseen" *
Kuten joku jo sanoi, säännöllinen työ auttaa asiaa aika paljon xD :oops: Kuukaudessa menee noin 20eurosta -300 euroa.

Damatris

ViestiKirjoittaja Damatris » Pe Heinä 03, 2009 14:15

Paljon, pljon ja paljon... aloin tässä laskeskella, että kun lasketaan kaikki pokkarit, leffat, oheistuotteet, lehdet, cossi kankaat sun muut on ollut pakko mennä sellaiet... yli 1000e :shock: :oops:

Herran jestas mistä minä tuollaisia raha määriä olen saanut, kun en ole kesätöissäkään ollut kuin parina kesänä? Varsinkin kun en saa mitään viikko/kuukausi rahaakaan ja silti voin ostaa vielä jotain muutakin, vaikka vaatteita. No maksut kyllä ovat useammalta vuodelatkin noin (-05 se alkoi), mutta silti. Ja sekin voi helpottaa asiaa ettei tarvitse vuokria ja muita vielä maksaa...
“Their eyes went to the flickering fire, then back to me. I was one of those. I meddled with dark powers. I summoned demons. I ate the entire little cheese, including the rind.”

Jagdpanther
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jagdpanther » La Tammi 09, 2010 19:34

*gosh*, uskaltaisikohan tuon nykyisen tilanteen päivittää tuosta 70€, naapurin koiraakin kiinnostaa, mutta:

Figuurit: 99€
Mangat: 432€
DVD-boksi (arviolta) 18€

Joten loppusumma on 549€ ja rapiat päälle. Mistähän tuota rahaa onnistuu aina piisata?
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Pavez
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pavez » Su Tammi 10, 2010 08:19

Ei mitään muistikuvaa, että mitä tähänkin galluppiin olen aikoinani vastannut, mutta taisi tonnin raja mennä rikki tuossa vähän aikaa sitten. Opiskelijabudjetilla taitaa kestää vielä hetki, että tuonne €1500+ eliittiin pääsen.

Fukka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fukka » Su Tammi 10, 2010 17:39

Itse en halua lähteä edes laskemaan, kuinka paljon rahaa on tähän turhuuteen vuosien varrella uponnut. Monia tuhansia euroja, se on sentään varmaa. Pelkät figuurit ja seinä-scrollit on makanu jo monta sataa, eikä niitä oo ees paljon. Saati sitten kuinka paljon rahaa on kirjahyllyyn mennyt. Kaikkea pientä ja epäoleellista on joskus tullu myös ostettua ja saatua lahjaksi. Lopuksi on tietenkin tuo cosplay, joka syö pennosia aika tavalla.

K8Skies

ViestiKirjoittaja K8Skies » Ma Tammi 11, 2010 03:36

En myöskään muista, mitä tuohon olen aikoinaan vastannut, mutta nyt jo pikaisella yhteenlaskulla pelkästään BookDeposta olen tilannut enkkumangaa hiukan vajaan 1000€ edestä 2008 Toukokuun alusta laskien. Joten on erittäin todennäköistä että tuo 1500€+ on mennyt rikki jo hyvän aikaa sitten pelkistä enkkumangoista.

Ennen BookDepoa ostelin Playsta, Fantsusta ja AdLibriksestä. Viimeisen tilaushistoriasta muuten löytyykin noin 350€ mangaostokset aikaväliltä 2007 kesäkuu - 2008 helmikuu, joten sinnekkin meni aika nopsaan muutamat pennoset.
Suomimangan hintaa en ala laskemaan, mutta esim. Naruto/OP/FMA/DB -yhdistelmä löytyy viime silausta vaille kokonaisuudessaan hyllystä, joten niihin mennyt raha ei sekään ihan vähä ole ollut. Nyt olen alkanut siirtymään enemmän myös taidekirjoihin, figuihin ja peleihin, joten siltä rintamalta on odotettavissa aikamoista rahanpolttoa.

Elikkäs, nopeasti laskettuna, olisin aikamoisen rikas mies jos olisin laittanut eurot pankkiin/possuun japanilaisen kulttuurin sijaan. Henkisesti ja sisäisesti olisin huomattavasti köyhempi, mutta ennemmin olen köyhä otaku kuin rikas kapitalisti. En ole koskaan katunut enkä kadu rahojeni tähän laittamista, ja se on totuus.

Fukka kirjoitti:Itse en halua lähteä edes laskemaan, kuinka paljon rahaa on tähän turhuuteen vuosien varrella uponnut.

Tsk tsk, ajattele kuinka paljon tämä kokemus on rikastanut sinua...

//edit. rikas tyttö... ehh.
Viimeksi muokannut K8Skies, Ti Tammi 12, 2010 01:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

SAPULI-DONO
Internetin supersankari
Viesti:

ViestiKirjoittaja SAPULI-DONO » Ti Tammi 12, 2010 00:47

Jotain alle 50e muutaman deeveedeen oon ostanu alenuxest en muuta ikinä :mrgreen: figuurit ja mangat ja muut on ihan GAY sry :mrgreen: :mrgreen:

Peruna
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peruna » Ti Tammi 12, 2010 02:01

yhe avain perän oon ostanu 5e maxo mut oon nyt hävitäny sen nii huono harrastus olli tää ^__^;
MÖRKÖ <-ÄLÄ GLIGGAA

Clacier
Viesti:

ViestiKirjoittaja Clacier » Ti Tammi 12, 2010 10:10

En ole paljoa kiinnittänyt kokonaishintaan huomiota, jostain 10-12 -vuotiaasta saakka kun on animea ja mangaa tullut harrastettua. Kyllä se taitaa lähennellä ehkä jotain tuhatta euroa sillä kymmenen vuoden aikavälillä. En koe sen olevan huolestuttavaa. :lol:

Tapanani on ostella hyvin harkitusti. En osta mitään muuta kuin ruokaa silloin jos on tiukka rahatilanne. Enkä esim. osta omaksi muita sarjoja kuin ne, joista pidän eniten ja joista tiedän, että ne kestävät useita luku- ja katsomiskertoja. Mielestäni keskinkertaisemmat lainaan kavereilta tai luen netistä. Ostamani oheistuotteetkin ovat yleensä sitä käytännöllisempää sorttia, esim. paitoja, pyyhe ja laukku. Krääsää, esim. figuja ostan vain silloin kun kyseessä on joku the ultimate lempihahmoni. Tällä hetkellä löytyy vain neljä figua.

Toki monesti tulee vastaan jotain tuotteita jotka ensi näkemältä vaikuttavat ihanilta, mutta sitten kun malttaa miettiä hetken, että tarviiko tätä oikeasti, niin useimmat jäävät ostamatta, ja ihan hyvä niin. Jollei mitään yllätyshankintoja, esim. bokseja tai figuja tule ostettua, niin vuodessa se yleensä jää siihen pariin mangapokkariin, joiden hinnaksi tullee noin 20-50€.
"Don't let your victories go to your head, or your failures go to your heart."
Kotisivuni ~ DA-galleriani

Valkoinenhai

ViestiKirjoittaja Valkoinenhai » La Tammi 16, 2010 22:04

Ollaan realistisia. Kaikki harrastukset maksavat aivan hemmetisti pitemmän päälle, oli sitten kyse tietokoneen tuunauksesta tai villasukkien virkkaamisesta.

Oma arvioni lähenteli tuota suurinta hintahaarukkaa. Otetetaan huomioon lähes kuukausittain ostettujen mangojen hinta (about 7 e x 2/kk), puolessa vuodessa ostamieni anime-DVD:en hinta (varmasti yli 100 e), cosplaykankaat (vuodessa 100 e), peruukit (10 e), kuljetukset coneihin (bensan hinta x), sisäänpääsyt coneihin (keskimäärin 7 e/kerta), ja kerrotaan tämä animeharrastevuosien lukumäärällä (7).

Tuntuuko animeharrastus kukkarossa? Pitemmän päälle ehdottomasti.
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Weetu
Viesti:

ViestiKirjoittaja Weetu » To Maalis 04, 2010 19:31

Ei miulla vuodessa paljon mene mangaa. Suunnilleen kuukaudessa noin 10 euroa ( vähän alle ). Mutta koko harrastuksen ajan on mennyt....todella paljon. En edes uskalla laskea paljonko on mennyt. Isoista summista on kumminkin kyse.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”