Harrastuksen hinta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kalliiksi se tuleekaan?

Alle 200€
241
34%
Alle 500€
175
25%
Alle 1000€
103
15%
Alle 1500€
56
8%
Yli 1500€, mutta onneksi en ole köyhästä perheestä.
93
13%
Lainaan mangani ja animeni (kohta entisiltä) kavereilta.
38
5%

Ääniä yhteensä: 706

Sarai_chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sarai_chan » Pe Joulu 28, 2007 12:07

hnn... mulla on menny noin kkolmetonnia mun kaikkii anime/manga gategoriaan kuuluviin kustannuksiin, mutta elämä jatkuu.. sitä paitsi... neljä vuotta. luulis siinä ny vähän rahhaa häviävän :3
Bey beee
あるがとございます ばか あねき

やちゃった ^^ 

Temari-San
Viesti:

ViestiKirjoittaja Temari-San » Ke Tammi 02, 2008 21:25

Hmm...
Tommoset alle 500...Ei kai se oo paljon?

Mutta on täällä himas tarkat säännöt...nimittäin etten käytä kaikkia rahojani niihin (ellei olisi valvontaa,meiän talous purkitettais)

Mutta ostan sentään vaan joskus (huono valhe... :? )
"I call it... the giggolo beam!" - Kurz Weber

isokana
Viesti:

ViestiKirjoittaja isokana » Ke Tammi 02, 2008 22:00

isokana kirjoitti:50 Saksa-mangaa á 4 euroa = 200 euroa
190 Jenkki-mangaa á 12 euroa = 2300 euroa
170 Suomi-mangaa á 5,60 euroa = 950 euroa
110 DVD:tä/boksia á 15 euroa = 1650 euroa
X sekalaista sälää = 300 euroa

Yhteensä jotain 5400 euroa.

Edellisestä listauksesta on sopivasti vähän yli vuosi ja viime vuoden kirjanpidot on lyöty lukkoon, joten vilkaistaan, miten materianpalvonta on sujunut vuoden aikana:

60 Saksa-mangaa á 4 € = 240 €
290 Jenkki-mangaa á 10 € = 2900 € (kiitos euro!)
280 Suomi-mangaa á 5,60 € = 1600 €
160 DVD:tä/boksia á 15 € = 2400 €
X sekalaista sälää (figut, taidekirjat, tietokirjat jne.) = 500 €

Yhteensä pyöreästi 7600 € eli lisäystä vuoden aikana 2200 €. Ihmettelen aina vain vähemmän, miksi tila on kortilla, vaikka asunto vaihtuu isompaan...
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ke Tammi 02, 2008 22:25

Aloitin vuoden '07 alussa mangan keruun, eli harrastuksen aloittamisesta on nyt kulunut miltein sen vuosi. Tässä laskeskelin, että rahaa tämä harrastus on vajaan vuoden aikana vienyt hivenen alle 600€. Eli ihan mukavaa vauhtiahan tässä mennään (lue: tällä menolla olen kohta köyhä) :''D

Sanun
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sanun » Ke Tammi 02, 2008 23:32

Puri-chan kirjoitti:Mm.. nyt kun rupesin laskemaan, niin kyllä noiden arvo nousee varmaan yli 800 €. Huh huh. o.o Mutta toisaalta, yhtä hyvin olisin voinut kuluttaa nuo rahat johonkin juomiseen, kuten jotkut muut ikäiseni.. Mieluummin minä ne mangaan ja animeen + oheissälään käytän.

Hyvä pointti! Tuo käy pienenä vanhempien "kiristysverukkeena" mangan ostoon, olen pari kertaa tokaissut että joko annat minun ostaa mangaa, tai sitten päädyn käyttämään rahaa alkoholiin ja tupakkaan. (Joka on tajuttoman epätodennäköistä, mutta silti 8) )

Niin, rahaa mennyt 650€->, kun viimeksi laskin... Paljonko itseltä on mennyt on paha sanoa, sillä minulla itsellä ei niinkään ole rahaa, kun heti jos sitä johonkin tarvitsen menen pyytämään iskältä. :D (Minulla menee hyvin 8) ) Mutta muuta minä en oikeastaan ostakaan, kotona asun ja vanhemmat ostaa ruuan ja vaatteet enkä ruukaa muuta krääsää ostaa :?
Everyone stays quiet and slowly goes mad

kaitouhaosama
Viesti:

Re: Harrastuksen hinta?

ViestiKirjoittaja kaitouhaosama » Ke Maalis 25, 2009 23:21

Tohon oli vähän hankala vastata kun ei oo tullut laskeneeksi, koska mun äiti rahottaa tän harrastukset, mut on joskus se on ostanut mulle esim yli 30 manga kirjaa divarista kahta mun lempi sarjaa vieläpä. se oli itseasiassa äidin yllätys mulle, olin kaverilla ja äidinkaa puhelimessa puhuessa äiti mainitsi et oli ostanut mulle jotain yli 40 eurolla divarista. mä en edes tajunnut mistä oli kyse ja kun mä tulin kotiin ja äiti ja isä oli jossain niin mä näin vaan pöydällä ison kasan mangakirjoja <-- sekosin onnesta ja heitin kuperkeikkaa
''Show me Something Interesting'' Sai

Nezumi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » To Maalis 26, 2009 19:07

Ei, en ole rikkasta perheestä, mutta yli 1500 € on varmasti jo uponnut. Pelkät vähät mangani ovat maksaneet sen 500 €, animet 300 € ja figu/juliste + muu sälä ainakin sen 200 €. Ja kun tähän vielä lisätään cosplayhin uponneet hilut ja conimatkojen kustannukset niin yli tuon kyllä päästään. Ja jos animeharrastukseen lasketaan vielä polttavien DVDeiden hinnat, pelit ja muut niin kyllä tällä yli 7 vuoden harraste ajalta varmasti muutama tonni on hommaan jo uponnut...
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Jagdpanther
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jagdpanther » To Maalis 26, 2009 19:33

Nytpä aloin toden teolla miettimään tätä, kun ei ole aiemmin tullut ajateltua, ja lopputulokseksi tuli semmoinen 65-70€. Onneksi, kun en ole muutenkaan varakas ihminen. :D
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Maveric
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maveric » Pe Maalis 27, 2009 00:29

Tässä pienen laskeskelun jälkeen tuli mangojen yhteishinnaksi noin 1200€+, animu-dvd:iden hinta on yhteensä arviolta noin 100€ kieppeissä, oheisrihkamakin menee jonnekin sinne suuntaan, joten yhteishinta olis kai sitten jotain 1300, tai ehkä ennemminkin 1400€, mutta vielä alle 1500€. Tosin saattaa sitä olla laskuvirhekin tai kaksi jopa tullut, mutta näin se alustavasti näyttäis olevan. Pelottavan paljon itse asiassa, en ollut aiemmin ees ajatellu kuinka paljon rahaa olen tähänki juttuun käyttäny :shock:
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Pe Maalis 27, 2009 15:25

Aloitin harrastuksen '04 alussa, siitä asti on lähtenyt kertymään pokkareita suomeksi ja enkuksi, anime dvd:tä ja muuta sälää. Yhteistulos on n.2200€ o.O

Sun Summer

ViestiKirjoittaja Sun Summer » Su Maalis 29, 2009 16:56

... Jos ajatellaan paljonko olen kaiken kaikkiaan tuhlannut mangaan ja animeen, niin summa varmaan hipelisi kenties tuhatta euroa, jos miettii, että omistan lähes 300 manga pokkaria ja pari anime leffaa ja Furubat animena. Huh!
Ja rahaa riittää nykyään kivasti muuhunkin, kun lastenvahti hommista saa kivasti rahaa. ^-^
(Mutta siltikin suurimmaksi osaksi se menee mangaan)
Pannukakku on litteä, maapallo pyöreä, pannukakun reunalta tippuu, mutta maapallon reunalta ei.

Kara

ViestiKirjoittaja Kara » Su Maalis 29, 2009 19:50

Olen joskus laskenut tämän, mutta siitä on jo pitkä aika. Joten uumoilen, että menen likellä 3 000.. mutta toisaalta, josko tuon kaiken jakaa harrastevuosilla, niin se on jotain 200 euroa vuodessa. Sinänsä olen ihan aisoissa pysynyt. Vielä. Summaa nosti huomattavasti, kun aloitusaikana yhden mangustin kappale hinta oli 130mk.. Yhteen kirjaan sai säästää monet viikkorahat.

Sun

ViestiKirjoittaja Sun » Pe Huhti 10, 2009 00:58

Nopsasti laskettuna sain yhteishinnaksi noin 500 euroa ja vähän päälle, eikä tämäkään millään pitkällä aikavälillä kulutettu summa ole. Kyllähän tuo tuntui isohkolta rahamäärältä, kun sen nyt laskeskeli, mutta kun ostaa säänöllisin aikavälein jotain pientä niin äkkiä siitä summasta kasvaa suurenoloinen. Tosin enemmän rahaa on kulunut muihin dvd-elokuviin ja -sarjoihin. Animeen on kulunut jonkin verran enemmän rahaa kuin mangaan.

Kakure
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kakure » Pe Huhti 10, 2009 11:18

Tämä on vielä se toisiksi kallein harrastus, vaikka rahaa mennyt varmaankin se 500€ kirjoihin ja läpysköihin, mutta conituskin tuo mukavat 400€ lisää kolmelta vuodelta. Halvaksi tämä on varmaan tällä hetkellä tullut. Ensi kesänä rahaa palaa taas niin maan... paljon. Katsotaan paljonko tulee hyviä sarjoja luettavaksi.
"Come over here stalker, let's have a little chat"

DNAkapula
Viesti:

ViestiKirjoittaja DNAkapula » Pe Huhti 17, 2009 14:38

Laskinpa tuossa ihan huvikseni paljonko tuo hylly tulisi maksamaan, jos se uudestaan pitäisi ostaa... eli... 1030 ja risat tuli loppusummaksi :D Ja tässähän ei ole vielä random kulut kuten cossaus, mukana~ ja sitäkin ehkä n. 200-random summa € edestä~ vuodessa... *sigh* xDD
いつか日本で勉強します.京都は本当に良い場所だ。それに大阪も。 たこやき大好き! (^____^)//

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”