Harrastuksen hinta?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kuinka kalliiksi se tuleekaan?

Alle 200€
241
34%
Alle 500€
175
25%
Alle 1000€
103
15%
Alle 1500€
56
8%
Yli 1500€, mutta onneksi en ole köyhästä perheestä.
93
13%
Lainaan mangani ja animeni (kohta entisiltä) kavereilta.
38
5%

Ääniä yhteensä: 706

Mestaritikku
Viesti:

Re: Harrastuksen hinta?

ViestiKirjoittaja Mestaritikku » La Huhti 20, 2013 20:40

Laskin nyt täyttä uteliaisuuttani kun tämän aiheen näin...
Tosiaan, mukaan laskin tavarat jotka olen itse ostanut, sisältäen mangat, animet, oheistuotteet (figuurit, pehmot, julisteet, yms) pelit yms yms.
Elikkä toisilta saadut tavarat jäi laskuista pois : D
Kokonais summaksi kaikista noista kertyi yli 1000e (+Pokemon/YGO kortit) muutaman vuoden keräilyltä.
En tarkalleen muista milloin tää harrastus nousi pintaan, alkoi pikkuhiljaa joskus siinä seiskalla uskoakseni.
Mutta pakko sanoa, vaikka rahaa noihin on paukkunut, en kadu yhtäkään tekemääni ostosta.
"Make pasta, not war"- Hetalia
"It's not justice, if you dont go overboard"- Myouri Unzen
"If you're going to do it, do it right dood!"- Laharl

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » La Huhti 20, 2013 21:51

Riippuu vähän miten mittaa.. että tuleeko cosplay-harrastuksen hinta mukaan. Puvut ja conit (matkat, majoitus, ruoka yms) ovat melko hintavia.

Mitä tuossa vähän laskin niin mangaan mennyt noin 400 euroa ja animeen hieman yli 200. Oheistavaraan n.80 euroa. Cosplay-pukuihin n.80 euroa per puku. Coneihin varmaan n.150 euroa per con. Joten tuleehan tuosta helposti yli 1000 euroa, hui sentään..

Foxxysan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Foxxysan » La Joulu 20, 2014 17:37

^ Jotenkin minua häiritsee nuo tuhottomat linkit tällä StevenEa-käyttäjällä. Voin sanoa, etten edes uskalla kokeilla noita linkkejä u_u Nuo linkit voi varmaan poistaa?

Minulla menee varmaankin all1 200 euroa kuukaudessa kaikkeen anime/manga/japaniroinaan. Olen kyllä tosiaan yrittänyt olla ostamatta kaikkea turhaa, ja kerätä vain ne mangat jotka oikeasti haluan, ja vain muutamia oheistuotteita, mutta eh :'D Vaikeaa.
Something once you lost will never return~

SumireAnzuPuramu
Viesti:

ViestiKirjoittaja SumireAnzuPuramu » To Kesä 04, 2015 17:50

Eihän rahaa mene välttämättä ollenkaan, esimerkkinä omgmanga.com ja kirjastoista/kavereilta lainaaminen. ;)
♧♣~Kukkii se perunakin~♣♧

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Su Heinä 05, 2015 23:37

Vastasin viimeksi tähän ketjuun 7 vuotta sitten ja tuolloin olin kerännyt mangaa ja laskujeni mukaan tuhlannut niihin 600€.

Nykyään kerään lähinnä figuureja ja muutakin oheiskamaa tuon mangan rinnalla ja yhdessä kuukaudessa tähän harrastukseen kuluu noin 200-400€. En ole valitettavasti saanut koko kokoelmaani listattua (vielä) hintoineen, mutta kyllä tätä roinaa taitaa sen reilun 20,000€ edestä olla.
Viimeksi muokannut escape_rope, Su Loka 18, 2015 17:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Tolkkiz
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tolkkiz » To Heinä 09, 2015 20:39

Nyt jos lasketaan pelkästään mangaan, figuihin ym oheiskamaan kuluneet eurot niin liikutaan varmaan jossain 12-15,000 euron tietämillä, se mikä tavaran todellinen arvo sitten on, niin on tietysti toinen juttu... Jos lentoliput Japaniin, majoitukset ja conit ja muut lasketaan niin summa toki kasvaa tuosta. Viikon päästä taas Japaniin ja väistämättähän tulee sitten shoppailtua :D.

Kokoelmaa on kerrytetty vuodesta 2007, töissä oltu viimeiset 5 vuotta, kai sitä rahaansa voisi huonomminkin käyttää(varmaan kyllä paremminkin)...

Kummitäti oli muuten käymässä täällä, mietiskeli että paljonkohan olen tähän tavaraan rahaa pistänyt, en kehdannut sanoa, totesin vain että onhan sitä paljon mennyt... :D
Viimeksi muokannut Tolkkiz, Ti Heinä 14, 2015 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sun

ViestiKirjoittaja Sun » Su Heinä 12, 2015 00:21

Laskeskelin että yli 1200 euroa olisi mennyt harrastukseen. Enimmäkseen mangaan ja animeen, mutta hieman myös light novelleihin ja pariin figuuriin sekä anime-lehteen, jota tuli melkein kaksi vuotta tilattua aikoinaan. Vuodesta 2008 asti siis tullut kuluteltua tämä summa. Tosin olen myös myynyt aika paljon pois, joten on saatu ainakin osa summasta takaisin (ehkä 200-300 e).

Eli voisi sanoa että ihan maltillisissa määrissä liikutaan, elämäntilanne aina vaikuttaa ja sitten ihan kyllästyminenkin. Nykyään tulee vähemmän osteltua kuin muutama vuosi sitten ja en usko että tuo summa enään tuosta nousee, ainakaan merkittävästi.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”