'Kysely'- Mitä antaa lahjaksi japanilaiselle?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Makoto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Makoto » Pe Huhti 27, 2007 17:16

pitää varmaan lähettää suomalaisia omppuja ;D Kasvaako täällä mitään muita hetelmiä. Päärynät.

Juu ja Lappi aiheena on erittäin hyvä! Yhden poronsarvesta tehdyn kaulakorun, johon oli poltettu poron kuva, olen lähettänyt.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

VampireNaomi

ViestiKirjoittaja VampireNaomi » La Huhti 28, 2007 17:30

Itse olen lähettänyt Brasiliaan pakettikaupalla suklaata, irtokarkkeja ja jopa limsapullon. Vastaavasti olen saanut sieltä takaisin kaiken maailman karkkeja, popcornia ja tölkin limsaa. Sieltä päästä ei ole tullut valituksia ja itse saamani ruuat ovat ainakin olleet hyvässä kunnossa.

Tikkarien nyt en ainakaan uskoisi mitenkään kärsivän jos kerran Fazerin levytkin kestävät.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Sengoku Majin GoShogun 17/26]
Anime- ja mangablogini

Makoto
Viesti:

ViestiKirjoittaja Makoto » Su Huhti 29, 2007 16:10

Jeps, on tullut läheteltyä suklaata ^^ ja takaisn päinkin olen saanut suklaata etenkin, aina erinomaisessa kunnossa. Ihan priimakunnoss aoli sellaset tosi hauraat nätit konvehditkin.
Cut off a wolf's head and it still has the power to bite.

Suni
Viesti:

ViestiKirjoittaja Suni » To Touko 03, 2007 16:54

Pienen paketin jonka sisällä olisi esim. irvistävä muumi,suklaata ja pieni kirje.

Tai jonkun japanilaisen taulun (tarkoitan sellaista pientä)

:roll:
Lately, you don't even talk to me.

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » La Touko 05, 2007 17:54

Syödäänkö Japanissa hernekeittoa? Hernekeittopurkin voinee lähettää siinä missä poron/hirvensäilykettäkin. Ja mukaan ohje, jossa kuvataan miten hernekeitto tehdään alusta-alkaen.

Mitenkä verilätyt, myky-, rössy- ja savuluukeitot? Tuollaisia tuskin pystyy järkevästi lähettämään (ellei pakkaa kylmälaukkuun), mutta reseptejä voinee lähetellä sähköpostillakin ja valokuvia valmiista keitoksista liitetiedostoiksi. No luiden savustamiseen ei taida jokainen japanilainen pystyä :P

Kirby91

ViestiKirjoittaja Kirby91 » Su Touko 06, 2007 19:10

Jos olisin japanilainen niin haluaisin suomesta Seinänkokoisen julisteen jossa on Tarja Halosen kuva. Myös Suomalaisia herkkuja..karkkia + sen semmoista. Maisema kuvia (esim.postikortti). Ja jotakin muuta hilpeettä tavaraa. Mutta ei lehtiä sillä en ymmärtäisi niistä mitään. :(
Olen 100% otaku :D
Blippo rulettaa! Omoi ja Urumi rulettaa vielä enemmän 8D
OU yeah!!

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Ma Touko 07, 2007 19:45

Onko japanilaisilla tähän aiheeseen mitään lisättävää? Tifa?

Puri-chan

ViestiKirjoittaja Puri-chan » Ma Touko 07, 2007 20:06

Zoisite kirjoitti:Mutta ei lehtiä sillä en ymmärtäisi niistä mitään. :(

Toisaalta erimaalaisia lehtiä voi olla kiva tutkia, vaikkei ymmärtäisikään kielestä hölkäsen pöläystä.
On minustakin hauskaa katsella japanilaisia lehtiä, vaikken ymmärrä tekstiä. :3
Na no da. [/url]

Tifa

ViestiKirjoittaja Tifa » Ma Touko 07, 2007 20:28

Aa, että tälläinen aihe.
Suosittelen suomalaista suklaata. Mitä niitä nyt onkaan. Japanissa on niin paljon erikoisia karkkeja, että suklaa toisi ihanaa pehmeyttä suuhun.(itsekkin olen hulluna siihen)
Mutta, koska itse olen ennen asunnut japanissa, niin suunnilleen kaikki käy.

Marimekko tuotteita myös voisi antaa, sillä kun tänä talvena Osakassa kävin, niin näin monella nuorella ja vähän vanhemmallakin naisella niitä marimekko
laukkuja.

Ainahan ei välttämättä tarvitsi olla suomalaista tuotetta, jota sinne lähettäisi.
Ihan miltä itsestään tuntuisi hyvältä saada lahjaksi, voit antaa myös toiselle.
Anteeksi jos puhun huonoa suomea

Sere

ViestiKirjoittaja Sere » Ti Touko 08, 2007 20:11

Minusta voi antaa mitä haluaa, mutta jos pitäsi jotain suomalaista, niin ehkä salmiakkia (sehän on on keksitty Suomessa.^^).

WASSUP

ViestiKirjoittaja WASSUP » La Kesä 09, 2007 22:11

Joku Mauri Kunnaksen kirja tai muuta sivutuotetta. Sopii kaiken ikäisille ^^
Ja kuka niistä ei nyt tykkäisi : )
----

Matti
Viesti:

ViestiKirjoittaja Matti » Su Kesä 10, 2007 21:37

WASSUP kirjoitti:Joku Mauri Kunnaksen kirja tai muuta sivutuotetta. Sopii kaiken ikäisille ^^

Jaa... onko niitä käännetty muillekin kielille? Sillä vaan, että moni japanilainen ei osaa suomea kovin hyvin. Tälläkin foorumilla taitaa olla vaan yksi japanilainen käyttäjä (Tifa)

WASSUP

ViestiKirjoittaja WASSUP » Su Kesä 10, 2007 22:31

Matti kirjoitti:
WASSUP kirjoitti:Joku Mauri Kunnaksen kirja tai muuta sivutuotetta. Sopii kaiken ikäisille ^^

Jaa... onko niitä käännetty muillekin kielille? Sillä vaan, että moni japanilainen ei osaa suomea kovin hyvin. Tälläkin foorumilla taitaa olla vaan yksi japanilainen käyttäjä (Tifa)

Hyvä pointti, kirjoja ei siis ehkä kannata pistää pakettiin, mutta nämä oheistuotteet(mukia, figuureja ynm.) ja kirjeessä kertois sitten että mihin nämä liitty. Ja onhan näitä kirjoja minun tietämyksen mukaan muillekkin kielille käännetty mm. englanniksi.
----

VampireNaomi

ViestiKirjoittaja VampireNaomi » Ma Kesä 11, 2007 09:34

Mauri Kunnaksen kirjoja saa englanniksi Suomesta. Olen kirjakaupassa nähnyt ainakin Koirien Kalevalan, Tonttukirjan ja Seitsemän koiraveljestä. Kaikki noista käsittelevät jotain suomalaista elementtiä, joten ne ovat loistavia lahjoja.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Sengoku Majin GoShogun 17/26]
Anime- ja mangablogini

Valkoinenhai

Re: 'Kysely'- Mitä antaa lahjaksi japanilaiselle?

ViestiKirjoittaja Valkoinenhai » Ti Heinä 22, 2008 12:37

Jaa-a, varmaankin jotain suomalaista.
Esimerkiksi Aalto-maljakko, salmiakki tai Fazerin suklaa on monen kestosuosikki. (Suklaa ei kyllä sinäänsä ole kovin hyvä vaihtoehto, siinähän on maitoa. Ja suurin osa japanilaisista omaa laktoosi-intoleranssin.)
Ja jos mikään noistakaan ei vaikuta hyvältä, niin kiertelee vaikkapa Body Shopeissa tai muissa kauneudenhoitoliikkeissä. Sielä löytyy melkein aina jotain mukavaa, vaikkapa saippuoita. Myös jonkinlainen kiiltävä, erikoisen värinen kivi, olisi aika erikoinen ostos.
Itse lähettäisin ihan piruuttani mämmiä japanilaiselle.
"Tätä "herkkua" me suomalaiset syödään pääsiäisenä. Hyvää ruokahalua!"
Luultavasti kirkjekaveri lopettaisi kirjoittamisen tästä hyvästä. XDD
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”