Onko sinusta tullut iloisempi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Noh? Oletko ollut iloisempi?

Olen! Ihan itsekin huomaa!
222
43%
Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
142
27%
Enpä usko.
75
14%
Päinvastoin, surullisempi ;__;
15
3%
Olen harrastanut niin kauan etten tiedä...
59
11%
Joku muu vastaus
9
2%

Ääniä yhteensä: 522

Bali
Viesti:

Re: Onko sinusta tullut iloisempi?

ViestiKirjoittaja Bali » Ma Kesä 02, 2008 21:15

Olen varmaan ollut ihan yhtä iloinen ennen japaniharrastustani, mutta olen jotenkin... löytänyt itseni :D . eli olen kai onnellisempi.

Fullmoon_

ViestiKirjoittaja Fullmoon_ » Ma Kesä 02, 2008 21:19

Tämä on aika kallis harrastus, siis tämän mangan, animen ostelu. Niin ja ne kaikki j-pop cd:tkin ym. Rahaa vain kuluu ja kuluu ja kuluu vielä enemmän ja enemmän. :D Heh. Mutta pidän tästä kaikesta jtn kaipa minusta on tullut iloisempi.

suklaasuu

ViestiKirjoittaja suklaasuu » Pe Kesä 13, 2008 02:34

En tiedä onko sitten alkuhuumaa (animea ja mangaa kun olen harrastanut vasta kaksi kuukautta) mutta tuntuu että en piiitkään aikaan ole ollut näin onnellinen:) (Huolestuttavaa, mutta totta.) Onse niin ah kun saa katsoa jotain animee ja fanittaa niitä ihania tyyppejä siellä ja kuunnella niitä musiikkeja samalla kun surffailee netissä, tai jos jopa sattuu lähtee ulos niin pyöräillessä mp3:sta soi animemusa. Elämä on ihanaa<3

Paitsi silloin kun alan miettiä niitä kaikkia mangapokkareita ja anime-dvd-bokseja, rahat ei riitä... mutta ongelmat häviää kun niitä ei ajattele, eikös?

Kakure
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kakure » La Kesä 14, 2008 00:05

Hmm... who knows - gets a cookie :wink: Liekö suuntaan tai toiseen vinksahtanut. Luultavasti parempaan uskoisin. Onhan tässä harrastuksessa sekin kiva juttu että saa puhua ties mistä pervoista ja oudoista jutuista ilman että toinen voisi täysin ymmärtää edes. Toki muut mielenkiintoiset harrastukset ovat yhtä kivoja, en kyllä tajua miksi pidän erikoisemmista harrastuksista. Tämä harrastus toki tuo mukavia virikkeitä pukeutumiseen ja tapaa viettää vapaa-aika luontevammin, kuten vaikkapa katsoa eeppistä animea. Mutta kun, mutta kun... Raha on arvokasta ja tämä harrastus ei enää ole ehkä niin tärkeällä sijalla rahankulutukseen nähden kuin muut. Rahaa menee ties mihin muuhun... puhkupyssyihin, koulun kanttiinii (ei juma... varmasti yli 100€ mennyt lukuvuoden aika :shock: ), kolajuomiin (aargh... hyvää) ja muihin pikkuostoksiin. Onneksi mangapokkareita on tarttunut mukaan, koska muutoin nekin rahat siellä lompakossa menisivät varmaankin naposteltavaan.

Pointti kuitenkin on että harrastuksen parissa olen viihtynyt, avartanut näkökulmia ja kenties jotain muutakin luonteen vaihdosta tehnyt. Onpahan harrastuksen ansiosta tultu koettua kaksi ikimuistoista animeconia (IV oli -06 vuoden parhaimpia muistoja, kuinka saikaan kärsiä, mutta samalla kokea). Hei mutta minä menen nukkumaan ennen kuin puhun ohi suuni jotain asiaan kuulumatonta välttyäkseni kuitenkin sekavan kirjoittajan sekavammalta kirjoittelulta. :mrgreen:
"Come over here stalker, let's have a little chat"

Avanta

ViestiKirjoittaja Avanta » La Kesä 14, 2008 17:42

On tullut ^.~
Tämä on hyvin monipuolinen harrastus, joka on vaikuttanut moniin elämän osa-alueisiin. Uskoisin elämäni olevan paljon tylsempää ilman Japani-harrastusta (ja se kyllä oli ennen tätä kaikkea). Olen tykännyt pienestä pitäen Japanista, mutten olisi voinut kuvitellakaan miten suuri osa elämääni siitä tulevaisuudessa tulisi. Kaikki muut harrastukseni (jos animea ja mangaa ei lasketa :D) ovat tavalla tai toisella yhteydessä Japani-harrastukseeni.

Japanilainen populäärikulttuuri on tuonut monin tavoin huimasti iloa elämääni, sekä myös uusia ystäviä n__n

Zero
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zero » Su Kesä 15, 2008 21:02

En katso tulleen yhtään sen iloisemmaksi kuin olin joskus vuosia sitten. Eli rastitin vastauksen "Enpä usko".
EI! Kaikki on KIELLETTY! Tiedon puute ei saa olla este henkiselle epävarmuudelle.

Melacck
Viesti:

ViestiKirjoittaja Melacck » Ma Kesä 16, 2008 16:45

Valitsin leuhkasti että olen harrastanut jo niin kylliksi, etten muista enää, olinko tätä ennen huimasti masentuneempi tai iloisempi. Vaikken ole iällä pilattu tai mikään miljoona kirjaa läpikäynyt konkari, tipahdin tälle tielle suoraan pokemoniän sylistä, ja siitä lähtien matka on ollut tärkeämpi kuin määränpää. Yksi asia on kumminkin varma. Näin harvaan asutulla ja pienikeskustaisella paikkakunnalla kun asuu, on anime/manga/japanilainen (pop)kulttuuri harrastus suurella todennäköisyydellä aika yksinäistä puuhaa sukulaissielujen puutteen ja välimatkojen takia. Jos täällä uskaltautuu poikkeamaan prototyypistä, oli se mitä mitättömimmämmällä tavalla tai tavalla johon et voi itse päättää, yleensäkin millä tavalla tahansa, sitä saa kantaa nämä vaihtelevat seuraukset. Anime, manga ja 'erilainen' musiikki eivät olleet synneistäni suurimmat, vaan varmaankin epämielenkiinto yleistä ylityttömäisyyttä kohtaan. Äidittömänä tyttärenä minulla ei ollut edes mahdollisuutta hiippailla salaa sille kuuluisalle meikkipussille, ja maskaran korvasi luonnostaa pelikonsolin ohjain. Pikkusiskojeni lisäksi ensimmäiset samanmieliset kaverit sain yläasteella, ja hekin minä jouduin perehdyttämään; kiinnostusta oli, mutta materiaalia ei.
Njää, ei kyllä kumminkaan vaihtaisi sekuntiakaan mihinkään muuhun, en edes parempaan, koska pidän tästä harrastuksesta/'elämäntyylistä', ja sen edut useimmiten riittävät kaunistamaan haitat.
"I didn't know what was proper... But I do now."

boycott
Viesti:

ViestiKirjoittaja boycott » Ma Kesä 23, 2008 14:15

Juu, ehdottomasti on tullut iloisempi, mutta en jaksa uskoa, että pelkkä anime, manga tai j-rock olisi vaikuttaneet siihen, ennemmin syyttäisin coneja ja muita tapahtumia, sekä tietysti muita otakuja ^-^ Tämäkin erakkorapu on tullut vähän sosiaalisemmaksi.
I'm not breaking down
I'm breaking out
last chance to lose control

xyakaix

ViestiKirjoittaja xyakaix » Ma Kesä 23, 2008 23:58

Oon ainakin huomannut tulleensa pirteämmäksi harrastuksen myötä, joista tuli jonkin aikaa sitten osa arkea. Anime ja anime-musiikki saa aina hyvälle tuulelle.

Valkoinenhai

ViestiKirjoittaja Valkoinenhai » Ma Heinä 14, 2008 12:39

Vaikea sanoa. Tämän harrastuksen myötä olen ainakin ryhtynyt miettimään asioita syvällisesti ja ajattelemaan globaalisemmin. Toisinaan tuntuu, että olen tullut näitten vuosien aikana (heh) angstisemmaksi ja ahdistuneemmaksi, mutta se varmaan johtuu ihan muista asioista kuin mangasta/animesta... En kuitenkaan voi kieltää, etteikö suosikki hahmojeni kuoleminen surettaisi minua mangoissa. :3
Mutta nyt kun siirrytään kohti uutta koulua ja elämää, niin minusta voi tulla todella pirteä ja iloinen. Eteenkin kun on tämä mukava harrastus vauhdittamassa prosessia. ^^
Jos jokin voi mennä pieleen, niin se menee pieleen. -Murphyn laki

aurea

ViestiKirjoittaja aurea » Ma Heinä 14, 2008 18:14

Ei ole tullut kokonaisuutta katsellen. Onpahan vapaa-ajalla jotain tekemistä ja usein leijun hyvän sarjan jälkeen, mutta kyllä sekin olotila äkkiä katoaa kun pitää todellisuuteen palata. Avomielisempi minusta on kuitenkin tullut, syystä tai toisesta...

candyholic

ViestiKirjoittaja candyholic » Ke Elo 06, 2008 23:24

Laitoin ensimmäisen vaihtoehdon, vaikka se ei nyt ihan paras taida olla, sillä pienenä olin varmaan melkeempä onnellisempi, kuin nykyään, mutta se voi johtua myös siitä että minua kiusataan koulussa, ei johdu tästä harrastuksesta (olen ollut kiusattuna pidempään, mitä harrastanut).
Mutta toisaalta olen myös miettinyt kaikki itsemurhat läpi, mutta vielä hengissä ollaan ja siitä voin oikaestaan kiittää vain tätä hienoa harrastusta^^ sillä halu lukee jatkoa osa jollekkin sarjalle on jaksanut pitää hengissä ja enää en edes viitsi harkitatkaan elämän hukkaan heittämistä, vaikka kiusataan vieläkin, mutta spoitti elämiselle on löydetty joka sujuu nytten joksenkin hyvin eteen päin.
Toki toi raha aiheuttaa harmaita hiuksia, mutta se on pientä verrattuna siihen mitä elämäni oli joskus muinoin ennen harrastustani.

Flarona
Viesti:

ViestiKirjoittaja Flarona » Pe Elo 08, 2008 05:42

Todellakin.

Kaikki lähti siitä, kun otin Naruton alku- ja lopputunnuksen pätkiä todesta ja aloin toteuttaa niitä elämässäni. Myös NGE auttoi osaltaan minua piristymään. Kuulostaa oudolta, mutta se auttoi ihan oikeasti. Naruton tunnuksista mainittakoon Windin kertosäe ja kolmas opening. NGE puolestaan sai minut tajuamaan, että jokaisella on omat ongelmansa, eikä niitä voi verrata keskenään. Jos mitään pahempaa ongelmaa ei ole, niin viimeistään henkilön suhtautuminen pieniin ongelmiin tekee elämästä yhtä kurjaa kuin muidenkin.

On siinä asenteen ohella tullut ensimmäinen oikea ystäväkin.
A, nandemo nai.

anisku
Viesti:

ViestiKirjoittaja anisku » Ma Elo 11, 2008 14:44

Kyllä varmaan olen tullut iloisemmaksi, koska olen löytänyt uusia kavereita mangan ja animen kautta.
Don't look back, 'cause I'm not there...

Pallero

ViestiKirjoittaja Pallero » Ti Elo 12, 2008 21:15

no miten nyt sanoisi, kun hirveät wareryöpyt animea vyöryivät sisään, niin tässä sitten sohvalla möllötän ja tuijotan telkkaa aamusta iltaan.
Katselen pelkkiä huumorisarjoja, ja huumorintaju on "karaistunut" niin että kaikki ei enään naurata.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”