Onko sinusta tullut iloisempi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Noh? Oletko ollut iloisempi?

Olen! Ihan itsekin huomaa!
222
43%
Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
142
27%
Enpä usko.
75
14%
Päinvastoin, surullisempi ;__;
15
3%
Olen harrastanut niin kauan etten tiedä...
59
11%
Joku muu vastaus
9
2%

Ääniä yhteensä: 522

silverynova

ViestiKirjoittaja silverynova » Ma Touko 05, 2008 22:54

Anime on selvästi kyllä piristänyt minua ja samoin manga. Joskus ammoisina aikoina kun kuuntelin ensimmäisiä fanittamiani J-rock-bändejä saatoin kyllä kallistua vähän tuonne synkistelyn puolelle (bändit olivat sen mukaisia) mutta onneksi siitä musiikkimaku laajentui ja nyt menee niin poppi kuin rokkikin :D Eli vastasin että kyllä, sillä Japani-harrastus on tuonut kyllä paljon positiivista tämän mörrin elämään.

J
Viesti:

ViestiKirjoittaja J » Ti Touko 06, 2008 11:31

Ei.

Vähintään olen syrjäytynyt vielä enemmän. Mitähän sitä ulkona tekisikään, kun on niin paljon katsottavaa ja luettavaa. Sosiaaliset taidot ovat pudonneet nollaan, siitä päivästä kun näin Neon genesis evangelionin subilta. Niin ja sitten vielä kun ei ole tällä hetkellä opiskelu paikkaa tai vakituista työtä.

Mutta ehkä silloin kun tapaan kaltaisiani(Conit) niin saattaa syntyä jonkinlaista tökeröä sosiaalista kanssakäymistä, tai minut vedetään massiiviseen "rinkiin" jossa meidät pakko sosiaalistetaan. Niin ehkä tällöin tunnen olevani iloisempi.

Mutta kyllä muutamat sarjat saavat hymyn naamalle. Eli olenko sittenkin iloisempi?
Pitkäaikainen stalkkeri

chibi-kagu

ViestiKirjoittaja chibi-kagu » Ti Touko 06, 2008 20:20

Laitoin tuohon nyt, että saatan olla iloisempi. Joskus tietenkin tulen iloiseksi ja huomaan sen itsekin, esim. jos ollaan nyreällä päällä ja laitetaan jotain hyvää huumoria pyörimään niin eihän sille voi kun nauraa tai alkaa lukemaan hauskaa mangaa. Muuten yleisesti en siis kyllä oikein tiedä...
She's not insane, she just sounds it. Gilmore girls.
MyAnimeList

Neiti takkutukka, lumpeenkukka, kompuroiva raitasukka.

Wolfie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wolfie » Ke Touko 14, 2008 22:17

Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
^ Lättäsin tuohon. Itse en oikeastaan mitään huomaa, mutta kaverit ainakin sanoo että tunnun iloisemmalta. Eipä elämäni ole paljoakaan muuttunut, pelaaminen on jäänyt ja tietokoneella animen vahtaaminen tullut tilalle. Luulisi että tälläisten hauskojen sarjojen seuraaminen tekee iloisemmaksi kuin jonkin silent hill kauhupelin pelaaminen.

RevyFan

ViestiKirjoittaja RevyFan » Su Touko 18, 2008 03:20

Hmm, yleisesti ottaen eipä kai. Ehkä ne parhaat hetken ruudun äärellä on koettu suosikkianimeni parissa tosin... :wink: Toisaalta, on animen ja mangan kanssa tullut naamalle epämiellyttävääkin kamaa. Mutta kaikkineen ei huomattavasti ainakaan ole iloisuuteni lisääntynyt tai vähentynyt.
Kill ´em all, baby!
LastFM || dA || myanimelist.net

anna_animefan91
Viesti:

gallup

ViestiKirjoittaja anna_animefan91 » Ma Touko 19, 2008 22:30

Äänestin että olen tullut iloisemmaksi, mutta en ole varma, kun olen
vasta niin lyhyen aikaa harrastanut mangaa ja animea kunnolla.

Kikucon äskeittäin oli ensimmäinen con johon menin, mutta toivoisin saavani uusia kavereita anime ja manga harrastuksen avulla tulevaisuudessa. :)
Hiukan syrjäytynyt ehkä olen vielä, mutta kyllä se siitä(toivottavasti).

Tuc-keksi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuc-keksi » Ti Touko 20, 2008 10:21

Onhan se omaan elämään tuonut aikaisemman harrastuksen puutteen jättämään aukkoon täytettä. Tällainen mangustisoituminen on oikeastaan aika piristävää ja palkitsevaa silloin kuin sattuu löytämään oikean helmen kaiken keskinkertaisuuden suosta. Olen aika positiivisilla arvosanoilla liikkeellä animen ja mangan kanssa, joten minulta harvoin tulee kouluarvosanoilla alle kutosta.

Naatiskelen siis tästä ihan niin kuin mistä tahansa harrastuksesta ja se on hyvää eskapismia silloin kun jokin asia oikein ketuttaa.
"Rose... wand... floating... superior... crystal... eternal... beautiful... flower... genocide!"
Katsotut animeyt

Shokone

ViestiKirjoittaja Shokone » Ti Touko 20, 2008 16:38

Juu, tässähän on elämä muuttunut huisasti :D Ennen ei ollut kovinkaan isoa kiinostuksenkohdetta mihinkään, mutta nyt niitä löytyy vaikka kuinka paljon. Kaikki harrastuksetkin liittyvät jotenkin Japaniin. n___n Muutenkin conit täyttävät elämää ja saa paljon uusia ystäviä ^^
Endless Summer~
Dj Cammy Yaaayyyy ^^

Kaisa
Viesti:

Re: Onko sinusta tullut iloisempi?

ViestiKirjoittaja Kaisa » Ke Touko 21, 2008 15:17

Kyllä ainakin itseni mielestä olen iloisemmaksi tullut, toivottavasti muutkin sen huomaavat. Vaikka olen kyllä muutenkin hyvin iloinen, mutta ehkö nyt vielä iloisempi, vaikkakin välillä olen ihan möksmöks. Tekee aina iloiseksi, kun saa uuden pokkarin :)

zany

ViestiKirjoittaja zany » Ke Touko 21, 2008 18:53

ei ja kyllä....
aluksi olin ehkä hieman iloisempi (eli silloin vuonna 2005), mutta nyt en niin kovin iloinen ole enää mangan tai animen ansiosta. Enimmäkseen muut elämän asiat saavat minut iloiseksi. Kyllähän tietenkin esim. jos saan/ostan jotain jonka olen aina halunnut (manga/anime), tai saan kuulla jonkun hyvän uutisen aiheeseen liittyen tulen iloiseksi. eli kyllähän minusta joillakin tavoin on iloisempi tullut ja toisella tavalla taas ei..
Forever love, Forever dream
afureru omoi dake ga
hageshiku setsunaku jikan wo umetsukusu
Oh! Tell me why
All I see is blue in my heart

DA || Animewatcher

sissin

ViestiKirjoittaja sissin » Pe Touko 23, 2008 09:00

of course olen pirteämpi 8) Ei enään päivät kulu datatessa tai muuten. Saan kulutettua aikaa hyvin mangan ja animen parissa, ja se piristää minua, varsinkin sadepäivinä

__

ViestiKirjoittaja __ » La Touko 24, 2008 18:22

Kyynisempi ja jatkuvasti ärtynyt minusta on tullut ajan mittaan. :cry:
Anime&Manga yms. on mukava harrastuksena mutta en tunne kovinkaan paljoa yhteenkuuluvuutta sen ympärille muodostuneiden yhteisöjen kanssa sekä ne ahdistavat. Ylenpalttinen gambatte-meno ei vaan sovi minulle.
Kai olisi piirien vaihto paikallaan jossain vaiheessa. :roll:

escape_rope

ViestiKirjoittaja escape_rope » Ma Touko 26, 2008 18:51

Sanoisin, että joo, muttakuntaas ei.
Manga ja anime jaksavat toki ilahduttaa minua olemassa olollaan jokainen päivä, mutta piilee tässä harrastuksessa varjopuolensakin. Ja näitä varjopuoliahan riittää, kun nyt aloin oikein kunnolla asiaa miettimään.
Ensiksi, tämä harrastus vaatii rahaa. Ainakin minulta materialistilta, joka haluaa kaiken nyt ja heti sillä sekunnilla. Ja jos käykin niin, ettei ole rahaa, mitä tuhlata mangaan (juu, kerään lähinnä mangaa, animea hyvin vähän), niin sitten suututtaa, ärsyttää, masentaa ja ties mitä. Päiväni menee pilalle, ellei postiluukusta tipahda pari kertaa viikossa muutama pokkari ellei useampikin. Sama tuskaisuus iskee, jos löydän joltain nettikaupan sivustolta jotain über-hienoa ja harvinaista kamaa, jonka haluanhaluanhaluan. Kuitenkin todellisuus iskee pian päin naamaa ja sanoo, ettei minulla ole mahdollisuutta ostaa kyseistä tavaraa johtuen esim. vaadittavan luottokortin puutteesta.
Toiseksi, manga-/animeharrastus saa minut viettämään aikaa tietokoneen ääressä hyvinkin paljon. Etsin tietoa uusista sarjoista, joita voisin alkaa keräämään, ja sitten etsin nettikauppoja, joista näitä sarjoja voisin tilata jne. Tämän koneen ääressä nököttäminen aiheuttaa selkä- ja niskakipuja, ja etenkin päänsärkyä. Välillä tulee myös istuttua tässä niin pitkään, ettei sitä tajua olleensa syömättä useaan tuntiin. Ja syömättömyys saa ainakin minut hyvin ärtyneeksi.
Tämän harrastuksen kautta olen kiinnostunut myös mangalle/animelle ominaisesta piirtotyylistä. Vietänkin täten paljon aikaa yksinkertaisesi selaten muiden piirtämiä hienoja fanartteja sun muita. Tällaisesta toki saa uusia ideoita omiin töihin, mutta useimiten minulla kohdallani se menee sellaiseksi "yhyy, en osaa piirtää yhtään mitään" -alemmuuskompleksimössöksi. Toisin sanoen, ei yhtään kivaa.. ja silti minä niitä kuvia yhä selaan ja selaan u__u"
Että näin.

Teh_Rei

ViestiKirjoittaja Teh_Rei » Ma Touko 26, 2008 20:31

Nykyään olen huomattavasti iloisempi kuin muutama vuosi sitten syystä että löysin uuden suunnan elämääni ja oman tyttiksen. Meitä yhdistää muiden tekijöiden ohessa weeabooismi :mrgreen:

Yhdessä ollaan saatu paljon uusia ystäviä ja kivaa meininkiä riittää...
REILUKERHO - Hurray for YURI!

Maveric
Viesti:

ViestiKirjoittaja Maveric » Pe Touko 30, 2008 20:24

Teh_Rei kirjoitti:Nykyään olen huomattavasti iloisempi kuin muutama vuosi sitten syystä että löysin uuden suunnan elämääni ja oman tyttiksen. Meitä yhdistää muiden tekijöiden ohessa weeabooismi :mrgreen:

Tyttöystävä? Otakulla (tai wnb-otakulla, kuten itse näyttäisit itseäsi leimaavan)? Onko se edes mahdollista? Anteeksi off-topic, mutta kyllä tuommonen pitää miettimään...
I'm so friggin' lonely...
Tryin' to do a comeback!!
*hates winter sunlight*

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”