Onko sinusta tullut iloisempi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Noh? Oletko ollut iloisempi?

Olen! Ihan itsekin huomaa!
222
43%
Saatan ollakin, en ole vain itse huomannut.
142
27%
Enpä usko.
75
14%
Päinvastoin, surullisempi ;__;
15
3%
Olen harrastanut niin kauan etten tiedä...
59
11%
Joku muu vastaus
9
2%

Ääniä yhteensä: 522

Shinzu

Re: Onko sinusta tullut iloisempi?

ViestiKirjoittaja Shinzu » Ma Loka 22, 2012 18:31

Manga ja anime on tuonut minulle paljon iloa. Olisin mitä luultavammin vielä normaaliakin masentuneempi ilman rakasta harrastustani. Mangaa lukiessani tai animea katsoessani saan vaihteeksi jotain muuta mietittävää kuin stressi, ahdistus ja masennus. Eihän se niitä kokonaan pois vie, mutta kun edes pienen hetken silloin tällöin, niin aivan tyytyväinen olen. Lisäksi useimmat minulle hyvin tärkeät henkilöt olen tavannut juuri animen ja mangan takia. He kuuluvat niihin harvoihin ihmisiin, jotka kuuntelevat ja ymmärtävät minua ja joille voin kertoa huolistani. Ilman heitä olisin jo luultavasti tappanut itseni aikoja sitten.
Pienenä lisäyksenä voisin vielä sanoa, että animen ja mangan takia löysin myös Vocaloidin. Vaikka ääni on välillä, mitä on (konemainen) niin kappaleet ovat, mitä ihanimpia ja eroaa yleensä suuresti tällaisesta "normaalista" länsimaisesta musiikista. Ne vain osaavat olla erityisellä tavalla koskettavia ja olenkin saanut paljon lohtua sellaisista kappaleista, kuten Rolling Girl.

Triture
Viesti:

ViestiKirjoittaja Triture » Ma Marras 12, 2012 05:38

Pakko myöntää että... tavallaan. owo'

Animen ja mangan ansiosta menin animeconiin, jossa tapasin ihmisiä ja heidän kavereita ja tapasin sieltä nykyisen poikaystäväni, joka on tehnyt minusta onnellisemman kuin koskaan ennen. ^3^
"the "miracle" never happened. Meaby it was never meant to. Because the "miracle" is something that doesn't exist." ~Phoenix Wright

Nitsakia

ViestiKirjoittaja Nitsakia » Pe Marras 16, 2012 00:42

Saatan olla. Monesti siitä on nimittäin huomautettu että olen pirteämpi/iloisempi kun syvennyn "harrastukseeni" :)
Siipensä polttanut, taivaalta tippunut, maailmaan hukkunut, manalaan palannut
http://myanimelist.net/animelist/Nitsakia

Vile

ViestiKirjoittaja Vile » Pe Marras 16, 2012 01:01

Turhat lorut editoin pois kun ei niistä mitään selkoa ota kukaan terve ihminen, joten lyhyesti ja ytimekkäästi: Kyllä.
Viimeksi muokannut Vile, Ti Joulu 11, 2012 12:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

omena-ruhtinas

ViestiKirjoittaja omena-ruhtinas » To Marras 29, 2012 00:37

Pikkunassikasta asti vanhoilla animesarjoilla ja muutamalla Ghibli-elokuvalla kyllästettynä ihmisenä - ja nykyisin enemmän tai vähemmän suurimpaan osaan sarjoista kriittisesti suhtautuvana kökkäreenä - on hankala äkkiseltään sanoa, onko mangan ja animen seuraaminen saanut minusta iloisempaa kuin mitä olen, mutta ehkäpä tarkemmin ajateltuna kyllä. Kavereiden kanssa on tullut keskusteltua paljon eri sarjoista ja FF-peleistä ja kai niiden kautta myös piirtämisestäkin innostuin. Pelkästään esim. cosplayn kautta en ole saanut uusia tuttavuuksia (aaa joo mutta kyllä on hyviä kokemuksia ja muistoja antanut), manga/anime harrastus edesauttoi tutustumista lukioystäviini. On kyllä sarjojen joukossa löytynyt ajan myötä sellaisiakin helmiä, jotka ovat laajentaneet tajuntaa syvällisillä pohdinnoillaan (olisivatpa vain ilmestyneet paljon aikaisemmin antamaan valaistusta ihmisparalle).

Vaikka tämä harrastus ei suoraan minua ohjannutkaan kouluvalinnoissani, on se kuitenkin ollut minulle ehkä yksi niistä huomaamattomista kulmakivistä (niitä, jotka eivät ole ensisijaisesti mielen pinnalla olevia tärkeitä asioita mutta silti välttämättömiä antamaan ensimmäisen tönäisyn jotakin outoa kaukaista, vielä tiedostamatonta päämäärää kohti), joiden kautta olen nyt opiskelemassa animaatiota. Toisin sanoen saatan tulla työstämään asioita, jotka olivat saaneet pikkunassikka-minäni innostumaan silloin kauan sitten - tällä kertaa varmaan toivottavasti ollen osa sitä porukkaa joka innostaa ja opettaa seuraavia tulevaisuuden pikkunassikoita animaation kautta. Nyt asiaa pohdinneena on myönnettävä, että kyllä, taidanpa ollakin iloisempi. :)

illusiα
Viesti:

ViestiKirjoittaja illusiα » Su Joulu 02, 2012 20:56

Muuttanut minua persoonana ja tehnyt iloisemmaksi, kyllä. Ei niinkään kyllä aina esimerkkinäkin toiminut j-rock ( riippuem yhtyeestä, koska sanotukset on yleensähän aika raskaita, you know. )
Kavereita olen saanut lisää, ja ainahan sitä ilahtuu kun pääsee lukemaan uusintaa osaa jostakin sarjasta tai vastaavaa. :D Pystyn tosiaan myös irtautumaan todellisuudesta hetkeksi, kun katson animea. On kyllä pakko nyt todeta, että luultavasti vain istuisin yksin kotona tekemättä mitään ilman tätä harrastusta. Ja sarjat, itsetunto kohoaa kohdallani niitä lukiessa / katsoessa. Lisäksi ne nyt (tietenkin) herättävät muitakin tuntemuksia, ja nuh. Niin.
Pakko kai ny sitä on muuten hymyillä, kun huoneeseesi astuessa sinua niin jiirut kuin söpöt animehahmotkin. Piristää päiviä = pitkäkestoisesti lisää positiivisuutta.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

illusiα
Viesti:

ViestiKirjoittaja illusiα » Ke Touko 29, 2013 15:45

kuragemon kirjoitti:Muuttanut minua persoonana ja tehnyt iloisemmaksi, kyllä.
Ystäviä olen saanut lisää, ja ainahan sitä ilahtuu kun pääsee lukemaan uusintaa osaa jostakin sarjasta tai vastaavaa. :D Pystyn tosiaan myös irtautumaan todellisuudesta hetkeksi, kun katson animea. On kyllä pakko nyt todeta, että luultavasti vain istuisin yksin kotona tekemättä mitään ilman tätä harrastusta. Ja sarjat, itsetunto kohoaa kohdallani niitä lukiessa / katsoessa. Lisäksi ne nyt (tietenkin) herättävät muitakin tuntemuksia, ja nuh. Niin.
Pakko kai ny sitä on muuten hymyillä, kun huoneeseesi astuessa sinua niin jiirut kuin söpöt animehahmotkin. Piristää päiviä = pitkäkestoisesti lisää positiivisuutta.
"He's saying 'I'll eat more high class cotton, I don't want to get a cold'."
――Cotton!?
"Meto only eats cotton. He's a doll."

ama-chan

ViestiKirjoittaja ama-chan » Ti Kesä 04, 2013 00:28

Kyllä todellakin ! Oon aina ollu ilonen ja niin, mutta kyllä se anime ja manga toi ihan uutta intoa haha ! Menevä musiikki ja sarjat joihin eläytyy mukaan on kyllä ihan huippuja, ja aina kun odottaa uutta jaksoa animesta tai kappaletta mangasta niin kyllä siinä on sellanen hyvällä tapaa jännittynyt olo xD
Ja ennen animea/mangaa kun kotona istui koneella ei ollu mitenkään kehuttava mieliala, mutta nyt istun koneella typerä hymy naamassa ku joku komedia pyörii siinä ruudussa :D
Nyaaaan~

momelus

ViestiKirjoittaja momelus » Ti Kesä 11, 2013 09:59

Anime- ja mangaharrastus ovat tuoneet mukanaan conittamisen ja cossaamisen. Conit ovat aina ihan parasta, ja välillä huomaan istuvani keskellä yötä sängyssä ja hymyileväni idioottimaisesti, kun muistan, että coniin on enää kuukausi. Toisaalta cossaaminen aiheuttaa ennenaikaista vanhenemista stressillä ja rahanmenolla. Iloinen j-pop -musiikki tai jiiru yleensäkin piristää päivää kummasti - on mahdotonta olla hymyilemättä vanhalle ayabielle, tai An Cafelle ja Kralle. Mutta yhyhyyhyhyyy kun käy itkettämään aina kun mietin, etten näe niitä bändejä ehkä koskaan. ;__; Kaksipiippuinen juttu...

Ropertsi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ropertsi » Ti Kesä 11, 2013 14:59

Myönnän että minusta on tullut iloisempi tämän harrastuksen aloittamisesta.
Conit ja cosplay on parasta sillä niissähän tapaa uusia ihmisä ja ne luovat uusia haasteita.
Olen itse huomannut ja muutkin että minusta on tullut pirteämpi ja iloisempi.

Ameno Sagiri

ViestiKirjoittaja Ameno Sagiri » Ti Kesä 25, 2013 15:23

Lähdin Japaniin ja nyt asun siellä.

Kyllä, minusta on tullut iloisempi. Voi niiitä aikoja kun katsoin Magic Knight Rayearthia ja DBZ subilta, olisimpa siitä tiennyt mihin pääsen tulevaisuudessa.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”