Mikä on japanilainen nimesi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Chewwy
Viesti:

Re: Mikä on japanilainen nimesi?

ViestiKirjoittaja Chewwy » Pe Joulu 07, 2012 20:57

Rum and Monkey: 天海 Amami (heavenly ocean) 三千代 Michiyo (three thousand generations)
Blogthing: Mizuko Reizei

1. Kerro mitä mieltä olet uudesta nimestäsi. Käyttäisitkö sitä, jos muuttaisit Japaniin ja saisit valita siellä uuden nimen?
- Mm...Rum and Monkeyn nimi ei ole minun mieleeni, mutta blogthingin nimestä tykkään. Voisin kyllä nimeni vaihtaa jos muuttaisin.

2. Vastaako japanilainen nimesi mitenkään suomalaista nimeäsi?
- Ei todellakaan. :D Todella erilaisia ovat kumpikin ja molemmat myös varmaan puolta lyhyempiä.

3. Jos et jostain syystä pitänyt uudesta nimestäsi, millainen nimi olisi mieluisampi?
- No kaikki nimet on hienoja, mutta se riippuu niin nimen kantajasta, tykkääkö vaiko eikö ja mielipiteetkin vaihtuu.

4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi? Oletko esimerkiksi kuin vihreä visteria tai kukkiva kirsikankukka?
- Eipä taida olla. Taivaallinen valtameri ei tuo auki ainakaan itselle mitään merkitystä, eikä kyllä myöskään kolme tuhatta sukupolvea.
Blogi: Plastic♫Smile

Nimimerkki vaihtunut AmieZerosta Chewwy:ksi!

Prodigy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Prodigy » La Joulu 08, 2012 23:13

Raidon Shimizudani

1. Kuulostaa kuumaveriseltä. Ihan semiviileä nimi, voisi melkein pitää.

2. Ei mitenkään... :D

3. -

4. Jaa-a? En nopealla selauksella löytänyt käännöstä.
If the world is full of things we never wanted to know, is our only option to look away? You won't solve anything by looking away.
~Natsume Kyousuke

awkward

ViestiKirjoittaja awkward » Ke Joulu 12, 2012 23:09

飯野 Iino (rice plains) 幸代 Sachiyo (generation of blessing)

1. Jaa'a, mistäs sitä koskaan tietää.
2. Siinä mielessä, että etunimi ei ainakaan muuttunu kovin montaa kirjainta, mutta muuten ei tosiaan :'D
3. -
4. Ei kai? Ite en ainakaa hoksaa.
if you don't live for something, you'll die for nothing

Vile

ViestiKirjoittaja Vile » La Joulu 15, 2012 13:04

猿渡 Saruwatari (monkey on a crossing bridge) 誠 Makoto (sincerity)

1. Makoto kelpaa mikä ettei. Saruwatari... No jaah.
2. Enpä tiedä.
3. -
4. Minähän olen vilpittömyyden perikuva.

Fuugis

ViestiKirjoittaja Fuugis » Ma Tammi 14, 2013 12:33

Rum and Monkey antoi minulle nimen Nakamura (center of the village) Koharu (little spring time).

1. Kerro mitä mieltä olet uudesta nimestäsi. Käyttäisitkö sitä, jos muuttaisit Japaniin ja saisit valita siellä uuden nimen?
Koharu kuulostaa kivalta sekä ilman tuota englannin kielistä selitystä mutta myös sen kanssa : )
Nakamura kuulostaa vähän tylsähköltä, mutta no joo, ihan kiva~
Koharu nimeä voisin harkita käyttäväni Japanissa, mutta Nakamuraa en. >3<

Ei, harmi :<

3. Jos et jostain syystä pitänyt uudesta nimestäsi, millainen nimi olisi mieluisampi?
Pidän omasta nimesetäni sen verran paljon, että en sitä ainakaan heti olisi vaihtamassa XD
Mutta jos olisi pakko vaihtaa nimensä, niin haluaisin että etunimeni olisi Haruka : D
Se kuulostaa kivalta, ja japanilainen ystäväni aina ääntää oikean nimeni näin n__n'

4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi? Oletko esimerkiksi kuin vihreä visteria tai kukkiva kirsikankukka?
Hmm... Nakamura Koharu nimi ei taida kyllä kuvata minua mitenkään :/
見せしめタブーをルールへ
"Show how to turn taboos into rules"

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Fuugis on deviantART

Edvez

ViestiKirjoittaja Edvez » Ma Tammi 14, 2013 22:58

小栗 Oguri (little chestnut) 国海 Kuniumi (country ocean). Ihan hauskalta kuulostaa lausuttaessa, mutta en nyt sitten tiedä muuttaisinko nimeäni. En halua olla pähkinä. :D

No ei kyllä oikeastaan millään tavalla.

Hmm.. En kyllä osaa sanoa. Mielummin pidän oman alkuperäisen nimeni, mutta olisi hauskaa käyttää tuota jossain.

No itse olen kooltani pieni, niin aika mukavasti tuo Oguri täsmaa minulle (little chestnut). :)

Aughisky
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aughisky » Ke Touko 22, 2013 19:05

小泉 Koizumi (small spring of water) 明日香 Asuka (fragrance of the bright day)

Asuka Koizumi.. Hmm.. Ihan kivalta kuulostaa, mutta olen ihan tyytyväinen oikeaan nimeeni. :D
Ei oikeastaan.
Olisi mielestäni mukavampi, jos nimi muistuttaisi edes hieman suomalaista nimeäni, sillä olisi aika outoa hypätä yllättäen Asukaan. (vaikka oikea tilanne ei se olekkaan) C:
Ensimmäisessä ei ole, mutta kirkkaan päivän tuoksustakaan en nyt niin mitään sanoisi. XD

Convallaria

ViestiKirjoittaja Convallaria » Ke Touko 22, 2013 19:36

山下 Yamashita (under the mountain) 子 Aiko (child of the morning sun)

Hmm.... Tuo kyllä on ihan kiva, vaikka tuo "Vuoren alla" hieman tuntuu oudolta. En kuitenkaan pitäisi omaa nimeäni Japanissa koska se tarkoittaa huono/kehno. Tuo voisi ehkä olla, tai sitten joku lähempänä omaa nimeä.
Ei oikeastaan. Oma nimeni kuulemma johtuu sotaa/voittajatarta tarkoittavasta vanhan latinan sanasta, joten ei oikeastaan pätkän vertaa.
Onhan tuo ihan kiva ja kuulostaakin kivalta, mutta edelleen tuo "Vuoren alla" tuli aika puskan takaa... Jos vaihtaisin nimeni johonkin mikä japanilaisilta paremmin ääntyisi tulos olisi varmaan "Tarina" Ei japaniksi tarkoita mitään, mutta heille helppo lausua, ja minusta erittäin kaunis sana. (Ehdotin tätä pikkusiskon nimeksi mutta isä ei halunnut...) Jos taas pitäisi tarkoittaa jotain niin etunimeksi voisin ottaa Fuyu (Eli talvi. Kaunis sana ja kaikki aina vitsailee Suomalaisesta talvesta) Sukunimi voisi olla Hizashi tai Azayaka. Hizashi tarkoittaa auringon valoa ja Azayaka kirkasta. Haluisin siis yhdistää mielikuvan pimeästä ja kylmästä talvesta johonkin valoisaan.
Tuo "Aamuauringon lapsi" itseasiassa osui aika hyvin, sillä olen (Ainakin vanhempieni mukaan) syntynyt kesä aamuna kello neljä, eli auringon nousun aikoihin.
5. Keksi itse lisää Jaa-a, Mietin tuota Yamashita Aiko:a ja aloin pitämään sen soinnista. Varsinkin Yamashita kuulostaa sanana kauniilta mutta itse tarkoitus sitten ei. Aiko on tuttu muualtakin ja käsittääkseni suht yleinen nimi Japanissa (En ole mitenkään ottanut selvää, sellainen mielikuva minulla vain on) Kumpaakaan en ottaisi nimekseni, mutta kummatkin kuulostavat mukavilta nimiltä. Olen kuitenkin mielikuvituksellisuuden ystävä ja nuo ensnnäkin kuulostavat kummatkin suht tavallisilta, eivätkä tarkoita mitään sen kumempaa yhdessä.

mussutin

ViestiKirjoittaja mussutin » Su Heinä 14, 2013 22:33

Tämä on siis Rum & Monkeyn antama nimi:
中島 Nakajima (center of the island) 真由 Mayu (true significance)

Kyllä sitä voisin pitää. Mayu on jotenkin söpö nimi ja jollakin lailla sopii minulle. Ja se tarkoittaakin todellista merkitystä. Olenko tämän nimitestin mukaan jotenkin mystinen, hih?
Ei kyllä. Nimeni ei merkitse mitään erikoista, mutta on oikeastaan saksalainen.
Pidin kyllä.
Ei oikeastaan.
Tracon 2013 - WAIT MEEE

- scouting legion & armin
- myämyä maria olet niin ihana ja beato kyllä sinäkin
- NIGGA NUGGETS
- dat feels ep 21-22 snk
- you mad maria?
- kanon... what can i say?

ASHE

ViestiKirjoittaja ASHE » To Heinä 18, 2013 16:34

藤本 Fujimoto (true wisteria) 千秋 Chiaki (very fine in autumn)

Chiaki on ihan söpö nimi, mutta jos vaihtaisin, haluaisin tyttömäisemmän nimen :3

Ei sitten yhtään.

Kyllä tuo nimi on ihan kiva, mutta omaan korvaan se kuulostaa liian maskuliiniselta xd

Eipä oikeastaan, enemmän olen kevät kuin syksy ihminen :D
Isn't it sad, that I'm not here ?

Purplepear
Viesti:

ViestiKirjoittaja Purplepear » Ti Loka 15, 2013 16:43

猿渡 Saruwatari (monkey on a crossing bridge) 弓美 Yumi (beautiful bow, as in bow and arrow)

Hmm, no Yumi kuulostaa kivalta niin en välttis vaihtais :3

Ei sitten yhtään :D

4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi?
Olen apina

Sasuko

ViestiKirjoittaja Sasuko » Ma Marras 04, 2013 15:42

Kokeilinpa minäkin aikani kuluksi generaattoreita...

Blogthingsin kautta generaattori antoi tällaisen nimen:
Kohana Inokuma
ja
rumandmonkey tarjosi tällaisen kattauksen:
小松 Komatsu (little pine tree) 幸子 Sachiko (child of fortune)

Enemmän tykkään itse tosta rommiapinan antamasta nimestä, sopii paremmin oikeaan nimeeni.
En varmaan voisi tuota "uutta" nimeä käyttää ihan heti, kun en luultavasti osaisi edes kopioida sitä oikein jos käsin yrittäisin noita kirjoittaa...

Pieni mänty: Noh, asun Suomessa, missäpä täällä ei olisi mäntyjä jos ei urbaanilootassa elele.. Pieni, no joo. Olisin vaivaismänty mittakoostani johtuen (hurjat 156 cm pituutta..)
Child of fortune: Onnen/varauden lapsi... Joo, en ehkä ainakaan rahallisen vaurauden (aina ollut pienituloinen) ja olen aina se, jolla on huonoin tuuri arvonnoissa. Ei ihan omalle kohdalle osu nuo kuvaukset etunimen osalta, mutta onhan siitä ainakin kaksi alkukirjainta samat kuin omassa etunimessäni. 눈_눈''
Löydyn myös Deviantartista. Sivulleni eksyminen jokaisen seikkailijan omalla vastuulla.

GrellFanBoi~
Viesti:

ViestiKirjoittaja GrellFanBoi~ » Ma Helmi 03, 2014 23:37

辻 Tsuji (cross roads) 和子 Kazuko (friendly child)
aivan ihana nimi!!! ;w;

Ihana nimi, ehdottomasti käyttäisin x33

No, etunimi alkaa "T":llä ja sukunimi "K":lla o.o hiukan samaa näköä muutenkin
Paitsi tosiaan etu- ja sukunimen alkukirjaimet menee ristiin x3

-----------------------------

4. Onko japanilaisen nimesi sanoilla mitään tärkeää merkitystä omassa elämässäsi?
"Crossroads" kuvastaa hyvin sekä valinnanvaikeutta ja monijakoisuutta joita koen omaa persoonallisuuttani tutkiessa. >w<
"Friendly child" on yhtä-lailla osuva x3 omasta mielestäni ainekin pyrin olemaan ystävällinen jokaiselle ;w; ja olen melko lapsenmielinen; pidän söpöistä asioista, vaatteista ja väreistä~ :3

5. Keksi itse lisää? Oman mielikuvituksen käyttäminen on hauskaa ja saattaa innostaa muitakin foorumilaisia entistä luovempiin viesteihin.
Tituleeraan itseäni usein Ramunekoksi netissä. :3
Nimi koostuu ihanan "ramune" juoman nimestä ja sanasta "neko" joka tosiaan tarkoittaa kissaa. ^w^
Käytän myös ajoittain nimeä Corgitaku, joka koostuu sanoista corgi(lempi koirarotuni) ja otaku. x3
Viimeksi muokannut GrellFanBoi~, Ma Helmi 03, 2014 23:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

GrellFanBoi~
Viesti:

ViestiKirjoittaja GrellFanBoi~ » Ma Helmi 03, 2014 23:38

[[[tuplapostaus, voi poistaa >A<]]]

Joona

ViestiKirjoittaja Joona » La Joulu 12, 2015 16:10

Yona Kōsakushima :D

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”