Jos joku turmelee mangasi, sinä...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jos joku turmelee mangasi, sinä...

hyökkäät karjuen pokkarin pahoinpitelijän kurkkuun
210
26%
vaadit häntä maksamaan pokkarin hinnan sinulle, jolla ostat uuden pilalle menneen tilalle
342
42%
katsot häntä tyynen rauhallisesti ja otat pokkarin pois häneltä
107
13%
purskahdat itkuun ja tempaat rakkaan aarteesi takaisin itsellesi
53
7%
joku muu reagointi-tapa, mikä?
98
12%

Ääniä yhteensä: 810

Kitayama
Viesti:

Re: Jos joku turmelee mangasi, sinä...

ViestiKirjoittaja Kitayama » Ke Joulu 10, 2008 23:55

Riippuu onko kyseessä vahinko vai tahallinen teko. Vahingostakin kyllä ihan taatusti pyydän jonkin korvauksen, riippuen julkaisun hinnasta ja harvinaisuudesta (tosin kaikkein harvinaisempia julkaisuja en edes lainaa talon ulkopuolelle). Jos kyseessä on tahallinen teko niin käyn ostamassa purkin mahdollisimman yököttävän väristä sprayta ja hiivin tyypin kämppään tuhoamaan tähän kirja- tai dvd/cd-kokoelman. Silmä silmästä, hammas hampaasta! Ja mielellään vielä niin että kaksi hammasta hampaasta! >D

Sama pätee muuhunkin omaisuuteeni, ei pelkästään mangaan. Jos kyseessä olisivat taidevälineeni, tuloksena olisi murha. Ai miten niin olen väkivaltainen persoona? :'D
今は涙に濡れたままで
深い祈りのように

Noppa

ViestiKirjoittaja Noppa » To Joulu 18, 2008 22:17

No, tietysti katson tyynenrauhallisesti, otan mangan pois ja olen kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Jos hän pyytää anteeksi, annan tietysti. Tietysti, jälkeenpäin saattaa harmittaa. Aika kalliitahan ne mangat on, eikö? Jos katsoo oikealta mittapuulta. (Esim. jos yksi manga maksaisi 5,50-6,00 € ja sen hintaisia ostaisi joku 20 vuodessa, niin tulisi se aika kalliiksi..) Eikä vanhemmatkaan varmaan tykkäisi, josson mehuinen/revitty/TaiMuutaSellaista manga lattialla, kaapissa. O_o
´´If you're wrong,
you just have to say 'Sorry'``.

TobiLover

ViestiKirjoittaja TobiLover » To Joulu 18, 2008 22:57

Riippuu mikä pokkari on kyseessä...Jos ei ole lemppareitani ja kaveri on kuitenkin destroyaamassa sitä niin vaadin silti rahaa niin paljon että se riittäisi uuden pokkarin ostoon (paremman). MUTTA jos on yksi (omasta mielestäni) parhaimmista mangahyllyni antimista kyseessä (esim. Naruto) niin seuraukset ovat vakavammat: hyökkään luultavasti pokkaria tuhoavan henkilön kimppuun niin että hän ei tule koskaan unohtamaan sitä, ja tietenkin pöllin häneltä rahat uuden pokkarin ostoon. En voi sietää pokkarien turmelemista, sen pitäisi olla kielletty laissa.
Se kuolee nuorena, jota jumalat rakastavat.

TokyooMyuuMyuu

ViestiKirjoittaja TokyooMyuuMyuu » La Joulu 20, 2008 18:48

No riippuu toki mangasta, mutta olisin joka tapauksessa aika käärmeissäni. >:( Kun vanhempia mangoja on myöhemmin vähän vaikea mistään enää hankkia, vaikka rahat saisikin...
Bishoujo Senshi wo Atashi no Yume... ~

Rändöm

ViestiKirjoittaja Rändöm » Pe Joulu 26, 2008 22:44

"Jokin muu tapa..."

Riippuu tuhoajasta ja mangasta. Jos isoveli tai isosisko on kyseessä, niin hyökkään karjuen kimppuun...
Jos se on joku puolituttu/ sukulainen, niin leikin tyyntä, ja saatan vaikka vanhingossa tuhota jotain hänen omaisuuttaan (ihan vain kostoksi...>:3)
Jos se on pupuni, niin nuaran vain ja sen jälkeen saatan vetäytyä omiin oloihin suremaan kirjaani. (Mmm, Oskarin suosikkia taitaa olla FMA, kun Venla taas tykkää Weedistä, kalliit herkut~)
Ainii ja jos se on jompikumpi vanhemmistani, niin saavat luvan maksaa.

Cheyenne

ViestiKirjoittaja Cheyenne » La Tammi 17, 2009 17:03

Riippu vähän mikä manga. Jos joku sattuisi tuhoamaan rakkaimman mangani, minä joko purskahtaisin itkuun tai raivostuisin ja hakkaisin tuhoajaa kirjalla päähän.

-Dist

ViestiKirjoittaja -Dist » Ma Tammi 19, 2009 20:22

Pitäsköhän nyt syöksyä karjuen itteni kimppuun ( Pistin aiemmin tuon vaihtoehdon ), kun rikoin oman mangani vahingossa. :(

Pistin pari postissa tullutta mangaa laatikkooni joka oli tosi täynnä, ja sitten en saanutkaan enää auki.. Ja kun sain, oli yksi manga ihan revennyt.. *sob* :(
Viimeksi muokannut -Dist, Ke Tammi 21, 2009 01:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The joys of a universe made and unmade, friends across time, shall be your ray of light.

Mlaa
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mlaa » Ma Tammi 19, 2009 20:43

"Jokin muu tapa..."
Pistän Jonkun ostamaan itse mulle uuden mangan ja se saa pitää sen pilalle menneen.
Mutta ei huolta, kaverit kohtelevat aarteita hyvin. <3

G-drama

ViestiKirjoittaja G-drama » Pe Tammi 23, 2009 00:06

Ennen en meinannut antaa edes mangaa lainaksi, kun näin miten ihmiset käsittelivät pokkareita. En pitänyt siitä, että kansia taiteltiin niin että niteet löystyivät ja mangasta tuli kuin Aku Ankan taskari. Nykyään sillä ei ole enää mitään väliä. En enää arvosta yhtä paljoa vuonna paavo ja erkki ostettuja mangapokkareita kuin ennen, vaikka kalliimpia olivatkin kuin nykyään myytävät. Silti pyrin pitämään ne siistissä kunnossa ja varoa taittamasta yhtäkään kulmaa kansista. Eipä niitä näinä päivinä lue minun lisäksi muuta kuin veljeni, joka onkin alkanut moittimaan minua siitä, miten taitan One Piecen kansia, hoho. Ainakin tiedän millainen itse olin joskus.

Mutta juu, riippuu minkälainen julkaisu on kyseessä. Japaninkielisten, alkuperäisten tuhoamisesta pistän köyden jatkoksi, enkku julkaisujen turmelemisesta naamavärkki saa pienen käsittelyn ja suomenkielisten kohdalla tuskin väkivaltaa ilmenee, mutta korvaus on silti paikallaan.

Jalkaninja

ViestiKirjoittaja Jalkaninja » La Tammi 24, 2009 15:08

"joku muu reagointi-tapa, mikä?"

En oikein tiennyt mikä noista vaihtoehdoista kuvaisi eniten. No yleensä kun lainaan kirjojani siskolle hän turmelee ne. :?
Ei aina mutta joo. Valitan hänelle hetken ja annan asioiden olla, koska en halua tapella aiheesta. Siskohan ostaa kumminkin suurimman osan kirjoista minulle (:.

Kameko

ViestiKirjoittaja Kameko » Su Tammi 25, 2009 22:54

Mangani eivät ole minulle millään tavoin pyhiä (ellei lasketa niitä jotka olen rahdannut ulkomailta, mutta ne ovat japaninkielisiä joten niitä kukaan kaverini ei halua lainata). Jos teos olisi vielä luettavissa, luultavasti mököttäisin hetken ja antaisin sitten anteeksi. Olen joskus itsekin kaatanut mehua mangani päälle. Ei se maailmaa kaada. Jos sivuja on irti, tai jotain ruokaa välissä tai muuten lukukelvottomassa kunnossa, vaadin korvausta. Korvauksen suuruus riippuu siitä, kuinka paljon olen maksanut pokkarista ja kuuluuko se suosikkeihini. Esim. Ranmat ja Inuyashat voisin viitata kintaalla, mutta Rurouni Kenshinit ja Naushikat vaatisin ehdottomasti korvaamaan. Näin.
"This duel is one-on-one. No aiding hands."
"Yes. That's why it was mouth only."

Razuberitsuki

ViestiKirjoittaja Razuberitsuki » Ma Touko 11, 2009 16:36

Raivostun n. kerran kuukaudessa pikkuveljelleni, joka turmelee kaikkia mangojani hitaasti, mutta varmasti. Huudan täyttä kurkkua ja vaadin porttikieltoa hänelle. :'D

Engaru

ViestiKirjoittaja Engaru » To Heinä 09, 2009 23:01

Pistin nyt tuon maksun vaatimis kohdan, mutta hyvin, hyvin todennäköisesti hyökkäisin myös vandaalin kimppuun. Mangani ovat vauvojani, ei niitä saa pahoinpidellä! :D
One day I will set this right!

NA

ViestiKirjoittaja NA » Pe Heinä 10, 2009 15:06

No riippuu vähän. Jos kyseessä on Tarjoustalosta ostettu Conan number 21, jolla hintaa oli tasan yksi euro, niin hällä väliä, ei pari mehutippaa haittaa tai sivun taitos. Jos kuitenkin kyseessä olisi joku astetta kalliimpi tai lempisarjani osa X, niin korvausta vaatia aikoisin ainakin. Mitään harvinaisuuksia en omista, enkä lainaa kovinkaan usein rakkaita mangojani kavereilleni lainaa (tai minua ei ole pyydetty lainaamaan).

Wandall
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wandall » To Heinä 16, 2009 23:57

Vastaus on ei reaktiota kun en mangaa edes omista. :'D Vaan jos joku tekisi saman animeilleni niin vastaus olisi ensimmäinen, lisäyksellä että näkee saman vaivan ja hankkii ne minulle takaisin. n_n
It keeps going and going and going and going and going... ON STEROIDS! >8D

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”