Jos joku turmelee mangasi, sinä...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Jos joku turmelee mangasi, sinä...

hyökkäät karjuen pokkarin pahoinpitelijän kurkkuun
210
26%
vaadit häntä maksamaan pokkarin hinnan sinulle, jolla ostat uuden pilalle menneen tilalle
342
42%
katsot häntä tyynen rauhallisesti ja otat pokkarin pois häneltä
107
13%
purskahdat itkuun ja tempaat rakkaan aarteesi takaisin itsellesi
53
7%
joku muu reagointi-tapa, mikä?
98
12%

Ääniä yhteensä: 810

Shoe

Re: Jos joku turmelee mangasi, sinä...

ViestiKirjoittaja Shoe » To Kesä 17, 2010 17:28

madu kirjoitti:Kyllä sieltä kulkee postikin, ihan tälleen sivuhuomiona. Ja mangapokkarit maksavat japanissa muutaman euron kappale.

Totta, postikin kulkee, mutta uhkauksena toimisi kaiketi hyvin kun sanoo että pitää nimenomaan hakea uusi, ei tilata ja hakea postista. Ja halpojahan ne kyllä ovat, sitä ei ole kieltäminen, olisivat yhtä halpoja täällä kuin Japanissa..

Andriani

ViestiKirjoittaja Andriani » To Kesä 24, 2010 21:44

Pistäisin lapulle liikkeen osoitteen josta saa uuden.

Orihime

ViestiKirjoittaja Orihime » To Heinä 01, 2010 12:50

No voin kertoa että ei sille hyvin kävis.. Mut vastasin silti ton että pyytäisin korvausta. :D Ite kerran turmelin Bleachin 5:osan kannen, ku piti käydä hakeen se kaupasta potkulaudalla ja paluu matkalla se kopis potkulaudan varteen, sit kotona katoin kantta ja se oli ihan pienillä rei'illä, vielä parhaimman näköne kansi!! Mutta onneks ei isompaa vahinkoo. Ei kyllä koskaan kukaan kaveri oo rikkonu kirjoja :)
Orïhïme

Toph

ViestiKirjoittaja Toph » Ke Loka 20, 2010 14:42

Tapan sen, ketä turmelee mangani. :D Ja jos en tapa niin ainakin tainnutan.... Se on sen oma murhe.
"Nopeat syövät hitaat kuten sanotaan, Inoseni"-Sakura

Yotsu

ViestiKirjoittaja Yotsu » Su Loka 24, 2010 16:47

riippuu hieman... jos lainaan tosi hyvälle kaverille niin se kyllä tietää että tulen uhkailemaan rahamaksuilla mutta kerran annoin fruba volume7 kaverille joka ei ollu lukenut magaa ennen,joten en ajatellut muuta kuinka kivaa meillä on sitten kun saan mokoman käännytettyä xD mutta kun kaveri palautti pokkarin, kansi oli aivan hapertunut ja sivut kiinni toisissaan, koska kaveri oli vahingossa jättänut kirjan terassille :.C
...
miksemme trolleja uskoisi, koska ne kusipääthän tietävät kaikesta kaiken,
huomatkaa vesiputouksen lailla valuva sarkasmi.
...

mijummi

ViestiKirjoittaja mijummi » Ma Marras 01, 2010 04:00

Todennäköisesti pyytäisin ostamaan uuden. ei siitä nyt niin suurta raivokohtausta tarvitse nostaa saahan noita mailmasta =) TOKI kyllä se hermostuttaa kun siskoni joskus tahallaan japaninkilistä materiaalia repii suutuspäissään, silloin ei kyllä tule vain sanottua "Osta uusi" vaan tulee jo käytyä käsiksi. Mutta jos kaveri vahingossa rikkoisi ei tästä suurta numeroa tarvitsisi tehdä. Toki vanhinkoja sattuu, tahalleen rikkoneelle en enää antaisi käsiteltäväksi.
Jotkut leikkaavat kinkkua, jotkut päitä

Demoniruhtinas

ViestiKirjoittaja Demoniruhtinas » Su Marras 14, 2010 13:20

Riippuu kirjasta. Ja tietenkin henkilöstä. En kyllä laittaisi parasta kaveriani korvaamaan mangaa josta en edes pidä. Että niin... Edellinen kommenttini meni vähän yli...
Viimeksi muokannut Demoniruhtinas, Ti Huhti 03, 2012 00:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Toinen nimeni on Forever Alone

EpikFeil

ViestiKirjoittaja EpikFeil » Su Marras 14, 2010 20:46

Riippuu ihan mangasta. Jos se on joku randomsarja osa kaksi jota en koskaan lue, okei, en tapa, mutta jos se on joku vähä tärkeempi (Death Note tms) tai joku mitä ei saa niin helposti (random yaoi divarista) niin suutahdan kunnolla. "OSTA UUS TAI ANNA RAHAA mölimöli"

LolNeko

ViestiKirjoittaja LolNeko » La Tammi 29, 2011 08:44

Hymyilen kauniisti ja suoritan erään kirurgisen leikkauksen ruosteisilla saksilla <3

BanaaniMiku

ViestiKirjoittaja BanaaniMiku » La Tammi 29, 2011 13:31

Nooh, ihan tälläinen tuikitavallinen reagointi: Lyön häntä, kiroan hänet taivaan ja maan väliin ja vaadin kaksinkertaisen korauksen, jos se ei toimi, alan otan pokkarin pois häneltä ja käsken hänen painua helve*tiin :)
Mikä se on? Ai, nyt mä tajuun se on tommonen oisit heti sanonu...

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » La Tammi 29, 2011 17:46

Eeeeh... aika väkivaltaisilta kuulostaa suurin osa ratkaisuista. Oletteko tosissannne? Lisäksi on aika anteeksiantamatonta olla lainaamatta kaverilleen enää mangaa, jos tämä on vahingossa yhden joskus turmellut ja pyytänyt sitä anteeksi. Jos aivan noin tarkka on mangoistaan niin en suosittelisi edes niitä lainaamaan. Kaikillehan niitä vahinkoja sattuu.

Minä olen suhteellisen tarkka omistani mangoistani. Vaadin lainaajalta erityistä varovaisuutta, jos hän lainaa kalliin tai minulle muuten vain rakkaan mangan. Mutta muuten suomimangojani saa lukea ihan rauhassa, turha varominen vie koko ilon lukemiselta. Pienet haaverit eivät haittaa, mutta isommista kuten sivun repeäminen kahtia, kannen suttaantuminen huomattavasti tai tuhoutuminen lukukelvottomaksi vaativat rahallisen ratkaisun. Muuten riittää pelkkä anteeksipyyntö.

Pieniä haavereita on sattunut minullekin mangojen kanssa puolin ja toisin. Siskoni halusi joskus lainata riparilleen mukaa mangojani ja minä suostuin. Muut mangat tulivat kunnossa takaisin, mutta Cherry Juice 1 oli kastumisen vuoksi aivan kupruilla. Olin hieman siskolleni siitä vihainen, mutta en sanonut mitään, koska se ei ollut minulle kovinkaan tärkeä manga.

Olen itse turmellut kaverini mangoja vahingossa. Lainasin häneltä pari D.Gray-mania. Kaverini on mangoistaan aika tarkka ja minä tiesin, että D.Gray-manit olivat hänelle tärkeitä joten asettelin ne varovasti koulureppuun. Kotiin päästyäni huomasin, että yksi mangoista oli saanut jostain kosteutta. Minulla ei kuitenkaan ole mitään hajua mistä kosteus siihen tuli, sillä koulukirjani ja muut mangat olivat kunnossa. Kastuneen mangan takakansi näytti, no kastuneelta, joten laitoin sen yöksi painon alle ettei alkaisi kupruttamaan. Vahinko ei ollut loppujen lopuksi suuri ja manga oli täysin lukukuntoinen, mutta takakannesta näki, että se oli saanut kosteutta. Kerroin asiasta kaverilleni palauttaessani mangoja ja pyysin anteeksi. Kaverini sanoi ettei se mitään, kun vahinko kumminkin oli niin pieni ja antaa minun lainata vieläkin mangojaan.

Cana

ViestiKirjoittaja Cana » Su Tammi 30, 2011 14:14

sen tekijän kurkku olisi todellakin vaarassa (tai riippuu henkilöstä). ^^ vastasin kuitenkin että saa maksaa rikottamansa pokkarin takaisin ja mieluiten nopeasti. Jos kyseessä olisi koira, niin sitten syyttäisin itseasiassa itseäni tai jotakuta muuta, joka on mangan semmoseen paikkaan jättänyt, että koira syö sen <.< noh jaa, onneks ei vielä mikään oo mennyt rikki...

The Shining
Viesti:

ViestiKirjoittaja The Shining » To Helmi 03, 2011 21:23

Suutun muutenkin liian helposti, joten ainakin tavaroita lentelee jos mangalleni tapahtuu jotain...
Kerrankin kun äiskä kasteli kukkaa joka on mangahyllyni päällä, niin se vesi jotenkin omituisesti valui ja kasteli juuri ne eniten maksaneet ja "tärkeimmät" pokkarit, Higurashit, Terra he, .hack...
Klo oli jotain 11(siis illalla) kun heittelin tavaroitani ja huusin niin lujaa että seuraavana päivänä oli kurkku kipeä, hyvä kun en mutsin kimppuun käynyt(itsehillintäongelmia) xDD

otapunk

ViestiKirjoittaja otapunk » To Touko 12, 2011 17:56

Jotkut superharvinaisuudet erikseen, mutta se on pelkkää materiaa ja uutta saa tilalle. Naurettavaa ottaa mitään sellaista noin vakavasti :D

CissyDella

ViestiKirjoittaja CissyDella » Su Touko 22, 2011 12:29

Kerran kävi mun pokkareille hieman heikosti kaverilla kyläillessään... Takasin kun tulivat oli toisesta kansi revennyt ja toisesta taitettu. Ei ne onneksi niin pahasti, mutta ottaen huomioon, että kohtelen pokkareitani kuin pikkuvauvoja... :roll: Parkumaan aloin ja menin nurkkaan istumaan ja paapomaan mun pokkareita. Toinen kaveri(ei siis se jolle lainasin ne.) joka on saman luontoinen pokkareiden suhteen tuli lohduttamaan mua. Se teippasi sen repeämän siististi ja suoristi taittuneen kannen. Sitten se haki mulle paperia, että saan kyyneleet kuivattua. :3
Resident Evil <3

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”