Onko sarjaa, josta pidät vaikket haluaisi?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Onko sarjaa, jonka fanittamista häpeät?

Ei ole.
193
40%
Kyllä, on olemassa yksi sarja.
120
25%
Kyllä, on olemassa muutama sarja.
114
23%
Minä häpeän olemassaoloanikin.
60
12%

Ääniä yhteensä: 487

Amazing Slug

Onko sarjaa, josta pidät vaikket haluaisi?

ViestiKirjoittaja Amazing Slug » La Marras 12, 2005 17:55

Onko teille käynyt näin? Tapaatte sarjan, jossa ei tunnu olevan mitään mielenkiintoisia elementtejä, joka on korni kuin mikä ja vielä mahdollisesti ärsyttäväkin? Mutta siitä huolimatta ette vain pääse pois sen otteesta ja huomaatte kauhuksenne omaavanne tunteita tätä sarjaa kohtaan? Kiellettyjä tunteita, jotka syövät teidät sisältäpäin, joita häpeätte ja piilottelette toisilta!?

Ei hätää, täällä voitte avautua ja tunnustaa kaiken kaikille, nimimerkkinne varjellessa anonyymiuttanne toisten paheksuvilta katseilta.

Minulle kävi näin. Sarja on Soukyuu no Fafner, ja se on aivan kamala. Velvollisuudentuntoiset, sankarilliset ja mukavat muksut ja aikuiset torjuvat ulkoavaruuden otusten hyökkäyksen saariparatiisiaan kohtaan... milläs muulla kuin muksujen ohjastamilla jättiläisroboteilla. Mechat ovat nimeltään "Fafner" (koomista), ja saarella on käytössä joku "Broomhilda" systeemi (koomisempaa!). Laitteiden nimet ovat suoraan jostain Itä-Saksan urheilumaajoukkueesta. Melkein kaikki hahmot ovat jonkin sortin ärsyttäviä "mä pelastan kaikki"-tyyppejä. Lisäksi piirrostyyli ei ole ihmisten kohdalla järin silmiä hivelevää. Kaikki sarjan aikuiset ovat tyhmän näköisiä. Eivätkä pienet tytötkään olleet kovin söpöjä.

Siitä huolimatta en voinut itselleni mitään, vaan odotin uutta jaksoa kuin masokisti keppiä! Parissa jaksossa jopa liikutuin melkein kyyneliin saakka. En voinut ymmärtää itseäni, kuka on tämä peelo minun ruumiissani? Kyllähän minunkaltaiseni kova jätkä voi katsoa ja lukea vaikka minkälaista sohjoa (CCS, yay :D ) tai yaoita (Loveless, yay :D) mutta Soukyuu no Fafner :oops: ?? Jos en pysäyty itseäni, saatan kohta jopa hommata dvd:llä sen sarjan!

Sarjassa oli hyvää vain musiikki, joka sentään oli niin erinomaisen tunnelmallista, että se antoi sarjalla oikeuden elää. Musiikki omisti itse asiassa niin paljon, että voisin jopa ostaa soundtrackin.

Blue
Viesti:

ViestiKirjoittaja Blue » La Marras 12, 2005 19:56

En erityisemmin häpeä sitä mistä sarjoista pidän, mutta on minulla aikamoinen lista niitä sarjoja joista pidän mutta yleisesti niitä pidetään suhteellisen huonoina, esim. Kono Minikuku mo Utsukushii Sekai (fanipalvelulla kuorrutettu nimihirviö) ja Jinki-Extend (jee teinit pelastaa maailman mechoilla).

Itse en häpeä tippaakaan tuon Soukyuu no Fafnerin katsomista vaikka sarjan alkupuoli ja loppu olivatkin suhteellista paskaa, mutta keskivaihe oli ihan viihdyttävä ja ainakin minä pidin parista ääninäyttelijästä ja alku- ja lopputunnarit olivat mahtavat. Minua ei myöskään niin paljoa häirinnyt se että teinit pelastaa taas kerran maailman, koska tunnetustihan paras tapa taistella kaikkia mahdollisia uhkia vastaan on laittaa teini mechassa taistelemaan (yleensä vielä ilman aiempaa kokemusta mechan ohjauksesta).

Acolyte

ViestiKirjoittaja Acolyte » La Marras 12, 2005 21:36

Ehkäpä Onegai-sarjan tekeleet. Kauheata sontaa katsoi sitten miltä kulmalta tahansa mutta silti kummatkin sarjat tuli katsottua melko ripeään tahtiin.

Toinen voisi olla Yuusha-saaga ja etenkin Gagagagagaogaigar. Idioottimaisempaa mechamättöä tuskin planeetalta löytyy (noh ehkäpä Transuvormerit), mutta silti tapitin sarjan kaikki jaksot läpi ja olin kuin ällikällä lyöty kun kuulin Grand Glorious Gatheringista :D
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » Su Marras 13, 2005 01:10

Voe tokkiinsa.

Kaikkea en edes julkisesti aio myöntää, kun hädin tuskin elän karmeiden totuuksien kanssa itse, mutta ehkäpä voisi heitellä jotain ilmoille.

ROD TV:ssä ei pitäisi olla mitään mistä minä pidän. Silti sitä tulee katsottua.

Sellainen (onneksi vain) kaksiosainen OVA kun Tristia of the Deep Blue Sea on tullut katsottua melkein puolitoista kertaa vaikka siinä ei ole juonta ja ainoa sisältö tuntuu olevan filosofisesti vääränlainen tuuletinpalvelu.

Minulla on vaaniva fiilis että tätä listaa voisi jatkaa, mutta valitsen sen sijaan jokerin ja lähden nauttimaan kauniista ulkoilmasta.

K8Skies

ViestiKirjoittaja K8Skies » Su Marras 13, 2005 14:19

Yhtenä tällaisena sarjana voisin mainita Beet the Vandel Busterin, joka pyörii edelleen. Se on vain niin yksinkertaisen yksinkertainen. Koko ajan oikeus voittaa ja kaikki ovat kavereita, kun taas Beet itse on tyhmä kuin saapas, ja kaikki ovat hänenkin ystäviään. Kiukkuhan siitä tulee. Aikas negatiivista juttua, mutta en todellakaan silti inhoa/vihaa sarjaa, vaan tosiaankin pidän oikeasti siitä jostain syystä.

Toinen, joka nyt tulee mieleen on Maria-sama ga Miteru. Syitä en tiedä, enkä varmaan rupeaisi edes selittämään, mutta mielestäni aika vasaralla päähän ja kielekkeeltä alas -sarja... ja silti katson sitäkin(huoh)... Mutta ei siitä sen enempää. :oops:
Oh, I didn't have to take everything off.
Kappa-sans fell asleep while basking in the sun.

|Nagasarete Airantou 4ever| |Life Is.|
|Bungaku Shojo^| |Kure-nai...| |Rurumo♥|

Lazzuu

ViestiKirjoittaja Lazzuu » Su Marras 13, 2005 14:43

Myönnetään... Dragon Ball Z. :x
Jeah.

Goodman

ViestiKirjoittaja Goodman » Su Marras 13, 2005 15:42

Lazzuu kirjoitti:Myönnetään... Dragon Ball Z. :x

Ja mitäs pahaa siinä on ?
Mie en haluaisi *tykätä* mistään Hentaista "vaikka siittä tykkääminen on luonollista eikös ?" :D
I like to move it

Don Pixe

ViestiKirjoittaja Don Pixe » Su Marras 13, 2005 18:12

Vaihtoehto "en ole varma", mikä on sinänsä vähän hassu, olisi saanut ääneni. Tarkemmin mietittynä tuollaisia sarjoja kai löytyy useampikin, mutta mainitaan se Dragon Ball Z, vaikka en kovasti fanitakaan.

Mietitään, mietitään...

Trilkk
Viesti:

Re: Onko sarjaa, josta pidät vaikket haluaisi?

ViestiKirjoittaja Trilkk » Su Marras 13, 2005 20:04

Amazing Slug kirjoitti:Onko teille käynyt näin? Tapaatte sarjan, jossa ei tunnu olevan mitään mielenkiintoisia elementtejä, joka on korni kuin mikä ja vielä mahdollisesti ärsyttäväkin? Mutta siitä huolimatta ette vain pääse pois sen otteesta ja huomaatte kauhuksenne omaavanne tunteita tätä sarjaa kohtaan?

Näitä on paljonkin.

Ennen vanhaan tuli katsottua ties mitä puolivillaista haaremianimea (esimerkki: Maburaho), joka on objektiivisesti ja subjektiivisesti ajatellen käsittämätöntä roskaa. Silti sitä vain tapittaa seuraavan jakson, kärsii, ja puolustelee sillä että pääsee ainakin purkin arvostelualueelle lyttäämään. Pääsin tästä tavasta onneksi eroon jo iäisyys sitten.

Tuo mainitsemasi Fafner oli minullakin vähän ongelmallinen tapaus. Näyttivät jossakin Otakutin allnighterissä 4 ekaa eppaa. Se oli surkea. Tuomitsin sen mielessäni kakaksi, mutta silti meni ja katsoin joka saamarin jakson. Ja vielä odotin joka jakson alkua vain kuullakseni Angelan opening-tunnarin.

Hieman samanlaisilla tuntemuksilla katselin myös toisen Xebecin sarjan jossa on Angelaa, elikkäs Stellvian. Stellviassa kaikkivoipa pikkutyttö pelastaa maailmaa avaruusaluksella, kaikki tärkeät henkilöt ovat naisia ja miehet ovat vähän hönttejä ja tyhmiä tyttöenergian valloittaessa maailmaa. Jos kaikki ei mene kuin pitää niin sopöillään ja itketään vähän ja kohta kaikki on taas ok. Fysiikan lait toimivat tässä avaruussarjassa vähän miten sattuu milloin sattuu, ja sankaritar Shipon koodaa pyörittelemällä 3d-objektia laptopin näytöllä. Stellvia on niin käsittämätöntä kukkua ettei ole tosi.

Ja olen ostanut sarjasta DVD:llä jo yli puolet.

En tiedä mikä minuun meni.

Anteeksi.

isokana
Viesti:

Re: Onko sarjaa, josta pidät vaikket haluaisi?

ViestiKirjoittaja isokana » Ma Marras 14, 2005 02:45

Trilkk kirjoitti:Hieman samanlaisilla tuntemuksilla katselin myös toisen Xebecin sarjan jossa on Angelaa, elikkäs Stellvian. Stellviassa kaikkivoipa pikkutyttö pelastaa maailmaa avaruusaluksella, kaikki tärkeät henkilöt ovat naisia ja miehet ovat vähän hönttejä ja tyhmiä tyttöenergian valloittaessa maailmaa. Jos kaikki ei mene kuin pitää niin sopöillään ja itketään vähän ja kohta kaikki on taas ok.

Niin vähän että teki mieli välillä laittaa sanko monitorin alle. Ihan varmuuden vuoksi. Anteeksi, oli pakko kommentoida.

Minulla on sellainen olo, että en mitenkään voisi pitää Godannarista. Joka jakso on täynnä robottitaisteluita, joissa huudellaan hyökkäysten nimiä, testosteronia, maitorauhasia, paljasta pintaa, tyhmiä monstereita ja ennalta-arvattavia tapahtumia. Silti katselen silmät tähtiä tuikkien ja riemuiten. Aamulla kaduttaa sitten. Illalla katsotaan lisää.

Toinen paha on DearS. Kaiken järjen mukaan minun olisi pitänyt tuhahtaa jossain ensimmäisen jakson aikana ja unohtaa sarja sen myötä. Sen sijaan hekottelen Renille vieläkin. Kaikkea sitä söpöt orjatytöt saa tekemään.
MyAnimeList
Friends? If you're talking about henchmen, I've got lots of those.
I wanted to mess with your mind a bit. Sorry.

Yorac

ViestiKirjoittaja Yorac » Ma Marras 14, 2005 12:35

Noh juuh onhan noitakin... Onegai Teacher ainakin, yksi lempisarjoistani, vaikka tarina, hahmot jne on suurimmaksi osaksi sontaa... Tai välillä yleensäkkin tuo Shoujo genre välillä vähän "hävettää" mutta yleensä siitä pääsee yli huumorin kanssa ^^. Ja DBZ:n fanitus välillä vähän ujostuttaa.

Niki-chan

ViestiKirjoittaja Niki-chan » Ma Marras 14, 2005 17:01

No tuota.. ottaen ikäni ja sukupuoleni huomioon, voin rehellisesti kertoa että oikeasti pidän joistain fanservicellä paksulti kuorrutetuista sarjoista. Mainittakoon vaikka DearS ja Mahoromatic... en kyllä oikeasti kertoisi kenellekään katsovani niitä. En tiedä miksi pidän niistä, vaikka voisi sanoa että olen luultavasti isona jonkinsortin feministi.
Kyllä. Häpeän itse asiassa koko olemassaoloani. :roll:

ynne
Viesti:

ViestiKirjoittaja ynne » Ma Marras 14, 2005 17:08

Tardisarjat \o/. Tuli tuossa tapitettua tactics ja Trinity Blood oikein kuola valuen, vaikka kummatkin olivat niin avuttomia tekeleitä että huh. Niin, ja Legend of Duo oli myös oikein nautittava omassa karmeudessaan.

BoNnE
Viesti:

ViestiKirjoittaja BoNnE » Ma Marras 14, 2005 17:12

Hmm, varmaan Kyoko omalla tavallaan. Vaikka se on Shoujoa ja vaikka kuinka tylsää luettavaa (minun mielestäni) niin kyllä sitä aina vaan jaksaa lukea. :D
"If you believe everything you read, better not read."

Don Pixe

ViestiKirjoittaja Don Pixe » Ma Marras 14, 2005 17:32

Niki-chan kirjoitti:No tuota.. ottaen ikäni ja sukupuoleni huomioon, voin rehellisesti kertoa että oikeasti pidän joistain fanservicellä paksulti kuorrutetuista sarjoista. Mainittakoon vaikka DearS ja Mahoromatic...

Upsista. Niinpä on minullakin, joskin sarjat hiukka eri. En mene tosiaan mainitsemaan niistä pahemmin, muttah...

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”