Miten se kaikki oikein alkoi...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Miksi, minusta tuli tällainen (o-ta-ku)

Ystävä/tuttu/kulta/serkku/kaima/naapuri/meganeko tutustutti minut mangaan/animeen
374
46%
Näin jossain mediassa mangaa/animea käsittelevän jutun
65
8%
Noh, ei ollut mitään tekemistä ja päätin vähän surffailla netissä..
77
9%
Olin väärässä paikassa oikeaan aikaan
207
25%
Final Fantasy VII
47
6%
Menin uteliasuuttani X-coniin (Animecon, Sakuracon ym.)
3
0%
Tiesin näistä asioista jo ennen syntymääni (niin totta kuin nimeni on Osamu Tezuka!)
47
6%

Ääniä yhteensä: 820

Enzeru

Re: Miten se kaikki oikein alkoi...

ViestiKirjoittaja Enzeru » La Loka 20, 2012 21:39

Noin 3 vuotta sitten odottelin kaveriani, joka oli pianotunnilla kirjastossa (silloin pianotunnit pidettiin kirjastossa). Istuskelin sarjakuvahyllyn vieressä, ja joku oli jättänyt pöydälle Vartijoiden ensimmäisen osan. Päätin sitten tylsyyksissäni koittaa sen lukemista, vaikka mun olisi pitänyt lukea fysiikan kokeeseen. :D No, huomasinkin mangan olevan hyvä ja en olisi meinannut ollenkaan lähteä kirjastosta, koska mulla ei ollut kirjastokorttia, mutta onneksi kaverini huomasi jo heti riippuvuuden alkumerkit ja lainasi kirjastokorttia, jotta pystyin jatkamaan lukemista. ;D
please release me before breaking

Shenden
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shenden » La Maalis 23, 2013 16:34

Muistaakseni olin jotain 10-11 vuotta, kun kaveri tökkäs käteen Animelehden ja pari Ranmaa. Lisäksi ensimmäinen kosketus animeen oli virallisesti Henkien kätkemä-leffa, jota kulutin ahkerasti siskon ja veljen kanssa :D Sitten veli lainas kirjastosta Salapoliisi Conania.

Pahin trauma on kyllä tullut näitä ennen Hopeanuolen Akakabutosta. Hrrr....

miinu~

ViestiKirjoittaja miinu~ » Ke Huhti 10, 2013 21:08

Candy Candy -> Sailor Moon -> Pokemon -> Magic Knight Rayearth

'Nuf said. : D

Mangaa aloin lukemaan vasta yläasteelle mentyäni, kun alkoivat
suomeksi julkaista FMA:ta. En edes tiedä, miten päädyin sitä ostamaan.
Muistaakseni kun en mitään suosituksiakaan ollut sarjasta lukenut..
WorldCosplay Profiili
Instagram
Figuurikokoelma
Animut

♥ 鳴る神の 少し響みて さし曇り 雨も降らぬか 君を留めむ♥

Teal
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teal » Ke Huhti 10, 2013 21:37

Mielenkiintoista että vaihtoehtona ei ole ihan vain animen katsominen telkkarista tai mangan näkeminen kaupassa, mikä lienee yleisintä. (Mutta sitten on joku fainalfantasiseiska.)

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » To Touko 02, 2013 16:26

Oikeastaan vaikea sano miten se kaikki alkoi. Varmaan Pokemon. Sen jälkeen Dragon ball z ja kaikki muu anime mikä pyöri telkussa. Manga astui elämään vasta kun ihmeellinen manga aalto pyyhki kaiken yli noin kolmosluokalla. Olen ollut oikeastaan otaku 6-7 vuotiaasta asti.

Sanor

ViestiKirjoittaja Sanor » Pe Touko 03, 2013 08:12

Yläasteen toisella luokalla tutustuin nykyiseen parhaaseen kaveriini, joka johdatti meikäläisen tälle polulle. Tätä ennen kiinnostusta on ollut animen suuntaan, mutta en vielä tiennyt mitä etsiä.. Kiitokset ja syytökset kuuluvat siis hänelle.
"Just because I don't care, doesn't mean that I don't understand."

Chiro-chan

ViestiKirjoittaja Chiro-chan » Ti Touko 14, 2013 19:55

Muistan joskus viime kesänä kahden kaverini laulaneen Rindoun dubbaamaa Pyörivää maapalloa ja löysin sen puoliksi sattumalta Youtubesta ^^ Biisi tutustutti mut Hetaliaan, josta sitten jatkoin FMA:han sekä lopulta moniin muihin animeihin ja samalla aloin lukea mangaa c:
Jaa.

Chibi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Ke Touko 22, 2013 14:54

Mielenkiintoinen kysymys, rustailaan tähän nyt jotain

Kaikki sai alkunsa 7 vuotta sitten, olin silloin peruskoulussa ja aloittanut 7-luokan. Kemian valinnaiskurssilla tapasin ensimmäisen ystäväni, aloimme siinä jutustella mukavia kunnes myöhemmin meistä tuli ystäviä. Yhtenä päivänä menin ystäväni luokse koulun jälkeen, huomasin että ystävälläni oli kirjahyllyssa mangapokkareita ja siinä kiinnostuneena otin yhden käteeni ja aloin lukemaan. Samalla kun luvin näin ystäväni piirtelevän, uteliaana kysyin mitä toi on ja hän vastasi minulle että se on mangaa. Hetken mietittyäni otin itsekkin kynän käteen ja aloin piirtämään mangaa, alkuun se ei tienkään onnistunut ja olin epätoivoinen. Mutta pitkällä harjoittelulla minäkin aloin piirtämään mangaa yhtä hyvin kuin ystäväni ja usean kuukausien päästä anime tuli kuvioihin mukaan. 18-vuotiaana lähdin ensimmäisen kerran ystäväni kanssa anime ja manga tapahtumaan Savonlinnan pääkirjastolle, sieltä sain cosplay-kipinän ja halusin päästä kokeilemaan sitä. Useita vuosia myöhemmin toteutin oman cosplay-asuni ja edelleen vietän aikaani mangan ja animen parissa. Tällä hetkellä ystäväpiirini on laajentunut ja uudetkin ihmiset ovat tervetulleita.
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

pupuna

ViestiKirjoittaja pupuna » Ti Touko 28, 2013 10:13

Tästä sopinee syyttää vuotta vanhempia koulutovereita, jotka kikattelivat ja piirtelivät jotakin hyvin hämärää yläasteen pihan reunalla. Pidin 8. luokkalaisia "friikkejä" niin kiinnostavina ja salaperäisinä, että minun oli pakko päästä seurailemaan toimintaa vähän lähempää. Aluksihan kuulin heistä, että osaavat piirtää hyvin ja puhua lipsauttelivat japania tuon tuosta (no joopa joo). Halusin mukaan porukkaan ja suoraan sanottuna vain marssin rinkiin hymy korvissa kyselemään mitä he touhuilevat. Ensinhän sain vain välttelyä osakseni, mutta pitkän kissa-hiiri-leikin jälkeen sain heistä pitkäaikaisia ystäviä, jotka tutustuttivat minut japanilaiseen kulttuuriin ja sen oheistuotoksiin (anime, manga, pelit jne.).

Nyt 11 vuotta myöhemmin mietin, etten olisi tavannut kaikkia näitä kiinnostavia, positiivisia ja ihania ihmisiä, tai edes rakasta sohvaperunaani, jos en olisi itse ollut niin tunkeileva ja utelias.

Loxy
Viesti:

ViestiKirjoittaja Loxy » Su Loka 06, 2013 21:40

Täällä kaikki alkoi pleikkarista, Final Fantasyn ja Tekkenin maailmasta. Loppusysäyksen antoi mielenkiintoinen pokkari kaupan hyllyllä, Ranma 1/2 Ihmelähde. Se tarttui mukaan ja siitä kaikki sitten alkoi. (:
-L0XY, all that's left of a bizarre childhood-

Klayman

ViestiKirjoittaja Klayman » Su Marras 03, 2013 17:43

Joskus lapsena tuli katsottua jonkun verran animea, vaikka en silloin tiennytkään, mitä anime oli.
Vasta yläasteella eräänä kesäisenä päivänä etsin tylsyyksissäni jotain tekemistä internetin ihmeellisestä maailmasta ja satuin katsastamaan Naruton. Siitä se kaikki sitten lähti.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”