Miten se kaikki oikein alkoi...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Miksi, minusta tuli tällainen (o-ta-ku)

Ystävä/tuttu/kulta/serkku/kaima/naapuri/meganeko tutustutti minut mangaan/animeen
374
46%
Näin jossain mediassa mangaa/animea käsittelevän jutun
65
8%
Noh, ei ollut mitään tekemistä ja päätin vähän surffailla netissä..
77
9%
Olin väärässä paikassa oikeaan aikaan
207
25%
Final Fantasy VII
47
6%
Menin uteliasuuttani X-coniin (Animecon, Sakuracon ym.)
3
0%
Tiesin näistä asioista jo ennen syntymääni (niin totta kuin nimeni on Osamu Tezuka!)
47
6%

Ääniä yhteensä: 820

ja

Re: Miten se kaikki oikein alkoi...

ViestiKirjoittaja ja » Ke Tammi 21, 2009 16:14

en oikeen tiijä, mutta isosiskoni luki ensimmäisenä manganaan ranma½ 5 ( "kissat" ) kirjastosta lainattuna ja niin sitten se päätyi meikälle ja siitä se sitten lähti ^^

Rändöm

ViestiKirjoittaja Rändöm » Ke Tammi 21, 2009 16:21

Oijoi minusta on aina kiva alkaa miettimään, että mistä se lähti liikkeelle, että nytkin tässä lillun kigurumissa ja kuuntelen Ai Otsukaa. Eli siis *ottaa tuolissaan mukavamman asennon*. Sain naapurin tädiltä synttärilahjaksi Inuyasha ykkösen... Siinä se kai oli? :3 No ei nyt ihan, kaverin kanssa alettiin melkein heti sen jälkeen (vai olikohan se ennen sitä...?) Mutta siis katottiin kuitenkin Sailor Moonia ja ostettiin Inuyashaa. ^^ Kaverin innostus vähän lamaantui, mutta minun voimistui ja aloin ostamaan enemmän ja enemmän mangaa ja animea ja... Tässä sitä nyt ollaan, onnellisena~ Njihihii ^^

Nezumi-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nezumi-chan » Ma Helmi 02, 2009 17:11

Kärsin identiteetti kriisistä kahdeksannella luokalla ja tunsin olevani aivan hukassa. Kaverit joiden kanssa luulin viettämäni koko elämäni olivatkin yhtäkkiä kaikonneet. Sulkeudun vanhoihin tuttuihin harrastuksiini. Lukeminen, kirjoittaminen ja haaveilu. Ysin alussa näin eräällä X luokkakaverilla Battle Angel Alita nimisen mangan ja pyysin saada lukea sen. Palautin sen sitten Y koulukaverilleni, jonka omistama kyseinen pokkari todellisuudessa oli. Hän kysyi, pidinkö siitä ja vastasin, että siinähän se meni... hän kysyi haluanko lisää ja toi minulle Fushigi Yuugin 4 volumea. Seuraavana päivänä itkin hälle, että onko tätä lisää! vastaus oli, että ei sarjakuvana... mutta videolla olisi anime kokonaisuudessaan.

Ja siitä se sitten lähti.

Neljättä vuotta ollaan kämppäkavereina saman henkilön kanssa ja animesta on tullut osa elämää. Vuosi sitten sain koneen jossa oli windows movie maker ja kymmenkunta amvtä on tullut sen jälkeen tehtyä. Viime kesänä kokeilin myös cossausta ja nyt on kolmas puku valmis. Vanha kirjoittamis harrastukseni sai pontta fanfictioneista ja oma fantasiakirja saagakin on työn alla. Lastenhoitoa harrastaneena uutta sukupolveakin on tullut muokattua oikeaan suuntaan. Voitte vain kuvitella sitä ylpeyttä, minkä koin kun 9v tyttö sanoi minulle kovaan ääneen, että "Yök! Kuolen jos ikinä kuulen Inuyashan jenkkidubattuna!"
Only dead fish go with the flow

DeviantArt
Team108 - Suomen Suikoden Cosplayaajat
Conikuva galleria 2006-->

Jagdpanther
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jagdpanther » Ke Helmi 11, 2009 22:56

Hmmm, mietitäänpäs, voisi kyllä sanoa että väärässä paikassa väärään aikaan, kun laiskottelin sängyllä ja veli yhtäkkiä kysyi että katsotaanko animea. Tulipahan vastattua että eikai siinä, ja siitäpä se alkoi. :shock:
Nähdyt sarjat

フィンランド人 悪魔

Mio

ViestiKirjoittaja Mio » Pe Maalis 06, 2009 16:57

Minulla ei ollut mitään tekemistä, ja kaivoin esiin isoveljeni Dragon Ball-mangoja. No siitä se lähti, muutenkin kaverini lukivat tätä sarjaa. Lainailin näitä kirjastosta, jossa näin Ranma½-sarjan osan 16 ja joitain muita. Lainasin sitten nämä ja luin sarjaa, jonka jälkeen tuli Inuyasha...

Tisku
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tisku » Pe Maalis 06, 2009 17:58

Mangaan tutustuin siten että ystäväiseni samalta luokalta joskus ala-asteella (arvaisin että kutosella olin kun tämä tapahtui) toi kouluun Inuyashan ensimmäisen osan. Luin sitä sitten sen vieressä istuen/seisoen (semmonen pätkä olin että ei olan yli lukeminen onnistunu |DD) ja kun saatiin se luettua niin luettiin kakkonen, kolmonen jne. 8'3 Silloin ei kyllä vielä lähteny fanitus ihan täysillä käyntiin.

Animeen tutustuin taas siten että serkkusella ollessani hän näytti miulle Naruto AMV:eitä (ja niiden takia tykästyin Hinataan & Naruhinaan~) ja kyselin sitten hirveästi kysymyksiä Narutosta sarjana. Serkku ei kaikkea tiennyt ja min jäin uteliaaksi niin heti kun kotiin pääsin niin katoin ensimmäisen Narutojakson ja heti koukussa. XD; Siitä se fanitus tähän animeen ja mangaan lähti ja on vain voimistunut~ \o/

Lone wolf

ViestiKirjoittaja Lone wolf » Su Maalis 08, 2009 19:38

90-luvulla ilmestyi Super power lehti,jossa käsiteltiin Hayao Miyazakia ynnä muita.Arvosteluitakin oli esim.Blade of Immortal.Onkos siitäkin jo niin kauan? Sääli että lopettivat lehden vuosituhannen alussa.

Lita

ViestiKirjoittaja Lita » Ma Maalis 09, 2009 21:42

Kaverilla satuin Inuyashaa selailemaan muutama vuosi sitten ja ihastuin täysin, nykyään se ei tosin enää oikein viehätä. Nykyään olen pesunkestävä otaku, minua ei saa Japani-ilmiöstä repimälläkään irti 8)

Hachikat
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hachikat » Ti Maalis 10, 2009 16:53

derp meni pois
Viimeksi muokannut Hachikat, Pe Touko 13, 2011 18:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Ei se ole hame, se on pala roikkuvaa kangasta."

kaitouhaosama
Viesti:

ViestiKirjoittaja kaitouhaosama » Ke Maalis 25, 2009 21:34

Minä taas fanitin ihan täysillä pienenä Digimonia :) tuli itku jos yksikin jakso jäi välistä ja Olin vielä iki onnellinen kun veljeni osti minulle Agumon pehmolelun 8)
''Show me Something Interesting'' Sai

Demmi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Demmi » La Maalis 28, 2009 12:10

Hmh... meille tuli kotiin joskus muinaisina alkuaikoina Systeri-lehti, jossa sitten oli eräässä numerossa jokin pikkuinen juttu, että Egmont alkaa julkaista Ranma ½ - nimistä mangaa suomeksi. Ihmettelin, että mikäs juttu tämä nyt on ja kiinnostuin asiasta, mutta unohdin sen sitten myöhemmin. Eräänä päivänä olin sitten kirjastossa ennen soittotuntia ja näin sarjakuvahyllyllä Ranma ½ - pokkarit 1, 3 ja 4. Hoksasin heti, että tässähän on nyt kyseessä se manga tai joku, mistä oli silloin lehdessä juttua. Lainasin kirjat ja jäin välittömästi koukkuun ykkösosan luettuani. Harrastus käynnistyi kunnolla vasta myöhemmin, kun olin jo lukenut kirjaston Ranmoja ja tuli sitten ostettua Time Stranger Kyoko kolmonen ja Tokyo Mew Mewin ekoja volkkia. Siitä se sitten lähti ihan kunnolla : D Eli kiitos vaan Systeri-lehdelle tästä harrastuksesta.
DeviantArt -- MyFigureCollection -- Twitter
Wasurenagusa - manga-, peli- ja figuuriharrastajan ihmettelyjä

Fukka
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fukka » La Huhti 18, 2009 14:52

Siskot ja niiden kaverit on ollu harrastajia niin kauan, etten enää muista. Ikäeroa on kuitenkin sen verran, että en niiden touhuihin aina päässyt mukaan. Animea ne katteli ja olin itekkin sessioissa mukana, mutta kun oli pieni ja ymmärtämätön, niin eihän sitä tajunnut mikä on homman nimi.

Kerran ne sitten katteli InuYashaa ja sanoin, että tuo näyttää hauskalta. Löivät sitten kaks ensimmäistä englanninkielistä IY:ta (ei sitä suomeksi sillon edes saanu) kouraan ja sanoivat, että lue tosta.

InuYashan kieli oli sen verran yksinkertasta, että siitä sai omalla tuolloin huonolla enlanninkielentaidollani jotain selvääkin. Muita, mitä tuohon aikaan aloin lueskelemaan oli mm. Rurouni kenshin, josta en sillon ymmärtänyt juuri mitään kielen vaikeuden takia.

Saint-Just

ViestiKirjoittaja Saint-Just » Su Huhti 19, 2009 16:50

Taisin olla joku 10 vuotta vanha, kun muutaman vuoden vanhempi isoveli päätti näyttää minulle Trigunia. Se oli ihan japaniksi puhuttu ja englanniksi subattu enkä jaksanut paljon teksteihin kiinnittää huomiota, joten katselin vain kuvaa. Jokainen jakso tuli siinä sitten isoveljen kanssa katsottua ja aloin innostumaan. Vähän myöhemmin isoveli näytti myös Neon Genesis Evangelionia ja Love Hinaa, ja niistäkin pidin. Jossain vaiheessa aloin sitten katselemaan animea ihan itsenäisesti ja sitä on tullut nyt aktiivisesti katseltua joku kuusi tai viisi vuotta. Mangaan tuli myös tutustuttua siinä samalla.

Meroni

ViestiKirjoittaja Meroni » Su Huhti 19, 2009 18:05

Lasten Planeetta -lehti. Oikeastaan sen piirustusosiosta, kun siellä mainittiin että Digimon on "animea eli japanilaista animaatiota". Myöhemmin löysin Taikasoturit-sarjan joka oli "oikeampaa" animea kuin aikaisemmin katsomani kodomo-animet, ja Rayearthin ja Sailor Moonin ansiosta minusta tulikin sitten animufani. Ensimmäinen mangani jonka ostin oli myös Rayearthia, ja kirjastonkin mangatarjonta oli yllättävän hyvä (saksalaista Ranmaa, Inuyashaa ym.) niihin aikoihin verrattuna.

crayonsun

ViestiKirjoittaja crayonsun » Ma Touko 25, 2009 07:30

Joskus viisitoista vuotta sitten kaveri tutustutti kirjastoista lainattaviin Ranma-sarjiksiin joihin kilahdin, mutta silloin en vielä ajatellut sitä "mangana" tai itseäni minkäänlaisena fanina... meni vielä muutama vuosi ennen kuin löysin tämän varsinaisena harrastuksena, silloin Fushigi Yuugin kautta (hee). Ja siitä sitten pikkuhiljaa genre genreltä kaikkea mitä ihmeellisempää on tullut luettua/katsottua... :D

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”