Miten se kaikki oikein alkoi...

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Miksi, minusta tuli tällainen (o-ta-ku)

Ystävä/tuttu/kulta/serkku/kaima/naapuri/meganeko tutustutti minut mangaan/animeen
374
46%
Näin jossain mediassa mangaa/animea käsittelevän jutun
65
8%
Noh, ei ollut mitään tekemistä ja päätin vähän surffailla netissä..
77
9%
Olin väärässä paikassa oikeaan aikaan
207
25%
Final Fantasy VII
47
6%
Menin uteliasuuttani X-coniin (Animecon, Sakuracon ym.)
3
0%
Tiesin näistä asioista jo ennen syntymääni (niin totta kuin nimeni on Osamu Tezuka!)
47
6%

Ääniä yhteensä: 820

J
Viesti:

Re: Miten se kaikki oikein alkoi...

ViestiKirjoittaja J » Pe Touko 23, 2008 12:20

First time would be in the late 90's when my friend came ringing the door all hyped up about this new thing called 'anime'. On his other had he had Hopeanuoli (Ginga; Nagareboshi Gin) videos, which we ended up watching over and over again every weekend. Everytime as hyped as we were on the first time.
Okay, so that lasted few months, but I didn't get 'hooked' into anime at the moment probably because I was so young back then.

The next time I encountered anime was in somewhere between 2000-2003, when Sailor Moon, Dragon Ball & -z and Magic knight of Rayearth aired on TV. These got me more interested from the whole anime thing, but I still didn't start the hobby yet. Probably because I was still rather young and everyone was talking of the 'cartoons' and how 'childish' it is to watch these. So I watched them secretly. Noone knew of this, I kept it all hidden from my friends because back then I didn't want to be 'teased / bullied' because of what I liked.

What really got me into anime was Neon Genesis Evangelion and the time it aired on TV, shortly after I was totally hooked into anime. This aired around 05' and after this I basically didn't care for others opinions of me anymore. I figured if they wanted to bully me because I liked something the majority disliked, so be it.

Saman heitin tossa aikasemmin yhdelle toiselle foorumille ja laiskuuttani en jaksa kääntää.

Tiedä sitten mikä tuosta gallupista valita :o
Pitkäaikainen stalkkeri

Carmen LaVihta
Viesti:

ViestiKirjoittaja Carmen LaVihta » Su Touko 25, 2008 19:06

Tuli joskus pentuna kateltua Totoroa ja Punaista Sikaa sun muuta,joten kai se otakunismi sieltä sai hyvän kasvualustan. Sitten kun Pokemon rantautui Suomeen niin tykästyin kovasti Rakettiryhmään ja kahlasin netistä läpi kaikkea Team Rocket aiheista. Kun hirveesti muuta animea saatikka sitten mangaa ei ollut tarjolla(asuin kaukana pohjoisessa vielä silloin),niin piti sit vaan fanittaa Pokemonia.Kun muutin sitten etelään niin tarjoutui mahdollisuuksia tutustua muihinkin japanilaisjuttuihin ja aloittaa mangan keräily.
"I like the idea of democracy. You have to have someone everyone distrusts. That way, everyone's happy".
--Brutha, Small Gods--

Kikucon III: oma itseni pinkeissä housuissa :3
Tracon '10: Sakata Gintoki(Gintama)/Sasori (Naruto)

ThunderBeer

ViestiKirjoittaja ThunderBeer » Su Touko 25, 2008 19:22

Mm, no Pokémon oli Gogojen lisäksi aikamoista buumia silloin ala-asteella. D: Äh, ei sitä voi nyt niinkään sanoa mistä kaikki alkoi. Varmaan niistä POkémoneista silloin milloin alkoikaan töllöstä tulemaan. Eli AIKA kauan aikaa sitten. Mm, olin kai silloin 3 tai 4 luokalla... >,>" Olis helpompaa jos tietäis minä vuonna Pokémon tuli töllöön. D:
Onneksi olen olio. x3

neo-shaman
Viesti:

ViestiKirjoittaja neo-shaman » Su Kesä 08, 2008 15:01

Akirat kirjastossa kiinnostivat sarjakuvafriikkiä 10v. tyttöstä... En tiennyt sen olevan mangaa, ja ihastuin sarjaan. Itseasiassa samaan aikaan paras kaverini tartutti minut mangaan/manhwaan Ragnarökin ja Kill Me Kiss Men avulla, ja sitten tajusin, että Akirakin on mangaa, joten tein johtopäätöksen, että tähän on tutustuttava tarkemmin. Kiitos bestikselle olenkin jo hyvin syvällä mangan maailmassa.

xyakaix

ViestiKirjoittaja xyakaix » Su Kesä 08, 2008 15:05

Kaveri suositteli muutama kuukausi sitten School Rumble-sarjaa ja siitä se sitten lähti. Pokémoniakin tuli monia vuosia sitten katsottua, mutta ei sen silloin tiennyt animea olevan. Noin vuosi sitten katsottiin erään toisen kaverin kanssa Bleachia 2 tuotantokautta, mut se ei oikein iskenyt. Vasta tuosta School Rumblesta se suurkulutus lähti liikkeelle ^.^

aurea

ViestiKirjoittaja aurea » Ti Kesä 10, 2008 03:08

Kirjastossa sattumalta tarttui käsiin englanninkielisten sarjakuvien joukosta Maison Ikkoku. Sarja iski kympillä; nauratti monessa kohtaa ja sai loppupuolella kyyneliin (onnesta), tätä ennen ei ollut yksikään sarjakuva yhtä vahvoja tunteita herättänyt. Edelleen yksi top suosikeistani näiden vuosienkin jälkeen. 8)

(Heti perään seurasi myös ensimmäinen pettymys mangan suhteen, eli Ranma 1/2 samalta tekijältä tuli kokeiltua, hämmästyttävän huono verraten edelliseen.)

Mikoto~

ViestiKirjoittaja Mikoto~ » Ke Kesä 11, 2008 11:33

Noin kolme vuotta sitten päädyin jollain foorumilla lukemaan fanien kirjoittamaa anime/manga ketjua, ja koska olin sillä hetkellä melko tylsistynyt, päätin vilkaista mistä oikeasti on kyse. Ensimmäinen animejakso, minkä eläissäni katsoin oli Princess Princessin ensimmäinen jakso. En ollut siitä kuitenkaan kovin vakuuttunut, mutta päätin kuitenkin kokeilla vielä toista sarjaa, joka sattui olemaan Tokyo MewMew (sarja tuli sitten katsottua kokonaisuudessaan). Siitä sitten siirryin muihin sarjoihin ja paluuta ei enää ollut. Olin koukussa.

suklaasuu

ViestiKirjoittaja suklaasuu » To Kesä 12, 2008 22:11

Muumit ja Pokemonit on tietysti tullut katottua lapsosena, mutta ne on aina ollut vaan lastenohjelmia sen kummemmin lokeroimatta.

Voisin sanoa että kaikki alkoi sillon 5-vuotiaana kun tykkäsin katella vierestä kun isi pelasi Final Fantasy VII:aa. Mitään suurempaa edistystä ei pitkään pitkään aikaan tapahtunut, olen vaan aina ollut korvat höröllä ja kiinnostunut kun on aiheena FF.

Sitten tässä kuluneen vuoden aikana tutustuin kaveriin joka oli FF-pelien suurkuluttaja. Uinunut innostus heräsi uudelleen. Kävipä niin että tämä kaverini sattui myös olemaan näitä "animetyyppejä", ja musta tuli yksi heistä Katekyo Hitman Rebornin myötä kaksi kuukautta sitten. Nyt sitä sitten ahmitaan kaikki mitä eteen sattuu. Muut kaverit sanoo että oon menetetty. Totta. Ja parhaillani yritän käännyttää niitä jotka kattoo säälivästi/pelokkaasti kun intoilen jostain Rebornista tai Kyou Kara Maousta:D Anime on parasta mitä mulle on tapahtunut!

Haru-kun
Viesti:

ViestiKirjoittaja Haru-kun » Ti Marras 25, 2008 15:32

nyyh, oltiin siskon kanssa siellä manganäyttelyssä joka oli siellä hartval areenalla tai missä olikaa (anteeksi olen hiukan tyhmä ja tietämätön :/) ja siellä sitten ajattelin että ompas kivan näköistä ja jouluna paketista tuli ranma nro 24 :D enkä ollut edes toivonut. En ekaksi pystynyt katsomaan niitä kuvia missä joku tyttö oli ilman vaatteita mutta nytten olen jo kieroutunut yaoifani 8)
Tell me why I can't be me...

Zelman

ViestiKirjoittaja Zelman » Ti Marras 25, 2008 17:29

Olin kolmannella luokalla ja eräs kaverini alkoi selittämään jostain hassusta sarjasta, jossa oli poika, joka muuttui vedessä tytöksi, lisäksi siinä oli sika, mutta se olikin poika. Siinä hakattiin hirveästi ihmisiä ja se oli hänen mukaansa todella hauska sarja. (Jos joku ei ymmärtänyt, sarja oli Ranma 1/2)

Tulin joskus hänen luoksensa kylään ja katsoin sitten jakson jos toisenkin hänen kanssaa, sitten katsottiin Yu-gi-oh! ja Kamikazu Kaitou Jeanne. En itsessään muista koska minä tajusin sen olevan animea, mutta siitä se ajatus sitten lähti liikkeelle. Tietysti tätä ennen oli toisella luokalla se pokemon buumi, mutten minä siitä silloin mitään tajunnut. :> Eli jostain vuodesta 2000 se lähti liikkeelle.
"It's so easy, when you're evil~"

Kaneli

ViestiKirjoittaja Kaneli » Ti Marras 25, 2008 17:57

Akira ainakin tuli nähtyä joskus lastentarhassa tai ekoilla luokilla :D

Oli siinä vanhemmilta taas hyvä animaatio antaa natiaiselle :(

En tajunnu paljoakaa, mut muistan todella vahvasti kun se heppu menetti hallinnan kokonaan, ja koko leffasta oli nykypäiviin asti vain kuva laajenevasta liharöykkiöstä ja ihmisistä sen sisässä :(

Sit tietty Hopeanuoli tuli nähtyä, se levis puskaradion kautta ihmeellisesti ja ei oikeestaa ollu kovin montakaan ipanaa, joka ei olis nähny sitä (ainakaa osittain). Suurimmat muistot tästä on kaikki ne NOOOO-kasvot.

Sit kun perhe tykkäs paljon leffoista niin tietty ipanalle syötettiin kaikki mahollinen animaatio, ja tuli kaiketi Ghost in the Shell nähtyä joskus, kun muistan nähneeni pienenä jotain sen tyylistä. Tuli muitakin, mutta niitä en oo koskaan tavannu uudelleen.
En ole minkään sanomani takana, mielipiteeni vaihtelee noin viikottain.

Nanacchi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Nanacchi » Ke Marras 26, 2008 17:47

Mun kaveri näytti mulle tokyo mew mew pokkarin ja sano mulle: Piirrä mulle toi Ichigo!
Ihmettelin siinä ensin hetken, että mikä ihmeen sarjakuva toi on jota luetaan nurinpäin. No.. Kaveri sitten selitti mulle kauankin ja mä hurahdin :3 Ihme ja kumma, musta tuli heti tällane manga, anime, japani, cosplay ynnä muut-friikki. Tosin hauskaa, sillä kahden viikon päästä olin jo enemmän innostunut aiheesta kun tämä kyseinen kaveri xD
Nya nya?

Cheyenne

ViestiKirjoittaja Cheyenne » Su Tammi 18, 2009 13:51

Äiti kiikutti minulle kaupasta Tokyo Mew Mew ykkösen, ja kuinkas sitten kävikään..

Nykyjään vihaan koko sarjaa, mutta sen kautta tutustuin mangaan.

Minttupossu

ViestiKirjoittaja Minttupossu » Su Tammi 18, 2009 22:30

Kavereiden kautta mangaan tutustuin. Näytelmäkerhoon jossa olin mukana tuli pieni ryhmä tyttöjä joista jokainen luki Ranmaa. Itsekin kiinnostuin kun puhetta oli "suuresta siivoavasta pandasta" kirjan yläkulmassa joten tuli sitten ostettua matkalukemiseksi Ranman 16:sta osa. :3 Siitä sitten kaikki alkoi, aluksi vain mangaa lukemalla ja sen jälkeen animea katsomalla.

MoMiji^^

ViestiKirjoittaja MoMiji^^ » Ma Tammi 19, 2009 19:37

Se tapahtui niin että olin väärässä paikassa oikeaan aikaan... vai oliko se toisin päin? ihan sama. -_-'' :P
''...ja heräsin! Ikkunan takana oli paviaanilauma!'' ... ja kukaan ei usko -_-''

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”