Tietävätkö äiti ja isä mangasta

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

tietävätkö vanhemmat mangasta/animesta

Tietävät enemmän kuin minä
10
1%
Eivät tiedä edes mitä sana anime tarkoittaa
180
17%
Tietävät hiukan siitä
754
69%
En ole tullut kysyneeksi...
141
13%

Ääniä yhteensä: 1085

otteljaana

Re: Tietävätkö äiti ja isä mangasta

ViestiKirjoittaja otteljaana » Ma Tammi 27, 2014 16:57

Minun vanhempani tietävät siitä vähän vain sen takia , koska minulle ei anneta yhtään yksityisyyttä :( :( . Kännykkäni ja päiväkirjanikin tutkitaan joka viikko jonka takia lopetin päiväkirjani kirjoittamisen. Minun piti selittää heille mitä se on koska googlettivat sen ja eivät nähneet kyllä mitään parhaita ensikuvia aiheesta. Joten selitin heille ja nyt he tietävä vähän
I am an otaku, and bullied by it, but still I love what I have become

chibotaku

ViestiKirjoittaja chibotaku » Pe Helmi 21, 2014 21:14

Vanhenpani tietää mitä se on ja tukevat minua kyllä. Yleensä he antavat ostaa pokkareita, mutta joskus kuulemma ''ajattelen liikaa sitä''.
Super junior=<3

ChiyoChan

ViestiKirjoittaja ChiyoChan » To Loka 16, 2014 13:54

Äitini on harrastukseni kautta innostunut kaikista söpöistä japanilaisista tavaroista ja tietää myös animesta ja mangasta. Ei ole kertaakaan edes valittanut, vaikka käytän todella paljon rahaa harrastukseeni. Kerran äiti myös halusi, että näytän hänelle mistä voisi katsoa Chi's sweet home animea :lol:

Foxxysan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Foxxysan » To Joulu 18, 2014 11:16

ChiyoChan, sepäs kuulostaa kivalta! Tuollainen on aina mukavaa kuultavaa!

Meillä ei äitini, eikä isäpuoleni kyllä kummatkaan ole edes kiinnostunut tietämään, mitä anime tai manga edes on. Varmaan he tietävät jotain oman harrastukseni kautta, mutta tuskinpa ovat itse ottaneet selvää asiasta :'D
Äitinikin on muutamaan kertaan tokaissut että miksi ihmeessä ostan aina sarjakuvia kirjahyllyyni ja että miksi ostan leluja, kun ostan huoneeseeni koristeeksi figuureja viimeksi taisi tuollainen töksäytys olla Kuroshitsuji-figuurieni kohdalla ;_;. Nykyään ei porukat siis edes välitä, mitä teen omalla rahallani, eihän se heille kuulu enää täysi-ikäisen ihmisen kohdalla :'D Aina vaan kun hehkutan jotain uutta sarjaa/fanitavaraa/mitälie animeen/mangaan liittyen, ovat porukat vain että jaa. Kiinnostuksen kivivyöry suorastaan!
Something once you lost will never return~

Gintoki

ViestiKirjoittaja Gintoki » Pe Joulu 19, 2014 11:52

Mulla se menee vähän niin että koska Kelan rahoilla/palkalla ostelen, niin se ei ole kenenkään muun lämiskästä veks. Noin kahen kuukauden välein ilmoitan "käyväni frendien ostoksilla ja syömässä" mikä on sama kun Fantasiapelien ja parin divarin koluaminen. Kerään n. 2-3a sarjaa eli 50 eurolla olen päässyt vielä kolmen enkunkielisen pokkarin ostonkin jälkeen halpaan kiinalaiseen syömään ja joitain euroja on jäänyt divariinkin.

Mutsi ei niin valita rahankulusta ja tilanpuutteesta enää, mutta puolfaija jaksaa välillä v****illa niin kauhean "vitsikkääseen sävyyn" että voisin sarjiksieni tilalle keksiä muuta. Kohautan olkiani, kun en viitti pitkää veetä kärpälle haistattaa... Oma faija viisveisaa, joten tiedän olla hehkuttamatta. En mä mutsillekaan mitään hehkuta. Kaverit on sitä varten...
Terveellisen fanituksen rajat ylittänyt OtakuOlento

jka74sq

ViestiKirjoittaja jka74sq » Ti Maalis 31, 2015 01:45

Ollessani sen verran nuori, että ainoa tulonlähde oli porukoiden kukkaro, niin he kustantivat harrastukseni. Olen puhunut heille aiheesta ja kyllä heillä varmasti jonkinmoinen käsitys on. Vähintääkin sellainen, että on kyse japanilaisesta sarjakuvasta, mutta tuskin he sen enempää tietävät.

OhSweetYuri

ViestiKirjoittaja OhSweetYuri » Su Huhti 12, 2015 13:18

Miun äippä kyllä ties, muttei oo oikei into nuihin. Isä taas on ihan kovemman luokan otakunörtti näin ihan muutenni. Tuli maratoonattua häen tahosta nyt taas Tokyo Ghoulia animena, ko viimeks iskäl kotona piipahin. (: En kyllä ihmettelis, jos löytäisin jonain kauniina päivänä isukin Anikin keskustelualueilta. Pls no... taidankin pikaisesti tarkistaa asian... :D
How could i seduce your naive maiden heart?

Horaaneko

ViestiKirjoittaja Horaaneko » Su Huhti 12, 2015 21:45

otteljaana kirjoitti:Minun vanhempani tietävät siitä vähän vain sen takia , koska minulle ei anneta yhtään yksityisyyttä :( :( . Kännykkäni ja päiväkirjanikin tutkitaan joka viikko jonka takia lopetin päiväkirjani kirjoittamisen. Minun piti selittää heille mitä se on koska googlettivat sen ja eivät nähneet kyllä mitään parhaita ensikuvia aiheesta. Joten selitin heille ja nyt he tietävä vähän

Aika karua, ei vanhemmilla ole oikeutta tuolla tavalla "stalkata" kaikkea mitä lapsi tekee, varsinkaan niitä päiväkirjoja.
(On kyllä omaakin kokemusta, mutta sillon vanhemmat oli ihan syystä huolissaan)

Meille tuli japanilainen kulttuuri tutuksi Ghiblin leffojen ansiosta joita porukat osti leffahyllyyn ollessani varmaan jotain kuuden vanha. :D Jännä kyllä, sitten kun myöhemmin tutustuin mangaan ja animeen paremmin (10-11-vuotiaana), ei meinannut äitini millään hyväksyä tätä harrastusta. En oikeen koskaan ymmärtänyt miksi, koska sain kiinnostuksen kautta kavereita ja harrastuksen. Nykyään ei ole mitään ongelmaa, oon täysi-ikäinen eikä vanhemmat enää utele tällasista asioista. Conikuvia haluaa äiti edelleen nähdä. :D
There is no spoon.

SumireAnzuPuramu
Viesti:

ViestiKirjoittaja SumireAnzuPuramu » Pe Touko 08, 2015 18:21

Kyllähän ovat kyselleet, ja tietävät vähän jotain, esim. Käänteinen lukusuunta, japanilaisuus.
Mutta eivät kyllä lue tai ole lueskelleet.
♧♣~Kukkii se perunakin~♣♧

Tikku-ukko

ViestiKirjoittaja Tikku-ukko » Ke Maalis 16, 2016 11:44

Vanhempieni mielestä se on hyvä harrastus, mutta iskä taitaa tässä tapauksessa olla se, jota eniten kiinnostaa (vaikka äiti antaakin joskus rahaa mangoihin ja auttaa cosseissa.) Iskä on sellane henkilö, joka utelee aina välillä, että mitä minä luen, mutta vain silkasta mielenkiinnosta, kun taas äiti ei näytä uskaltavan mainita mitään erityistä harrastuksestani, jottei loukkaisi. Isäni on myös itse Studio Ghiblin elokuviin mieltynyt ja sitä kautta tulee varmaankin tämä positiivinen suhtautuminen harrastukseen. Hän kylläkin sanoo, että ei voi sietää japanilaisia videopelejä, koska niistä ei kukaan saa selvää ja silmät kipeytyvät, kun hahmo liikkuu sekunnin murto-osassa ruudun toiseen päähän.
Äiti kannustaa anime ja manga harrastukseen siinä määrin, että luen ja katson animea englanniksi tekstitettynä (sub) ja joidenkin sarjojen tarinat ovat hänen mielestään opettavaisia... :D Lisäksi hän näyttää olevan tyytyväinen, että käytän rahani kirjoihin, enkä päihteisiin. Hänellä ei myöskään ole huolta siitä, että löytyisin lauantaiaamuna lähiön katuojasta, sillä olen luultavimmin silloin huoneessani lukemassa mangaa tai kuvataidekerhossa.

Iskä tykkää, että harrastan cosplayta, sillä hän tiesi siitä jopa minua ennen. Lisäksi hän kyselee aina, että miten nykyinen projekti etenee ja milloin hän pääsisi kuvaamaan pukuani. Hän myös aina itse välimennen mainitsee, että haluaisi ostaa itselleen jonkun Star Wars-hahmon asun.

Eli hyvin vanhempani harrastuksen/kiinnostuksen ovat ottaneet vastaan, jos ei muutamaa pientä kommenttia, kuten "Sulla ei taida olla muuta mielessä ku ne punapäiset animaatiomiehet (:D)" tai "Huonees hyllyille ei mahdu enää muuta tavaraa" oteta mukaan, mutta vitsillähän he ovat nuo heittäneet.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”