Mitä animea olet katsonut?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Monta eri anime sarjaa olet katsonut?

0-10
243
26%
10-25
238
26%
25-45
179
19%
45-70
88
9%
70-tajunnan tuolla puolen
183
20%

Ääniä yhteensä: 931

jw

Mitä animea olet katsonut?

ViestiKirjoittaja jw » Pe Touko 06, 2005 23:57

Tuli mieleen kysyä mitä ja miten paljon muut ovat katsoneet. Eli kerro kaikki animet mitä olet nähnyt. Myös kiinnostuksen suuunnasta ja siitä miten valitset jonkin sarjan kohteeksi voisi kertoa.

Minuun iskee oikeastaan melkein kaiken tyylinen anime. Yleensä löydän uuden sarjan joka on kiinostava vaeltelemalla netissä ja toivoen osittain että vastaan tulisi jotain kivaa. Myös animeunionin foorumin arvostelut ovat olleet ahkeran syynäyksen alaisina usein. Toisinaan joku kaveri suosittelee ja ym.

nämä olen nähnyt harrastaessani animea noin vuoden ajan:
Adieu Galaxy Exress-elokuva
Adventure Duo
Akira-elokuva
Arcadia of My Youth (2/3 Suomi kaseteilta)
Bagi Monster of the Mighty Nature tv.spe.
Black Jack Special
Black Jack (1-15)
Black Jack-elokuva
Candy Candy-elokuva
Cowboy Bebop
Cowboy Bebop-elokuva
Demonilintu
Galaxy Express 999 (Suomi kasetit kokonaan)
Galaxy Express 999-elokuva
Garcey´s wing-elokuva
Gigolo
Ghost in the Shell-elokuva
Hellsing
Henkien Kätkemä-ekokuva
Hopeanuoli
Hyper Police
Jin-Roh-elokuva
Jungle Emperor Leo-elokuva
Kimba the White Lion (1-25)
Kissojen valtakunta-elokuva
Laputa Castle in the Sky-elokuva
Lupin 3rd 1. tv-sarja (1-15)
2. tv-sarja (1-7)
3. tv-sarja (yksittäisiä jaksoja)
Lupin 3rd: Return the Treasure (elokuvia/tv-spesiaaleja)
From Russia with Love
Castle of Cagliostro
Secret of Mamo
Secret of Twylight Gemini
Return of Pycal
Dragon of Doom
Voyage to Danger
Stolen Lupin
Dead or Alive
First Contact
Macross Zero
Macross yliulottuvuuden linnake
Metropolis_elokuva
Millenium Actress-elokuva
Mononoke Hime-elokuva
Montana Jones (suurin osa jaksoista)
Naruto (1)
Nausicaa of the Walley of the Wind- elokuva
Neon Genesis Evangelion (18)
New Adventures of Kimba the White lion (yksittäisiä)
Patlabor-elokuva
Porco Rosso-elokuva
Return of Overfiend (1)
Sonic Adventures 2
Space Pirate Captain Harlock (1-9)
Space Pirate Captain Herlock Endless Odyssey
Starzinger (3,5)
Totoro-elokuva
Trigun (1-5)
Wings of Honneamise-elokuva
Space Battle Ship Yamato (25)
+ vielä epämääräisesti muumia ja ym, joita nyt en jaksa kirjoittaa

Valitettavasti vastaan ei tule enää niin usein sarjoja/leffoja jotka todella sykähdyttäisivät kunnolla.
Viimeksi muokannut jw, Ma Touko 09, 2005 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lily
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lily » La Touko 07, 2005 00:20

Minä en ole paljoa katsonut ainakaan montaa... Noh tässä kitenkin ne joita olen katsonut: Sailor Moon
Hopeanuoli
Hamtaro
Akira
Dragonball Z
Muumit
Duel Masters
Transformers
Pokemon
Beyblade
Digimon
Pokemon elokuvat
Neon Genesis Evangelion
Sitten yksi anime jonta nimeä en muista..

Elikkä siinä kaikki joita olen katsonut^^ En ole varma on siinä ihan joka ikinen mutta melkeen :)
Viimeksi muokannut Lily, La Touko 07, 2005 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kyuu
Säätäjä.
Viesti:

ViestiKirjoittaja kyuu » La Touko 07, 2005 00:21

Mangapokkarien määräkyselyn jälkeen ihan odotettukin aihe.

Pari wihjettä voisin tosin heittää sekaan.
- maratonivastaukset tuppaavat menemään aika puiseviksi. ei liene tarpeellista listata kaikkea animea mitä on nähnyt - harvapa paljon katsonut edes kaikkea muistaa
- klikkaapa "älä salli hymiöitä" -kohtaa jos et niitä käytä... tässä kohtaa esimerkiksi (18) -pätkässä tuo 8) tulkitaan hymiönä muuten. muokkasin viestiä sen verran

Toki, tässäkin suhteellisuuskäsite on oma juttunsa. On teoksia joissa on vain pari jaksoa, sitten on teoksia joita katsoo yhden jakson ja juoksee kirkuen pakoon. Ja sellaisia jotka katsoo eeppiseen loppuunsa asti, vaikka jaksomäärä olisi kuinka kova.

Tähänkin tuo pätee - kaikki on niin suhteellista. Mutta summa summarum, ihan hyvä kyselyn aihe.
Kyuu Eturautti - IRC:Kyuu @ irc.b2irc.net
Puheenjohtaja - Säätöyhteisö B2 ry
Varapuheenjohtaja - Tampere Kuplii ry
Valokuvaaja/roudari - Cosplay Finland Tour

Muey

ViestiKirjoittaja Muey » La Touko 07, 2005 01:48

Kyynisempi kaveri sanoisi "liikaa" :P. Jos aikoinaan pidin vielä jonkinäköistä kirjaa nähdyistä sarjoista, mutta sellaisen ylläpito ei oikein maksanut vaivaa kun en keksinyt mitään varsinaista hyötykäyttöä sille.
Tarkaa lukua läpikatseltujen sarjojen määrästä en siis pysty heittämään, mutta sen tiedän että kyseessä on 3-numeroinen määräluku.

Pääsääntöisesti olen kaikkiruokainen, mutta joitain löyhyiä katselutottumuksia on kuitenkin vuosien saatossa muodostunut;
  • Yli 26 jakson sarjan pitää olla jotain aika helkutin erikoista(aka Twelve Kingdoms) että siinä olisi jotain niin hyvää etteikö samaa saisi sanottua lyhyemmällä määrällä. Eli pitkät sarjat ovat pääsääntöisesti automaattinen turn-off minun kirjassa.
  • Shounen-mätöt, eli nämä kaikki 'kakara seikkailee ja kasva vahvemmaksi/paremmaksi' eivät oikein jaksa innostaa missään muodossa, osittain myös tuosta ensinmainitusta syystä.
  • Ja kun tälle linjalle lähdettiin, niin kaikenlaiset yli-toistavat MOTW-sarjat ylipäätänsä nyt eivät juuri iske. Tahtoo tarinaa!
  • Haaremisarjoja on tullut katsottua alkuaikona kyllästymiseen asti, mutta kyllä niitä silloin tällöin vielä jaksaa kunhan ei sitä kaikkein kamalinta tuubaa ole.
  • Shoujo on hyvää pieninä annoksina silloin tällöin. Liikakatsominen saa voimaan pahoin ja vihaamaan 'genrelle' tyypillisiä erityispiirteitä.

...Luultavasti unohtui jotain, mutta eiköhän tuossa ne tärkeimmät ole :).
片手で仲間を、もう片手で私を掴んでおけばいい

Amira
Viesti:

ViestiKirjoittaja Amira » La Touko 07, 2005 10:13

Minulla ei ole mitään ideaa kuinka montaa eri sarjaa olen katsonut.. No yritetään tehdä jonkinlaista listaa;

Gravitation
Inuyasha
Fruits Basket
Rurouni Kenshin
Fullmetal Alchemist
Samurai X
Fullmetal Panic! fumoffu
Naruto
DN Angel
...

Jooh, ei nitä muista. Kuitenkin eniten tykkään katsella Gravitationia (Shounen ai), en tämän Shounen ain takia, koska se ei todellakaan oikein iske minuun, kuin yaoi mielessä, mutta sarjassa on niin paljon muutakin tarjottavaa. Ehdottomasti yksi lempi sarjoistani ja musiikki on aivan upeaa. Yksin se olisi jo tarpeeksi hyvä syy tutustua sarjaan. No sitten tykkään myös katsoa sen tyylisiä sarjoja kuin Samurai X ja Fullmetal Alchemist. Pidän Animesta paljon, mutta sarjan on oltava perhanan hyvä, että saa minut sitä katsomaan loppuun saakka.
Sarjojen pituudesta en sitten osaa sanoa, olen katsonut Inuyashat n. 170 jaksoa + leffat ja olen katsonut myös paljon lyhyempiä sarjoja. Nyt kuitenkin noin pitkiä kuin inu en enää jaksa ruveta seuraamaan niinkään innoissani, jaksoja voi olla 20-70 (noin), mutten silti juokse pitempiäkään karkuun kiljuen, eli poikkeuksia on.

Sanotaan nyt vaikka sitten 25-45. En usko että olen enempää katsonut.
Bite me.

Kensuke

ViestiKirjoittaja Kensuke » La Touko 07, 2005 10:34

Aktiivista animeharrastusta on takana noin kuuden vuoden taival, sarjoja ja elokuvia olen nähnyt noin 80, jos mukaan lasketaan sarjat joista on kokemusta mutta en ole kaikkia jaksoja nähnyt, niin luku on 180 paikkeilla.

Olen myös kaikkiruokainen mitä lajityyppeihin tulee, tietenkin jotkut genret menevät toisten edelle, oikeastaan ainoa animen lajityyppi mitä pääsääntöisesti välttelen on shounen-mättö, enkä yleensä jaksa paneutua yli 26 jakson sarjoihin. Muihin suhtaudun avoimin mielin, eikä sarjan tarvitse olla edes "hyvä", riittää kun nautin sen katsomisesta niin se kelpaa minulle.
Mecha herättää kiinnostuksen, ainakin jossain määrin, varsinkin jos ohjaimissa on söpö tyttö (uusin fanituskohde on Jinki:Extend, niin mangana kuin animena), fansaabisu komediat uppoavat aina ja shoujo menee myös.
Tunnustan ensimmäiseksi katsovani animaation tyyliä ja tasoa, se määrää alkukiinnostuksen tason.

Acolyte

ViestiKirjoittaja Acolyte » La Touko 07, 2005 12:24

En todellakaan edes muista kaikkia sarjoja mitä tässä n. 15 (joista noin 10 aktiivista) vuoden aikana on tullut katsottua. Masentava tosiasia on se että on vielä niin monta hyvää näkemättä. Kuitenkin reilusti yli 70.
"It's a morally corrupt hypocrisy fuckfest of a world we live in" CorvusCorax

whispering

ViestiKirjoittaja whispering » La Touko 07, 2005 13:23

Jos elokuva ja sarja molemmat katsotaan 1. kappaleena, niin jotain 60 paremmalla (tai huonomalla, miten nyt asiaa haluaa katsoa) puolella ollaan.
Your just jealous because the voices talk to me.

Ryokan

ViestiKirjoittaja Ryokan » La Touko 07, 2005 13:46

Jaa-a...pelkkiä sarjoja ei kyllä ole tullut katseltua yli kahtakymmentä...ellei lukuun oteta jotain yksittäisiä häröosia sieltä täältä. Tätä se on opiskelijan arki. Vuokra pitää maksaa ja oluttakin saada. Aina ei voi ostaa animea :(

AM
Viesti:

ViestiKirjoittaja AM » La Touko 07, 2005 14:14

No ei ole tosiaan tullut pidettyä kirjaa, mutta pikainen vilkaisu VHS/DVD hyllyn kirjanpitoon antaa lukemaksi n. 250 leffaa/sarjaa josta neljäsosa on animea, joten 50-60 lienee ihan kohdillaan oleva luku.
Antti Myller - Joensuun Otakuiden rahastonhoitaja, tekniikka- ja jäsenvastaava - Kawaconin talousvastaava.
MyAnimelist, figut & last.fm.

yarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

ViestiKirjoittaja yarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr » La Touko 07, 2005 15:20

Olisikohan 25+ sopiva luku? Harmi vain että kun tämä animen katselun tahti on kiihtynyt, niin aina vain harvempi sarja jaksaa sykähdyttää enää.

Berubara

ViestiKirjoittaja Berubara » La Touko 07, 2005 19:29

Olen nyt harrastamassa tätä neljättä kuukautta - vasta - mutta ajattelin kuitenkin vastata tähän...

Näihin olen ehtinyt tutustua:
Muumit
Sherlock Koira :)
Pikku Naisia-elokuva
Kahden vuoden loma-aika-elokuva
Hopeanuoli
Candy Candy
Lady Oscar
Neon Genesis Evangelion
Hamtaro
Magic Knight Rayearth
Sailor Moon
Kimba The White Lion
Helen Keller-elokuva
Pokemon
Pokemon-elokuva
Pokemon 3-elokuva
Digimon :roll:
Duel Masters :roll:
Bayblade :roll:
Transformers :roll:

Minua kiinnostavat ehkä eniten shoujot ja fantasiat, mutta muukin tietysti käy kuten näkyy! Noiden lisäksi olen varmasti nähnyt jotain muutakin, muttei nyt tule mieleen. Valitsen anime -tai mangasarjan johon päätän tutustua piirrosjäljen, tekijän kuuluisuuden, kiinnostavan tarinan tai sen mukaan, kuinka kohuttu itse sarja on. Nuo ovat kai ne tärkeimmät perusteet, joiden valolla lähden tutustumaan johonkin mangaan tai animeen.
Seuraa sydäntäsi.
Pidä kiinni unelmistasi (niin pääset pitkälle).
Älä tuomitse toista ulkokuoren perusteella.
Ole vapaa!

:)

animancer

ViestiKirjoittaja animancer » Ma Touko 09, 2005 18:03

öh eikös tuo killbillin anime kohtaus lasketa
If you dont know where you're going you,wont get there

Hayari
Viesti:

ViestiKirjoittaja Hayari » Ma Touko 09, 2005 19:41

Pistän nyt kaikki, koska niitä ei hirveästi ole.

Sarjat:
Ginga Nagareboshi Gin (Hopeanuoli)
Cowboy Bebop
Gungrave
Hellsing
Wolf's rain (kesken)
Aishiteruze baby (kesken)

Elokuvat:
Cowboy Bebop-elokuva
Henkien kätkemä
Nausicaa of the valley of the wind
Kikis delivery service
Laputa-The castle in the sky
Porco Rosso
Mononoke hime
Tonori no Totoro
Galaxy express 999
Barefoot Gen
Akira
Shadow skill (taitaa olla OVA)

+ kaikkea vähemmän iskevää animea, joita en jaksa luetella (tyyliin pokemon)

Syy tähän melko pieneen katsomisen määrään on ajan puute. Käytän enemmän aikaa mangan lukemiseen, joka minua kiinnostaakin enemmän kuin anime. Muutenkin, ainakin arkisin, aika on hyvin tiukassa.

Tähän mennessä noista suosikkeja ovat Hopeanuoli, vanha anime on jotenkin mukavampaa (plussaa nostalgiasta), elokuvista taas Totoro on suosikkini, siitä tulee oma lapsuus mieleen.
Khleb za khleb, krov' za krov.

mansi

ViestiKirjoittaja mansi » Ma Touko 09, 2005 20:55

Ich lieberhain nein schtykket ing murt!
Eli noita on tullut katsottua ilman laskinta, joten kaippa se täytynee arvata avoin rehellisin mielin (LUE: rehellisin), joten kaippa noita sellaiset paljon on tullut katsottua. Mitä sitä laskemaan, pääasia että viihtyy.
Paljon.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”