Fyysiset vai digitaaliset julkaisut?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Fyysiset
13
76%
Digitaaliset
2
12%
Molemmat
2
12%

Ääniä yhteensä: 17

VampireNaomi

ViestiKirjoittaja VampireNaomi » To Huhti 23, 2015 17:16

Ostatko mieluummin fyysisiä vai digitaalisia julkaisuja? Tämä alkoi kiinnostaa, sillä olen itse ollut todella vastentahtoinen maksamaan mitään, jos en saa vastineeksi oikeaa pokkaria tai levyä. Tämä ei ole tähän mennessä haitannut, sillä kiinnostavia sarjoja julkaistaan niin paljon fyysisessä muodossa, ettei minulla ole aikaa tai rahaa hankkia kaikkia sitä tahtia kuin niitä pusketaan ulos. Mutta tänä keväänä kävi ensimmäistä kertaa vuosiin niin, että löysin uudelta animekaudelta sarjan, jota halusin katsoa. Nielin inhoni ja hankin maksullisen jäsenyyden Crunchyrolliin, koska haluan nähdä uuden jakson mahdollisimman pian ja koska levyjulkaisua saa varmasti odottaa kauan (jos sitä edes tulee).

Ajan kanssa varmaan totun siihen, että maksan animesta, vaikken saa levyä, mutta mangan kohdalla en usko näin käyvän. Fyysinen pokkari on ehdoton ja pelkkä ajatuskin, että maksaisin vain jostain PDF-tiedostosta tai pahemmassa tapauksessa lukuoikeudesta jollain sivulla, puistattaa.
Avatarini liittyy aina siihen animeen, jota tällä hetkellä katson. [Sengoku Majin GoShogun 0/26]
Anime- ja mangablogini

Kuruwin

Re: Fyysiset vai digitaaliset julkaisut?

ViestiKirjoittaja Kuruwin » Ma Touko 11, 2015 11:07

Itse olen aina ollut keräilijä tyyppiä mutta vasta teini iässä alkoi se todellinen keräilyvimma. Pitemmän aikaa asenteeni oli se että digitaalisesta tuotteesta en halua maksaa mutta asenteeni on kyllä viime vuosina muttunut ja ostelen nykyään melko säännöllisesti PSN pelejä alennuksista. Levy versioinakin olemassa olevat pelit menevät jo tänä päivänä digitaalisinä kunhan kyseessä on peli jonka omistamista en koe tärkeäksi (esimerkiksi saattaa jäädä ostamatta joku peli joka tuli saatua ilmaisena PS+ kautta)

Pelejä kun tuppaa oleman sen verran jo että jokaista keskinkertaista tekelettä ei ole enään pakko omistaa. Vielä tulee kyllä tosin paljon pelejä ostettuja joka tapauksessa.

Animea tulee ostettua melko vapaasti mutta animea on saatavilla rajatusti vieläkin ja animen kanssa on helpompi karsia ulos ne tekeleet joille ei kannata aikaansa antaa.

Hyvät pisteet MAL sivustolla eivät yleensä meinaa mitään mutta jos joku sarja on seiskan alapuolella niin kyllä se on yleensä melko varmasti kakkaa.

mayushiin
Viesti:

ViestiKirjoittaja mayushiin » Ke Touko 13, 2015 20:21

Kyllä, kuulun ehdottomasti niihin, jotka kokevat suurta tyydytystä saadessaan laittaa uuden BD:n tai mangan hyllyyn aakkosten mukaiseen järjestykseen. Leffakokoelmassanikin on monia leffoja, jotka olen kyllä nähnyt, vaikken omaa kopiotani olisi edes soittimeen laittanut, mutta jos jostain elokuvasta tai mangasta pidän, niin kyllä se pitäa omaan hyllyyn saada.

Mangaa en silti enää kauheasti osta tai kuluta muutenkaan paljoa. Piiiiitkästä aikaa ostin kyllä oikein Fantasiapeleistä yhden englanninkielisen kirjan ja vaikka suolainen hinta vähän kirpaisi niin on se niin paljon kivempaa lukea mangaa fyysisessä muodossa kuin digitaalisesti. Siksi olenkin käyttänyt paikallista kirjastoa hyväkseni kun esim. Mushishiakaan ei oikein mistään saa, mutta kirjastosta löytyy. Harmi vaan kun kyseisen sarjan osia on siellä vain seiskaan asti, eikä yhtään innostaisi jatkaa lukemista ruudulta fanikäännöksinä.

Viime ja edellisenä vuonna kun en animea paljoakaan katsellut, katselin paljon elokuvia; kävin leffassa useamman kerran kuussa, vuokrasin vuokraamoista ja kahlasin kauppojen alelaareja. Rahaa meni rutosti ja ostin leffoja jotka osoittautuivatkin pettymyksiksi samalla kun haaveilin Netflixistä, joka olisi ollut paljon kätevämpi leffojen ja sarjojen katseluun. Sitten kun sen viime vuoden lopussa sain, huomasin että suurin osa leffoista mitä olin katsellut viimeisen vuoden aikana löytyivätkin sieltä. Kyllä ärsytti. Mutta niin, kyllä tällaiset maksupalvelutkin ovat hyviä, kun haluaa kokeilla muttei välttämättä ostaa heti omaksi.

Animen kanssa on tosiaan kuitenkin vähän eri juttu. Nyt kun taas katselen anime kausittain, on alkanut Crunchyrollin hankkiminen houkuttamaan, kun en oikeastaan osta animea. Löytyy minun hyllyltäni silti muutama brittijulkaisukin, mutta jotenkin animen katsominen tv-ruudulta on vain todella outoa. Haha, mutta vaikken niitä katsoisikaan uudelleen montaakaan kertaa, kyllä mielelläni lempisarjojani hyllylläni katselisin.

Anteeksi romaani, juttua vaan tuli.

hammajainen

ViestiKirjoittaja hammajainen » Su Touko 17, 2015 19:27

Molemmat. Mangasta fyysinen versio ja animesta digitaalinen.
Digitaalista mangaa ja kirjoja olen koittanut lukea, mutta en vaan koe niitä erityisen mieluisiksi. Animesta menee digitaalinen, Crunchyroll ja Netflix löytyy. Fyysisiä versioita ostan vain, jos sarja/leffa on ollut todella todella hyvä ja tiedän katsovani sen uudestaan useammankin kerran.

Kitsich
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kitsich » Ma Touko 25, 2015 20:37

VampireNaomi kirjoitti:Ostatko mieluummin fyysisiä vai digitaalisia julkaisuja? Tämä alkoi kiinnostaa, sillä olen itse ollut todella vastentahtoinen maksamaan mitään, jos en saa vastineeksi oikeaa pokkaria tai levyä. Tämä ei ole tähän mennessä haitannut, sillä kiinnostavia sarjoja julkaistaan niin paljon fyysisessä muodossa, ettei minulla ole aikaa tai rahaa hankkia kaikkia sitä tahtia kuin niitä pusketaan ulos.

Mielestäni materiaalit on parempi saada digitaalisessa muodossa. Vaikka erittäin mukava pitää ja pehmeä kansi, mutta se oli eilen.
Сuriosity killed the cat, idiom example. The knowledge on Wikipedia, Yanglish that teach us to be wiser

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”