Japani-henkisiä koruja

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kinahmi

Japani-henkisiä koruja

ViestiKirjoittaja Kinahmi » Ma Maalis 25, 2013 00:48

Hei!
Olemme pienryhmä koru- ja jalometallimuotoilun opiskelijoita Kuopion muotoiluakatemiasta. Suunnittelemme ja valmistamme projektiopintojen puitteissa Japani-henkisiä koruja, ja osa kurssisisältöämme on käyttäjäpalautteen hankkiminen. Ajattelimme että te anikilaiset olette parhaita asiantuntijoita tällä saralla, joten kuulisimme ilolla mielipiteitänne koruistamme.

Tässä ensimmäiset vedoksemme, voimme toteuttaa koruja erilaisina kokoina ja väriyhdistelminä.
Korut ovat joko kaulakoruja, pinssejä tai hiusklipsejä.

LINKIT KUVIIN:

https://www.dropbox.com/s/sqz3z3viyv7pl3v/demoni.jpg

https://www.dropbox.com/s/b0iv66wkdxnzj ... muovit.jpg

-Käyttäisitkö tällaisia koruja?
-Suosikkisi/inhokkisi? Miksi?
-Mitkä muutokset tekisivät koruista parempia?
-Paljonko olisit valmis maksamaan korusta?
-Ovatko mallien aiheet kiinnostavia? Mikä olisi parempi aihe?
-Mitä koruja käytät?(kaulakoru, korvakorut yms)

Voit vastata vapaalla sanalla tai kysymyksien pohjalta, kaikki palaute on erittäin tervetullutta!

Kiitos!

-Kinahmi

Hant
Viesti:

Re: Japani-henkisiä koruja

ViestiKirjoittaja Hant » Ma Huhti 01, 2013 18:57

Hienoja ovat!
Omat suosikkini näiden joukosta ovat nuo erilaiset kypärät, Hannya ja eläinnaamarit, sekä tuo erikseen linkitetty demoni. Myös tuo lyhty on erittäin veikeä! Lähinnä koska erilaiset otukset ja hirviöt ovat lähellä sydäntä ja eläinnaamarit ovat sekä tyylikkäitä että suloisia.
- Ei näissä mitään inhokkia ole, mutten itse käyttäisi rusettia tai kirsikankukkia, vain koska ne eivät sovi omaan tyyliini. :-)

Voisin käyttääkin tuollaista kypärää esim. kaulakoruna tai pinssinä! Uskoisin eläinnaamareiden toimivan hyvin myös klipseinä tai korvakoruina, vaikken itse käytä hiusklipsejä ja korvakorujakin harvemmin.
- Hmm, hinnasta en tiedä, riippuu kai siitä onko kyseessä kaulakoru vai hiusklipsi ja mistä materiaalista koru on tehty...

Aa, ihan vain omana mielipiteenä heitän, että omasta mielestäni Hannya näyttäisi siistimmältä jos siinäkin olisi noita mustia yksityiskohtia kuten muissakin malleissa. Ehkä nuo ns. täplät voisi laittaa mustalla, tai sitten suu tai sarvet?
"Murtumaan ei kristityn miekkakaan meitä saa, Käymme taistoa ainiaan, Nyt laulumme jumalille raikaa saa, Siis tuoppinne nostakaa!"

eyeless1703

ViestiKirjoittaja eyeless1703 » La Huhti 20, 2013 22:44

Todella hienoja designejä! Itse tykkään paljon japanin historian aiheisista kuvista ja tavaroista, joten nämä korut ovatkin todella lähellä omaa syndäntä. Tykkään paljon kaikista suunnitelmista.

Erityiset lempparini on tuo erikseen linkitetty demoni, lyhtyotus sekä eläinhahmot. Myös tuo naisen pää on todella mielenkiintoinen. Voisin käyttää suurinta osaa itsekin, lähinnä ehkä kaulakoruina. Ja laukkuun tietysti voisi laittaa hyvin tuollaisen kettu pinssin!

Ns. Yookai teema tuntuu kivalta idealta ja sopii hyvin anime ja manga harrastajille. En osaa sanoa mitä muutoksia koruihin tarvitsisi, minusta ne näyttää oikein hyviltä noin. Väriteemana ainakin itse pidän murretuista sävyistä ja ne sopisivat mielestäni näihin oikein hyvin. Hintaluokka olisi kai sopivimmillaan 6-15€ tai jopa 20€ riippuen korun koosta ja teemasta. En usko että koruista kannattaa tehdä liian suuria.

Itse käytän korvakoruja ja olisi hienoa nähdä vaikka jotain simppeliä samalla teemalla korvakoruina. Käytän myös satunnaisesti kaulakoruja.

Toivottavasti tästä oli apua projektiinne!
"Bury me in a shallow grave.
So the dogs can dig me out."

Absolyte Religion - Hanny cossaa

Mioo

ViestiKirjoittaja Mioo » Ma Heinä 22, 2013 16:25

Onpa teillä hienoja suunnitelmia!
-Käyttäisitkö tällaisia koruja?
Olen aika tyttömäinen, joten en ehkä kaikkia ainakaan jokapäiväisessä käytössä. Toisaalta voin kuvitella, että jotkut tutuistani mieluusti käyttäisivät! Jos alatte näitä enemmän tekemään, suosittelen nettikaupan ym. lisäksi myyntikojua markkinoille, niin saatte laajemman yleisön huomion :)
-Suosikkisi/inhokkisi? Miksi?
Suosikkini ovat (tässä järjestyksessä): kettu (silmät kiinni), kirsikankukat, kissa, kettu (silmät auki), jänis ja rusetti. Rusetti on joustavin käytössä, mutta en laittanut sitä kärkeen, koska samantyyppisiä rusettikoruja on jo ennestäänkin markkinoilla, ei siis ehkä ole yhtä uutuudenviehättävä kuin muut ;) Tosiaan, tyylini on tyttömäinen, joten siksi en itse luultavasti käyttäisi samurai- ja luurankoaiheisia koruja. Kaikista koruista näkee selvästi inspiraation lähteenne.
-Mitkä muutokset tekisivät koruista parempia?
Nyt alemmasta kuvasta ei erota, mitkä koruista tulevat olemaan kaksi- mitkä kolmiuloitteisia. Samurain- ja yookainpäihin sopisi mielestäni kolmiuloitteisuus, mutta esim. kirsikankukka olisi tosi kiva kaksiuloitteisena, kolikkoa muistuttavana. Eläinten päissä/naamareissa voisi olla vähän kolmiuloitteisuutta, mutta ei kuitenkaan liikaa... äh, hankala selittää ^^' Kolmiuloitteiset voisivat toimia paremmin korviksina, niin pysyisivät "suorassa" roikkuessaan...
Mietin myös väritystä. Mielestäni nuo kaikki olisivat cooleimman näköisiä sen metallinvärisenä, josta ne on tehty. Oletin, että tummennokset ovat kuopalla olevia kohtia ym. tummempia varjokohtia? Jos laitatte jotain väriä, niin mielestäni vain yhtä, ettei tule liian karkkiautomaatin näköisiä ;)
-Paljonko olisit valmis maksamaan korusta?
Riippuu tietysti materiaalista. Jos ei ole jalometallia, niin varmaan 10-15e maksaisin.
-Ovatko mallien aiheet kiinnostavia? Mikä olisi parempi aihe?
Kommentoin jo aikaisemmin omaa makuani. Itse pidän kaikesta mystisen ja sievän sekoitelmasta, esimerkiksi nuo eläinnaamarit edustavat sitä :)<3 On myös kiva, että koruissa näkyy historiallisuus ja Japanin mytologia, pelkkä moderni kawaii ei oikein uppoa...
-Mitä koruja käytät?(kaulakoru, korvakorut yms)
Olen ylipäätään huono käyttämään koruja, kun jonkun mieleisen ostan niin se roikkuu sitten kuukausikaupalla kaulassa :D Kaulakoruja, rannekoruja ja korviksia käytän, hiusklipsejä joskus ja pinssejä en oikeastaan koskaan. Sormuksetkin on joskus kivoja!

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”