Missä konserteissa olette käyneet?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Kioko_

Missä konserteissa olette käyneet?

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Ke Tammi 23, 2013 23:00

Juu, haluaisin vaan tietää että missä aasiaan liittyvissä konserteissa/keikoilla olette käyneet? Tai ihan eventeissä? En nyt tarkoita sitä että mennään coniin ja conin sisällä on joku tapahtuma vaan ihan erillinen järjestetty konsertti/eventti~ (toki voitte kertoa jos jonkun conin yhteydessä on järkätty erillinen konsertti tms.)
En nyt tiedä kuuluuko tämä tänne alueelle mutta siirtäkää jos ei kuulu

Omat konserttini/keikkani jne.

Abingdon Boys School, Helsinki
Milloinkohan tää oli? 2009? No kumminkin silloin kun nää pojat oli suomessa niin kävin Tavastialla kattomassa~ Upeeta oli kun oli ensimmäinen oma keikkakokemukseni.

Hangry&Angry, Helsinki
Varmaankin 2010...en ole ihan satavarma (kun tuntuu että siitä on jo ikuisuus). Tavastialla taasen ja mulla oli ollut jo pari vuotta kova Hello!Project vaihde päällä joten
oli vaan niin pakko käydä kattomassa heitä livenä!

SMTOWN Pariisi
Vuosi 2011. Olin 2009 vaihtanut vähitellen jpopin kuuntelusta kpopiin ja kun SMTOWN ilmoitti saapuvansa eurooppaan niin pakkohan oli käydä katsomassa. Vielä kun
sattui niin että suosikkiartistini on Super Junior... joka fanin unelma nähdä lempiartistinsa livenä toteutui~ Jonotuksesta ei niin kivoja muistoja (15h josta semmonen 10h puristuksissa jonossa)
mutta oli se sitten sen arvoista kun kerran eturiviin pääsin<3 Kaikki artistit näin todella läheltä ja sainpa osaan vielä kontaktiakin.

Super Junior Super Show4 Pariisi
Vuosi 2012. Lemppariartisti euroopassa omassa soolokonsertissa. Pakko. Ehdottoman pakko oli päästä :,D
Upea konsertti olikin ja toka-kolmasrivin sekoituksesta sitä seurattiin seisten~

U-KISS Only You japanese single high five event, Tokio
En tiennyt tästä etukäteen yhtään mitään. Ajateltiin kaverin kanssa yksi päivä lähteä käymään Tokyo Domen ympäristössä ja katsoimme yhtä väkijoukkoa että mikäs mikäs kun hirvee fanilauma täällä...
Menimme lähemmäs ja väkijoukko katsoi lavaan päin ja semmosen pienen aitojen ympäröimän alueen keskellä meni jono. Katsoin lavalle ja tunnistin heti U-KISSin Kevinin ja sitten valkeni että
U-KISS se siellä... Ei mitään hajua miten jonoon voisi päästä ja epätoivo iski koska tunnetusti japanilaiset ei puhu hirveen hyvää englantia ja oma japanintaitoni on vähän niin ja näin. Onneksemme löysimme kuitenkin suhthyvää englantia puhuvan japanilaisen tytön joka ystävällisesti auttoi meidät jonoon. Noh, enpä tule unohtamaan kokemusta kun pääsin antamaan High-fivet U-KISSin jäsenille :DD
Oltiin ainoat länsimaisennäköset siellä ja heti tuli kyselyä ja huutoa jäseniltä tyyliin "yo, wazzup, where are you from?"~~ Hieman tärisi kädet tämän jälkeen XD

We love Gangwon, Gangneung
Ilmais kpop konsertti siinä lähialueella missä olin töissä. Tuli nähtyä BoA, Se7en, Infinite, Block B ja A-Pink~ Ihan kiva kokemus olla siellä peräkylillä tyyliin ainoana länsimaisen näkösenä ja ihkuttaa artisteja kun teinit kattoo vieressä tyyliä wtf :,D

B1A4 BABA, Seoul
Lähdin yksin katsomaan ekana konserttipäivänä. Upea konsertti ja esittivät kaikki lempparibiisini!! Olin sivulavan toisessa rivissä ja mun ympärillä oli paljon japanilaisia :,DD
Sain jopa katsekontaktia parin jäsenen kanssa....Sandeul veti high fiveja mun viereisille ja lopetti just ennen mua :< no mutta menisin uudestaan jos mahollisuutta vaan tulee!

KBS free concert, Seoul
Yhden musiikkiohjelma pettymyksen jälkeen tämä oli kuin lahja taivaista. Jotenkin onnistuttiin kaverin kanssa hommaamaan liput ja siinä sitä sitten oltiin konserttisalissa kattomassa
K.Will:a, Infinitea ja Davichia.

Edittia: lisätty pari, yhden minkä unohdin aiemmin ja yksi lisää viime reissun jäljiltä~ Tulispa suomeen artisteja ettei tarvis aina ulkomaille lähteä :<
Olis ollu Seoulissa mahollisuutta mennä PSYn happening konserttiin mut ei sit vaan jotenki innostanu :,D
Viimeksi muokannut Kioko_, To Heinä 25, 2013 00:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Fujiapple

Re: Missä konserteissa olette käyneet?

ViestiKirjoittaja Fujiapple » To Tammi 24, 2013 10:01

En ole paljon konserteissa käynyt,mutta listaan tähän nyt pienet saavutukseni:

Hangry & Angry 2010: Ihka ensimmäinen J-musiikin konsertti.

HITT 2010 & 2012: Ensimmäinen oli Tsukiconin yhteydessä. Ihastuin miehen ääneen niin paljon,että oli pakko mennä toistamiseen.

Karmia ja Plunklock 2012: Karmia lämppärinä,suomalainen visual kei-bändi. Yllätyin positiivisesti. Plunklockia en ollut kuullut koskaan ennen. Tykästyin hirveesti.
Oopperasta saapuu pakkoruotsia puhuva natsi - Rauno Repomies

Shine

ViestiKirjoittaja Shine » To Tammi 24, 2013 23:12

En ole käynyt muilla kuin kahdella j-musakeikalla. En enään kuuntele japanilaista musiikkia yhtään, mutta jos Asian Kung-fu Generation tulee ikinä Suomeen, meikä menee varmasti.

MOON -kana-, 2007, Tsukicon, Helsinki Mielenkiintoinen keikka, vaatteiden vaihtoa koko ajan. Mutta hyvä kitarasoolo joka tuntui ikuisuudelta, kun Kana juoksi vaihtamaan vaatteet taas kerran. Yleisö hyvin nuorta (Paljon lasten vanhempia mukana)... Ennen keikkaa oli Tsukiconissa nimmaritilaisuus ja minulla on vieläkin se nimmari jossain.

Abingdon Boys School, 2009, Helsinki Kaverin seuraksi tulin tälle keikalle. Yleisö teki sydänmerkkejä käsillään ja minä facepalmasin vieressä. Jännä.

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » Ma Tammi 28, 2013 15:10

Olen aika valikoiva konserttien suhteen ja harmi kyllä ikinä ne rakkaimmat artistit eivät tänne Suomen lähimaille eksy. Joten olen ollut vain yhdessä J-konsertissa, mutta kun konsertteja on tullut katsottua yhteensä 2 niin ihan hyvin kait ^^

Ainokainen J-rock konserttini on GACKT:n YFC 2011 Tukholmassa. Onneksi sain suostuteltua Gacktista pitävän ystäväni mukaan, yksin en varmaan olisi uskaltanut lähteä. Konsertti oli aivan mahtava kokemus, tuli hypittyä niin etteivät jalat meinanneet kantaa metroon asti eikä äänikään riittänyt enää kunnolla konsertin jälkeen XD Oli kyllä sykähdyttävä kokemus nähdä ihailemansa ihminen silmiensä edessä, vähän kuin "Ai, onko se todellinen??"

Oli vähän suunnitelmissa kyllä käydä Lontoossa BIGBANG:a katsomassa, mutta koska en saanut ketään mukaan tällä kertaa niin kariutui siihen. Huoh, vähän kyllä kaduttaa ettei tullut yksin vain lähdettyä. Ehkä olisi pitänyt, eihän sitä yhtään tiedä koska seuraavaksi BB on tulossa Eurooppaan.

hewwo
Viesti:

ViestiKirjoittaja hewwo » Pe Maalis 22, 2013 01:21

Ei ole hirveästi tullut käytyä konserteissa, koska olen köyhä sekä pihi että en niin konsertti-ihminen. Mutta niin, tässä nämä muutamat.

Miyavi, Helsinki
Ensimmäinen rokki-konserttini ja oli kyllä aivan kamalaa. Yleisö kilju niin paljon, että en kuullut itse musiikista yhtään mitään. Noh, tietenkn saatto johtua siitä, että olin yleisössä aika edessä... En ollu koko konserttia loppuun asti, koska en ollut edes Miyavin fani, enemmänkin ihailin hänen musiikkiaan ja kitaransoitto taitojaan, joita ei sitten tullut paljon siellä nähtyä. Mutta olihan se ihan jännää kun Miyavi heittää vettä mun (ja monen muun siinä kohdalla olleelle) päälle.

Gackt, Tukholma
Paras. Konsertti. Ikinä. Olin toisessa rivissä ja mulla oli täydellinen näkymä Chachamaruun. Ja mun jalat kuoli siellä ja olin niin onnellinen, että olisin voinut hyvinkin luopua elämästäni sen keikan jälkeen. Ei vitsi se tunne oikeesti... Gackt oli sentään ensimmäinen j-rokkari josta kuulin ja jonka jälkeen aloin kuuntelemaan enemmän aasialaista musiikkia. Ja vanilla live oli se ensimmäinen video... Heh. Voi että se fiilis siellä kun vanilla esitettiin siellä.
Kotiin päästyäni aloin kertomaan perheelleni reissusta ja kun pääsin keikka kohtaan ja aloin käymään niitä tunteita taas läpi, niin itkin valehtelematta varmaan vartin putkeen. :--D Itkettää nytkin.

BIGBANG, Lontoo
Aivan mahtavan kauhee keikka. Ei vitsit ärsytti kun yleisössä oli niin törkeetä porukkaa taas. Ketään ei päästetty läpi ja ihmisillä oli jotain ihmeen karva-asuja ja pitkät hiukset auki, ei vitsit miten epämukavaa ku koko ajan jonkun karvat naamalla. Ja ite keikasta näky aina välillä noin 2minuutin ajan jotain, kunnes taas oli jonkun pää eessä.... No, onneksi siellä kameran käyttö oli sallittua, niin sen näytön läpi näki jopa jotain! :) Ja olihan se aivan ihanaa laulaa täysillä haruharua poikien ja koko yleisön kanssa! Puhumattakaan sitten afterpartyistä! Ei ihan Gackton keikkaa voittanut, mutta oli silti aivan upea kokemus tuokin! (mm. jonotusta vesisateessa ilman mitään suojaa 6 tuntia.)

Ja mitä nyt näistä isommista keikoista on oppinut - ensikerralla superhyvissä ajoin jonottamassa lippuja ja ostamassa mahdolliset istumapaikat, kiitos! :D Taikka tyytyä vaan sinne takariviin.

Mikichan

ViestiKirjoittaja Mikichan » Pe Maalis 22, 2013 12:28

Onhan noissa konserteissa tullut käytyä muutamassa.

Ayabie - 2007
Ensimmäinen j-rockkeikkani. Saatiin kahden kaverini kanssa bändin nimmaritkin, kun niitä jakoivat TopTenissä. Isänikin kävi kättelemässä Intetsua törkeästi vaan jonon ohi. Oli siitä yhtä tohkeissaan kuin me 16-vuotiaat faniytöt.

Miyavi - 2008
Tämän keikan lippujen saanti oli yhtä hässäkkää. Kaveriporukastani minä sain ostettua neljä lippua ja yksi kaverini jäi kokonaan ilman. Hänen onnekseen yksi tyttö jolle lipun olin hankkinut, perui lähtönsä ja sain annettua lipun tälle liputtomalle kaverilleni. Miyavin keikalla ajauduin huomaamattani miltei eturiviin, joten fiilikset oli loistavat.

An Cafe - 2009
Tältäkin keikalta on muistona nimmarit. Yhden kaverin kanssa tänne lähdin, poikaystävä reissasi vain matkakaverina Tampereelle meidän kanssa. Pakkahuone oli oikein mukava paikka ja siellä oli kivasti tilaa verrattuna Tavastiaan.

LM.C - 2010
Ensimmäinen jiirukeikka, jonne sain silloisen poikaystäväni mukaan. Hän ei niinkään nauttinut keikasta, mutta minä olin ihan fiiliksissä koko illan. LM.C on varsin energinen live-bändi.

ALSDEAD, HITT, Yunachi & Aina - 2010
Nämä kaikki tuli Tsukiconissa käytyä tsekkaamassa. Nimmarit hain ALSDEADilta ja HITTiltä. Bändeistä en aiemmin ollut kuullut mitään, pari biisiä olin ennen keikkaa kuunnellut Youtubesta. Tämä oli minusta kuitenkin mukava tapa tutustua uusiin bändeihin ja artisteihin. Ja liputkaan eivät olleet pahanhintaiset. Tykkäsin kaikista keikoista ja näitä artisteja on tullut kuunneltua sitten keikkojen jälkeen paljonkin.

Tuossapa nuo nyt olis. Hirvee hinku olis taas päästä jonnekin keikalle, mutta ei ole vielä sellaista bändiä tullut Suomeen, jota vois mennä kattoon.

Enzeru

ViestiKirjoittaja Enzeru » Pe Kesä 21, 2013 13:27

DIR EN GREY, Helsinki, 23.8.2011
Ensimmäinen jrock-keikkani ja jotain niin mahtavaa. Olin keikalla yksin, koska en silloin vielä tuntenut oikein ketään jrock-ihmisiä, mutta se ei latistanut tunnelmiani yhtään.

An Cafe, Helsinki, 6.11.2012
Tällä keikalla mulla olikin jo sit paljon kavereita, ja se 8 tunnin jonotus oli kyl ihan mahtavaa niiden henkilöiden kanssa. Myös keikka oli hyvä, mutten ala vertailla Diruja ja Antikkua, koska bändit ovat täysin eri universumeista. :'DD

+ tulossa
the GazettE, Helsinki, 30.9.2013

Suomeen ei oo viime aikoina tullut artisteja/bändejä, joiden keikoille olisin halunnut mennä. ALSDEADin keikalle olisin halunnut mennä, mut en erinäisistä syistä päässyt. No, toivottavasti he vielä joskus astuvat Suomen maaperälle.
please release me before breaking

agate

ViestiKirjoittaja agate » Pe Kesä 21, 2013 18:25

En oikeestaan koskaan oo niin paljoo fanittanu ite esim. japanilaista musiikkia (mun sisko oli J-rock -fani aikoinaan) joten lista on aikas lyhyt.

Dir en grey @ Ankkarock 2007
Oli ihan ekat festarit joissa olin, lähin siskon kanssa sinne, ja en muista tapahtumasta oikein muuta kun että olin just täyttäny 15 ja ihan ulalla kaikesta mitä tapahtu : D Muistan myös että siellä oli ihan älyttömän kuuma, hiuslakka haisi ja hiki virtasi. Kyo oli tosi lyhyt ja Dien kitara oli melkein pinkki. Tuolta keikalta on läjä kuvia joita oon joskus katellu ja ajatellu jtn siihen suuntaan että "olinko oikeesti tuolla?" :'''D Jotenki muistikuvat on haihtunu ku aikaa on kulunu keikasta ja koko tapahtumasta. Ihan absurdia!

Dir en grey @ Helsinki, Tavastia, 2007
Saman vuoden syksy (en kyllä muista kuuta, oisko ollu marraskuu) ja jälleen siskon kaa liikenteessä. Muistikuvat on tästäkin vähän kadonneet mutta odotellessa siellä ulkona oli ihan sikakylmä. The Finalin aikana olin aikamoisissa JEEE-tunnelmissa, se on kuitenkin aika mahtava biisi vaikka Dirun fanitus oli siskon hommia! Jonkun tytön hiuslakkanen, tahmee pinkki hiuslisäke irtos ja jäi mun käteen ja otin sen mukaan kotiin muistoksi :'''D

Noitten jälkeen oonkin sitten vaan keskittynyt näkemään länsimaisia bändejä!
rex duodecim angelus

kjjkjkk
Viesti:

ViestiKirjoittaja kjjkjkk » Ma Heinä 15, 2013 17:50

Ayabie 28.5.2007 Tavastia
the GazettE 30.10.2007 Tavastia
Dir en grey 5.11.2007 Tavastia
girugamesh 2.2.2008 Tavastia
Ayabie 28.5.2008 Tavastia
Dir en grey 23.8.2011 Nosturi
SCREW 17.10.2009 Gloria
Abingdon boys school 4.11.2009 Tavastia
Blackline 14.12.2012 Gloria

the GazettE 29.9.2013

Oon aina ajatellut, että Tavastialla on mulle jotain taianomaista tunnearvoa, ja nyt tajuankin miksi. En ennen näiden ylöskirjoittamista hahmottanut kuinka oonkaan ollut siellä, ja kuinka kaikki ensimmäset ja parhaat ernukeikkamuistot on sieltä. Paras keikkapaikka se edelleen on ja paras keikka on ollut Gazette 2009. Tämän vuoden keikalta en odota paljoakaan, mutta täytyyhän ne pojat mennä kuitenkin katsastamaan!
One in a deep forest. One on a high mountain. One under a vast lake.
One within the house of the dead. One inside a goddess of the sand.

jka74sq

ViestiKirjoittaja jka74sq » Ti Maalis 31, 2015 02:09

Dir en grey, Miyavi, Sukekiyo, MUCC, Girugamesh. Kahdessa ensimmäisessä enemmän kuin kerran.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”