J-pop vai K-pop?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

J-pop vai K-pop?

J-pop tietenkin!
42
32%
K-pop!
28
22%
Kummatkin on yhtä hyviä.
49
38%
No ei kummatkaan.
11
8%

Ääniä yhteensä: 130

Chibi-chan
Viesti:

Re: J-pop vai K-pop?

ViestiKirjoittaja Chibi-chan » Ke Joulu 19, 2012 20:29

No, itse asiassa kuuntelen molempia että myös J-rockia silloin tällöin. Suurimmalta osin tulee kuunneltua J-popia mutta nyt sitten olen siirtynyt K-popiin. Se vaihtelee et millon kuuntelen ja mitä yleensä se riippuu omasta fiiliksestä. Tällä hetkellä tykkään kuunnella Gackt-nimistä artistia, hänellä on hyviä biisejä ja pari suosikkiakin löytyy mm. Redemption, Longing ja Vanilla. :)
" Kun haluat jotain, koko maailmankaikkeus auttaa sinua saavuttamaan sen."
-Paulo Coelho-
Desucon 2015, cossit, Kagome Higurashi ( Inuyasha), Kikyo ( Inuyasha), Sofia ( oma hahmo)
Tracon X 2015, cossi Sailor Mars ( Sailor Moon)

Vile

ViestiKirjoittaja Vile » Ke Joulu 19, 2012 21:43

Alunperin tykästyin K-pop, joten se on enemmän suosiossani.

Teal
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teal » Ke Joulu 19, 2012 21:59

Mieluiten kuuntelen länsimaista musaa (Yeah Yeah Yeahs, The xx, Glasser, Franz Ferdinand jne.), mutta J-Pop menee myös siinä sivussa. Animesongit pyörivät kyllä kaikkein tehokkaimmin päässää. :P K-Popista en ole oikein koskaan pitänyt.

Bijou

ViestiKirjoittaja Bijou » To Joulu 20, 2012 02:26

Mitähän saissea tuli tänne kpopista kirjoitettua? Huoh. :|

Tällä hetkellä kpop on jotakuinkin 85% kaikesta kuuntelemastani musiikista. No kpopin sisältä löytyy aika kirjava kokoelma erilaista musiikkia hiphopista rokahtavaan. Ryhmiä löytyy kauheasti, mutta myös bändejä ja sooloartisteja, jos ei lauma nättejä tyttöjä ja poikia tanssimassa kiinnosta. Tosin ovat ne tytöt ja pojat nättejä muutenkin. Eivätkä kaikki edes tanssi.

Eniten kuuntelen Big Bangia, jonka musiikkiskaala menee hip hopista elektropoppiin. Ainakin näin väittävät. Mahtavaa musiikkia heillä joka tapauksessa ja pakko sanoa, että jokaisesta jäsenestäkin tykkään. Soitetun kappale taitaa olla Still Alive.

Uusin tuttavuus itselläni kpopin saralla on rockimpaa musiikkia soittava, indiebändiksikin väitetty Nell. White Night -kappale mv:nsa kanssa jätti kivan vaikutelman. Myöskään kiva enkun taito ei ole pahasta.

Todella laajasti tulee kyllä kpoppia nykyään kuunneltua, että ei ole kovinkaan montaa ryhmää josta en olisi kuullut..

Jpoppia tulee lähinnä kuunneltua animeiden kautta.

Lyu-san

ViestiKirjoittaja Lyu-san » Ti Tammi 08, 2013 19:14

Itse kuuntelen k-poppia, j-poppia & j-rockia, vastasin kummatkin ^^

yufa-chan
Viesti:

ViestiKirjoittaja yufa-chan » Ti Tammi 08, 2013 21:42

En tiedä, että kumpaa fanitan enemmän. Kännykässä on kumpaakin musiikkia. J-popin puolelta löytyy vänhän kaikkea mm. An cafe ja se niin sanottu anime musiikki. K-popin puolelta super junior vie voiton.
Otaku oven takana~♥

silvermoon

ViestiKirjoittaja silvermoon » Ke Tammi 09, 2013 20:02

Kumpaakin tulee kuunneltua. Ehkä silti enemmän J-rockia kuin J-poppia, mutta se ei nyt ole niin suuressa roolissa tässä. K-poppia varmaan tällä hetkellä kuuntelen eniten, koska pari kaveria päätti vasta nyt (itse kun olen varmaan jo neljä vuotta kuunnellut kyseistä genreä) löytää SHINeen, joten fanitus alkaa pikku hiljaa palaamaan. :D Ihan tulee yläaste mieleen...

Charmings

ViestiKirjoittaja Charmings » To Tammi 10, 2013 22:04

Modemmat! Kummasikin on aivan mahtavia bändejä, mutta kuuntelen J-rock bändejä vähemmän. Kuuntelen yleensä J-rockissa An Cafea.. <3 Ja J-popissa Bigbangiä ja monia muita. (nytten ei tule mieleen enenpää..) :D

Sacchan
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sacchan » To Tammi 17, 2013 21:27

hmmmm.... vastasin tuon j-popin, vaikka kyllä molemmat hyviä, mutta k-popin kuuntelu on jäänyt vähemmälle harmi kyllä :c ....
kännykästä lötyypi vain j-popia, an-cafen ja randomin "anime-musiikin" tyyliin, sillä vieläkin japanin kieli viehättää musiikissa eniten. Vaikkakin nykyjään oon kallistunut enemmän j-rockin puolelle jos totta puhutaan.... ^.^'''

MAO
Viesti:

ViestiKirjoittaja MAO » To Tammi 17, 2013 22:41

Ihan alkujani olin: "Jee, J-pop! :3 <3" tai jotain tuonne päin.
Mutta nykyään kuuntelenkin sitten enemmän K-poppia. ^^"
Ja vaikka en niinkään enää J-poppia paljon kuuntele, niin en voi sanoa, että se olisi huonompi kuin K-pop, koska en ole vain löytänyt tällä hetkellä J-pop puolelta mitään itseeni iskevää ja siksi K-pop on tällä hetkellä enemmän kuunnellumpi osaltani.
Ja jotta kukaan ei saisi sitä käsitystä, että äänestin vain K-poppia, niin tiedoksi minä äänestin, että kummatkin on yhtä hyviä, koska se on se mitä mieltä minä olen loppupelissä. :3
Voisin kyllä ehkä jossain vaiheessa laajentaa J-popista ja K-popista, jonkun muun maan poppiin tai muuhun musiikkiin. Ihan vain, koska mielenkiintoa olisi kuunnella. :) Ehkä minä teenkin sen joku päivä. :D

Pullasuttu

ViestiKirjoittaja Pullasuttu » To Tammi 31, 2013 11:33

Vastasin, että molemmat yhtä hyviä. Syynä siihen on yksinkertaisesti se, että molempia tulee kuunneltua, ehkä hieman enemmän k-poppia on tullut viimeaikoina huudatettua, mutta j-popin mukana tykkään enemmän laulaa mukana. :'3
When I grasp roses they bloom madly and die

maitovalas

ViestiKirjoittaja maitovalas » Ke Helmi 06, 2013 08:49

Kummatkin, vaikka tällä hetkellä vielä enemmän j-pop. K-pop on vielä suht uusi tuttavuus, ensimmäistä kertaa tuli kuunneltua noin vuosi sitten ja vasta nyttemmin olen enemmän alkanut päästä juttuun sisälle. J-popista ehdottomat suosikit ovat Kyary Pamyu Pamyu ja KAT-TUN, voisin myös sanoa Ali Project ja Kalafina, mutten ole varma kuuluvatko ne tähän genreen. Joitain muitakin JE-bändejä tulee myös luukutettua välillä, Kanjani8 ja Hey! Say! JUMP! pääasiassa. Ja Takki&Tsubasa on hullun cool duo.
K-popista ei mitään suosikkeja ole vielä ehtinyt muodostua, mutta SHINee ja Block B on ainakin tosi lupaavan oloisia. Ja Epik High! Ehkä eniten omaan makuuni sulautuva, kun en pahemmin tuollaisesta jumputijumputimusiikista ole koskaan välittänyt + kuka voi olla pitämättä bändistä jonka jäsenet on palkintogaalassa pukeutuneet Batman-hahmoiksi? Iih.

Shenden
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shenden » La Maalis 02, 2013 19:42

Silloin kun olin oikein innoissani animesta yms. luukutin j-poppia sitä mitä pystyin. Morning Musume oli tosi jees. Sitten eksyin vähän erilaisemman j-popin pariin. Mitä se erilainen nyt sitten on, niin ehkä pop-rockahtavampaa. Jossain vaiheessa se kuuntelu sitten jäi.
J-rockia olen yrittänyt kuunnella, mutta se ei oikein iske. Kaveri on saanut tykkäämään Muccusta jossain määrin. :D Pari "uudempaa" artistia on joista tykkään, kuten Scandal, mutta ei tule kuunneltua aktiivisesti.

Sitten tuossa 18-vuotiaana hurahdin k-poppiin. Sitä luukutankin oikein uralla, toki välillä siihen väliin mahtuu paljon kaikkea muutakin musiikkigenreä. Joskus ois tarkotus tilata pari levyä yesasiasta, ja nimenomaan k-pop levyjä.
Nykyään jos eksyn katsomaan vaikkapa akb48n sinkkuja, niin ilmeeni on suunnilleen tämä: @_@
Kimitys (siltä se itselle kuulostaa) ei enää iske, lisäksi tuntuu että videoissa ei olekaan muuta kuin fanserviceä.
Plussaa kyllä erikoisille asuille ja videoille muuten.

Joten itellä ainakin k-pop all the way~

hewwo
Viesti:

ViestiKirjoittaja hewwo » Pe Maalis 22, 2013 00:54

Gackt ja k-pop. (Voinko näin vastata?) B--)

J-popissa menee ehkä muutama animemusa (mm digimon & gravitation & k-on) ja bändeissä Gackton lisäksi Jeanne D'ark ja muutama biisi Orange Rangelta. Mutta k-popissa menee lähes kaikki. Ainiin, ja vocaloidiakin on hupaisa kuunnella, mutta se on mielestäni ihan omaa luokkaansa.

Akai

ViestiKirjoittaja Akai » To Touko 02, 2013 16:33

K-pop. J-pop tai yleensä japani musa ei ole juuri koskaan iskenyt. Syytä en tiedä. Joitakin hyviä biisejä löytyy, mutta K-pop vie mut mukanaan ovat paljon enemmän minun makuuni eivätkä tyttö bändienkään biisit olet täynnä söpöilyä ja kaikkea ihmeellisyyttä joka ei minun kaltaisen neidin kurkusta alas niin vain sukellakaan.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”