Mistä pidät eniten Japanissa?

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Mikä sinua kiinnostaa eniten japanissa?

Anime
31
21%
Manga
29
20%
J-pop
5
3%
ruoka
5
3%
kulttuuri
62
42%
jokin muu
16
11%

Ääniä yhteensä: 148

Element Heroes
Viesti:

Mistä pidät eniten Japanissa?

ViestiKirjoittaja Element Heroes » La Maalis 13, 2010 15:10

Niin siis haluaisin tietää mistä pidätte eniten japanissa ja miksi.
Itse olen pidän eniten mangasta. Keräilen aika montaa sarjaa. En oikein osaa selittää miksi pidän eniten juuri mangasta.
Yksi syy taitaa ainakin olla niiden hienot piirrokset, ja melkein aina mangat ovat niitä alkuperäisiä. Niitä on myös hauska lukea.
Oikeastaa itsekin kirjoitan kahta manga sarjaa ja ystäväni piirtää ne.
Manga, anime, j-pop and everything else japanese is the best!!! (Well maybe not everything but still)
(Utelijaille tiedoksi, että Element Heroes on manga jota teen ystäväni kanssa)

Fuuka

Re: Mistä pidät eniten Japanissa?

ViestiKirjoittaja Fuuka » La Maalis 13, 2010 20:42

Ite vastasin anime, vaikka oisin oikeastaan ihan yhtä hyvin voinu heittää vastaukseksi mangan. En itsekään osaa oikein kunnolla tosin selittää syytä tähän.. mutta sanottakoon nyt yhtenä pikku juttuna se, että itse ainakin olen sellainen ihminen, jolla anime (manga myös, mutta anime enimmäkseen) on eräänlainen pakotie toiseen maailmaan. Jos on kotona joskus asiat vähän niin ja näin, niin anime piristää aika mukavasti ja saa ajatukset muualle vaikka tuntikausiksi.
the truth is out there~

Kara

ViestiKirjoittaja Kara » Su Maalis 14, 2010 21:50

Vastasin kulttuuri, vaikka onhan populaarikulttuurikin osa sitä.
Pidän Japanista tutkimuskohteena. Sen erillaiset osat ja vaikutusten yhteisulautuminen. Kieletkin on hauskoja oppia, eikä Japani ole tässä asiassa poikkeus. Sen kirjoitusjärjestelmän haasteellisuus on kohtalaisen hyvää viihdettä.

Aasian mytologia ja kummitustarinat taisivat olla ensimmäisiä asioita, joka veti minun kiinnostukseni kohti japania.

LailaMithos

ViestiKirjoittaja LailaMithos » Ti Maalis 16, 2010 22:36

Sinäänsä erikoiset vaihtoehdot, että kyllähän 3 ensimmäistä vaihtoehtoa kuuluu tuohon kulttuuriin myös. Noh, laitoin kuitenkin kulttuuri, koska kiinnostukseni kohteena on aina ollut jonkin verran idänkulttuurit. Ja kyllä esimerkiksi japanin kieli aika paljon kiehtoo. Toki, anime manga ja muu on vahvasti vaikuttanut siihen että kiinnostus on enemmän suuntautunut juuri Japaniin.

Ragnvald

ViestiKirjoittaja Ragnvald » Ti Maalis 16, 2010 23:05

Anime ja manga pitäisi varmaan lumpata yhteen kun ne "teoriassa" ovat aika paljon samaa aluetta.

Hankala valita, koska olen kiinnostunut oikeastaan noista kaikista :P (olen kai aikamoinen japaniholisti). Anime ja manga ovat niitä mitä suurimmaksi osaksi tulee "kulutettua" (päivittäin), mutta ne ovat sinällään jo tuttua tavaraa joten sanon ruoka. Rakastan ruoanlaittoa ja pidän mausteisesta ruoasta. Ei ole vielä tullut paljon kuitenkaan asiaa tehtyä/tutkittua ajan puutteen ja huonon raaka-aineiden saatavuuden takia (pitäisi kai tilata niitä suoraan Japanista :idea: ). Mutta, jeah oikestaan kaikki listassa mainitut asiat ovat rikastuttaneet elämääni todella paljon.

Kioko_

ViestiKirjoittaja Kioko_ » Ke Maalis 17, 2010 00:39

Valitsin J-pop. Koska yksinkertaisesti on viime aikoina tullut katsottua liikaa konsertteja ym. ja kuunneltua J-popia. Enimmäkseen Hello!Projectia ja siitä Momusua ja Berryziä. Addiktoiduin kyllä J-doramaankin...naah, vaikea valita, mutta siis (liika)kuuntelemisen takia J-pop.

Zirdante

ViestiKirjoittaja Zirdante » Su Maalis 21, 2010 11:46

Koko pakettihan se on. Kielen leikillisyys kolahtaa, musiikkitarjonta on mahtavaa, kieli kuulostaa hyvältä korvassa. Muutenkin anime/manga vahvoja rentoutumis-elementtejä, tuskin niitä tulee vaihettua pois koskaan, jos taso ei laske liikaa.

Ruokaa en ole kovin päässyt maistamaan, mutta sitäkin sitten joskus.

Mansikka

ViestiKirjoittaja Mansikka » Su Maalis 20, 2011 14:28

Oli vaikea valita, mutta valitsin kulttuurin, vaikka minua kiinnostavatkin nuo kaikki vaihtoehdot.
Pidän Japanissa siitä, että siellä on niin totuttu eri pukeutumistyyleihin, ettei siellä katsota kieroon. Suomessakin ollaan menossa parempaan suuntaan, mutta silti monet saavat vielä nykyäänkin, vuonna 2011, kuulla pukeutumisestaan, mikä on minusta todella typerää, sillä eihän niiden vaatteiden kanssa olla tekemisissä, vaan sen ihmisen. Ketä voi oikeasti häiritä toisen pukeutuminen niin paljon, että sitä pitää ihan ääneen kommentoida ja mahdollisesti loukata toista.
Minulla on pari kirjaa joissa on japanilaista katumuotia. Niitä on kiva katsella, kun vastaan tulee vaikka minkä näköistä porukkaa.
Japanilaiset ovat niin iloisia ja positiivisia ja jaksavat iloita ja innostua pienistäkin asioista. Kumpa täälläkin osattaisiin.
Pidän Japanissa myös siitä, miten kehittynyt se on tekniikaltaan. Minä kun pidän tekniikasta, niin Japanihan on ihan unelma maa :D
Pidän animesta ja mangasta. Molemmissa on kaunis ja länsimaisesta poikkeava piirrostyyli ja kaikki anime-kaatumiset yms. olivat Pokémonin alkaessa Suomessa minulle ihan uusia juttuja, joista pidän edelleen.
Pidän J-popista ja animemusiikista. J-popissa on kivoja melodioita ja äitinikin sanoi tässä vähän aikaa sitten, kuunnellessaan Morning Musumen Fantasy albumilta/singleltä ensimmäistä biisiä, että japanilaisilla on aika yllättäviä melodioita. Odotat jotain ihan muuta melodiaa, kuin mitä biisissä tuleekin. Anime musiikissa taas on paljon tunnetta, joka saa kylmiä väreitä aikaan.
Pidän myös sushista ja nuudeleista. Teimme amiksessa pari vuotta sitten sushia, kun jokainen sai valita maan ja koko luokka teki sitten sen mukaan aterian ja kattauksen. Maistoin silloin ensimmäistä kertaa sushia ja oli kyllä hyvää! Myös aterian valmistaminen oli hauskaa. Muistoksi jäivät muisti- ja valokuvien lisäksi syömäpuikot, jotka tälläkin hetkellä ovat hyllyssäni aasialaistyylisessä kynttilätuikussa.
Pidän aasialaisesta tyylistä. Se on kaunista.
Pidän myös Japanin kielestä. Se on kivan kuuloista ja kivan erilaista. Kuten olen tainnutkin jo pari kertaa mainita täällä, niin en oikein välitä englannin kielestä. Se on minusta niin tylsä ja yllätyksetön, kun sitä kuulee joka paikassa. Lisäksi se kuulostaa animaatioissa todella ärsyttävältä. Se on ihan ok kieli, mutta kuten jo sanoin, tylsä ja yllätyksetön. Japani on paljon mielenkiintoisempaa, kun sitä ei kuule joka paikassa ja se kuulostaa niin erilaiselta ja kirjoitusasukin on ihan erilainen ja kaunis.

punpun

ViestiKirjoittaja punpun » Pe Elo 05, 2011 19:06

Kulttuuri vetoaa minuun tällä hetkellä kaikista eniten, siinä on jotain mystistä ja kiehtovaa ja ehkäpä se erilaisuus juuri kiehtoo. Tosin lasken kulttuuriin myös animen/mangan/ruuan/kielen etc;kaikki nämä asiat kuuluvat tavalla tai toisella mielestäni japanilaisen kulttuurin käsitykseen, mutta ehkä tässä tarkoitetaan ennemminkin sitä perinteistä kulttuuria kuin nykypäivän pop-kulttuuria :--D Mutta, perinteinen kulttuuri se vetää minua eniten puoleensa; kaikki tavat, temppelit/pyhätöt, traditionaaliset asut, kieli... Ihanan myyttistä ja salaperäistä <3

Ennen tuli myös kulutettua myös animea ja mangaa hyvin runsaasti, nykyään olen siirtynyt enemmänkin j-draamojen puolelle; paljon parempia ja hauskempia tv-sarjoja kuin länsimaissa xD Vähiten minua ehkä kiehtoo ruoka, mutta kyllä se syötävää on :) Pukeutumistyylitkin menettelevät, tosin ennen Japanissa käyntiä ajattelin että esim. hieman lolihtavasti pukeutuminen on ihan arkipäivää Japanissa ja siksi itsekin pukeuduin samalla tavalla, mutta täytyy sanoa että oma tyylini muuttui hyvin äkkiä siellä käymisen jälkeen; lolitoja yms. näkyi lähinnä vain muutamia ja suurin osa Tokiossa o.o oma hieman "ernuhtava" tyylini erottui hyvin räikeästi mm. Kioton katukuvasta. Paljon enemmän katukuvassa näkyivät ns. muotityylit, herranjestas niitä naisia, ihan mallien näköisiä O_O Tai sitten olen käynyt väärillä alueilla kun en enempää ns. "räikeämmin pukeutuneita" ihmisiä nähnyt 8D
(ohops, melkein menee jo off-topiciksi... parempi lopettaa tähän 8''D )
Mutta kulttuuri, siitä pidän eniten!
me @ dA.com
Allekirjoittaneen ja siskoni cosplay-blogi: Pun Cos

jansan

ViestiKirjoittaja jansan » La Elo 06, 2011 14:16

Itse valitsin kulttuurin, koska olen erittäin kiinnostunut Japanin kulttuurista ja tavoista. Olen toki myös kiinnostunut animesta, mangasta, ruuasta ja J-rokista, mutta kulttuuri on tällähetkellä se ykkösjuttu. :D
す..す..すき大すき

Logan

ViestiKirjoittaja Logan » La Elo 06, 2011 15:27

Valitsin vaihtoehdon "jokin muu" tarkoittaen lähinnä japsipelejä. Viime aikoina on tullut pelattua huomattavasti enemmän länkkäreitä, mutta useat suosikkilistani pelit ovat silti peräisin Japanista ja pelikokoelmastani kyseisen maan tuotanto käsittää varmaan noin 80%. Myös animea tuijottelen toisinaan. Manga ja J-pop taas eivät kiinnosta oikeastaan missään määrin ja kokemukseni japanilaisesta ruoasta ovat olleet varsin epämiellyttäviä. Kulttuuri on melko vieras, enkä ole kiinnostunut tutustumaan siihen lähemmin, koska itselleni Japanissa pääasia on se, että ne tekevät jokseenkin laadukasta viihdettä.
When in doubt, hold on to your altitude. No-one has ever collided with the sky.

Fazi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Fazi » La Elo 06, 2011 20:25

"Jokin muu" -> Kaikki!
Tracon 8: Team Fortress 2 - Pyro // Ruttotohtori

Vannoutunut Gurren Lagann -elitisti.
Haters make me famous~

~ MyAnimeList deviantART Tumblr Blogi

Kizuna

ViestiKirjoittaja Kizuna » La Elo 06, 2011 20:44

Suurinta osaa näköjään kiinnostaa kulttuuri. Olen sitten kai yksi niistä harvoista, jota perinteinen japanilainen kulttuuri ei kiinnosta pätkän vertaa. Pidän lähinnä pelkästä populaarikulttuurista Japanissa.
Married to Sudou Maasa.

pontsi

ViestiKirjoittaja pontsi » Su Elo 07, 2011 13:45

Tää oli aika paha.

Vastasin kuitenkin j-pop (leikitään että rock kuuluu siihen kans haha), sillä se sinne kaikkein eniten vetää jos matkalle lähtisi. Suosikkibändien perässä kiertämistä Japanissa. Olisi upeaa.
I laughed at myself.

KasumiU

ViestiKirjoittaja KasumiU » Ma Syys 12, 2011 14:55

Pidän eniten kulttuurista. Luen mangaa ja animea ja kokkaan ruokaa japanilaisittain aina välillä, ja pidän ihmisten elintapoja aivan yhtä kiinnostavina. Kaikki sehän on osa kulttuuria. Kulttuuri oli kategoriasta laajimmalle ulottuvin, ja vaikuttaa elämääni eniten.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”