Sensuroitavin yksittäispiirre

Tälle alueelle voit tehdä äänestyksiä, alueella toimivat muuten samat perussäännöt kuin Yleinen Keskustelu -alueella.

Valvoja: Animeunionin Foorumiaktiivit

Sensuroitavin yksittäispiirre

Boing-boing -efekti
125
22%
Hyperaktiiviset hahmot
34
6%
Ärsyttävät mukulat päähenkilöinä
182
32%
Homoseksuaalisuus
73
13%
Pantsut
35
6%
Honda Tohru
45
8%
Bishiekuplat
24
4%
Muu, mikä?
46
8%

Ääniä yhteensä: 564

jenske

ViestiKirjoittaja jenske » Ti Touko 02, 2006 23:01

Hyperaktiiviset hahmot - mikään ei voi olla sen ärsyttävämpää. Toisaalta, ärsyynnys niihin voi johtua siitä, että olen itsekin usein ärsyttävän yliaktiivinen. Toinen syy on se, että pidän paljon synkemmänpuoleisista sarjoista, ja yllättäen, hyperaktiiviset hahmot eivät vain sovi kuvaan.
Kolmas syy taas johtuu siitä että tämä silmille hyppivä hahmo nolaa itsensä usein, jostain syystä menen aina itsekin ihan noloksi tällaisessa kohdassa.
23.58

Betelgeutze
Viesti:

ViestiKirjoittaja Betelgeutze » Ke Touko 03, 2006 14:04

Toivottavasti en ole vielä vastannut tähän... Muttah, ai että sensuroitavin yksittäispiirre? Yh, never. Sensurointi on pahasta, sitä ei kannata harrastaa. Itseltäni ei henkilökohtaisesti pala päreet minkään listalla olleen asian kanssa, siedän [tai vihaan, who knows] kaikkia asioita tasapuolisesti. Mutta jos on jotain pakko sanoa, niin sanotaanko nyt että ei nyt ihan sensuroitavin yksittäispiirre, vaan ärsyttävin asia: mecha. Sitä minä en vain jotenkin siedä. En tiedä mikä siinä on, mecha ei ole vain koskaan iskenyt. Ehkä se on siinä, etten pidä sellaisista tere-mä-oon-tällainen-aivokuollut-apina-ja-mie-ohjaan-tällastä-isoo-jättirobottii-ja-sen-avulla-mie-sit-
pelastan-maailman-jee -sarjoista. Tai tuskin nyt kaikki mecha-animet tuota kaavaa noudattavat, saattaa olla ihan sarjoja joissa on mahtava juoni ja vielä mahtavammat hahmot. Muttajuu, jättirobot romuttamolle~
Viimeksi muokannut Betelgeutze, Ma Helmi 26, 2007 01:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Shinji-san
Viesti:

ViestiKirjoittaja Shinji-san » Pe Touko 05, 2006 19:17

Kaikki bisheihin liittyvä on ärsyttävää. Oh yes, rakastan yleistyksiä!
When you feel depressed I only have to do... What? Get drunk? -Englanninopettaja David Hamer, Jyväskylän Lyseon lukio

Animefans!

The Black Swordsman

ViestiKirjoittaja The Black Swordsman » Ti Touko 09, 2006 06:45

Boing-boing -efekti => Menee usein yli ja häiritsee (esim Mahoromatic)
Hyperaktiiviset hahmot => Ihan, ok vaikka välillä menee yli (Excel Saga), mutta kun menee yli ymmärryksen niin alkaa häiritsemään (Puni Puni Poemi).
Ärsyttävät mukulat päähenkilöinä => #1 minkä haluaisin pois, jaksa enää kattoa räkänokkia.
Homoseksuaalisuus => Ei häiritse
Pantsut => Harvoin häiritsee
Honda Tohru => Wha?
Bishiekuplat => Wtf??
Kuva

skytteri

Kaikki...

ViestiKirjoittaja skytteri » Ti Touko 09, 2006 14:27

Kaikki Usoppin nenät pois!Ei ei enää nenää EI!Se on niin kamala!

Suzume
Viesti:

ViestiKirjoittaja Suzume » Ti Touko 09, 2006 16:20

Pantsu-shotit POIS! Jos mikä minua rasittaa esim. Negimaa lukiessani niin se, että täytyy piirtää niitä hihhihalakuvakulma/hehee teen jonkun liikkeen joka saa hameeni lentämään korviin. Ne ovat vain niin turhia ja ällöjä. En pidä ajatuksesta että joku lukisi mangaa vain nähdäkseen parit pikkuhousut. Mikä niissäkin niin viehättää...

Ja Honda Tohrusta vielä: Animessa kimeä ja paljon selittävä ääni saattaa välillä ärsyttääkin, mutta mangaa lukiessa Tohru on vain enemmänkin suloinen. Jos joku naishahmo täytyy sensuroida, se olisi Orihime Bleachista (ainakin animessa, mangassa hän vaikuttaa vähän kivemmalta). Koko tyyppi on vain niin koko muuta sarjaa vastaan sotiva. Hei_olen_jättirintainen_tyttö_joka_kutsuu_keijuja_mystisten_hiuskorujensa_avulla_ärh.
-Mikä on animen ja mangan ero?
-Anime on piirrettyjä ja manga sarjakuvaa.
-Mutta onhan animekin sarja kuvia, eikö? Ja mangakin on piirretty. Anime on siis sarja kuvia ja manga piirretty!
-Ööh.. '

Murgatroyd

ViestiKirjoittaja Murgatroyd » La Touko 13, 2006 23:23

Kamppailin kauan Tohrun ja kakaroiden välillä, mutta päädyin äänestämään Tohrua. Tosin kummatkin taitavat olla melkolailla yhtä ärsyttäviä, mutta ajattelin, että kakaroita on jo äänestetty tarpeeksi selvästi.
No mikä siinä Tohrussa on vikana? Itseasiassa lähes kaikki mainitut asiat.
Ja mulle se on yhtä ärsyttävä sekä mangassa että animessa. Kummastakin tekisi helpommin katseltavaa edes 0.001 % verran, jos neidin silmiä pienennettäisiin puolella. Tosin se ei olisi läheskään tarpeeksi, joten sensuroidaan koko likka. (Älkää loukkaantuko :3)

Joku jo mainitsikin, että kaikki mukulahahmot ei ole huonoja, mutta valitettavasti moni meinaa raastaa aivot pilalle (mitkä aivot?). Myönnän kuitenkin, että olen yrittänyt vältellä tälllaisia sarjoja. Iällä ei ole väliä, jos hahmo on mielenkiintoinen ja jos juoni ymt. on hyviä.

Tietysti on myös nämä yli-isot melonit ja pantsut, mutta ne ovat kuitenkin ulkoisia seikkoja joilla ei ole niiiiin paljon väliä, jos hahmo on muuten loistava. Tai siis ainakin melonit, pantsut on mielisairaus ;)
Juu, sensuroidaan Orihime.

On myös muita asioita jotka ärsyttävät, mutta tuskin ne ihan sensuroinnin arvoisia olisivat.

Hamiru

ViestiKirjoittaja Hamiru » Su Touko 14, 2006 13:56

Annoin ääneni "boing-boing" -efekteille, koska niitä näytetään aika usein ja se olla raivostuttavaa (ainakin joskus). xD

Amazing Slug

ViestiKirjoittaja Amazing Slug » Su Touko 14, 2006 23:31

Suzume kirjoitti:Pantsu-shotit POIS! Jos mikä minua rasittaa esim. Negimaa lukiessani niin se, että täytyy piirtää niitä hihhihalakuvakulma/hehee teen jonkun liikkeen joka saa hameeni lentämään korviin. Ne ovat vain niin turhia ja ällöjä. En pidä ajatuksesta että joku lukisi mangaa vain nähdäkseen parit pikkuhousut.

Pantsu-shotit pois, NEGIMASTA?? Sama kuin katsoisit gundamia ja vaatisit mechoja pois!

Minä muuten en pidä ajatuksesta, että joku ei pitäisi ajatuksesta, että joku lukee mangaa jonkin syyn takia.

Mecha
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mecha » Ma Touko 15, 2006 10:40

Amazing Slug kirjoitti:
Suzume kirjoitti:Pantsu-shotit POIS! Jos mikä minua rasittaa esim. Negimaa lukiessani niin se, että täytyy piirtää niitä hihhihalakuvakulma/hehee teen jonkun liikkeen joka saa hameeni lentämään korviin. Ne ovat vain niin turhia ja ällöjä. En pidä ajatuksesta että joku lukisi mangaa vain nähdäkseen parit pikkuhousut.

Pantsu-shotit pois, NEGIMASTA?? Sama kuin katsoisit gundamia ja vaatisit mechoja pois!

Samaa mieltä. Jotkut yksittäiset piirteet vain kuuluvat selvästi tiettyihin mangoihin eikä niitä saa poistaa sillä muuten menee koko idea. Negiman pointti on selvästikkin pantsu-shotit joita ilman se ei olisi Negima vaan jokin muu sarja.
"When you become a real fighter, we'll settle it"
- Zechs Merquise to Heero Yuy (Gundam Wing)

"Its time to duel!"
- Yami (Yu-Gi-Oh! Duel Monsters)

hippien touhua kyllä tämä hippitouhu
- Kyuu

finnleo
Viesti:

ViestiKirjoittaja finnleo » Ma Touko 15, 2006 11:54

Amazing Slug kirjoitti:Pantsu-shotit pois, NEGIMASTA?? Sama kuin katsoisit gundamia ja vaatisit mechoja pois!

Sinäänsähän tämä on ihan mielenkiintoinen ajatus, koska edellisen kerran kun Akamatsun isäntä
jätti moiset omaan arvoonsa, niin tuloksena oli Ground Defence force Mao-chan. Eli ihan omalla
tavallaansa ihan kirjaimellisesti leppoisaa meininkiä

Suzume
Viesti:

ViestiKirjoittaja Suzume » Ma Touko 15, 2006 20:26

Mecha kirjoitti:
Amazing Slug kirjoitti:

Samaa mieltä. Jotkut yksittäiset piirteet vain kuuluvat selvästi tiettyihin mangoihin eikä niitä saa poistaa sillä muuten menee koko idea. Negiman pointti on selvästikkin pantsu-shotit joita ilman se ei olisi Negima vaan jokin muu sarja.

........... ............. ............
........ja minä kun olen tässä naiivisti yrittänyt uskoa, että Negiman pointti on kiva taika-velhoilu ja huumori. Taisinpa olla väärässä. Kuso. Taidanpa heittää koko sarjan romukoppaan ja... No en ehkä sentään, mutta olin jo muutenkin ehtinyt hieman kyllästyä sarjaan, juuri niiden pantsujen takia. Esim. kakkoskirja onkin pelkkää turhuutta minulle, kun taas kolmoskirjassa on kaikkea kivaakin. Mutta eipäs nyt jäädä jankkaamaan tästä aiheesta.

Ja näin lopuksi *köh*lyhyt*köh* puolustuspuhe Tohrun puolesta. Tyttö, joka osaa olla myönteinen ja ymmärtäväinen kaikille, vaikka olisikin henkisesti rikki sisältäpäin. Hän ei tunnu aina ihan luottavan itseensä ja on välillä hieman poissaolevakin, mutta hän ainakin yrittää parhaansa. Hän kuitenkin saattaa sortua selittämään sanomisiaan hyvin pitkästi ilman mitään kunnollista syytä. Joidenkin mielestä tämä on hyvä asia, joidenkin mielestä ei. Hyväksykäämme tosiasia, että hän on muuttanut monen muun kivan henkilön elämää kivempaan suuntaan. Mutta ei Tohrua tarvitse rakastaa.. Ääh, tästä tulee liian pitkä ja selittelevä, joten lopetan. Älkää tappako. @_@
-Mikä on animen ja mangan ero?

-Anime on piirrettyjä ja manga sarjakuvaa.

-Mutta onhan animekin sarja kuvia, eikö? Ja mangakin on piirretty. Anime on siis sarja kuvia ja manga piirretty!

-Ööh.. '

Liekki

ViestiKirjoittaja Liekki » Ma Touko 15, 2006 22:01

Suzume kirjoitti:Ja näin lopuksi *köh*lyhyt*köh* puolustuspuhe Tohrun puolesta. Tyttö, joka osaa olla myönteinen ja ymmärtäväinen kaikille, vaikka olisikin henkisesti rikki sisältäpäin.

Kyllä! Tohru on mun idoli! xD
- Here's your knife.
- SWORD.
- Whatever...

Niko-Kun

ViestiKirjoittaja Niko-Kun » Pe Touko 19, 2006 12:15

finnleo kirjoitti:
Sinäänsähän tämä on ihan mielenkiintoinen ajatus, koska edellisen kerran kun Akamatsun isäntä
jätti moiset omaan arvoonsa, niin tuloksena oli Ground Defence force Mao-chan. Eli ihan omalla
tavallaansa ihan kirjaimellisesti leppoisaa meininkiä

Mennäänpä nyt off-topiccailluun, mutta olin sentään ylpeä tuosta "antipantsu"-sarjasta, vaikka otetaan niin hämärät/ecchit viittaukset, jotka kylläkin nyt ovat pienessä osassa. Kyllä Ken Akamatsunkin sarjat voi kuvitella ilman pantsushotteja. Ja.. kaikki ne naishahmot ovat niin erilaisia, persoonallisia, pantyshoteilla tai ilman. That's the point.
FREEDOM IS SLAVERY
PEACE IS WAR
IGNORANCE IS STRENGTH

ANIKI IS WATCHING YOU.

Bakayarou
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bakayarou » Pe Touko 26, 2006 22:02

Boing-boing -efekti -> mielestäni ne nyt vaan kuuluu joihinkin animeihin.
Hyperaktiiviset hahmot -> liika voi olla liikaa, mutta muuten en jaksa välittää
Ärsyttävät mukulat päähenkilöinä -> uh, missä sellaisia on?
Homoseksuaalisuus -> Kuolen nauruun kun huomaan että peräti jonkun mielestä homoseksuaalisuus pitäisi sensuroida! Jos saan kysyä niin millä vuosisadalla(?!) sitä taas eletäänkään? Katso alin kohta:
Pantsut -> jos ne sensuroitaisiin niin ne muuttuisivat entistä eroottisimmiksi
Honda Tohru -> jees tyyppi
Bishiekuplat -> mitä väliä niillä on? Jos kyseessä on komedia niin semmoset kuplat on vaan hauskoja : )
Muu, mikä? -> heteroseksuaalisuus kerta homoseksuaalisuus on joidenkin mielestä sensuroitava :D Itseasiassa olen ihan tosissani. Joskus heterosiirappia tulee niin paljon että tuntuu siltä että tässä kohta muuttuu heteroksi, geez, saisivat mielestäni vähentää koko ilmiötä :D Toivottavasti se katoaa muodista muutaman vuoden sisällä jotta saisin rauhassa katsoa animea ja tv'tä muutenkin. Oksettavaa touhua.
Okei, myönnän, olen vain puolitosissani, mutta ihan tarpeeksi tosissani jotta oikeasti loukkaantuisin tuosta homoseksuaalisuuden sensuroimisesta.

Palaa sivulle “Gallupit ja kyselyt”