Kuka kukin on! (2010 ->)

Kuopioon perustetun anime- ja mangayhdistyksen keskustelualue. Aiheena pääosin itse seura, anime ja manga sekä muu näihin asioihin liittyvä.

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Kamy / aktiivit

Smurffi

Re: Kuka kukin on! (2010 ->)

ViestiKirjoittaja Smurffi » To Joulu 02, 2010 02:38

Mjoo...tuota... Olen Karvisen Eero, ikää kertynyt matkan varrella huikeat 20 vuotta. Olen ulkonäöltäni tummiin pukeutuva ja tällä hetkellä tuommoinen hiusten sänki löytyy.

Vastikää olen aloittanut käymään KAMY:n jutuissa (kiitos Raekin). Asustelen kirjoitushetkellä vielä Kuopiossa, mutta sekin asia muuttuu pian.

Ensimmäinen manga on muistaakseni Akira ja luin sitä ylä-asteella, ja ensimäinen anime oli ehkä Ranma½ tai Inuyasha jota katsoin ala-asteella. Ylä-asteella rupesin sitten vilkuilemaan Hellsingiä (joka on edelleenkin paras anime mielestäni) ja muuta härpäkettä. Nykyään tulee vilkuiltua Bleachia.

Harrastukset...ne vielä unohtui sanoa. Niihin kuuluu dataaminen enimmäkseen, välillä lukeminen ja ajeleminen. Tullut jonkin aikaa nakutettua tuota WoW:ia Raekin kanssa...phah! Ja joskus tullut pelattua D&D:tä ja WoD:iä mutta sekin on jäänyt aika tylysti menneisyyteen.

Yamina

ViestiKirjoittaja Yamina » Ke Joulu 08, 2010 18:48

Mie olen Roosa Räsänen, tällä hetkellä impromangan kimpussa oleva pikkuinen 16v tyttö. Animeen hurahdin isosiskoni katsellessa Pokemonia ja Digimonia telkkarista (olin 5v kai) ja liityin hänen mukaansa. Isosiskoani siis voin kiittää siitä ja myös siitä että isoveljeni kanssa tutustuttivat minut japanilaisiin RPG-peleihin minun olessa vaahtosammuttimen kokoinen.

Harrastelen piirtämistä, pelaamista, kendoa, pianonsoittoa ja Pietin ärsyttämistä.
Mangan lukeminen ja animen katsominenkin on joka päiväistä elämää. Olen ollut KAMY:n jäsen nyt... puolisen vuotta.

Animesta ja mangasta olen seurannut kaikenlaisia sarjoja, tällä hetkellä seurannassa ovat Sayonara Zetsubou-sensei, Gintama, Naruto, REBORN, Shugo Chara!, Bakuman ja Kuroshitsuji.
Peleissä olen kiinnostunut lähinnä Final Fantasyistä, Tales of--- ja uutena tuttavuutena Shin Megami Tensei: Persona-sarja. Kuuntelen yleensäkin pelimusiikkeja, vaikkakin muu musiikkimakuni onkin aika sekalaista. Cosplayta harrastan myös ja ompelenkin asut yleensä itse, vaikkakin lopputulos on aina mitä kyseenalaisin. Tykkään myös lolita-tyyleistä ja haluaisin joskus saada kunnon gothic lolita-mekon lisävarusteineen hyppysiini.

KAMY:n vakkareissa tavaillaan :D

Satori

ViestiKirjoittaja Satori » Pe Helmi 11, 2011 00:48

Moi. Olen Satu. Se wanha, kyyninen, pelottava ja muutenkin outo [変態] täti joka on joskus tavattavissa mm. KAMYn vakkarivuorolla.

Kuopiossa syntynyt, suurimman osan elämästäni Etelärannikolla vaikuttanut, nyttemmin paluumuuttanut Savoon.

Animuharrastukseni voi jopa katsoa alkaneen jo kultaisella kasarilla. Vanhempien ostamat Starzinger-VHS:t ja satelliittikanavilta katsotut Robotechit. Ysärillä kiinnostus oli kova, mutta eihän sitä animua silloin kunnolla Suomesta saanut... Mitä nyt jotain kummallisuuksia tuli kaveripiirissä eteen. Todenteolla aloin japsipiirrettyjä harrastamaan vasta "vähän" myöhemmin—vuosituhannen vaihteessa kun videovuokraamoista alkoi löytyä GitS:n ja kirjastosta Akiran kaltaisia nimikkeitä ja maksukanavilta tuli väijyttyä Armitage III, Patlabor, yms.

Animen&mangan saralta lempparisarjoja on paljon—Liian paljon mainittavaksi. Äkkiseltään tulee mieleen animaation puolelta Simoun, Utena, Galaxy Angel, Project A-Ko, Haibane Renmei, Wings of Honneamise, Miyazakit, yms. Sarjakuvia mm. Gunnm, Lone Wolf and Cub, Gunsmith Cats, Time Stranger Kyoko, Hellsing...

Genreistä kiinnostaa etenkin SF, yuri, bara, gekika, eroguro, josei, sento bishojo (tytöt & pyssyt), pyörivä tietokone... Yleensäottaen vakavampi "taideanime", kasarin klassikot ja kaikenlainen häiriintynyt, undergroundimpi dojin/OAV-materiaali on lähellä sydäntäni.
Kevyestä matskusta moemöykyt, hömppäsohjo, elämänviipale, söpöt-tytöt-tekemässä-söpöjä-juttuja ja huumori/eksploitaatiosarjat menee joskus, jos onnistuvat täyttämään tiukat laatukriteerini.

Tappelushonen, haaremi, itsetarkoituksellinen nosebleed-bishojo, perusyaoi/bishonen ja muutenkin turhan geneerinen ja kaavoihinsa kangistunut materiaali ei yleensä isommin uppoa.

Harrastukset pitkälti nörttijuttuja: scifi, ropet, retropelit, tiedejutut, yms, jne. Japaniaihepiiriä sivuavia harrastuksiani mm. yleinen j-ernuilu, lolitamuoti ja sen sellainen. Joskus jopa saatan cossata jos sille päälle satun. Japanin historia ala- ja korkeakulttuureineen kiinnostaa, kuten myös maan juoma- ja ruokapuoli.
Viimeaikojen ykkösjapanijuttuna Tōhō Project; pelit ja kaikki muukin aiheeseen liittyvä dojinmateriaali.
"Voit antaa ajatusten tulla mieleesi – kunhan et pyydä niitä jäämään teelle."
―Shunryu Suzuki Roshi

Mataneko
Viesti:

ViestiKirjoittaja Mataneko » Pe Helmi 11, 2011 02:58

Moi, mä oon Minna ja mä oon ihan Japani. :!:

Savossa olen syntynyt ja Savoon olen jäänyt, vaikka on tuota maailmaakin tullut nähtyä.
Ikää on jonkinverran siellä kahdenkympin ja kolmenkympin välissä. Pukeutumisen suhteen ei voi ainakaan tavalliseksi moittia ja gothic/punk yms. lolita-vaatteet kuuluvatkin ihan arkivaatteisiini. Saatan muutenkin olla vähän omituisempaa sorttia, vaikka itse pidänkin itseäni "melko tavallisena" mutanttikissana ulkoavaruudesta.

Jotain hämäriä muistikuvia on että sateliittikanavilta todella pienenä olisi tullut katsottua jotain mechaa ja se lieneekin se ensikosketus joka johti tälle turmiolliselle tielle. Hello Sandybell (Filmnetiltä), Porco Rosso yleltä ja Hopeanuoli VHS-kasetilta tulivat taas tutuksi vähän vanhempana. Näinäkin aikoina Japani kiinnosti jonkinverran, muttei juurikaan ollut mitään keinoa päästä käsiksi animeen.

Varsinaisesti animet tuli aloitettua 90-luvun lopussa kun satuin näkemään Ghost in The Shelliin (Pelit-lehden suositusten perusteella) joka vetosi senverran scifinä että oli pakko saada lisää, mutta vaikeampi juttu olikin löytää lisää.

Vuosituhannen vaihteen jälkeen pääsin aloittamaan harrastuksen todenteolla ja tällöin tulikin tutustuttua mm. Hellsingiin, Triguniin, Love Hinaan (joka oli kauheaa kuraa), Cowboy Beboppiin, Neon Genesis Evangelioniin jne...

Piirrettyyn erotiikkaankin tuli tutustuttua noihin aikoihin kun yllättäen vanhassa SNES-lehdessä (Superpower) mainostettiin Urotsukidojia, mutta se ei ollut kyllä niin hyvä kuin odotin. Parempaa tosin löysin hyvinkin pian kun vähän jaksoi etsiä ja muistelin tiettyjä aikoinaan kuulemiani asioita. Kiitos siis teille moralisoiville kukkahatuille siitä kun mainostitte minulle jo lapsuudessani ihan uutisissa saakka mitä kaikkea saakaan piirrettynä. :twisted:

Mangohedelmiä on tullut maisteltua myös jonkinverran, mutta täytyy tunnustaa että liian vähän, koska olen kärsimätön lukija. Suosikkeina suomijulkaisuista Gunmm ja Hellsing. Pakko myöntää että sitä moraalitonta ja siveettömämpää materiaalia on tullut kulutettua enemmän tässä suhteessa.

Genreistä maistuu vähemmän yllättäen ne samat kuin yläpuolellakin eli SF, yuri, bara, gekika, eroguro, josei, sento bishojo (tytöt & pyssyt) ja se pyörivä tietokone...

Lempisarjat ja elokuvatkin on samaa kauraa kuin rakkaallani tuossa yläpuolella, joten en taida listata edes niitä. Oikeastaan tismalleen sama homma noiden harrastusten kanssa, mutta onhan se hyvä asia että harrastukset ja kiinnostuksen kohteet yhdistää. :lol:
そして、少女達
その街にふりそそぐ白いアカシアの
花のように、汚れない少女達
麗しの少女達

Ayamabuki

ViestiKirjoittaja Ayamabuki » To Helmi 24, 2011 16:58

Lohjan tonttu tervehtii.

Olen aika uusi Kamylainen, kävin paikalla viime syksyllä ja sille tielle jäin.
Animea tullut katsottua nuoresta pitäen vaikka en silloin tiennyt. Candy Candy vhs nauhoilta muistuu mieleen sekä tietysti pokemon ja muut telkkarista tulleet. Nykyään katselen mitä käsiini milloin saankaan.

Mangaa löytyy hyllystäni runsaasti ja lisää tulee kun budjettini sen suo ja välistä vaikka ei soisikaan. Seurailen useita genrejä mutta yaoi, mysteerit, fantasia ja toiminta kiinnostavat eniten.

Olen kiinnostunut roolipeleistä, niitä pelailen tietokoneella, konsoleilla ja perinteisiä Pen & Paper pelejä.
Mitäs tähän kirjoittaisin muuta. Jos tulee kysymyksiä niin kysykää ihmeessä.

Valagante

ViestiKirjoittaja Valagante » To Touko 26, 2011 11:10

Minä olen viaton uhri joka kaapattiin figupelikerhon puolelta kepillä uhaten tänne animeharrastukseni ansiosta. :?
Jonain kauniina päivänä Kitsune saa vielä satikutia siitä hyvästä...

Tulevaisuuteni animen parissa päätettiin jo lapsuudessani kun minut pistettiin katsomaan animea, jota en silloin osannut edes animeksi tunnistaa, piirrettyjähän ne vain olivat. Siitäpä sainkin sitten elinikäiset traumat joiden kehittämistä jatkan vielä tänäkin päivänä tunkemalla nenäni ties mihin animeen ja mangaan.
Traumaattisin kokemus tähän päivään mennessä on Neon Genesis Evangelion jonka menin vielä katsomaan yhteen putkeen. Jälkeenpäin olo oli lievästi sanottuna hämmentynyt.

Siitä eteenpäin olen siirtynyt kehittyneemmän animen pariin, suosikkinani tällä hetkellä Chrono Crusade sekä animen että mangan osastoilla, koska se vain sattuu olemaan niin hyvä ja koska 'alternate history' on ihanata. Jos se olisi vielä steampunkia, niin sitten olisin taivaassa...

Vapaa-aikani suurinta huvia on olla hirveän salamyhkäinen. Niinpäs en enää kerrokaan teille muuta, hähää!
Ehdotan että otamme suunnaksi ns. 'käpälämäen'.

iina

ViestiKirjoittaja iina » Ma Heinä 11, 2011 19:09

Yo~
Olen yksi Kamyn perustajajäsenistä eli tullut kuvioihin mukaan varhaisessa vaiheessa. Hallituksen jäsenenä tuli oltua vuoden 2010 alkuun asti, jolloin oli aika antaa vetreämmille vekkuleille tilaa (toisin sanoen ikuinen opiskelija alkoi tehdä lopputyötään ehh ^^'). Tällä hetkellä pienenä takapiruna välillä kuikin, mutta aika ajoin saattaa bongata jostain haahuilemasta. Tiina-nimeen havahdun omista miljoonan kilometrin päässä olevusta ajatuksistani yleensä. Voi myös kokeilla Pepparia, wanha wowi-addikti saattaa aktivoitua silläkin.

Sohjo ja bishit kuuluvat olennaisena osana miun manga/animehyllyyn (Furuba, Kare Kano), random rymistelyt huumorilla tai ilman kelpaavat myös (Ghost in the Shell, Hare+Guu, Gankutsuou) sekä tyylillä tehty shounen (Ippo \o/), unohtamatta elämänmakuisia turinoita (Azumanga, Yotsuba). Omistan tanssimaton, mutta se on syystä x nyt kaapissa odottamassa tilaisuuttaan (laiskahan en ole.. ._.) ja uusien sarjojen tillittäminen on jäänyt sen varaan, että joku istuttaa miut ruudun ääreen. Viimeks näin kävi Madoka Magica-sarjan kanssa. ^^ *kumarrus Clacierin suuntaan*

Vannon myös vakaasti mintun nimeen. <3
amen

~ Pessimisti näkee vaikeutta joka tehtävässä, optimisti näkee tehtävää joka vaikeudessa ~

MAO
Viesti:

ViestiKirjoittaja MAO » To Tammi 12, 2012 19:53

Joo.. Olen... sanokaa vaan MAO, koska sisältää koko nimeni, enkä haluaisi niinkään laittaa nimeäni tähän. Joo.. mut naikkonenhan minä olen. Manga ja anime tulivat elämääni siinä ylä-asteella eli 2005-2007, jos oikein muistan.

Cosplaytä olen harrastanut 9-lk. asti eli 2007 ja cosseja on tullut tehtyä öö.. 5-6, joista 1 on todella keskeneräinen ja yhdessä toisessa puuttuu peruukin muokkaaminen + yksi on sitten vielä rikki, fail. ^^``

Vuonna 2009 kävin Animecon-Finnconissa Vampire Knight Yuuki-yöpukucossilla.
2010 Tracon V Bleach Suzumebachi ja osallistuin cosplay-kisaan (pääsin lehteen xD).
2011 Desuconissa käytin Suzumebachia uudemman kerran korjatulla versiolla ja onnistuin rikkomaan kenkäni siellä. ^^``

Sitten noina vuosina on sitten mukana kulkenut tietysti Kitacon 1-3, joissa nyt on tullut oltuna milloin mikäkin cossi päällä, kerran jopa kaverini crossi. xD

2012 olisi tulossa Kitacon 4 (Jango, One Piece tulee olemaan crossini tuonne.), Chibicon Oulussa ja sit ehkä joko animecon tai finncon tai tracon.

Ettäs näin. Saa tulla moikkaamaan ja varovasti halaamaan (muista pyytää halilupa ennen halia.), jos tunnistaa minut jossakin. xD

Kedine

ViestiKirjoittaja Kedine » Pe Helmi 03, 2012 14:54

Hei! *nostaa tassua*

Olen se tyttö, joka nillittää yhdyssanavirheistä ja saa kyynisillä tai kaksimielisillä kommenteillaan ihmiset katsomaan häntä oudosti.
Elikkäs Saara ilmoittautuu. Siihen nimeen yleensää reagoin, mutta jos ei muista nimiä, niin Kedi tarkoittaa kissaa, ja koska olen kissaihminen, voitte kutsua minua myös Kedineksi (=kisuliini).

KAMYyn päädyin erään kohtalokkaan tapaamisen seurauksena.
Eräänä lumisena maaliskuun iltana... Ulkona oli hämärää ja salista kuului pauhua. Hullu hatuntekijä, eli minä, sipsuttelin Kulttuuriareena 44:n käytävällä odottaen uutta esiintymisvuoroani, kun huomasin oleskeluhuoneen puolella hahmon, joka oli täysin keskittynyt johonkin...
"Vai että Pokemonia täällä pelataan!?"
Sehän oli KAMYn ikioma pääpiru Lassi Väänänen pelaamassa Gameboyllaan Pokemonia. Juttelimme siinä tovin hänen odotellessaan KAMYn vakiovuoron alkamista.
Seuraavalla viikolla kaverini kutsusta eksyin ropekerhoon, ja siellä se sama rempseän oloinen heppu taas oli. Sain kuulla enemmän KAMYn toiminnasta,
Siitä se sitten lähti.

Harrastukseni alkoi jo pikkutyttönä Hopeanuolen voimin, minkä tiedostin animeksi, mutta en hirveästi vielä tuolloin innostunut asiasta selvää ottamaan, sillä olinhan vasta pieni pieni alakoululainen. Jo aiemmin oli vastaan tullut Rose of versailles, josta tykkäsin kovasti, mutta jota en animeksi osannut tunnistaa, se oli vain yksi tosi kiva piirretty ekaluokkalaisen silmissä.
Varsinainen into syttyi vasta Pokemonin myötä.
Animen ansiosta taas englanninkielentaitoni kehittyi yläasteaikoina huomattavasti, kun aloin katsoa Youtubesta fansubattua NGE:a ja Narutoa.
Nykyään mieleeni on enemmän historialliset ja/tai vähän vakavemmin otettavat sarjat.

Cosplay on lähellä sydäntäni, enkä yleensä käy coneissä ilman pukua.
Myös japaninkieli kiinnostaa ja olen sitäkin ehtinyt jonkin verran opiskella.

Tällä hetkellä asun milloin missäe, mutta kyllä nyt jokkii jännä magneetti sinne kot'-Savvoon vua vettää, joten aena kun paekalle eksyn, mitä tapahtuu meleko ussein, niin tulukeehan nykimähän hihasta niin huastellaan lissee!
Minut voi myös tavata historiallisia tansseja opettamasta useimmiten torstai-iltaisin (MAINOS!)

*niiaus*
Can I burn the mazes I grow? Can I? I don't think so..

Palaa sivulle “KAMY, Kuopion Anime- ja Mangayhdistys ry”