Esittäytymisketju

Jyväskylän Anime- ja mangaseura Tsukiain keskustelualue

Valvojat: Animeunionin Foorumiaktiivit, Tsukiai-aktiivit

STop

ViestiKirjoittaja STop » Ke Loka 20, 2004 14:36

Terppa.
Olen aikalailla uutuus täällä Animeforumissa ja Topiksi saa kutsua. Tapan aikaa 5 päivää viikosta Lutakon IT-Dynamossa (AMK) ja tälläkin hetkellä rötvään laitetekniikan tunnilla. Nauloja arkkuun on kertyny 21 kappaletta ja parin kuukauden päästä pitäisi taas lyödä yksi lisää. Että blast and bugger it.

Animesta kiinostuin noin 17-vuoden ikäisenä, mutta kun silloin ei ollut rahaa niin innostus vähän lopahti. Viimeaikoina olen löytänyt taas uutta kipinää (ja rahaa), että nyt kyllä kelpaa olla.
Mitäs tässä muuta... piirtää en osaa, lukea ja katsella kuvia kylläkin. Kyllä noilla taidoilla tuleva insinööri pärjää. :D
Niin, tosiaan: Jäsen en ihan vielä ole, mutta kova pyrkimys olisi liittyä tulevassa Hellsing-uusinta-illassa (että ottakaa joku sellanen lomake mukaan millä voi liittyä teidän iloiseen sakkiin).
-Veni, vermini, vomui-

buki

ViestiKirjoittaja buki » Ke Marras 03, 2004 10:09

Öööh.... tota juu...

Olen Päivi, tosin enemmän tunnettu nimillä: Saatana, Perkele, "Jotenkin epäilyttää, kun olet mun selkäni takana", hullu (kovin yleinen monessa piirissä, enkä varmasti ole ainoa, jota nimikkeellä luonnehditaan) ja oli kai niitä muitakin.

Pääosissa animen harrastukseni alkoi isoveljeni kautta (ne, jotka eivät hänen henkilöllisyyttään tiedä, olkoot iloisia), mutta kai se joskus siinä yläasteella alkoi noin 6 vuotta sitten. Nykyään omistankin jopa jokun verran animea ja peräti kaksi mangaa (yllättäen yaoita) niin ja se aito alkuperäinen Japanista tuotu Hamtaro-kirja (ylisöpö).

Harrastan tokim animen lisäksi roolipelejä: livenä, pöytänä ja konsolina (tosin konsolilla harrastan vain ja ainoastaan Zelda-sagaa, mutta jos jollakin on ongelmia Zeldassa, olen mielelläni , taitojeni mukaan, valmis auttamaan), fantasiakirjojen lukemista (suosittelen Discworld-sarjaa, mutta vain alkuperäiskielellä), olen yrittänyt opetella piirtämään, mutta hieman huonolla tuloksella..... niin ja joskus kävin pianotunneilla, nyt tosin käytän pianoani vain pölynkerääjänä, ellen ihan välttämättä halua häiritä sitä.

Olen peräti onnistunut kirjoittamaan itselleni ylioppilaslakin, mutta siihen se onkin jäänyt. Parhaillani yritän pyrkiä yliopistoon (kohtuu huonolla menestyksellä).

Minut voi löytää Tsukiain piirrustusilloista, seuratkaa vain melua ja menkää erisuuntaan, kuin ne ihmiset, jotka suutuksissaan lähtevät ulos, mutisten jotain pervosta.
I am free of all prejudice.
I hate everyone equally.

jahvey
Viesti:

ViestiKirjoittaja jahvey » Pe Marras 12, 2004 06:41

on jasu, on vielä pari kktta 16, tykkää jätteplajon animesta ja mangasta.innostuin joskus palopostinkokosena nähtyäni devilmanin ja gunbusterin, mutta aktiivisuus on alkanut vasta tuossa parisen vuotta sitten, tsukiain illoissa olen käynyt kolme kertaa kaverin kanssa ja olen tykännyt(tulen myös ensikerrallakin :twisted: ) joo......sellasta

KatkaChee
Viesti:

Minäpä minä

ViestiKirjoittaja KatkaChee » Ti Huhti 26, 2005 18:50

Eli siis se Tsukiain nuorin jäsen Janina jonka nimeä harva ei tiedä ja Katkana minut tunnetaankin... Olen siis 12-vuotta wannabe-Tuula-fani. Jossain määrin.

Olen harrastanut animea ja mangaa sangen vähän, sillä näistä pokemoneista sun muista piittaamatta (sillon Japanikin oli vieras sana enkä tiennyt mitä se tarkoitti) ensimmäinen kosketus oli Princess Tutuun Helsingissä tädin tuttavaperheen vanhimman tyttösen kanssa. Niin sitten varasin kaikki Ranmat hyllystä ja hyppäsin kattoon kun huomasin Animeconin olevan kesällä Jyväskylässä. Näin sitten annoin asian hautua rauhassa ja Animeconissa vasta selvisi pieni määrä tietoutta. Netissä jatkoin asian tutkimista ja lopulta päädyin Tsukiain sivuille ja sitäkautta #jkl-animelle. Sieltä sitten jatkuikin matkani kohti Siperiaa ja siellä kahdessa kokouksessa viihtynyt sekä kolmannessa kerran piipahtanut.

Animea en paljoakaan katso ja mangastakin luen vain sitä minkä suomeksi saan kun tämä englanninkielen taito ei vielä riitä siihen vaikka olenkin siinä yksi luokan parhaista oppilaista.

Tällainen olen minä pieni. Ja tällaisena tulen pysymään.

Goku

ViestiKirjoittaja Goku » Ke Huhti 27, 2005 09:08

Elikkäs olen 2vk 4pv vaille 14 vuotias käyn voionmaan ylä-astetta 7lkalla ja odottelen peruskoulun loppumista jotta pääsee no-lifettamaan animea!
Hmmmm, minua olette vissiin nähneet hieman, kävin tuossa syksyllä tuon työväenopiston japanin kurssin, kiitos tokikolle.
Minut tunnistaa vissiinkin sellaisesta mustasta pitkästä letistä (OLEN POIKA VAIKKEN EHKÄ SILTÄ NÄYTÄ!) ja pari kertaa kävin siellä anime kokouksissa istuen hiljaa nurkassa. Tottelen nimeä Ville, sukunimestä ei sitten mitää :roll:

Tällaista listaa vuodenpituisesta animeharrastuksestani on kertynyt:
Naruto (1-125) Hellsing (1-13) Wolf's Rain, Yakitate Japan, Green Green 1-12 :oops: Chobits ja kaikennäköistä sekalaista.

Mangaa olen lukenut kaiken mitä suomeksi on tehty (paitsi salapoliisi Conan koska en ole saanut ykkösosaa käsiini), sitten on viel 7 kirjaa narutoa puolaks :P

Animeen hurahdin DBZtan kautta mutta sitten näin jtn muuta animea ja tajusin miten paska DBZ on (anteeksi nicknameni)
Ircissä sun muissa säädöissä mut tunnistaa nimellä Wilho
Harrastan himoanimetusta ja kitaran soittoa, poffausta (tutustuneet tietävät kyllä)
musiikkimaku rajoittuu heavyn puolelle mutta kyllä kaikki muukin menee
Kengännumero: 45 :o
Pituus: 167
Lempibandi: COB tai Ensiferum ym.
Leffat: ANIMEANIME MONONOKE HIME!!!!

tavataan ircin #jkl-anime kanavalla ^^

Minkään laista mangan piirtämis taitoa minulle ei ole suotu :(
tulipas stooria....
-Goku

harusame
Viesti:

ViestiKirjoittaja harusame » To Huhti 28, 2005 00:19

Hyvää iltaa (tai milloin tätä luettekaan) kaikille!

Klikkasin kohtalokasta Rekisteröidy-linkkiä tuossa parisenkymmentä minuuttia sitten [edit: kaksi tuntia, tämän kirjoittamiseen meni puolitoista] mietittyäni ensin "hyvää" käyttäjätunnusta parin tunnin ajan ja tässä sitä sitten ollaan. Olisi varmaankin ihan kohteliasta kertoa jotain itsestäni näin ensalkuun (olettaen, että jotakuta kiinnostaa...).

Synnyin Savon korpimailla, Varkaus-nimisessä kaupungissa, joulukuun 19 päivä vuonna 1985 (eli olen ehtinyt kiusata ihmisiä tällä olemisen tasolla reilut 19 vuotta). Vanhempani päättivät antaa minulle maailman varmasti yleisimmän nimen, Mikko.

Ihka ensimmäiset näkemäni animet ovat ne perinteiset: Totoro, Porco Rosso, Muumit, Tao Tao, Meitantei Holmes (taisipa olla täällä nimeltään Sherlock koira) ym. Silloin ne tietenkin olivat vain piirrettyjä piirrettyjen joukossa (muistan kyllä äitin maininneen, että Muumit oli tehty Japanissa). Mangasta ja animesta kiinnostuin syvemmin 90-luvun lopulla kiitos Super Power - lehden Manga Mania/Anime Express - palstan (Martti-san <3). Aktiiviharrastuksen pääsin kylläkin aloittamaan vasta reilu vuosi sitten ostettuani niitä uusia pyöreitä videonauhoja (niitä taidetaan kutsua kryptisellä nimellä "DVD") soittavan laitteen. Ensimmäiset anime-DVD:ni (Akira ja Ghost in the Shell) tilasin Videodivarista yhteishintaan 75,05€ u_u. Sen jälkeen opin onneksi vinguttamaan visaa ulkomaisissa nettikaupoissa.

Jyväskylään saavuin viime syyskuussa päästyäni opiskelemaan tietotekniikkaa (tai tietonörtismiä, kuten joku sitä osuvasti kutsui aiemmin tässä threadissa) paikalliseen yliopistoon. Kuulin muistaakseni Tsukiasta jo ensimmäisen viikon aikana silloiselta kämppikseltäni. Olin jo kauan haaveillut animeyhdistykseen liittymisestä, mutta enpä siltikään jostain kumman syystä liittynyt (siihen aikaan oli paljon muutakin ajateltavaa, uusi kaupunki ja kaikki). Siitä asti olen kuitenkin pitänyt silmällä Tsukiain nettisivuja kiinnostavien tapahtumien varalta (Trigun-illat eivät ikävä kyllä jostain syystä sattuneet silmään).

Käännekohta oli, kun huomasin ilmoituksen Tsukiain Ghibli-illasta. Mikäpä oisikaan parempi tekosyy käydä hieman nuuskimassa yhdistyksen toimintaa kuin Whisper of the Heartin, yhden suosikkianimeistani, näkeminen valkokankaalta (eikä Pom Pokossa ja Kattien valtakunnassakaan mitään vikaa ole). Whisper olikin elokuvista ainoa, jonka ehdin katsoa ennen kuin omatuntoni pakotti minut lähtemään pänttäämään tänään olleeseen tenttiin. Alun ääniongelmia lukuunottamatta kokemus oli kuitenkin mitä mainioin (porukkakin oli varsin hilpeää eikä kukaan edes purrut). Siinä Kuokkalaa kohti kävellessäni sitten päätin, että mie tahon käydä tollasissa useemminkin. Samana iltana (eilen) liityin Tsukiain postituslistalle, tänään tälle foorumille ja ensi sunnuntaina olisi tarkoituksena tulla kokoukseenkin, jos vain silloin kaupungissa olen.

Ja minä tykkään suluista (paljon).

edittiä: Ja nyt sitten ollaan hallituksessa. Kylläpä aika kuluu vikkelään. ^^
Viimeksi muokannut harusame, Ke Elo 02, 2006 01:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ixion

ViestiKirjoittaja Ixion » Pe Huhti 29, 2005 05:23

Tervetuloa mukaan hilpeään toimintaamme :D
1.Mathematics is the language of nature.
2.Everything around us can be represented and understood through numbers.
3.If you graft the numbers of any system, patterns emerge.
4.Therefore, there are patterns everywhere in nature.

KatkaChee
Viesti:

ViestiKirjoittaja KatkaChee » Pe Huhti 29, 2005 16:58

Tervetuloa ja mä varaan sit suklaakeksin sulta!

Dertuel
Viesti:

ViestiKirjoittaja Dertuel » La Huhti 30, 2005 11:00

No joo...
Olen Tuulia, 13 vuotta ja 4 kuukautta vanha tyttö Muuramesta.
Minulla on mustat hiukset, pelottavan vaalea iho ja olen myös pitkä ja
kaverieni mielestä liian laiha. Käyn seitsemättä luokkaa Muuramen Nisulanmäen peruskoulussa.

Fanitukseni alkoi noin vuosi sitten kaverini kautta ja ennen mangaa ja animea tutustuin j-rockiin. Itse mangaa omistan 11 pokkaria ja 12 on tulossa postissa. Animea löytyy 3 dvd:tä ja yksi j-rock dvd (Moi dix Mois; olin Saksan keikalla).

En vielä Tsukiain tapahtumiin ole ehtinyt tunkea mutta aion vielä...joskus.
Nykyään vain tungetaan kaveriporukalla jollekin kattomaan animea ja j-rock videoita.

Tulevaisuudessa minut voi bongata Kirsikankukkaconista ja syksyllä ainakin BLOODin keikalta.

Annie
Viesti:

ViestiKirjoittaja Annie » Ti Touko 03, 2005 17:02

siis esittäytymisketju? :? vähän epävarmaa joo, mmmmuuuutta yritetääs nyt kuitenkin... :)

elikkäs olen siis vielä toistaiseksi 14 vuotias tyttö, nimeltäni jotain jota en tahdo sanoa(entykkaanimestani.com :D ), tuttavallisesti annie tai ani. tsukiaihin olen "kuulunut" noin puoli vuotta(joo, ehkä kannatais palauttaa se lappunenkin..(siis ai mikä lappu..? :? ).), animesta innostuin kylläkin jo joskus ammoisina aikoina nähtyäni tonari no totoron, porco rosson ja hopeanuolen. (aijoo, ja muumit myös! :D ) kävin tsukiain kokouksessa ekan kerran joskus pari vuotta sitten ystaväni sosulin kanssa ja pelkäsin iiiihan hirmuisesti, kaikki oli isoja ja minä pienen pieni pikkuruinen... :lol: sen jälkeen en sinne uskaltanut mennä, mutta viime syksynä sain otettua itseäni niskasta kiinni ja raahattua itseni yhteen kokoukseen, ja kivaahan siellä oli. minut tunnistaa ehkä parhaiten siitä että nauran yleensä aina ja kaikelle ja kaikkialla ja siitä että aina tunnun olevani tiellä, minne menenkin(ampukaa minut katapultilla vihollislinnoitukseen, teen tuhojani sitten siellä :mrgreen: ) ja sitten silmäpusseista, isosta nenästä, ja kaikesta muusta mahdollisesta joka on kaikkia kauneusihanteita vastaan. muuta informaatiota minusta... hmm, no ainakin olen vielä lokakuuhun asti 14vee, asun palokassa, käyn palokan niinaivantodellamageetaruppanakoulua joka on täynnä teinixpissiskanoja(eikö niitä sais ampuu jonnekkin toooosi kauas? pliiiiis...) no niin ja sit inhoon osin vanhempiani, en ihmisinä tai persoonina, vaan siksi että ne on MOLEMMAT opettajia. siis tuskanen elämä tähän mennessä minulla... ei vaan on niitä varmaan tuskasempiakin.
no ja tästä tulee kohta hirvee romaani joten lopetan tähän tai te kuuuuolette tylsyyteen. oikeesti, mun puliseminen ei oo kivaa kunneltavaa, korvat tukkoon veli hopea! :D
Viimeksi muokannut Annie, To Touko 19, 2005 21:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Se ryömi oikealle etsien polkua lammen ympäri. ´He seurasivat sitä tiiviisti, kumarassa ja käyttäen usein käsiään niin kun se.
>Kohta täällä taapertaa kolme pientä Klonkkua aarteineen kaikkineen sievässä jonossa, jos tätä menoa jatkuu<, Sam ajatteli"

Anima*
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anima* » Ke Touko 04, 2005 14:53

Tervetuloa kaikille uusille, onneksi emme ole vielä onnistuneet pelästyttämään vielä kovinkaan montaa ihmistä hengiltä! :lol:
"Resignation is what kills people. Once they've rejected resignation, they can make humanity their footpath."

KatkaChee
Viesti:

ViestiKirjoittaja KatkaChee » Ke Touko 04, 2005 15:55

Minun kohdallani se oli kyllä lähellä... Vielä joskus uskallan tulla suoraan teidän "hullujen" luokse ja jutella kanssanne.

Anima*
Viesti:

ViestiKirjoittaja Anima* » Su Touko 08, 2005 22:01

Hohohoo! x) I won't bite. A lot.
"Resignation is what kills people. Once they've rejected resignation, they can make humanity their footpath."

Bello
Viesti:

ViestiKirjoittaja Bello » Ke Touko 18, 2005 14:51

Se on otus, jota kutsutaan Riikka Mikkolaksi ja Belloksi. :x Se vihdoinkin hommasi itselleen käyttäjätunnuksen tänne... -___- Siis... Kokouksissa ja piirrustusilloissa näkyy sellanen outo, selvästi skitsahtanut, naukuva kissan aivot omaava persocom, jolla on pitkät ruskeat hiukset. Se on Riikka. Riikka tykkää... Sorsista, nekoista, hauveleista, susista, irkkaamisesta, Gaiasta, kivoista äijistä, yaoista, piirtämisestä, mangasta, animesta ja... jostain. Sitten se ei tykkää... Teineistä. -___-; Örr... Riikka on nyt 15-vuotta ja synttäri on 11.1.(suosittelen muistamaan :wink: ). u_u Niin joo, ja Riikka asuu Lohikoskella.
Nyt Riikalla on tylsää koska se istuu Norssin kirjastossa koneella ja odottaa Julia-nimistä immeistä tulevaksi. Riikka näin ohi mennen käy koulua Norssissa. Luokka on 8D(ai että rakastan tuota...), joka on aika ilkeää ja epäilyttävää kokeiden kanssa("historian koe 8D"). u_u;;
... Nyt Riikalla on taas tylsää koska se ei keksi sanottavaa.
Niin joo, ja se tykkää kans Malice mizeristä, Dir en greystä, Moi dix moisista, Miyavista ja yada yada yada... D on kans kivaa. :3
Cosplay on hauskaa, siitä Riikka tykkää. Se oli Sakuraconissa Puchiko. \o/
Sitten Riikka tykkää anime- ja mangasarjojen osalta Chobitsista, Inu-Yashasta, Tokyo undergroundista, Wolf's rainista ja sellasista. u_u
... Mutta nyt Riikka voisi lopettaa tämän ennen kuin menee vieläkin mielenkiintoisemmaksi. :x .. Se on muuten sitten tosi pelottava.
"Päättömät Muumipapat jäivät seisomaan katseiden ristituleen orvon ja hylätyn näköisinä."

Don Pixe

ViestiKirjoittaja Don Pixe » Ti Heinä 26, 2005 17:38

Ehh...
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta onko tämä esittäytymisketju tarkoitettu vain Tsukiain jäsenille?
Möh, olen niin pieni ja tyhmä. ^^'

Palaa sivulle “Tsukiai, Jyväskylä”